Kulltorp: "knappt platsade i Timrå" är väl att ta i men jag kan inte påstå att nån av oss här pratat om honom som mer än en 3e kedjespelare och när NHL börjar värva från SHL-lagens 3-4e kedjor då är det något seriöst fel på hela systemet.
JanneH: Gillar slow news, Kenny lägger ner en grej i kundvagnen, en älg simmar över ångermanälven, nån finsk målis kremerar en lämmel. Så skönt till skillnad från Wahlgrens, Parneviks o allaandra jävla influencers som bombar sönder våra barn med sitt snicksnack. Då har jag inte nämnt Putin,Trump Musk o Trump uzw
Montén Python: Själv bojkottar jag Aftonbladet sedan många år tillbaka. Inte ett enda jävla klick ska deras jävla ljugblaska få av mig. Idag är jag lite less på Expressen också, ja menar hur jävla stendöd är hockeynyhetsmarknaden när de letar upp en gammal finsk VM spelare som nu kremerar djur? Härom dagen berättade de att Kenny Jönsson tar det lugnt när han handlar på ICA
2. Per Svensson 4. Tim Erixon 7. Marcus Hardegård 9. Didrik Strömberg 10. David Lilja 12. Linus Eriksson 14. Emil Pettersson 16. Lukas Pilö 18. Eddie Genborg 19. Marcus Westfält 23. Jeremy Boyce 24. Erik Walli-Walterholm 25. Linus Nässén 26. Anton Heikkinen 27. Ludvig Levinsson 28. Simon Forsmark 30. Jacob Johansson 31. Tim Juel 34. Alfons Freij 38. Albin Sundin 51. Anton Lander 54. Jonathan Dahlén 57. Anton Wedin 74. Emil Stadin 91. Magnus Pääjärvi 94. Sebastian Hartmann
Tänkte göra mitt premiärinlägg på HS med en tanke jag inte ritkigt kan släppa.
Enligt mediebevakningen under tillsättandet av Kimmo som sportchef så skrevs det på slutet att det stod mellan honom och Per Hallin. Pelle förnekade däremot att han skulle vara aktuell, men han stod ju med de gånger medierna rapporterade om det.
Efter att det blir officiellt att Kimmo ska sluta så tar det 1 månad innan nyheten kommer ut att Pelle kommer in och visserligen tar rollen som assisternade tränare i J20 och stöttar marknadssidan. Men ändock kommer tillbaka till klubben.
Är det bara en tillfällighet, eller kan det vara så att Pelle kommer in och får en liten inkörningstid nu innan han fasas in som sportchef på riktigt senare i höst när truppen för 2026/2027 ska börja sättas.
Så som läget är nu så finns det ju inte så mycket sportcheferi att göra fram till dess nu när truppen varit satt ganska länge. Samtidigt vet jag inte varför man inte skulle kunna vara transparent med det. Men ändå något jag inte riktigt kan släppa 😅
Karlsson74: dock har vi ju väldigt sällan fullsatt så det lär inte märkas alltför mycket på vardaglig basis i serielunken.... snarare tvärtom då det kommer se ut att vara mer publik samt att beläggningsprocenten blir bättre siffermässigt.
Fler loger innebär nog också en bättring på publiksnittet då det är företag som hyr och då tar med sig en blandning av egen personal och kunder / partners
{9742}: Ollie gjorde sitt för föreningen, all reklam är bra reklam, sa någon klok person en gång! Men jag tror att vi är på rätt väg. MoDo däremot får ta ett omtag!
Bragd-Birger: Lägger mig mittemellan med en mage som är lite "dag för dag". Framåt tror jag helt ärligt på en uppgradering sett till förväntan på jämnare fördelade arbetsinsatser. Med killar som Heikkinen, Lilja, Westfält och Levinsson in. Hållander och Kapanen är lika blytunga som självklara och väldigt förväntade tapp. Individuellt är de närmast utom tävlan i en liga som SHL. Kollektivt tror jag dock inte tappen nödvändigtvis måste innebära total kollaps. Tvärtom har jag förhoppningar om att en del "gamla" stjärnor åter börjar lysa starkare (läs: exempelvis Dahlén). Det tillsammans med habila tillskott där främst Heikkinen och Lilja kittlar så tycker jag vi förfogar över en forwardssida som både har potential att vara vass men även arbetsmässigt mer homogen.
Målvaktssidan behöver inte diskuteras. Den är toppklass.
Tränare då? Tja, det känns tryggt med TS faktiskt. Känslan är att kravställningar inte kommer sänkas allt för mycket med hans intåg, han har gedigen erfarenhet av vinnarmiljöer.
Den stora akilleshälen är såklart backsidan. Här tar jag rygg på dig. Uppfinner inte hjulet igen med nya formuleringar
Apopå plånbok var jag ju bara tvungen att shoppa lite i Timrå shopen idag, när vi fick guldmedlemsrabatt bara för en dag. Röd zip hoodie och en Puck Off keps fick det bli... men ingen vill väl höra vart jag köpt min tröja
roger_sundsvall: med tanke på att både tränare och sportchef drar samt att budgeten ev krympt så är jag mkt nöjd med läget. Känns som ett lag för plats 6-10 och även om jag kanske inte hoppar nere i bubbelbadet, dricker vin och röker cigarr så kan jag leva med att vara ett stabilt mitten lag. Sedan hoppas jag vi kan skruva upp det hela i ett slutspel...
