1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608438 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
Rytter: För mig verkar det rätt uppenbart att din kritik mot Nubben inte är sportslig utan enbart personlig. Därför blir det rätt svårt för mig eller någon annan att komma med något övertygande argument. Men till skillnad från dig så kan jag skriva ner lite fakta för din bild stämmer inte över med verkligheten.

Ett exempel på detta är att din tidslinje angående AHL-lånen. "Först så var det helt ointressant för Timrå ... För att sedan någon vecka senare låna in spelare trots att samma premisser gäller". Nubben gjorde sitt uttalande den 2:a september, ligan bestämde att lagen fick ta in max 4 spelare på lån den 11:e september (9 dagar senare), Nubben öppnade för att låna spelare den 21:a september (10 dagar efter ligans beslut) och Boqvist blev klar för lån den 3:e oktober (13 dagar senare). Det gick alltså 19 dagar för Nubben att börja svänga åsikt i media, inte "någon vecka senare". Det tog sen 13 dagar att bestämma sig för att faktiskt låna. Under samma period 2:a sept - 21:a sept så lånade 7 klubbar in 12 spelare. Sen mellan 21:a sept - 3:e okt så lånades 5 ytterligare spelare in. Sen kan man lägga till att timråspelarna gav grönt ljus för att ta in AHL-lån den 28:e sept.

Hur kan du påstå att alla dessa saker inte ändrar premisserna? Det känns inte otänkbart heller att när Nubben förhandlade med agenterna så fick han även info om att NHL/AHL-starten kommer skjutas upp. Så att dessa lån skulle gälla över en längre tid och inte bara till mitten av november. Att lånen skulle påverka säsongen mer än vad han skulle vilja påverkade nog också hans beslut att behöva låna själv.

Men det där om Steen är så jävla gammalt nu. Jag håller inte alls med din beskrivning av situationen och du ger inga källor. Så jag orkar inte ens besvara ditt påstående. Att du sitter och är bitter över något Nubben sa för åtta år sedan förstärker bara min bild att din kritik bara är personlig.

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Nu är vi uppe i 783 stödbiljetter!! Kämpa upp till TUSSINGEN nu.
Köpte 5 igår, men kliver in på 2 till nu.
Många bäckar små allesammans :)

Linkovich: Glöm inte Madsen, otrolig på att läsa spelet. Sen tycker jag också att Lundin är en riktigt duktig tvåvägscenter. Det är väl backsidan som behöver snäppa upp lite. Hade hoppats mer på Fille och Ragnar! Men lilldidrik, Lerebäck var bra igår!

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Kollat förstaperren mellan modo och BIK. Man får lite perspektiv. Jävlar, så sugiga modo är. Och väldigt märkligt försvarsspel. Man ställer liksom upp, sen får BIK spela runt som i ett pp.
Försöker lista ut vem som är den där Heponiemi. Allsvenskans största stjärna, enligt HS lika stora stjärna JFK.

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
JonteD: Lugnt på Jonte enligt han själv på ST. Säkerhetsåtgärd han gick av. 🙏

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Ibland gör det bara så ont i mitt hockey hjärta. Hemma match och man får inte åka till arenan och se sitt lag man följt i så många,många år. Att få köpa sitt kaffe och mazarin i första pausen för att i den andra köpa en korv och dricka.
Aldrig i mitt liv trodde jag att detta skulle kunde hända.Nu är det som det är men mitt Timrå hjärta gråter för visst är det i arenan man vill vara.....stämningen....ja hela atmosfären...jag saknar detta så otroligt.
Heja Timrå jag har min soffbiljett och sitter framför TV apparaten och ger mitt stöd.
Förbannade Corona försvinn och låt allt bli som vanligt igen.

rabon: Jag, som MoDoit har köpt match hos Er, betalade extra för en fiktiv korv. Men, man ska aldrig ifrågasätta vem som har råd eller inte att betala.

Sv: Silly Season 2020-2021
{8179}: På allvar; man förskjuter seriepremiären med en månad och lyckas, om möjligt, att få ännu längre tid mellan matcherna.

Match fredag, onsdag och sedan måndag. Det här är ju som värsta mardrömmen; försäsong hela säsongen - Långt mellan matcherna och lite publik. Suck.

