1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590214 inlägg · 6217 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-01-02

« · 1327184 · » Till forumet

Sv: AIK - Timrå IK 2011-01-02
ÖstrandsNisse:
"– Vi ligger där vi ligger och måste jobba hårdare än motståndarna. Men det har nog inte gått in på alla håll, säger Mattias Karlsson."

Ursäkta en dum fråga, men vem fan hindrar er!!!!!'n

Fan vad jag hatar floskler.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Frågan är väl bara om Perra klarar av en till amerikan förutom Murley? Han var ju med och skeppade två i Färjestad har jag för mig.
Ja Sonnie måste in NU!
Kommentera

Kan också meddela att Sonnie är så gott som klar. Skulle bli mycket överaskad om det inte blev så. En av de spelare jag allramest velat se i det här laget. Men jag tycker att det är i senaste laget, kanske för sent. Matchotränad får man lägga på minuskontot. Dock lär det vara samma spelare som tidigare och kommer antagligen in med massor av energi och kanske kan vända den "taskiga" stämning som verkar råda i laget. Men jag undrar jag om inte detta mer är en värvning som blivit framtvingad då supportrarna börjat ledsna på ledningen, mer än att det är en värvning som är den naturliga följden av kräftgången? Med detta kanske man tror att supportrarna förlåter ledningen för hur det sett ut.

Men glöm det, säger jag. Jag har tappat förtroendet för dessa herrar som styr skutan. Jag tycker det är hög tid att förändra. Överlever vi detta år ska nytt folk in i styrelsen, ny sportchef ska utses samt ny direktör.
Heller alldeles oavsett utgången på detta år måste det gamla ut och nytt in.

Till sist hoppas jag att det är fler spelare på väg in. Sonnie kommer aldrig att vända det här själv. Med så många primadonnor i laget och en finsk trojka som kan försätta berg för att "få som de vill", ja då tror jag att även energiknippet Sonnie är övermäktig den uppgiften. Minst två riktiga klasspelare måste in, helst ytterligare en. Frågan är bara om vi har råd...med två? Måtte vi få en bra start på kvalserien annars åker vi ur.
Kommentera

Uno Gordon: Bra skrivet Gordon. att du orkar?;-)
Kommentera

Helt ärligt, Timrå måste försöka riva kontraktet med Hirscho omgående, försöka hitta en överenskommelse av något slag. Vi kan lika gärna ersätta honom med en junior tills vidare. Han är inte bättre än så i dagsläget.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: det e väl han som satt ihop skiten?
Kommentera

Snoop: all skit kommer uppifrån. vart samma visa nu flera år. Visst fan är det ledningen det kommer ifrån!! Timrå är en amatörförening. Bara kolla på deras heltråkiga hemsida.!! Laget kommer åka ur ES. Tack vare dålig ledning.
Kommentera

Snoop: Det kan inte vara Linkans fel att halva laget tror de är isprinsessor
Kommentera

TIK018: Jag trodde också på ett heltänt Timrå IK.
Som åtminstone skulle jobba lika hårt som AIK...

Men av detta vart inget. Vi har nästan INGA spelare med karaktär, attityd och vinnarskalle! Vi har inga naturliga ledare, som tar tag i det, nu när Lander är borta. SÄMST av dom alla är glidaren Kim Hirschovits!
Jag vill inte se honom i "min"/vår klubb Timrå IK längre!

Jag kan acceptera förluster om vi kämpar minst lika hårt som motståndarna men jag kommer aldrig acceptera förluster som idag... Aldrig!

AIK vinner skotten med 20-5 i mittenakten - 20 fucking 5 i en period!!!

"- Vi tänkte vi skulle försöka överleva så länge som möjligt"

"- Vi vet att vi har problem, det är det inget snack om. AIK spelar som de brukar och de jobbar ut oss."

"Är det tillfälligheter som gör att ni förlorat fyra raka mot just AIK i vinter?
- Nej. De spelar sitt spel och jobbar hårt. De har förtjänat varje vinst mot oss."

