1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606551 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2025-09-27
Erre92: Djurgården är inte bättre än oss men har tur får in en retur. Vi leder skotten med 24-13.

Kämpa för poäng Timrå! Difs försvar är inte starkt

steveroper: Hört rykten att Red Bull betalat oss ganska bra för att inte gasa på för mycket i början av säsongen. Det skulle skada produkten och deras intåg i SHL om vi dödar spänningen direkt. 🤷

Tycker vi spelar bra defensivt
ser trygga ut
Dif kommer i farliga slump anfall
framåt ,vi får inte fast dom ,för långa anfall
Helt ok period

RunarUp: Jo så är det.

Men det är en fröjd att se tabellen och speciellt botten då!💪👊😁

Örebro, LHC och HV i botten! 😁🏒

Öndulat: Kass is ser det ut som. Pucken fastnar mest varstans. Som när Wedda kommer med fart innan och pucken bara stannar upp.

DIF måste ställe högre krav på de som levererar isslingor till Hovet och Avicii. Kan inte snåla in med komponenter från Temu!

Men är isen kass så måste vi vara mer noggranna istället.

Öndulat: Verkar så.

Väldigt låg SHL-klass, vi har fallit in i Djurgårdens Hawaii-hockey.
Skärpning, det här är ett lag vi ska slå med lite fokus.

Tom Topp: Karlin har tappat omklädningsrummet

steveroper: ödmjukhet och hårt arbete kommer vinna denna match åt oss

steveroper: Man kan också tänka som så att Dif övervärderar sin upprättelse mot Luleå och nu inte är helt på tårna eftersom "lite enklare" Timrå väntar och dessutom på hemmaplan. K a n finnas risk för underskattning hos Dif faktiskt, vet ju att Stockholmarna lätt får ballongskallar. Något jag inte tror är någon risk alls hos oss

Sv: Apropå nånting...
timraw:
Jag tror det fanns ”skymd sikt” kvar. De platserna är tyvärr inte de bästa men man ser iaf delar av isen och upplever stämningen på plats. I annat fall är det bara om ni har några klackbiljetter kvar.
Vi får hoppas att det blir en bra match i kväll.

Sv: HV71 - Timrå IK 2025-09-25
Montén Python: Jag vet Modoiter som ansåg inför säsongen att de har ett bättre lag i år jmfrt med förra. Jag vet inte om jag håller med

Sv: U20
7-0… detta är pinsammare än när djurgården förlora 2-11 med tanke på Modos ambitioner och alla experters tippningar hit och dit. Ska inte ta Oskarshamns prestation alls men Modo spelar OTROLIGT uselt och vekt. Helt avklädda

Imorgon blir det äntligen en match jag kan gå och se med familjen. Stora fördelen för mig när DIF är i SHL. Annars blir det endast under mellandagarna och efter nyår med någon strömatch under våren. Så himla taggad! Dessvärre är barnen inte speciellt intresserade men jag ger inte upp 🤣

nu ha ja stött på tionde artikeln som hyllar lhc för deras första vinst. förutom st gissa hur många ja stött på som hyllar timrå ( ni vet de där botten tippade laget som stjärnorna flytt o som för närvarande är de enda laget i serien med 4 raka vinster).

ledtråd svaret ha samma form som mitt röv hål 😎

Heffners: Har du några verkliga belägg för det du påstår? Låter som historia från en besviken förälder.

rekomenderar alla att kolla matcher igen i efter hand när man vet resultat.
min känsla efter matchen igår va att vi kom undan lite med andan i halsen men ser man utan nerverna som är i en match så tycker ja inte vi är lika dåliga i första även om hv för spelet. vi börjar kanske lite passivt men defensivt gör vi det stabilt. andra är vi ljusår bättre o är den period där de är mest skillnad mellan lagen.
sista blir vi helt rätt väldigt defensiva o de som sticker ut är att vi börjar försvara djupare ist för som mot tex växjö där vi stod upp högre o kontrollera mittzon bättre . men det här kan va så enkelt att vi spelar hemma / borta. vi gör ett gediget försvars arbete även i tredje o att hv ska lägga in en push med 2 mål bakom visste nog alla i laget.

kan tänka mig att ju mer laget växer o tar poäng kommer vi börja bygga på detta med specifika anfalls taktiker vid ledning som odd man rush osv.

kul med hockey imorgon igen

Montén Python: Freij bör få Forsmarks PP plats förövrigt.