Nisse på Mon or: det är väl nu Timrå som klubb kan gå in och stötta killen ifråga istället för att kasta ut han. Det vore fin reklam för hockey föreningen Timrå IK

Med EP på isen händer vackra saker. Toppar poängligan nu.

Tikkare: Jag tror inte på ansiktsmask, däremot lite skarpare förhållningsregler än det du föreslår. Var tredje stol, kanske stängda sektioner, iaf definitivt ståplats. Särskilda arrangemang för möjlighet till köp av fika o dyl i anslutning till den plats man har i arenan.

Tillika särskilda in och utsläpp. Kanske även förbokade tider när man ska komma så inte alla kommer samtidigt. Höjda biljettpriser för att kompensera en del av intäktsbortfallet. Max antal i arenan 1500 personer.

Detta tror jag skulle vara det bästa vi kan hoppas på inledningsvis men bättre än inget. Skulle väl tyvärr inte godkännas det här heller men borde vara rimligt i min bok

Kulltorp: Jag uppskattar en diskussion, däremot blir det ju sandlåda om man sedan ska byta forum och fortsätta samma diskussion fast förtäckta den till att handla om någon annan. Samma diskussion men med någon som håller med en istället. Det blir lite som att klappa sig själv på axeln fast man vet att man inte hade så mycket att komma med.

Nucky: 65 får jag det till!

TIK-Lund: Förstår inte heller låga nummer runkeriet. Själv spelade jag i nummer 65, har aldrig ens reflekterat över att det är coolare att ha vissa nummer än andra. För mig känns det som en diskussion likvärdig med om man gillar hamburgare mer än pizza.

GatstenenRules1: Din klarsynthet o glasklara analyser gör mej bländad. Ber återigen Timrå om ursäkt för fel forum, men när någon säger Sanningen, som du gör, då blir man nästan lite religiös. Gud vad glada övriga Lövenfans måste vara över att ha dej som språkrör. Amen för att du berikar forumet

Costanza: Popcorn time! I like! 🤣

GatstenenRules1: Jag är en modotönt och forumlegend och förmedlar bara det tyska tidningar skrivit.

Nucky: En spelare av kvalité vill säkert spela för att gå upp i SHL. Det kanske är därför bara Timrå var aktuell?

Så är det Modo- Timrå med Stures tal på CMore Hockey just nu.
Får se om dom kortar ner talet en halvtimme eller om det är fulllängd.
Tänkte se en långfilm kl 21.00 så det kan bli svårt om dom sänder hela talet.

"Jag är en spelare som inte viker ner mig, som gillar att vara i centrum och som vill sprida energi till resten av laget. Jag vill vara en inspirationskälla till att aldrig ge upp." - Hugo Reinhardt

Matsg: Fortfarande en mycket god Timråambassadör. Önskar honom god lycka i Almtuna.

Kulltorp: Gör som jag, ta en time out och andas lite. Det är ändå sjukt tråkiga hockeytider nu. Men klipp inte bandet helt. Vad gäller din antagonist härinne så är ju inte heller han och jag såta vänner precis. Hans uppfattning om mig som person är inte direkt rosaskimrande men jag har släppt det.

Jag har för länge sedan insett att jag varken kan eller behöver vinna nån argumentation där och råder dig att komma till samma insikt. För egen del tror jag inte alls att Clay har några som helst baktankar eller onda avsikter. Han är bara väldigt lätt att missförstå och diskussioner med honom i skrift är hart när ogenomförbara. Kan mkt väl tänka mig att sånt skulle gå mycket bättre irl där.

För min del bottnar våra duster i att jag hade åsikter i vintras om klackledaren på Västra stå som jag luftade här tillsammans med bild på nämnda person. Där och då skar det sig mellan mig och Clay, hans dom om mig som person då var inte nådig. Nu är det där överspelat och jag försöker undvika att gå i polemik med honom fortsättningsvis.

Kan avslutningsvis skriva att skulle han eller någon annan frestas att återuppta ovan nämnda sakfråga kommer jag ej att bemöta det

hockey_21: Var inte det förra säsongens lag? Eller har ni samma killar på isen i höst? Jag tycker att jag läst att ni tappat en del...