"- Det beror på att Frölunda spela ett annat spel, de går mer på känsla och har inte så många som jobbar hårt. När vi möter AIK blir det svårt. Vi ligger där vi ligger och måste jobba hårdare än motståndarna. Men det har nog inte gått in på alla håll. Vi pratade om det innan matchen, och om att vinna närkamperna. Men vi vann inga närkamper i dag. "Perra" kanske pratade inför döva öron."
Kommentera

Timrå Icon: Håller med angående Jokela och Hirso, i dagens hockey kan man inte vara så där seg på rören som dessa herrar är.
Kommentera

jämttik: Tror inte att linkan är det enda problemet i Timrå IK, eller tror du på det ???
Kommentera

Blizzard: Ja gick vi IN i matchen med den inställningen till och med då är det ju RIKTIGT tragiskt! Det delas inte ut medaljer i kvalserien! Börjar tappa förtroendet för Perra nästan om detta är sant.
Sedan att några här tycker att Jokela är bra fattar inte jag. Han och Hirso vill jag inte se i fjärde linan ens
Kommentera

Snoop: lägg ner skiten..så länge Linkan är kvar kommer timrå va ett bottenlag..inse
Kommentera

TIK018: Att någonting är fel är uppenbart. Problemet är bara att man håller varandra om ryggen. Känslan är att det är en stallorder från styrelsen. Att inget skall läcka ut till medierna i onödan. Jag skyller absolut inte det sportsliga fiaskot på Linkan eller Perra. Klart att dessa herrar gjort misstag. Men det gjorde även Nubben, Kenta och Peo m fl. Jag vägrar köpa att Linkan och Perra är så usla som många vill ge sken utav. Det är flera faktorer som hänger samman till varför det blivit som det är i rådande stund.

Vem som helst som har ett uns av intelligens begriper väl att Linkans "Följa John" med medierna inte är självvalt! Naturligtvis kommer det aldrig att bekräftas eller erkännas officiellt. Det snackades för mycket helt enkelt under Nubbens tid. I vartfall är min känsla så.

Sedan har vi turerna med Corso. Naturligtvis spädde Perra på sina aggressioner och gjorde en dramaturgi av det hela på Hovet efter att ett missnöje länge legat och pyrt för att få ett giltigt skäl till att göra sig av med honom. Inbilla inte mig någonting annat. Man väntade bara på rätt tillfälle att få göra en öppen aktion så att även vi supportrar, TJ i spetsen, Linkan m fl. skulle förstå att något inte var riktigt friskt. För så orutinerad är inte Perra att ställer till med en scen om det inte är för att åskådliggöra ett problem och få fram en synbar effekt.

Jag tycker det är trist att föreningen inte är ärlig. Jag kan köpa att det är tyst kring eventuella nyförvärv och att man ogärna pratar öppet i ekonomiska termer. Men när det gäller den dagliga driften så anser att jag att Ledningen v.s. Supportrarna står för långt ifrån varandra i dagsläget. Det är alldeles på tok för få avstämningar i fadershuset.

Föreningen måste hitta alternativa och bättre former för att kommunicera ut sitt budskap. Nyhetsbrev, Supporterträffar etc. Och då menar inte jag ett A4-ark där man skriver att allting är bra och stämningen i truppen är god. Sådant jävla trams kan de bespara oss vanliga dödliga med, För det är ingenting annat än falsk matematik och billiga butterix-tricks för att försöka vilseleda konsumenterna.

Timrå IK är det käraste vi har! Då har vi som "föräldrar" rätt att få veta vad som händer. Vi bryr oss om! Vi vill ta del av resultaten och kunna sätta förebyggande åtgärder i tid innan det är försent. UNDERSKATTA INTE INTELLIGENSEN BLAND SUPPORTRARNA PÅ VÄSTRA STÅ! Vi har en större kunskapsbank än de flesta kan ana och tro.

Låt oss få vara med och forma morgondagens Timrå IK. Vi vill ha en folklig sportchef. Vi vill ha en dialog. Vi vill ha rumsrena spelare. Utrustade med intelligens, empati, solidaritet och hjärta. Som behandlar supportrarna på samma sätt som sin familj. Det är oförlåtligt att ta till sig av kritik, att supa ner sig offentligt, att inte uppträda anständigt under en lördagsmatch, att inte be om ursäkt. Det skall inte vara nåt påklistrat dravel som man blivit pådyvlad att säga på en hastigt utlyst presskonferens. Utan det skall komma rakt inifrån hjärtat.

Ta bladet från munnen och ut med språket! Jag köper inte längre lögnerna. Det är allt för uppenbart att det ligger en hund begraven. Jag är tillräckligt gammal nu för att se igenom denna fasad.

