1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607378 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kevin O Shea:

Genombrott i Luleå? En medellmåttig forward, kanske bland dom 4-5 i topp om man är snäll under hans säsonger här. Sista säsongen något bättre än de föregående.

Nej, Jonte fick sitt genombrott när han petade in två mål (av sju) mot Mif i en slutspelsmach och blev intervjuad av TV4 efteråt. "Vi pissade på dom" sa Jonte. I TV! TV4 jublade och Jonte blev kändis samma kväll. Eller åtmminstone dagen efter när Aftonbladet och Expressen slog upp det så stort dom bara kunde.

Mats Lusth, då i Malmo, var dock mindre imponerad över uttalandet.

Chippen: Hotellgäst, främst.

Dream Team:

haha

Dream Team: :))))))

Dream Team: Haha, den var fan skoj..:-) Vet du vad vad det blir om man kombinerar 3 hockeyspelare och 1 tjej då?

Dream Team: Men jag tänkte mera på en allvarlig nivå. Om man inte ser Jonte som AIK:are, för att han fick sitt genombrott i en annan klubb. Vad är du Huselius? Han var väl FBK, iofs ditplockad med, men fick sitt genombrott då han blev bortbytt till Frölunda mot Hamr.

Chippen: Om jag skall svara seriöst på din fråga får jag nog säga att jag ser honom som Frölunda-alt. Hammarbyspelare.

Chippen: Det där var en så kallad straffspark i öppen kasse, tyvärr allt för svår att motstå.. ;-)

Kevin O Shea: Om man ska gå på din linje så är det få spelare som har rätt moderklubb då.

Dream Team: Sant..:-) Men kan du svaret på min gåta då? :-)

Chippen: Jag har inga minnen från Skellefteå och dess spelare, när dom spelade i allsvenskan.
Därför har jag svårt att minnas Jonte som någon speciell Skelleftespelare - däremot kommer jag tydligt ihåg honom som Luleåspelare i elitserien.
Har inte heller några tydliga bilder med honom som junior-vm spelare, varför jag har svårt att se honom som den Skellefteikon som ni målar upp honom till...

Chippen: Nej, jag går nog tyvärr bet på din gåta. Vad är rätt svar då?

Chippen: Om vi vänder på det då:
Ser du Wernblom som MoDospelare eller Kramforsspelare...nä, jag tänkte just det!

Kevin O Shea: På sätt och vis kan jag hålla med dig. Fast man behöver inte ha spelat i landslaget för att bli en ikon. Måste säga att det känns som om alla ser honom som frälsare, för att han är från bygden och för att han lyckats göra sig ett namn. Naturligtvis så hoppas man då på att den spelaren ska komma hem och förgylla laget. Jag själv kan väl sålla mig till den skaran.

Dream Team: Hockeykväll är svaret :-)

Kevin O Shea: Mötte inte vi SAIK när både vi och dom spelade i Norra allsvenskan? Men det är väl klart, en spelare som man inte tycket sticker ut på något vis är väl heller ingen spelare som blir värd att komma ihåg. Allra minst i ett motståndarlag. Jag vill minnas att det SAIK som vi mötte då var rätt så ålderstiget. Kom Jonte fram som liten spoling där så var det nog knappast honom man märkte först av allt.

Kevin O Shea: Wernblom? Just nu ser jag honom som AIK:are..:-) oki, allvarligt så är det väl lite fel att jämnföra med en spelare som kommr från en div 2(?) klubb. Det finns juh inte en chans att han skulle ha kunnat göra sig ett namn där.

Chippen: Ska vi säga att du precis gjorde 1-1 där? ;-)

Chippen: Jag ser honom inte heller som en frälsare (om han nu som förmodat hamnar i Timrå), utan som en mycket bra elitseriespelare.
Att han gjorde en jävla massa mål för två säsonger sedan i samma kedja som Zäta - det hade nog dom flesta i laget också gjort.
Så att hoppas på Jonte som den vasse målskytt vi saknar i laget, det är att hoppas på underverk.
Däermot kan han göra stor nytta på annat sätt...