Montén Python: Vill dock förtydliga att jag är jätteglad och tacksam att vi har Nubben kortsiktigt här och nu, med situationen som uppstått med att Kapanen lämnar med all hast.
Visste inte att Zetterberg är den lägst draftade spelaren som vunnit Conn Smythe. "His Story completely changed the way teams think about drafting players. Especially when it comes to finding talent in places nobody else is looking." Timrå alltså...
bar mofftak: Definitionen av talanglöst. Kan inte Timrå supporterklubb gå ut med ett officiellt uttalande att alla GIF-supportrar är välkomna till Timrås matcher?
Smörgåsen : Kan ju tycka att man bör värdera en sån som Gardiner högre i ett framåtlutat Gath-system med kamp som primär uppgift än ett tråkigt nedstängande Växjö.
Den profilen är mer gjord för Timrå än Växjö. Så just nu bör vi värderas som ett bättre scoutingarbete.
Att hans poäng sjönk i Växjö och att experter sedan använder det som argument att han bara är en i mängden i Timrå är ju direkt felaktigt.
DIFFEN: Så kan det säkert vara, dock så klarar jag inte av lövenhybrisen. De har en självbild som lever kvar som på ett karbonpapper av 1987. De ser sig själva som en storklubb även fast de harvat i HA och än lägre divisioner i 28-30 år. Visst guldet tar ingen ifrån dom och de var ett topplag många år i div 1 norra med Timrå Skellefteå osv.
Tror det kan bli lite hatmöte mellan Timrå-Löven också då vi historiskt sett har haft rivalitet. Jag gillar inte löven!
Rip Kirby: ett lag som har gått lite under radarn, men som jag tycker har byggt en bra trupp hittills, det är Malmö. Jag tror att dom kan bli giftiga nästa säsong!
RYGG HANS: Filander är nog säkert en bra tränare men fattar inte att han höjs till skyarna som han gör av alla experter, journalister osv. Det senaste han gjort är att spela ur Oskarshamn efter en rekordusel säsong, och nu senast fått kicken i Schweiz. Nu ska han ta över ett lag som spelat tråkhockey under Eriksson i 10 år och ska plötsligt göras om till ett offensivt lag under en vår/sommar. Tony Mårtensson har jag ingen koll på alls men han har väl inte gjort några underverk heller med tanke på hur värdelösa Cluben har varit senaste säsongerna.
Det var ju samma snack när Hedberg tog över Örebro för nån säsong sedan. Han var så överhypad och skulle ta nästa steg med det laget, spela roligare hockey och vara en utmanare om guldet. Men han fick kicken efter halva säsongen och dom åkte ut mot Luleå i play in. Sen har ju även han misslyckats totalt även efter det.
Game seven mellan Buffalo och Montreal startar strax och vi har en väldigt rolig ändring i Montreals roster för ikväll:
"No changes for Buffalo tonight. Kapanen comes in for Veleno for Montreal."
Ska bli kul att se Oliver spela en match för Montreal till att börja med, men att det också är en game seven gör ju det till något extra häftigt. Lycka till!
Sanyet: Snälla häckla inte modo för mycket nu!! Skit i dom istället. Dom har ändå sin plats i hierarkin. Det vet alla att dom är lillasyster trots sitt prisskåp. Ingen lever på gamla meriter eller hur!? Vi måste vara ödmjuka och ta det därifrån. Rätt vad det är så är vi därnere också och måste åka till Gotland. Gud förbjude att vi får nån mardrömsstart likt Giffarna, usch vad hemskt men jag tror på laget men vi kan ligga lågt än så länge tycker jag innan vi vet utfallet. Ödmjukhet och ödmjukhet som gäller och vi kommer säkert få Löven som något jävla bogeyteam bara för att lagen om all jävlighet finns och dom satans ät ägg!!!!
Nisse på Mon or: efter Giffarna åkt ur även superettan kan väl Svalls kommun bygga om IP till en hockey/multi arena. Läget är ju så magiskt bra så publiken bara kommer strömma till arenan per automatik
Fattar inte detta med Dichow. 1. Gjordes ingen läkarundersökning före kontraktet? 2. Gjordes ingen läkarundersökning innan VM? 3. Varför måste han tas ut i landslaget om och om igen när han uppenbarligen inte är ok?
Jag kan förstå aversionen mot Öret första hemmamatchen. Inte jättesexigt direkt. Men å andra sidan kanske det är smart intäktsmässigt att lägga en sån intetsägande match just i premiären då premiär alltid brukar betyda ett antal hundra åskådare extra. Istället för att vi t ex skulle möta Brynäs i första hemma som ändå blir utsåld mitt i serien.
Nisse på Mon or: Äh, det är ju exakt samma sak som de 450 personer som jobbar på Kubal, kulorna ska in. Hockeyspelare har ett begränsat fönster för att hämta in sina pengar på sin favorithobby, sen måste de söka sig till annat.
Tom Topp: Tror att man måste se till att Kivenmäki sätter upp Freij med sitt skott o Genborg framför mål och sitt grisande i deras zon tror precis som du i din analys!!🤣😎🇱🇸🇱🇸
Sakic: Även om dom ser ut o va tunna så kan dom nog stickas ganska skapligt ändå tror vi har ett skapligt gäng ändå som jag ser de kommer nog att bli jobbiga att möta om nu dom anammar Gaths ideer hur spelet ska se ut!! Både offensivt o defensivt han har nog en bra blick för de här!!🤣🤣😎🇱🇸🇱🇸🇱🇸