Vi satsade på att behålla vår förstalina, ni satsade på att inte göra det. Man har olika tanke med sina lagbyggen tydligen.

Från ST Chatten.

"Vem blir stora utropstecknet kommande säsong?"

Nubben: "Den har jag inte presenterat ännu. "

Intressant!

hubbenorlen: Att Dahlén skulle gå till ett annat shl-lag om vi går upp är lika sannolikt som att kolan skulle börja dippa morötter istället för chips.

Heisenberg: jag vet vilka källor Gustav har och kan lova dig att det alltid finns substans i hans rykten. Sedan kan det alltid hända något i sista sekunden som gör att något inte blir av. Jag tycker ett hockeyforum utan rykten, speciellt denna tid på året skulle bli rätt tråkigt.

Slutsnackat.
Jonathan Dahlén stannar i Timrå IK.
Nu har han siktet inställt på SHL.
– Jag har inte stannat här för att förlora en allsvensk final, säger Timråstjärnan.

Sputnik: klagade inte Kolan på Timrås träning och att det inte fanns några Dietister i laget tidigare med?
Men det gick bra att köpa bullar och mjölk på ICA dagligen. Killen har ju NOLL självinsikt.

Sputnik: Men det är gratis att köra plus första månaden på Expressen. Har gjort så ett tag nu. Kör nytt plus gratis, säger upp direkt och kör perioden ut, sen gratis direkt igen då det inte är begränsat till bara första månaden gratis. 😂

Slänger med Sannys ord också.

SANNY LINDSTRÖM

– Vill Jonathan vara kvar i Timrå och anser att hans utveckling är bäst det är det så klart helt rätt. Det handlar inte om att han är rädd att testa på spel i till exempel SHL utan att det handlar om ett enormt stort hjärta för Timrå. Det är något jag beundrar och högaktar. Till det mer relevanta. Frågan är inte om Jonathan Dahlén vinner poängligan i Hockeyallsvenskan utan frågan är om han gör 100 poäng. Jag är allvarlig. Om Jonathan Dahlén håller sig skadefri kommer han dominera utan dess like och att han kommer få chansen att visa upp sig i Tre Kronor ser jag som givet. Jag skulle faktiskt sträcka mig så långt att det är snudd på skandal att han inte redan fått göra det.

Studio imorgon kl 13! Hörde jag Dahlén?

Nu kör vi!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20200525-001519.png

hockey_21: Aagaard ja, han verkar ju ha benskörhet som en gammelfarmor. Klarar han sig genom fotbollandet på uppvärmningen så ska ni nog vara glada.

Haha men herregud vad är det för nivå på forumet? BÅDA lags supportrar, scrolla gärna ner och läs ikapp det ni skrivit, man blir fan mörkrädd hahah. Man kan tro att det är 90% 13-åringar som skriver på HS ibland.

Costanza: Vi var där. Ni var inte där. Där har du skillnaden. Ni åkte ut, havererade totalt, kom inte igen. Vi åkte ut, havererade totalt, knöt näven och jobbade oss tillbaka. Vi kommer tillbaka, det brukar vi göra. Med er vette tusan, ni gå ju inte ens upp när ni vinner.

Vinnarmentalitet vs. förlorarmentalitet.

Det bygger på.
Uppladdat:

500x0-screenshot20200517-205031.jpg

Matsg: Det blir en utmaning att få detta att fortsätta att rulla på i samma riktning den dag Nubben steppar åt sidan. På inget sätt omöjligt, men det tar tid, erfarenhet och ett jävla kunnande att bygga upp något likt det vi har nu. Jag kan nästan tycka att den rimliga gången bör vara att han isåfall rekryterar sin egen efterträdare, om det nu finns tid för det. Jag hoppas det. Det är ett så pass smalt och nischat yrke att man inte kan sätta första bästa rekryteringsfirma på det. Antar jag.

Alla vill spela i Modo... det säger modoiterna själva. Nu lämnar den... 12:e? Inte ens för alla miljoner ville Belov vara kvar.

"Belov ville tillbaka till Almtuna och när tillfället dök upp så ställde verkligen våra sponsorer upp och gjorde det möjligt, säger sportchefen Tony Mårtensson i ett pressmeddelande."