FÖR I HELVETE TIMRÅ IK - VÄND OSS INTE RYGGEN! För då möts ni av fortsatt förakt och konspiration. Vi kommer inte stödja det här eländet mycket länge till och inte förmår att uppvisa konkreta förbättringar eller handlingskraft. VARENDA JÄVLA INDIVID SOM HAR LÖN INOM TIMRÅ IK SKALL SE SIG SJÄLV I SPEGELN OCH IFRÅGASÄTTA SIN EGEN PRESTATION!!!

Tåget går nu...
Kommentera

Timrå Icon: Tycker inte heller de är någon bra läsning, helt bedrövlig läsning man blir sjukt orolig.
Kommentera

Timrå Icon: Ja det fanns en läskig uppgivenhet i kapten klänning, eller vad nu den där brandchefen heter, när han intervjuades i paus. Att vi är seriens sämsta lag torde väl stå klart för alla nu! En uppgiven tränare har vi inte råd med. Snarare behövs en slavdrivare nu, som kan piska upp revanschlust, stolthet och kampanda.
Kommentera

Timrå Icon: De där med överleva sa han till canalplus, när dom fråga om vi tänkte mer att att inte förlora än att vinna, var inte vid just 1-1 utan överleva skulle vi från börja tydligen, fel inställning tycker jag.
Kommentera

Jag tycker INTE om det jag läser i den här artikeln. För det första att Perra säger att de försökte "överleva" matchen då det stod 1-1 och att Kolan tyckte att vissa inte jobbar som de ska.
Det tyder antingen på dåliga ledare eller bristande attityd hos en del spelare. Båda lika illa!

Redigerad kommentar

Kommentera

TIK018: så länge sopan Linkan och TJ sitter där dom gör kommer Timrå dala som en sten i vatten.Bra skrivet för övrigt.
Kommentera

Uno Gordon:
Nyss hemkommen från Hovet. Var tvungen och logga in här o kolla läget och ser att det är en utbredd upplevelse av att NÅGOT ÄR FEL I TIMRÅ IK!!!

Begränsad budget - OK!
Inte toppsortering i spelarmaterial - OK!
Ledarskapet kan jag inte bedöma - men någonting måste Perra ha gjort rätt tidigare med sina meriter. Claes Erikssons inställning på planen har jag alltid beundrat - tänk att få se det från några av hans spelare idag.
Sportchef som för tankarna till Timrås destruktiva tidsperiod med Håkan Pettersson och gänget - innan tillfrisknandet under PO Larssons första tid. Det börjar synas inslag om spelare som inte sköter sig och att det har kommit tillbaka ett klimat som tillåter oproffsigt uppförande - GRUPPEN SPEGLAR alltid LEDNINGEN.

MEN även om man är dålig, så måste man VISA INSTÄLLNING och ATTITYD!!

3 förluster mot nykomlingen AIK - REVANCHLUSTA!
3 oerhört viktiga poäng på spel för KLUBBEN - vi ska gå på hörntänderna!!

TIK kommer ut från start med LAMARE kroppspråk än jag någonsin sett! I " flygande byten" glider man sakta på en skridsko till båset ;(
INGEN visar ENERGI ( med undantag av lillla 10an även om han inte räckte till).
INGEN leder laget på isen med sitt jävlar anamma! Ska TIK vara beroende av juniorer för detta?
Dessutom var AIK högst mediokra - så inte kan man skylla på att motståndaren gjorde TIK DÅLIGT!

ÄR DET DÅLIG STÄMMNING I TRUPPEN? NI JOBBAR JU INTE FÖR VARANDRA ELLER KLUBBEN?

Nya målvakten var bra - oflyt på studspucken - hjälpte definitivt ett i övrigt USELT TIK.

