1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606551 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
Jag har ingen aning om på vilket sätt detta är relevant men Timrås kommunikationschef kanske borde börja göra roliga intervjuer med andra i hockey-Sverige? Det finns ju en viss likhet med Between Two Ferns-Zach. ”Between Two Pines”?
Uppladdat:

500x0-img5219.jpeg

500x0-img5218.png

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Karlsson74: Kan inte Elias Pettersson ge upp sunk-Vancouver någon gång. =)

Kimkim89: strax över 5000 är riktigt svagt i en premiär...Sundsvall/Timrå borna är bekväma utav naturen ..de tror SHL lag växer på trän och är något som bara finns trots att man aldrig orkar stötta med sin närvaro..
Klaga kan man däremot . Att laget har dålig ekonomi och inte kan värva någon dyr storspelaren .Det är lite momet 22.

{10774}: Helt enig angående att vi ser ut att bli bättre ju längre matchen lider. Backsidan, ja, jag saknar inte dom där 3 ”rutinerade” finnarna än så länge iaf. Sundin, stor uppsida, Freij ser redan nu oförskämt bra ut. Hoppas dom fortsätter växa med förtroendet. Pilö kan få det jobbigt att behålla sin plats.

Öndulat: SEEEEEGGGGEEERRR!!!!!!!!!!!!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸

Märkligt att det släpps tryckare i ryggen så där nära sargen.

EXPLORERSMÅLAND:
Få saker på denna jord som får det att gå lika hårt i byxan som när Didrik visar vilken skarpskytt han är. Han hade ju egentligen kunnat lira med badboll och gjort lika många kassar

Just nu ligger Genborg delad 1:a plats med Dahlen, Pettersson, Nässén.

3 poäng på 3 matcher, rätt hyfsat för en så ung kille 💪

KulltorpsOlli: Sätt på ljudet eller ta ur propparna, beroende på var du är.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
Kerstin_k: De där gillar han nog!!! 🇱🇸🇱🇸🤣 För de har varit rätt mycket negativitet ett tag i boken men alla vet va han kan men han e ju inte annat än en människa ingen Superman som en del vill han ska vara pga hans lön!!!!😎🇱🇸

Jag tycker att det är väldigt fel att SHL väljer att döpa övertiden till Red Bull Overtime. Sponsring är en viktig del av sporten, men det här känns som att det går för långt. När själva spelets avgörande moment får namn efter en energidryck normaliserar man produkten och kopplar den direkt till dramatiken i hockeyn.
Det blir extra problematiskt eftersom hockeyn lockar många unga åskådare. Att då exponera barn och ungdomar för varumärken som säljer koffeinrika energidrycker känns tveksamt ur ett etiskt perspektiv.
Självklart förstår jag att ligan behöver intäkter och att sponsorerna är viktiga, men någonstans måste man dra en gräns. Reklam på sargerna, tröjorna eller i pauserna är en sak men att sälja ut delar av själva spelet tycker jag är fel väg att gå.
Vad tycker ni andra, är jag ensam om att känna så här?

Patrick Polly: Vad som stack ut lite extra igår var spelet i power play vid Dahléns första mål till 2-1. Emil Petterson i hög fart driver pucken längs sargen, han hittar sedan Linus Nässén som fortsätter röra sig och redan här har LHC´s försvarsspel helt tappat positioneringen. Man står som helt fastfrusna i isen och här hittar Nässén Jonte med en till synes enkel men en genialisk passning rakt igenom boxen. Men det är ju rörelsen hos alla spelare i power play som skapar tillfället som ger Jonte den öppna ytan där han har i stort sett öppet mål som han också kan utnyttja.

Killing Spirit fan va älsk att 💪💪💪
Ja få lit Lodin vibb nä ja se hann...
Ung å hungrig och rejäl i närstrid och ett jävlas driv på skaten...
Så jävlas glat att vi fick hann å hann komm att växa i vinter...tro mä rabbuslingar!!
Nu ladd vi vidare tä torsda å hemmapremiären i EON 💪💪💪
Låt dä rinna lätt ida 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1758087910386.jpg

genborg är inte bara mogen i sitt fysiska spel tycker han va jävligt mogen i intervjun med .

kan mycket väl bli en ny stor timrå favorit a la manderville bagarn krykov etc

Svettig afton. Fy fan vad skönt med 3 poäng. Trodde inte det före match. Dahlénkedjsn svarade upp jävligt bra.