Costanza: Pissmyra har 6e fingret yra klart ikväll eller ska du knäppa 6e folkpilsnern ikväll så fingrarna får lika mycket .....

Håkkybåkky: Swishat en 500-ing var för gumman och mej, Vi ska tillbaks!

F.ö älskar jag vår silly just nu! Allt peakar... jag är väldigt nöjd med hur det utvecklar sig.
Hartmans kommentar i ST idag säger allt om välmåendet inom Timrå: "Det var längesen jag hade så roligt! "

{3405}: Hör dig, och det kan bli så. Men känner mig trygg i att vi nog landar honom, i alla fall om det är Löven och Modo som ska komma och knuffas.

Om inte annat så får man lägga upp det på det sättet att: Vem fan vill bo i bonnhålan Övik? Eller i Umeå? En bonnhåla med ett universitet.
Spelar han i Timrå får han bo i, av arkitektupproret utsedd till Sveriges vackraste stad: Södra Timrå.

roger_sundsvall: Mot vem? Det är ju en roll som ska fyllas. Sett till ekonomi, lagbygge osv. Du kommer inte undan att du ska ha en fjärdelina. Den får för mig gärna vara hårt arbetande och ”billig”, hårt arbete tyckte jag Lindholm stod för, hur mycket han fick i lön vet jag inte men jag gissar att han var bland de lägst betalda (jobbar vid sidan av, bor hemma hos föräldrarna).

Det är svårt att hitta spelare som får 5:20min/match och gör det utan knussel. När ekonomi är en faktor som det alltid är har han en plats i min roster.

Har gärna kvar Kaijser också, mer tveksam till Jansson faktiskt.

Harde klar för 1 år till!

Hassan:
Bra förslag! Jag tycker dock att vi skall vara generösa mot modoliderna och skapa ännu fler trådar som de kan fylla i vårat Hockesnack. Förslag:
-Modos "historia"
-Tacktal vi minns!
-Plantskolan del 1-279
-Matcher vi inte vann mot TIK men borde ha vunnit om inte precis allt gått emot oss.
-Dåliga domare del 1-398 (upphöjt till 7)

Fyll gärna på...

Nucky: Diskussionen här inne handlade om dagsfärska nhl-miljoner. Sedan kom det en massa modoiter hit och började snacka historia.

När jag frågade hur många nhl-miljoner som gått till Modo de senaste 3-4 åren blev svaret: vilka har haft bäst juniorer genom tiderna? Ska vi räkna nhls maratontabell? Ska vi räkna Stanley cup ringar? Ska vi räkna kalorier underhudsfett på lagkaptener?

Diskussionen var alltså om pengar från nhl, det var modoiter som snabbt började yra om gamla tider och fornstora dar.... vet du varför?

Nisse på Mon or: Enligt Mike Helber på Twitter kommer vi få i runda slängar 4 500 000 sköna riksdalers för både Kinwall och Bratten.

Bratten lyfter både upp Timrå och tränare Hirsch efter tiden här. Kan bara ge kärlek tillbaks och det är en spelare man unnar enorm framgång i sin karriär. Så hoppas vi att vi återförenas nån gång i framtiden. 😊

Han kommer träna med oss under sommaren då Detroit har stort förtroende för Timrå och att vi har bra nivå på grejerna. 👍

Jåkkinen: Borde vara 120 000 $ för Kinvall och 240 000 $ för bratten?

"Vi har kommit överens med Jacob om att avsluta hans avtal med oss. Han är i ett skede av sin karriär där han behöver spela mer och kommer nu få den möjligheten i en annan miljö. Vi tackar Jacob för hans tid i LHC och önskar honom lycka till framöver" – Niklas Persson, LHC:s General Manager.

Känns rimligt att det är Timrå som är destinationen med den beskrivningen

Kulltorp: jag har iaf sett Anton Lander på Ica maxi, han lastade varor som fan, såg inte ut som han var påväg någonstans ;)

{3405}:300 000 kr räckte för att Liss stannar kvar och blev 20/21 års supporterspelare. Ingen jättesumma. Tror Timrå kan göra samma sak om det behövs för att stödja plan A eller behålla en nyckelspelare.