Väntar på agerande från TIK-"ledningen"!!!
Kommentera

The Fat Bastard: Bågar. Där ligger nyckeln. De som vill och orkar hämta fart går långt i hockey. Zäta, Regin, Wandell. Resten nöjer sig med den bekväma elitserien.
Kommentera

Frella: Ja vilken usel start på nya året. Kanske en del firat för hårt på finskt vis. Nu kan det bara bli bättre
Kommentera

Olle: I börjab av serien och även på försäsongen tog vi ju inte burskydd. Men nu tar vi burskydd hela tiden som någon sorts trygghet. SKa vi ta burskydd behöver vi ju än bättre förstapass än vad som är fallet nu.
Kommentera

Jag tänker inte beklaga mig över resultatet i matchen men det här är förjävla uselt av linjedomaren:
Kommentera

Olle:

Sån hockey ska väl inte Timrå spela? förut bågade vi hem och gick till anfall, med några snabba spelvändningar i mellanåt. Nu står forwards stilla och väntar på passning, likt ungdomshockey på 8-årsnivå...
Kommentera

The Fat Bastard: Även en sån som Hynning skulle kunna ta sig in i offensiv zon om han fick 5 meters försprång på en gnagare...
Kommentera

Olle:

Vilka ska dom passa? stillastående finnar?
Kommentera

Frella: Njaa vad jag menar är att det är många som verkar ha inbillat sig att dom är stjärnor. Sonnenberg är en stjärnspelare som är en grovjobbare. Ganska unik roll i dagens elitserie (Ledin, Jämtin kanske).

Det här med burskydd uppstår ju så ofta helt i onödan därför att vi har backar som är usla på att slå förstapass. Jag är ingen hockeytränare men jag finner det paradoxalt att varje gång behöva ta burskydd och vänta in hela kedjan och komma samlat mot ett samlat försvar istället för att spela upp pucken snabbt och komma decimerat mot ett försvar som inte är organiserat.
Kommentera

Laken:

Är så less på att se det här skridskousla och viljelösa Timrå IK...Vi är Timrå IK och vi ger aldrig upp finns inte länge...

TRÄNARBYTE !!! prio nr:1!
Bort med dyra orkeslösa/Viljelösa högavlönade Finnar nr:2

I kvalserien behöver vi en playmaker och en sniper, helst en PP-back med ett skott också...Det är vad som behövs!

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

In med Sonnenberg och en till kvalitetsspelare.
Försök överleva Kvalserien.

Det är vad som gäller nu.
Kommentera

RED DEVILS: När det gäller Modo har dom agerat, in med nästan en helt ny femma. Dom har även sparkat dom utländska stjärnor som inte levererat. Vad har timrå gjort? Förutom Corso affären.......

Träningen, ja är man sämst i pp samt bp samt saknar grundspel borde man kanske träna. Eller så testa nått nytt och inte gå på i samma hjulspår. Rätt eller fel, vi sitter i skiten nu när modo vann o svåra bortamatcher väntar.
Kommentera

Olle: Ja det håller jag med om, kan säkert gjort nytta i kvalserien.
Kommentera

Jontas: Ja jag tror på fullaste allvar att laget hade behövt en ordentlig dos med kvalitetsträning under jullovet. Det sliter nog inte så mycket på kroppen att träna powerplay eller grundspelsideér under ledigheten.

Men att inte träna alls eller enskilt, det gör nod mer skada än nytta...
Modo körde stenhårt under jullovet oc det verkar ju ha gett viss effekt för dom ivarjefall.

En vecka ledigt, vilken kanonidé!
Kommentera

RocknRolf2: Om han har någon skam och självinsikt i kroppen så... ;-)
Kommentera

Laken: vem sjutton skulle vilja ta över den löneposten? Vi hade ju t.om problem med Corso som är en ypperlig spelare att få de intresserade klubbarna att vilja ta över lönekostnaderna för honom.. kan inte tänka mig att det finns någon klubb därute som är sugna på att ta över Hirscho om de haft koll på hur han spelat i år...
Kommentera

Per HApps: Det kanske är en lösning, kontakta ordföranden med ditt förslag. Dock tror jag inte att Janne är intresserad.
För övrigt tror jag heller inte att styrelsen drabbats av handlingsförlamning. Däremot tror jag styrelsen inte vågar ifrågasätta förslag och idéer från den verkställande ledningen och att ställa krav på den. Det vill säga TJ, Linkan och Perra.
Kommentera

Laken: Varför skulle han göra det? Han har bra lön och får alltid bra med speltid. Petning är inte på tal oavsett prestation.

