Sanny brutit handleden
1) Sollefteå HK 18 12 1 5 89-93 25
2) IFK Sundsvall Hockey 18 12 0 6 93-52 24
3) Timrå IK 18 11 1 6 90-67 23
Säsongen 98/99 :
4)Djurgården 32 17(2) 2 13(2) 95 - 99 -4 53 ...
Dessutom: säsongen 00/01 slutade Modo 4:a efter 50 omgångar med -6 i målskillnad...
Dags att börja planera hur man ska klara sig från det här redan nu.
Strax innan, under och efteråt är det för sent att ha invändningar.
Knappt varit kritisk alls om man jämför med tidigare säsonger. Det var ju faktiskt som så att Robban Carlsson personligen uttryckte sig som så att jag blivit FÖR SNÄLL. Just det, ni läste rätt!
Å andra sidan har det inte funniys särskilt mkt att klaga på. Men när nu chansen singlade ner som manna ifrån himlen var jag bara tvungen att få rycka det sista lilla halmstrået och få vara riktigt jävla elak.
Då har Sanny kommit lindrigt undan tidigare. Nu var det dags att påtala ett och annat för Kaptenen.
Uppfriskande på alla sätt och vis! Nu har jag börjat landa i mig själv.
Nu får vi se om jag behöver ryta till nåfge mer eller om jag kan vara lugn i fortsättningen!
Amen.
Detta skrev du härom veckan
"Jag har skickat ett mail till kenta nu.
Berättat om den kränkning jag och min käresta upplevde..
En sorgsen ton och beklagande.
Jag skriver att vi buade ut Malmö när dom försvarade sig fult i slutet av första. Vi buade ut domaren som vi upplevde, inte dömde..
Och vi budae som fan när laget "pissade på oss" och klev av.
Jävla divalater!"
och detta skrev du i går ang EE's sågning av Sanny
"Intressant attityd från vissa skribenter..
Inte bara EE utan även andra som säger sig bli "motarbetade så fort man uttrycker minsta lilla åsikt"
Med andra ord så förväntar man sig att få stå helt oemotsagd efter att ha sågat vår lagkapten jäms med fotknölarna?
Tss, tss, tss!"
En fråga bara, vad är skillnaden som du ser det? För jag ser då ingen.....
Nja, du kan ju dressera din man/sambo lite bättre också, det är ett annat alternativ ;-)
Skönt att höra att det inte var så allvarligt med Sanny...
Kan någon sammanfatta och tala om ifall Sanny har brutit handleden eller inte...?
Kan han spela mot DIF i morgon?
Mvh Shadar Logoth
Stor dos av självinsikt har du även när det kommer till kritan....:-)
Men jag får till viss del skylla mig själv också förstås. Men har ni nånsin tänkt på vad som ligger mig varmast om hjärtat?
Att skriva. Jag skall förhoppningsvis bli en yrkesversam journalist och då är det min förbannade plikt att kritiskt granska dem står mig närmast hjärtat också.
Jag tänker inte inta en neutralare hållning för att vissa inom Timrå IK eller dess supportrar tycker det.
Jag vädrar mina synpunkter när jag är missnöjd. Men jag sticker även in nosen och berömmer när jag anser det befogat.
Och jag står för det jag sagt om Sanny. Jag började inte gå på hockey för att hylla Tre Kronor. För mig är decemberturneringen i Moskva ett enda stort skämt. En pajasturnering som saknar motstycke.
Det är inte tillnärmelsvis lika mycket parodi inom fotbollen som det är inom hockeyn.
Men det är klart. Hockey är ju en pajassport och jag är en ju en pajas som vi är väl som en slags symbios då tillsammans.
Det var väl därför jag började titta en gång i tiden också.
Ett regelverk ingen verkar förstå sig på och nästintill kommersiella syften bakom allting.
Det var inte det jag ville se.
Jag försöker hitta vilka som är skadade!