The great one: Framförallt verkar TS ändra formationerna med en tanke bakom det hela, inte bara "röra runt i grytan"/köra tombolan så att säga. Känns som han är rätt så insatt i de olika kvaliteterna spelarna har och vet vad han får ut utav en ändring.

Ojh-Ajh: I TVÅ hela säsonger har jag väntat på att den här LHC-supportern som kommenterar ALLA deras matcher ska få va lite mindre självgod och äntligen kom dagen! Han tappade bokstavligt talat ansiktet efter den här torsken, skägget är borta.

TD: kola Emil Pettersson 3 poäng ikväll men Dahlen 3 mål bra jobbat skönaste på minst på ett halvår

Berätta för mig, vem är Ty Rattie???

Kerstin_k: Hoppas ni vinner detta nudå. En förlust för Cluben är en vinst för svensk hockey

erathoo: hahahaha Wallis tjurighet bör studeras

bgs: hatten av till Dalle! Idag får jag pudla för allt jag skrivit. Han hänger sina kassar och gör en jävligt fin match idag.

DÄR är vår Kapten!!!

bar mofftak: märkligt de där tycker alltid när vi är bra att de ska flikas in att motståndarna är dåliga det är samma lag som första perren timrå har bara snackat om rätt grejer i pausen . vi gör rätt saker o lhc hinner inte med punkt

Villervalla: Jag älskar Dahlén också och hela den biten

Sanyet: Dahlen gör 3-1 fri!

2 mål idag nu

Vi spelar ut dom

ÄT ÄGG!!!

Villervalla: Yeeeeezzzzz Da'n såt'en igen Jooooonnntte !!!!!!🤣🤣🤣🤣🇱🇸

roger_sundsvall: Drömmål! Leverans från hemvändarna var beställt, hemvändarna levererar! Oj oj, årets mål.

Woody Jokinen: 1-1 Genborg!!!

Underbart

Ät ägg!

Knylan: Perfekt läge att skrälla. Hoppas gubbarna har ”vi mot världen” känslan i laget och överpresterar i några omgångar nu för att skapa lite lugn.

Eugen Sandberg: jag är en av dom som handlar ny tröja imorgon.
Senaste gången jag köpte var 2020 när den någorlunda snygga varianten med långa vita ränder på ärmarna kom.
Då såg den mindre plottrig ut än på väldigt många år.
Efter det har dom blivit fulare och plottrigare för varje år igen.
Så tanken har varit att behålla min moodell 2020 till Tallarna kommer tillbaka..... och nu är det dags

KulltorpsOlli: 100% enig, kan för min värld inte förstå. Bulla-tröjan är min dröm!

Per HApps: Fantastiskt 👏 kul 🤩

Uppladdat:

500x0-gz3zchkxsaamlhq.jpeg

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2025-09-13
{10718}:

" Det ända positiva är att få se 2 framtida NHL spelare i a Johansson och genborg "

Båda 2 imponerade på mig, båda 2 kommer passa perfekt i Detroits organisation som bygger för framtiden

Antons utveckling har varit helt sjuk, hoppas det går bra för båda 2 när de väl drar över pölen

AVGÅ ALLA!!

Rallarn: Frågan är om vi inte såg kvallagen till våren i dagens match?

Första matchen för säsongen o en massa påhopp på varandra.Så tråkigt att se.Nä..håll god ton o stötta det bästa rödvita laget😃

{10718}: Även om inte Jonte syns o gör mål eller slår en super passning så tycker jag han inte förtjänar all kritik som riktas BARA mot honom hela tiden!!! Alla e inte bra jämt!!! 😎😎🇱🇸

Jag får väl gå mot strömmen och fåren som vanligt o skriva att jag inte tycker det ser bäcksvart ut i alla delar. Jag tycker vi får bra press på Leksand stundtals, särskilt nu i slutet.

3-2 hartmann

BACKMÅL!!!!!

Montén Python: i Vida finns det fem serveringsställen för öl, vin och Jägermeister på andra plan.
Och två våningsplan där det serveras helt ok mat för en vettig peng.

Vet inte hur det är nu, men Växjö var under flera säsonger den klubb som drog in mest pengar på kringförsäljning under matcherna. Trots att dom flesta andra lagen har betydligt större publik.

Tillgängligheten är otroligt viktig för att kränga grejer i pauserna, och den är milsvitt bättre i Växjö än i Timrå, tyvärr.

Stora pengar vi går miste genom att arenan är byggd under en tid då folk nöjde sig med en sönderkokt Bullens och en fesljummen läskeblask.