Perra - Elitseriens sämsta tränare 10/11
Kommentera

Olle: Har vi någon stjärna förutom Hirschovits? De andra jobbar väl hyfsat men utan kunnande är det svårt...vårat största problem är som jag ser det farten. Vi började säsongen med att aldrig ta burskydd utan tog farliga vägar framför mål osv. Det gick bra till dess att skadorna hopade sig och misstagen blev allt fler. Nu är vi återigen inne i Challehockeyn med burskydd, burskydd igen och sen går vi lite halvlojt till anfall mot ett samlat motstånd. Ett anfall där vi ska trockla fram pucken genom ett hav av ben istället för att som AIK dumpa puck och jobba skiten ur sig. Vi har ju en hel hop med sånna spelare men vi använder dom inte. De ggr vi dumpar puck är det för att ställa upp i mittzon och vänta in nästa attack. Vi spelar bara på motståndarnas misstag, vilket kanske förklarar framgången mot HV på bortais i år.
Kommentera

RTS: Ja visst är det så. Det är hjärta och vilja vi ska in med nu! De som brinner för det här! Träna kondition nu ger inte så mycket. Det skulle de lagt grunden för i höstas
Kommentera

Hirschovits, snälla riv ditt kontrakt på eget initiativ!
Det vart inte som du eller vi ville!
Kommentera

T T:

Enligt det där svaret så är det väl multiarena i s-vall som gäller då. Timrå kommun verkar ju inte speciellt intresserade. Och i långa loppet så styr ju pengarna så det är inte så mycket att välja på
Kommentera

Jontas: Träna skiten ur dom på "jullovet" skulle man ju ha gjort i ren jävulskap. Inget annat. Ett straff alltså.
Kommentera

Timrå Icon: Sebbe betyder nog betydligt mkt mera för detta lag än vad många här inne verkar förstå. Lander o Sebbe står för allt hjärta o lite till i detta vilsna lag. Men snart gör ju Linkans favoritspelare Hynning comeback och då blir ju allt bra igen.
Kommentera

John K:
Plocka in några adjungerade i Timrå iks styrelse omgående för att avlasta den sittande som jag misstänker drabbats av handlingsförlamning.

Janne som varit med förr, bland annat det finns säkert fler som kan titta på situationen med friska ögon!!
Kommentera

RED DEVILS: Tror du på fullaste allvar att detta slutkörda gäng skulle sett piggare ut om man tränat skiten ur sig under julveckan? Det var ju bara i säsongsinledningen man såg pigg ut, sen har man haft samma formkruva som titanic.

Något måste vara total fel i fysträningen, så många skador o så dålig ork. Som många andra skrivit så bör man nog ta o testa något nytt där, har svårt att se att det blir till det sämre......
Kommentera

Frella: En aspekt av problemet är ju att vi har en massa "stjärnor" som är för fina för att göra grovjobbet när det börjar bli svettigt och dom vi har anställt för att göra grovjobbet till en början är endera skadade eller saknar kompetens för uppgiften.
Kommentera

Laken: Ja det funkade för mig. Var och åkte skidor i Åre när man spöa Frölunda.
Visste inte ett skit om nått! Så får det bli i framtiden...
Kommentera

Laget är väl precis som Aarto(?) sa för att spela en typ av kontrollerad anfallshockey. Men i ett lag utan ledare och anfallsspel måste man ju kunna lämna de tankarna och iaf kämpa och spela rakare. Hade matchen åtminstone varit jämn idag hade man haft visst hopp om vändning men när vi åter är monumentalt usla mot AIK, som idag gjorde sin sämsta match mot oss, så är det enkelt att se åt vart detta lutar. Inte heller finns det någon i laget som visar några som helst känslor efter det att man släpper in 3-1 och matchen är över. Man bara accepterar faktum, tar en utvisning till och spelar av matchen.

Varför bänkas t ex Dahlroth i tredje perioden? Han utklassar Jokela och Sonntag (Elitseriens två sämsta backar?) på isen. Snabb och resolut vid sargerna. Just nu är jag så löjligt trött på det här laget så jag önskar nästan att vi åker ur. Väl i allsvenskan kanske vi får se lite riktig hockey igen. Plus att vi slipper se överbetalda sopor som Hirschovits, Pikkarainen, Svensson, Styf, Skogs, Hynning på isen.

Kommentera

Nisse:

Hahahaha ja då. Visste inte var det var
Kommentera

bisterfinnen: Jag har tappat fotfästet...
Kommentera

« · 1327184 · »