Dream Team: Fine with me :-P

Kevin O Shea: Men du måste förstå att vi där uppe är ganska nödbeda på spelare som tar sig till NHL eller "bara" till landslaget.

Kevin O Shea: Vi saknar ingen målskytt, vi har Pärssinen...

Sen är det även så att Jonte hade två fina säsonger bakom sig innan han spelade här senast och det är förmodligen på den nivån och lite till som han ligger på idag. Han lär säkerligen kunna trycka in en 10-15 kassar, vilket är i nivå med vad vår bäste TIK:are mäktade med ifjol.

Chippen: Hardy Åström tog sej till NHL, och spelade hans namne Nilsson inte i 3:- under Skelleftetiden...
Krobbe ej att förglömma - jag tror nog att SAIK har producerat minst lika många landslagsmän som Timrå genom åren - fast dom flesta kanske inte är i "modern" tid.

Ambroo: ...vilket var åt helsike för lite!

Kevin O Shea: Jag tror han medför mer energi och kraft än poäng. Hade han Z bredvid sig så måste jag hålla med om att alla nog varit i närheten av de 14 kassar han hängde in då.

Om man kollar på statistiken så har han legat runt 30p de säsonger han spelat i es förutom en på 18 i luleå. Vilket gör honom till en stadig poäng görare mer än en intern poängligevinnare.... om han inte spelar i modo då.

Hade lungt haft han i modo, då jag gillar en som alltid gör helt ok med poäng men som även tillför något som så ofta saknas i svenska spelares spelstil.

Ambroo: Japp, jag skulle tro att han säkert kan mäkta med över 10, skulle bli förvånad om inte även Hahl närmar sig 10. Pärssinen hoppas jag ännu mer på i mål väg. Sen har vi ju pålitliga gubbar som Warg och Hallin som säkert oxå kan producera bättre än i fjol, nä det blir intressant det här :-D

Kevin O Shea: För att inte tala om Janne X:et Erixon.

Kevin O Shea: Det var just det jag tänkte på...modern tid. De spelare du nämner var under glansdagarna.

Btw, så att någon tyckte Jonte skulle få ett C om han kommer till TIK. Måste nog säga att det är nog fan det ett av de sämsta valen man kan göra. Han är väl inte direkt den dära ledartypen man behöver om det blåser snålt plus att alla känner till hans temprament. :-)
Om ni ska byta kapten..Sanny?

Chippen: Jo, vi enades nog om hur fel det vore. Du såg väl mitt lilla "filmbevis" vad gäller detta? En klassiker redan när det hände det där... ;-)

Chippen: Om vi ska byta kapen... Sanny?

Sanny är kapten nu, var det så du menade eller menade du att vi ska byta till han? Behövs inte isåfall eftersom han är det.... :)

Dream Team: Vilket filmbevis tänker du på? Tror jag missat det.

Berglund: Ja precis...uttryckte mig otydligt...varför byta bort honom från kaptensrollen?

Chippen: I den här tråden, nästan längst ned på den här sidan. Men vi tar den igen då. Det gör säkert inget.. håll till godo!

Dream Team: Jag har sett den 4ggr nu idag , hehe kan inte sluta kolla :-D

Dream Team: Jasså, den...hehe..:-9 Så jävla klockrent.

Dream Team: Alltså, jag har försökt uppfatta med Nilsson svarar, men hör fan inget...skulle vara lite kul att veta.

Kevin O Shea: Det räcker länge i en lina som jag förväntar mig (och kräver...) kommer att ligga på runt en 40 mål och kanske ändå fler, fördelade ungefär så här (för att använda mig av titeln på en utav Thåströms bästa rockdängor); Hahl, 10, Hedström, 10-15, Pärssinen 20+...

Kommer Jonte dessutom upp i en för honom normal poängskörd, alltså runt 30-35 poäng, så är det ett jättelyft med tanke på fjolårets poängmakare nr 1. Lägg därtill Riku som har kapacitet för en 30+ och inte minst Timo med 40+ hägrandes, då har vi en av Elitseriens bästa kedjor.

