1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589855 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2014-02-22

1612419 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-02-22
Vargher85: Hult kan nog bli kvar. Han sällskapar nämligen med min dotters bästa vän.
Kommentera

Knylan: André Hult tror jag också kommer bli kvar. Visst är det en bra spelare, men han behöver få speltid och utrymme i offensiven, och det tror jag inte han kan bli garanterad i något SHL-lag.

Sedan har jag lite svårt att förstå om några av våra juniorer skulle skriva på ett SHL-kontrakt, bara för att bli utlånad till Allsvenskan under nästa säsong. Jag anser att det är betydligt klokare att stanna kvar i laget man spelar i ytterligare en säsong, istället för att bli utlånad till något annat lag i Allsvenskan. Året därpå kommer det att finnas nya erbjudandet från SHL-klubbar att ta ställning till, och man kan troligen få en bättre deal också. Det är väl knappast troligt att intresset från SHL-klubbarna svalnar så fort, och om det gör det så hör man nog inte hemma i den divisionen.

Slutligen vill jag göra en sista reflektion angående Molinder. Jag trodde mycket på honom inför säsongen, eftersom han tillhörde en av de bättre anfallarna i Timrå ifjol. Nu uteblev framgångarna och för mig bevisar det en sak: Hur dåligt laget vi hade förra säsongen egentligen var.

Kommentera

Vargher85: Om man ska gå på Ambroos källor så är ju Ludvig Nilsson redan förlorad till Luleå, åtminstone sett till vilken som ska betala huvudparten av hans lön kommande säsong. Jag tror att han kommer vara utlånad en säsong till men Luleå är nog sugna på hans rättigheter, vilket väl är helt i sin ordning med tanke på att han var snubblande nära JVM, odraftad och inte är kontrakterad av en SHL-klubb.

Jag tror att vi har väldigt stora möjligheter att behålla i stort sett hela laget om vi så vill, sen kan det säkert som sagt bli så att vissa spelare kontrakteras av SHL-klubbar och lånas ut. Emil Pettersson bland annat. Men det finns ju inte en käft av de yngre spelarna (93-95) som man känner är helt förlorade på grund av att de helt enkelt håller en för hög och jämn nivå för att nöja sig med spel i HA. 

Sen, återigen: vi är inte elitserielaget Timrå IK längre, klubben som inhyser spelare som valt Timrå IK i brist på annat. Självbilden finns kvar där man nästan tar för givet att en sån som André Hult är helt förlorad bara för att han råkar ha lite handleder. Jag tror definitivt att vi kan ha en bra chans att behålla honom. Får vi behålla stora delar av den här truppen och kanske krydda lite så kan vi lira KS redan nästa säsong. Vi är en klubb på uppgång. När vi kan hävda oss så pass bra som vi gjort den här säsongen med ett hopplock av lite halvdan klass kryddat med ett gäng junisar så ser det ljusare ut än vad det gjort på jävligt länge.  

Kommentera

kennas: Hela den kedjan måste bli kvar. I formationen Bergström - Hult - Persson så har vi en toppkedja på den här nivån och om de stannar får vi lite kontinuitet, vilket det har varit dåligt med på senare år.

Sedan finns det lite spelare att pussla med. Om Boyce och Nilsson försvinner så är det tungt, men kanske inte helt oväntat. Förhoppningsvis kan man behålla spelare som Öhrn, Wedin, Pettersson och Johansson, och därutöver är Hallin och Molinder (suck) redan klara.

Molinder har jag gett upp. Offensivt är det ingenting att lägga några förhoppningar på, utan till nästa säsong bör han ha en defensiv roll. I övrigt så finns det lite spelare som går att pussla lite med så lyckas man bara skaka fram något habilt nyförvärv kan det bli riktigt bra.