Någon som vet exakt vilka spelare som är på skadelistan för Timrå just nu!!
Får väl iaf ta tillfället i akt och tacka för det du gjort då. Det har aldrig varit min mening att driva nån på flykt genom att bemöta dennes åsikter på ett hockeyforum...
Det är mycket därför som man tappat lite utav geisten att vara en hockey-hobbyist.
Nu vill jag bli en vanlig normalåskådare som slipper sitta i telefonen och konferera samt åka upp 2 timmar före nedsläpp till matcherna.
Bara slinka in när hjärtats lust faller på. Då pyntar jag gladeligen 200kr för en biljett för att slippa alltting runt omkring.
Mina åsikter uppskattas ju sällan numera och ni har ju bevisligen lyckats driva mig på flykt. Åtminstone delvis.
Nu säger jag ifrån.
Inte bara EE utan även andra som säger sig bli "motarbetade så fort man uttrycker minsta lilla åsikt"
Med andra ord så förväntar man sig att få stå helt oemotsagd efter att ha sågat vår lagkapten jäms med fotknölarna?
Tss, tss, tss!
Har förresten alla som skall spela supportermatch kollat med sina ordinarie arbetsgivare att det är ok?
Och framförallt med sina arbetsgivares kunder?
Käre, lille vän...det är inte så att hockeyn i Sverige genomgått några större förändringar på den relativt korta tidsrymd du refererar till. Det är TIK som gjort en resa från hockeyns undervegetation till att tillhöra gräddan av svensk hockey.
Vissa supportrar har bara inte fattat hur stort det är, det som de styrande (Nubben mfl) åstakommit på 2000-talet med TIK eller vad det innebär i fråga om uppoffringar. (Det som du gladeligen pratar dig varm om när det gäller dig själv.)
Det är för lite charm, colagrogg och rock´n´roll inom hockeyn nuförtiden. Allting är toppstyrt och handlar bara om pengar numera. Sorgligt.
Jag säger Oh Ah Micke Lind! Då var det en fröjd att gå på hockey.
Alla människor har blivit så hårda och kantiga på nåt vis.
Inga kramar och gemenskap ser man skymten av.
Säg mig är det konstigt att man längtar bort nån gång ibland?
Bara trogna och lojala hockeykrigare!
Torsten Yngveson och Johan Markusson é grymma!
Shjon Podein.
Om du vill kan jag köpa en matchtröja åt dig på Intersport...........
ernie eagle: Sanny är med i uppställningen i dagens match mot finnarna.
| 1st Line | 8. LINDSTRÖM, Sanny | 4. ÅKERMAN, Johan | ||||
För fortsätta gå på matcherna skall han tydligen, tom betala sig in!
ernie eagle:
Jag är väl lika med vissa, gissar jag.
'Önskade livet ur' skrev jag aldrig;
Du börjar gå till överdrift på din häxjakt på er kapten nu.
Var det inte dina tidigare voodoo-besvärjelser som fick tjecken att pricka Sanny just där han gjorde?
Metal Guru @ 127.0.0.1 Igår kl. 19:41
Men skriver man så här ber man i princip att Murpys Lag ska träda in i sammanhanget:
Det är inte lönt att Sanny Lindström kommer hem skadad ifrån Moskva. För då skall han personligen se mig i ögonen och ha en jävligt bra förklaring.
ernie eagle @ Wifsta by the frozen sea 2006-12-12 16:42
Ibland får man använda huvudet också och inte tänka enbart lika långt som näsan räcker. Nu sitter vi med arslet i vagn och kan inget göra.
Man orkar inte hur mkt som helst. Vi förväntas stötta laget helhjärtat i match efter match efter match men får ingen som helst respons och inte får vi ta ut våran besvikelse heller.
Det är ju befängt.
ernie eagle: Nej, du har inte alltid fel. Men du har heller inte alltid rätt.