Sanny brutit handleden
Om Sanny är en diva & inte tänker på Timrå IK, så gör tamefan ingen det. Asså jag fattar inte vad du får allt det där om med Sanny. Bara för att han är med i landslaget. Visst han kunde ha tackat nej på grund av vår klubbs skadesituation, men han är för helvete ingen diva för att han ställer upp. Tror du han ställde upp för att synas inför agenter runt om i världen för att tjäna mer pengar än i Timrå i en annan klubb?
Om du tror det kan jag ju tala om för dig att han ställde upp för att han inte ville tacka nej när BÅG kallade på han, för att han ville spela för sitt land - VÅRT land. Än sen att det är en "skitturnering" i Ryssland som i princip inte betyder någonting. För många hockeyspelare är det en ära att representera sitt land i en turnering, så även vår lagkapten Sanny Lindström.
Betyder det att han har större sug efter landslaget än Timrå? Öhm.... nej? Det är ju trots allt för Timrå han står under kontrakt, som han spelar 50 grundseriematcher med + slutspel, som han försäsongstränar med, som han reser land och rike runt till matcherna med och för dess supportrar han spelar för.
Att du nämner spelarnas misstycke till "buandet" i en match som var för flera omgångar sen, Sannys lön och så vidare orkar jag inte ens kommentera.
Jag har aldrig tyckt att Sanny Lindström varit ett kaptensämne och det som hänt nu under den senaste veckan förstärker ju bara den känslan.
Jag kommer se ett fåtal matcher per säsong när hjärtats lust faller på. Men i fortsättningen betala fullt pris för sittplatser och komma indroppandes en kvart före nedsläpp.
Du verkar rätt ensam om din inställning, och jag kan lova att jag mer än väl unnat alla MoDo-spelare att ställa upp i landslaget.
Skadad kan man bli när som helst, och det som driver de allra flesta på den här nivån, det är ju just att få komma ut och spela internationellt, samt få chansen att kvalificera sig till VM, OS osv...
Om man då tackar nej så tror i alla fall jag att chansen att få delta i mästerskap minskar drastiskt, OM man inte är en av de väldigt etablerade spelarna.
Så blir dom uttagen och vill spela så önskar i alla fall jag dom bara lycka till!
Bara ett skadeskjutet lag som är helt uddlöst. Det var ju roligt så länge det varade. 20 matcher det var allt. Sedanb tog bensinen slut.
Efter att ha läst ikapp ikväll så börjar jag fundera på VEM som har storhetsvansinne, du eller spelarna!
Ojojoj!
Men rolig läsning har det verkligen varit, det kan jag lova....
Aha, det är där skon klämmer, du är helt enkelt avundsjuk på spelarlönerna.
I rest my case!
Tragiskt men sant. Men jag önskar Sanny Lindström all lycka till på sin fortsatta resa. Hoppas han blir lyckligare någon annanstans och blir miljonär på kuppen och får sin ekonomiska framtid tryggad.
Jag har varit supporter i över 35 år..................det är nu på senare år det roliga har börjat.
Nu tycker jag vi drar ett streck över den här diskussionen, tar varandra i hand och sjunger "We Shall Overcone".
Många av spelarna läser...............men jag hoppas innerligt att de noterar VEM det är som hackar hela tiden.
"Jag har offrat min själ för Timrå IK och då är tacksamheten noll från lagets sida."
Dessutom "sticker de iväg på landslagsuppdrag"...
Snacka om svek!!!!! (OBS ironi)
Hoppas för allas skull att dina inlägg ikväll har varit alkoholrelaterade...
Så full har jag dock aldrig varit.
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeez!!
ernie eagle: Jag trodde de flesta hade glömt bort det ang. buropet efter Jimmys intervju med Sanny.
Det är du som har gått för långt. Jag hoppas verkligen inte någon av spelarna läser det du har skrivit ikväll.
"Som sagt gör som mig - bojkotta skiten!
ernie eagle @ Wifsta by the frozen sea 2006-12-12 15:20"
Du såg inte Tre Kronors match heller va?
Det gnäller över burop och sticker iväg på landslagsuppdrag. Då har det gått för långt enligt mig.
Jag har accepterat mycket. Men nu har det runnit över i bägaren.
Ernie Eagle är inte att leka med! Snacka om lyxproblem! Jobbigt med skador? Visst! Synd att Sanny blev skadad? Absolut!
Glömt förluster mot CRIF och Ö-viks SK eller?
Om inte vår lagkapten tackar nej till landslaget så....Jeeeez!!
För jag har minsann.....?????
Jag kommer inte att.....!!
Kom ner på jorden mannen!!
Det är ju en av tjusningarna med den här företeelsen som vi ägnar oss åt. Trådarna tar ibland helt nya oväntade vägar. Denna tråd utvecklades från en påstådd handledsfraktur till en hyllningstråd till såna som Sanny och till en kritiktråd till såna som tidigare dissade honom.
Förmodligen kommer Sanny upptäcka att det är en minus i publiken, ta sig för pannan och plötsligt inse vad han gjort!
Nog nu, sansa er snälla! Ni gör er till åtlöje och drar med oss andra! Själv tillhör jag de som känner stolthet över att hålla på ett lag med spelare av Sannys kaliber!
Punkt slut.
Sanny har ett stort Timrå hjärta och de som misstror det är patetiska.
Sanny en idol för mig och Wikegård.
Jag tror till och med - trots hans svenska börd - att han skulle vara välkommen till Mora IK.
I skadat eller oskadat skick.
ok'rå Sune:
Jag tyckte det mest var en vacker tanke, men jag kan inte annat än att tolka dig som om du lämnar Ernie ensam på barrikaderna.
Skall läsas som:
Tar man ingen som helst hänsyn till Ernies emotionella känslor så får det vara.
Sedan längre fram ansluter Sanny o Kimmo o då borde situationen kunna vara dräglig inför ett slutspel. För dit bör vi väl gå iallafall för att sedan kunna slå underifrån i ett slutspel o överraska positivt i april!!
Vad har det inlägget med att Sanny ska ta hänsyn till MINA emotionella känlor?
ernie eagle: Nu har du väl trots allt verkligen tappat alla koncept. Med de kriterier som du har, vilka spelare ska då få vara kvar? Ska Zäta dra åt H-E då han återkommer till Sverige, för hur kunde han svika dina känslor och gå till NHL? En sån skitstövel.
Amen.