Kommentera

kennas: Det är ett måste att knyta upp Johan Persson på ett längre kontrakt. Vilket energiknippe och vitamininjektion. Är positivt överraskad av hans framfart. Ett riktigt klipp av Nubben.
Kommentera

Vargher85:Johan Persson skulle jag gärna behålla.
Kommentera

Vargher85: Instämmer i allt. Robin Persson skulle vara oerhört värdefull att få behålla!
Kommentera

kennas: Tror att det här kan bli första gången på många år som vi slipper en spelaromsättning där halva laget byts ut. Jag misstänker dock att man inte kommer att få behålla alla spelare man vill ha kvar. Jeremy Boyce har tagit ett rejält kliv i år och jag skulle tro att han försvinner till SHL. Och så har det ryktats lite om Ludvig Nilssons vara eller inte vara. Även Norja och Westin kan bli uppsnappade av andra lag, men det är inga rykten utan bara magkänslan.

I dagsläget finns det tre spelare som har kontrakt (Robin Perssons kontrakt kan tyvärr brytas). Däremot verkar Andreas Molinder bli kvar i ytterligare en säsong, och det känns inget vidare faktiskt. Jag trodde på honom inför säsongen. Med tanke på att han hade en relativt fin elitseriesäsong i bagaget hoppades jag att han skulle bli en framträdande spelare i Allsvenskan. Så blev det inte.

Kommentera

Sputnik:Lite oroväckande att ingen har förlängt sina kontrakt.
Kommentera

DJ Hemp: Jag tippade 7-0. Allt annat är en besvikelse. Punkt slut.
Kommentera

DJ Hemp: Instämmer i detsamma. Jag är inte den som är långsur. Vi har stått en bit ifrån varandra ett tag. Men det finns orsaker till det. Jag är beredd attt dra ett streck och gå vidare. För du vet vad min inställning till dig egentligen är, relativt god. Ibland blir det fel och även jag kan spåra ur ;)

Gött att vi krossade grötbögsasen från Ängelholm!!!

FORZA TIMRÅ!

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: Jonte@Hubbe är kvällens stjärnor. Jonte på läktarn o Hubbe som Putte Kock resten av säsongen, tack. För övrigt ser jag snart ut som Hans Scheike. PO, här kommer vi.
Kommentera

hubbenorlen:

Vet inte riktigt vad du hade tippat, men osis då. Dock en jävligt skön och övertygande seger, även om vi trots den inte ligger på PO-plats. Fast en sådan betraktar jag som en ren bonus i så fall och en ES-plats finns ju inte ens på kartan. Nej, kartor lägger man i muggen dagen efter en hård kväll och natt. Som i dag t ex, fy fan! Det fanns inte en chans i h-e att man skulle orka ta sig till E.ON i kväll, så jävla slut och bakis var jag. Lite skönare nu dock efter ett par återställare...
Kommentera

Härlig seger, och riktigt bra sändning från S24, länge sen jag köpte en match, men idag gjorde man rätt som beställde :-D

Nu rullar vi på i ruset och tar play-off platsen från Ouögle...

Kommentera

T T: ok tackar. Då vet en det. Skulle vara sjukt bra om vi lyckas ta oss förbi både Mora och rögle då. Får lite bättre utgångsläge då. Grymt skönt att Timrå kan lyckas vinna en måste match när det gäller. Vi har ju inte varit bortskämda med sånt de sista säsongerna precis. Otroligt kul att man kan börja drömma lite igen också. Efter de tunga åren som varit. Bara vi kan lyckas behålla laget hyffsat intakt till nästa säsong. De unga spelarna kommer ju vara mer varma i kläderna med. Timrå ik e dom bästa!!!
Kommentera

DJ Hemp: Två till och mitt tips går in.
Kommentera

Magnus Rövarn :

Vet inte exakt vad du ligger bakom, men misstänker att det har med Jonte att göra - fint jobbat! Kul även att se dig här igen, tänkte ett tag att du var försvunnen för gott...

Kanon att vi krossar det där grötgänget!

I övrigt har jag delvis slumrat under kvällen, då jag var trött nåt djävulskt...
Kommentera

Det här k a n gå. Jag tror vi rycker PO-biljetten ur näven på Ouöglä. Kollat deras program och sätter en slant på att de max tar tre pinnar till, och att vi då antingen tar dem på målskillnad eller t o m går om poängmässigt.