JonteD: Drick du nått ikväll rabbuslingar å firt att dä ju helg 🎉🎉🎉💪💪🍾🍾🍾🥳🥳

JanneH: VÅGA INTE ENS! AAAAAAAAH!

Propagandus: Tycker de kan prata mer om Linköpings och Färjestads seger samt hur bra tränare Musse är i Hockeykväll, annat 10/10

VI VINN IKVÄLL 💪💪💪
SOM JA Å PROFETEN SA 🍾🍾🍾
LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL RABBUSLINGAR 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏

Öndulat: å snart är skägget tebax

Andersson: nja…

Västis blir ju låg i jakt på lös puck där granen trycker till honom med armbågen.

Walli har pucken spelar ifrån sig den och blir tacklad bakifrån mot huvudet.

Den kan dom gott kolla i efterhand…

Rico01: Nu ska man inte ropa hej än men HV's turmål efter 50 sekunders spel skriker att de kommer torska - fråga mig inte varför men det var magkänslan iaf.

En classic Dalle

Smörgåsen : Såja 4-2 Dalle

Riktig ful slashing. Men detta var något nytt va?

JonteD: 5+20 HV, slashing. Solklar.

Erre92: Vad är oddsen att Didde vinner skytteligan?

Rip Kirby: Är tveksam om det ens är en sångare, låter jävligt mycket AI.

Lyssnade på andra versionen nu, AI.

Rip Kirby: Lilla farbrorn har spikat Timrå på powerplay ikväll!!! En superjinx men ja spikade ÖIK igår o de funkade!!🇱🇸🇱🇸🤣

Nu åk vi rabbuslingar 🏒🥅🏒🥅🏒🥅💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll i Rosenlunns Templet 🎉🎉🎉
LÖNNÅ PROFETEN PÅ HÖGSTA PÅ GRAMMOFON 🔥🔥🔥😍
Ge oss FRID å VINN ikväll rabbuslingar 🍾🍾🍾💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏

Viggo Gustavsson går man inte runt och trånar efter längre

sargad: Ja, det är helt korrekt.
Området kallas även Jurkyrkogården nu mera.
🤕 <--- Wikegård.

RunarUp
Karlskrona-Timrå 0-2
2018-04-06
Det där fick jag också uppleva på plats. Ett minne som jag också kommer att bära med mig resten av livet.

3.Gallos lilla piruett framför målet med pucken och i rörelsen slänger iväg en backhand som letar sig in bakom Jönsson i KHK-kassen.

2. Helt trött Dahlén bara slänger iväg pucken från blå mot kassen som Erik Karlsson störtar emot och får med sig backen Murphy i KHK, alla tappar pucken i strålkastarna och sen smäller det bara till en plastsmäll och pucken spänner nätet igen i krysset bakom Jönsson och hela bortastå + sektionen ovanför med båda hörnen dessutom inräknade bara exploderar.

1. Lill-Berglunds alla blåmärken han förmodligen fick under Karlskronas forcering i 3e, han slängde ju sig och täckte fasen varenda puck som matades mot målet. Å efter hans sista block lyfts den ut den ur zonen mot det tomma målet när det är typ 7 sekunder kvar och saken är klar!

Sen som liten bonus på det så strulade ju tyvärr Timrås plan i elektroniken så dom var tvungna att vara kvar medans dom kontrollerade planet (8h minst) och då checkar in på samma hotell som mig. Jag vart dessutom medbjuden på festen/firandet långt in på natten. =)

Montén Python: tur det är nio matcher bort innan VI möter Frölunda med tanke på deras nuvarande form

Eugen Sandberg: håller med. 7e-backplatsen bör definitivt vikas åt honom. Han ser hyperintressant ut.