{10774}: Bor i Umeå, går på en del event (matchvärds-hockey med loge) då man fått inbjudningar med företag osv.. Oftast är dessa vardagsmatcher. Jag kan prata för alla matcher jag varit på här alla fall och låt säga att 80% av alla i logen då dricker och äter alkohol. Dom köper ju också alkohol själva då det oftast bara ingår typ 1 öl eller 1 glas vin till maten. Men min bild av det är enkel, alla i Umeå med omnejd kan 1: Gå, cykla eller åka elspark (ryde) till arenan. 2: Lokalbuss eller alternativt Taxi. Därför är det enklare att bara gå med på en match en Onsdag och ta 3 öl här. Det Känns (alla fall enligt mig) mycket svårare i Timrå/Sundsvall om man vill se Timrå spela att "bara ta sig några öl" en vardag och sen ta sig hem snabbt.

Så hur är det i jämförelse med Timrå dessa dagar? Vad kostar taxi till arenan och hur lång tid tar det? Hur lång tid tar bussen och hur ofta går den från arenan in till stan? Hur är försäljningen på en vardagsmatch i Timrå? Inte bara loger men även företags event där dom har platser i arenan.. Jag upplever att problemet är att man "måste ta bilen" till arenan i Timrå och då försvinner mycket folk där. Men det är bara min egna upplevelse.

steveroper: men hjälp mig så uselt!

Henrik Zetterberg ska i sin roll som sportslig rådgivare samverka med sportchef Kent Norberg och spelarscouten Emil Berglund.

"– Det är jättekul. Det känns som ett bra läge. Vi pratade lite redan under förra vintern och har haft en dialog i sommar. När Kimmo (Kapanen, tidigare sportchef) också blev tvungen att åka tillbaka till Finland kändes det som att det här blir en bra tajming, säger han till Expressen."

Han förnekar dock alla tankar på honom själv rollen som sportchef i framtiden:

"– Nej, nej! absolut inte. Jag vet vad som krävs för att ha den titeln i SHL. Det är ett ofantligt jobb, egentligen kanske för flera personer. Därför hjälper vi till, jag, Emil och andra runtomkring. Men ”Nubben” är sportchef och han fattar besluten. Så ska det fortsätta vara.

Henrik var bl.a. involverad i rekryteringen av Olli Jokinen inför fjolårssäsongen, så det kom ju som en chock för honom själv när han lämnade så plötsligt.

"Kände du ett ansvar att hjälpa Timrå i den situationen?

– Det var i alla fall en tråkig situation. Men i efterhand blev det nog det bästa för klubben. Man vill omge sig med folk som vill klubbens bästa och har fokus där. Har de fokus någon annanstans är det lika bra att de fokuserar på det i stället."

Han fanns även med när klubben rekryterade TJ inför den kommande säsongen.

Plusbetygen finner inga slut snart. Jävulskt bra jobbat, Timrå IK!

Patrick Polly: ska erkänna att jag inte har stenkoll men gissar att det finns mångdubbelt fler företag i centrala delarna av Sundsvall än vad det gör i Timrå. Bara en sån sak öppnar för att kapitalstarka(re) besökare kommer på match. Kalla det jippo eller vad som helst men det är besökare.

Sundsvall hockey är inte en faktor, går ens folk på deras matcher? Det är inte deras fans vi ska vinna över, det är den stora massan som inte går på hockey öht som skall vinnas. Sen varför jag är allergisk mot bilsnacket är att jag tror att den kvoten av besökare redan är fylld. Dom som vill se hockey och behöver ta bil, dom gör det redan idag. Vi behöver fler besökare som kan nå arenan till fots, mer eller mindre slentrianmässigt.

Montén Python: Håller med dig, Genborg känns lite grann som en Lander light. Vågar kliva in och vara obekväm och skyggar inte alls för lite gruff eller så.

Läste också att Lander hade ringt upp Genborg och peppat honom lite när Ollonet valde att lämna skeppet, också fint.

Vi får se det för vad det är, babysteps för TIK att växa och bli en lite kralligare organisation. Samt bära med oss att ingen organisation är starkare än sitt medlemsantal och där är vi högst drivande allihopa! :)

Ahpl: Jo kan Genborg fortsätta på inslagen väg från försäsongen så kan han få en fin utveckling! Känns som Lander är en perfekt mentor att spela ihop med till att börja med!

Zäta75: Härlig ironi här idag...