Jinxat och klart - skjut määä!111 11!!!! 1

Kommentera

Sputnik: Ja, det är placeringspoäng 4-3-2-1
Kommentera

Sputnik: om vi skulle ta oss till playoff. Hur är upplägget då.Får man någon fördel för att man blivit fyra i tabellen tex. Någon som vet?
Kommentera

Jobba hubben! Det kan gå!
Kommentera

Sputnik: Härligt man fick som man önskat. När man tittar in på livebloggen så har vi stänkt in två baljor till. Timrå har samma målskillnad som rögle nu. Grymt gött :)
Kommentera

erathoo: Fyra till och mitt tips går in.
Kommentera

fermo Det bästa vore ju om vi kunde göra något mer mål, så vi plockar in lite målskillnad med mot Rögle.
Kan ju vara viktigt om vi skulle hamna på samma plats tex.
Kommentera

fermo: mmm, benägen att hålla med...nu gäller det att INTE göra 'en damkronorna' ...
Kommentera

Den här matchen är en 6-poängsmatch eftersom Rögle är iblandad i play-off-striden. Och Mora som är en poäng före oss går som tåget och leder nu stort mot Karlskrona. Jag tror att om vi inte vinner denna match så har nog i praktiken tåget gått för en play-off-plats.

Kommentera

Jockz: Timrå Ik - det är ni som får oss att leva, inte bara existera.
Kommentera

hubbenorlen: Jonte-effekten!!
Kommentera

Jockz: Guldet ska hem? ;-D
Kommentera

Vad står det på banderollerna vid östra kortsidan?
Kommentera

Jaaa. 2 -0 Ett mycket viktigt mål i kampen för en play-off-plats. Det gäller att hänga på lagen ovanför strecket, Rögle och Mora.

Kommentera

Laken: Fem till och mitt tips går in.
Kommentera

Bra och intensiv förstaperiod!
Kommentera

Pucken: Sex till och mitt tips går in.
Kommentera

hubbenorlen:Håller med.
Kommentera

Pucken: Personligen minns jag mest Jonte för hans fantastiska personlighet utanför isen, och på densamma – fram till och med säsongen 2007.
Minnen från de avslutande åren kretsar tyvärr mest kring hans dietproblem utanför isen och känslan av att han borde ha lagt av några år tidigare än vad han gjorde.
Kommentera

Laken:Håller med,sista åren var det väl inte mycket till inställning å attityd.
Kommentera

Hälge: Åh fasen! Har Hundrapundarn torkat upp...?
Kommentera

fan att finland inte kunde spela så här bra mot sverige igår.. ajja synd...hoppas nu tik tar 3 pts ikväll!!!
Kommentera

Manskapet för kvällen:
Kommentera

hubbenorlen: Vad dricker du ikväll då? Ta det lugnt med folkölen bara, vet inte om man får omregga sig härinne mer än en gång. ;)
Kommentera

mikenomad: Jag håller med Rövarn jag :-).
Är det tack vare honom matchen börjar 19.30 förresten...?
Då hinner man med en whiskey till....bara en sån sak....
Kommentera

Magnus Rövarn : Ja jag är inte beredd att säga emot dig, det fanns säkert förklaringar till att det såg ut som det gjorde, jag bara beskriver det jag uppfattade av honom på isen.

Hur som, ett kanoninitiativ av dig och jag hoppas många sluter upp för att hylla en riktig profil. Han blev ju t.o.m en docka under karriären, då har man gjort avtryck! :)
Kommentera

mikenomad: Jag instämmer. En profil, absolut! Men gled för mycket på skridskorna för min smak.
Kommentera

Magnus Rövarn: Oavsett - bra initiativ!
Kommentera

kristoffer: Vi vinner med 7-0. Punkt slut.
Kommentera

Dags att tippa kvällens match, Jag tippar att vi vinner med 5-4 efter straffar.
Kommentera

Magnus Rövarn : Får korrigera mig själv. Jag menar såklart en tränare med noll människokännedom och ingenting annat.
Kommentera

DJ Hemp: Fint att du anser dig som adlig Hempen :) Skall du inte ta chansen nu då och ge mig det jag förtjänar på bästa sändningstid?
Kommentera

1612419 · »