KniveN: Låt vara att "uppvaknande" är en smula overkill gällande formuleringar för dessa herrar. Men sanningen är ju att kraven på dem är skyhöga. Herregud....när de kom "hem" en efter en för några säsonger sedan tänkte åtminstone reptilhjärnan hos mig att nu jävlar! Nu jävlar är det nästan orättvist mot övriga lag, dela nya lag om det ska bli spännande. De har precis som dina siffror visar inte på nåt vis floppat. Men, åtminstone i min värld, inte heller varit så dominanta som jag föreställde mig. Och Lander, Dahlén och EP har fått sin beskärda del av missnöje här. Till viss del rättfärdigat men såklart också överdrivet. Det jag menar är väl att det som de visat i inledningen vibbar känslor man hade inför deras återkomst, dvs d o m i n a n s. Jag tycker de har en helt annan aura runt sig jmfrt med de senaste säsongerna

{10774}: Timrå själen…

Vi vet alla…

Någon fraktur och något ledband sedan kommer en virusanstormning och vi är på fallrepet igen…

Ibland när det skrivs euforiskt glatt om spelet, laget och tränare så får jag en urge att bromsa men…

Vi vet alla…

Vi är erfarna…

Skit KOMMER hända!
Vi ska lida!

Tills dess! Vi är Timrå och vi är bara bäst!!!!

eltifoso: sedan törs jag sträcka ut hakan lite och säga att hat är kanske ingen direkt korrekt beskrivning av vad som gäller.

Här finns lite av allt men rena hatare är det ont av…

Kanske Sune lutar åt det hållet men det känns mer som att Sune är sårad…

Vissa här hatar kanske känslan av att motståndaren känns priviligerad i något sammanhang.

I LHC’s fall är det lite blandat men den röda tråden är kanske ändå deras klack som ramsar om döda legender framför deras son. En kollektiv lobotomi som är lätt att avsky…

Iaf… det är inte så att en FBK, Dyyyrgardare, ooäägllesuppe ska behöva känna sig osäker.

Min uppfattning är att vi är fredliga.

Det finns idioter som slåss i Timrås namn med, vi hade en sådan incident mot m0d0 ifjol och Örebro har vi också uppmärksammats i omogna fight sammanhang.

Mot Örebro var det töntigt överenskommet tror ja och mot m0d0 var det mer av ett rent överfall.
Jag tror och hoppas att dessa individer blev lagförda och även tillträdesförbjudna.

Den svansen kuperar vi gärna.
Dom kan slåss i sina egna namn istället.

Du är FBK och jag är Timrå IK.
Vi är Hockeysupportrar och utan den symbiosen blir passionen lidande!

Patrick Polly: En annan sak man kan gnälla på är att vi inte nått upp till fjolårets publiksnitt. Trodde nog att lördagsmatchen skulle locka några fler.

steveroper: Linus var också bra igen. Verkar som att han kommer mer och mer🤔

Montén Python: Jag fattar men LHC är mitt absoluta hatlag. Tål inte det där äckliga, jävla laget med sina vidriga fans. Finns inte ett lag som är i närheten i det fallet. Högaktar Växjö som jämförelse.

CLUBEN: Hur är det, nöjd med Vranja "Jag är inte här för att springa i skogen" och HÄRFÖRAREN Lennström? 😂

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-09-20
Djingiskahn: hehe!

Satans tur att han är erfaren nog att förstå att det är en Timrå klack och och hockeymatch…

Tänk om han var ny i gemet…

Då hade Backlund kommit ridandes på Medelpads högsta hästar!

Tycker att spelarna samarbetade mycket bättre och hjälpte varandra mer , speciellt i egen zon . Sen gör det ju inget att JJ är i zonen heller

JJ 3 starter procenten : 90 , 94 , 100

Bra 1:a period. Men måste ju bli mer effektiv vid avsluten. Men det går inte att gnälla över spelet. Ser stabilt ut.

Rekommenderar starkt att titta på senaste matchavsnittet. Jätteintressant att få ta del av Samuelssons snack i omklädningsrummet.

Nu har jag sett Timrå Växjö på tv också. Och Växjö är jävligt bra! Men vi vi var bättre!

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Synct: Ja skillnaden tycker jag här är att Samuelsson är väldigt tydlig och konstruktiv. Inte massa "floskler" som det trots allt var från Jokinens sida många gånger. Känslan är att detta är lite lättare att ta till sig från spelarhåll på så sätt.