Ambroo: Jag hoppas att du får rätt, min gode Ambroo!
Sedan hoppas jag att Regin kommer att få mer speltid i PP - där har vi också en pluspoängare sedan ifjol...

Ambroo: Höga förhoppningar. Vore guld värt om det slog in. Men det kan likaväl slå bakut. Pärssinen hade ju tillexempel ingen vidare säsong i fjol, det skulle, med en jävla massa otur, kunna fortsätta även i år.

Jag håller tummarna för att du har rätt. Men, dumt att ta ut för mycket i förskott.

Ambroo: Well...kanske liite ödmjuk då...klart som f*n att det är tråkigt...meen som Per Elofsson sade: det är bara att bryta ihop å komma igen!

Tror oxå han kommer att rita på för SAIK ifall vi bara håller oss kvar å väntar in honom...å vad som "mina" supporterkollegor skriver om honom är ju bara ganska omoget...kanske Warg oxå ritar på den dag Jonte kommer "hem".

Längtar till det är dags att se TIK-SAIK i Timrå i serien den 18/11....har aldrig varit i eran Arena tidigare.

Kerstin_k: Höga, men fullt realistiska.

Kevin O Shea: Absolut! Regin har fina händer och är riktigt duktig när han får lite extra tid på sig. Helt klart ett sparkapital i den spelformen.

Flyttar hojtarens inlägg till denna tråd ..

Har idag fått veta att Jonte har pratat med svalls kommun om dagis platts till barna och det var gjort redan i maj månad o det från en säker källa.
inom kommunen.

hojtaren @ hojtaren Idag kl. 21:41

Knegare: Du är välkommen ner och jag ska personligen bjuda dig på en pilsner i puben under första periodpausen! Vi får väl se det som en gravöl i dagsläget för din del, men mycket hinner hända under en period;-)

Kerstin_k: Nu vet man ju att det finns en hel del kunnande hos pajka så man skall väl inte måla fan på väggen. Men om man söker saker som tyder på misslyckande så kan man göra det.

Då kan man räkna med att pärssinen faktiskt har 2 halvdana säsonger bakom sig. Att han är 29år och spelat i flertalet länder vilket gör att han kanske inte direkt får en nytändning i Timrå.

04-05 HIFK 34 12 6 18
05-06 Zug 43 13 12 25

Men vill man ha det uppåt istället kan man väl säga att han faktiskt snittat 0,9p/match i SM-Ligan och 0.8p i AHL.

Ska man sedan hoppa på Hahl så kan man som negativ tanke då ta att han snittat 0.2p/match i SM-Ligan vilket inte är speciellt mycket och skall han komma upp i 30p så måste han fördubbla den mängden.

Men vill man se det på ett annat sätt så är han ju en defensiv spelare som inte skall göra speciellt mycket poäng utan istället se till att det andra laget inte gör några. Så +/- är det viktigaste där.

Ja jag menar vill man hitta illavarslande omen så går det och vill man hitta positiva så går även det.

Ambroo: Tack för den i förhand då ;-)...å man får väl hoppas dom åtminstonde kan hålla ner siffrorna lite mot topplagen i serien...för ett av dom är deffinitivt är TIK...å med Jonte i laget får ni myycket gjärna ta hem SM-bucklan..

Knegare:

Jag fyller jämt den dagen och troligen så befinner jag mig i Eon Arena denna dag..Är fallet så bjuder jag på de första 2 ölen..;)

Ambroo..Du får också en bärs om du klarar av det..;)

gud: Nu får du slanta upp för en fjärde bärs oxå. Eller tänkte du torrlägga mig, din jävla sillstrypare ;-)

MorganaLefaey: "Då kan man räkna med att pärssinen faktiskt har 2 halvdana säsonger bakom sig. Att han är 29år och spelat i flertalet länder vilket gör att han kanske inte direkt får en nytändning i Timrå."

Det är ju just det och det faktum att han ville hit som talar för en nytändning. Lägg därtill att han bara är 29 år och det sägs ju att runt den åldern så är man som bäst som hockeyspelare.

ernie eagle:

Faan..Glömde dig ju..Klart att du ska ha en bärs..;)

« · 733255 · »