1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589896 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK – VIK Västerås HK 2015-09-17

« · 1697775 · » Till forumet

Sv: Timrå IK – VIK Västerås HK 2015-09-17
T T: ja precis! Nu kan vi prata om den....

Snacka om att tre poäng idag kan vara ytterst värdefullt!

Slå suveräna VIK på hemma is bara måste ge massa goda effekter!
Kommentera

söder över: Är det inte imorgon vi spelar?
Kommentera

Pihl1337: jo... Skönt!!! Har förbannat mycket att göra ikväll!
Kommentera

VIK har för övrigt hittat en äckligt positiv jänkare i Cody Murphy. Tre pinnar mot Vita Hästen i går. En jävla fart och klubborna i isen framför kassen är VIK:s motto... Timrå IK står inför en helvetes torsdag.

Låt det för helvete tändas ett ljus, om så ett ynka tomtebloss, på vår ångestladdade bakgård! Vi lirade bra mot Leksand som körde råtorsk mot Almtuna. Brrrrrr.

Fräls oss från ondo. Giv oss frid. Vinn.
Kommentera

Imorrn blir det KÄMPA !!

Jag , och  kanske någon till  har V-ås som favorit till seriesegern  . Men Timrå har ju tidigare år spelat bra mot just topplag . Chansen finns  .

Gör ju inget heller om de blir över 3000 på läktarn heller

Kommentera

Andersson: Jag vill inte negga allt för mkt men det är på bortaplan vi brukar spela bra mot topplagen. Antagligen spelar vi enklare där men hemma låser det sig när man vill visa fansen hur duktiga man är med sin cape och sitt svärd.

Dags att bryta den trenden hoppas jag. Första målet är nog ett måste för att det ska gå bra.

Kommentera

Andersson: Intressant att vi spelar samtidigt som Bobbarna. På marginalen påverkar det så klart båda klubbarna men publiken överlappar nog inte jättemycket. Några 3000 tror jag inte på. Farsan ska gå trots magsmärtor efter insatsen mot Löven. Bra om vi bjuder upp till dans och ger lite underhållning....

Tror ni vi fick ut de där sista årskorten och kom över 1100 förresten? Borde vara så. Några tillkommer ju säkert än.
Kommentera

El Maco: Ikväll är faktiskt den enda omgången på hela serien som båda lagen spelar hemma samtidigt. På lördag är den andra och sista omgången som vi spelar hemma samma dag men då har de lagt deras match 18.40 istället.

I och med att vi, Sundsvall och TIK, hade en total publiksiffra i premiäromgången på 3761 pers så är det nog klokt att de aktivt lagt schemat för att undvika krockar för att inte urholka publikunderlaget ännu mer. Nu är det väl i marginell utsträckning som vi konkurrerar om samma publik skulle jag tro, men i några fall så finns det säkerligen folk som skiter i vilken av arenorna de åker, företag som sponsrar båda klubbarna exempelvis.
Kommentera

Ingen Johan Johnsson och ingen Bryhnisveen, som väntat. Ogge uppsatt som center mellan Hallin och Öberg. Anton Kalte extraforward.

En sån här match MÅSTE vi bara vinna, hehe.
Kommentera

ST kör för- och eftersnacksteve för oss exilare idag igen. In och glutta så att de fortsätter med detta, kul grej.
Kommentera

Ohre står! Dra på trissor.
Kommentera

Knylan: det är perfekt!!! han den andre är ruggigt kass
Kommentera

årets slagpåse:timrå ik
Kommentera

C-more kan inte steama matchen... vad bra det går nu...
Kommentera

söder över: Just nu lyssnar man på Hamrins och den andre diskutera vilken sida de ska stå på, bra där..
Kommentera

söder över: Ingenting funkar. Kan inte ens logga in!
Kommentera

söder över: Nä visst är det problem där nu va? Jag har försökt och logga in i 20 minuter utan framgång... sen när jag väl kom in så verkar det inte fungera så bra...
Kommentera

jå1: För mig fungerar det klockrent iaf. Frågan är om det beror på att jag har Cmore via TV4Play, har inte strulat något alls än så länge under säsongen.
Kommentera

Knylan: Ingen aning. Här gick det inte att logga in från början, sen bröts det helt. Så jävla irriterande.
Kommentera

jå1: Å här i början av säsongen trodde man det skulle vara guld och gröna skogar med Cmore istället för kombon Visasat/S24/Allsvenskan play..... Långnäsa på mig liksom....
Kommentera

Jag kan iaf komma med sensationell information till er som ej kan se sändningen och det är att vi har spelet och majoriteten av chanserna men KAN inte göra mål. Tro det eller ej. Västerås har dock stuckit upp och haft ett friläge bland annat. Västerås mål var någon konstig studs på vår spelare som gick i mål, svårt för Ohre att ta. Dahlén stod för förarbetet som ledde till två mot ett-läget som Molle gjorde 1-1 på.

Jämn match där vi åker mest skridskor.
Kommentera

Knylan: Fungerar här med nu. Ska vi vinna denna match så måste vi vara effektiva. Jobbigt med bp nu
Kommentera

jå1: Är det bara jag som stör mig på att kameramannen hela tiden tappar bilden på pucken och ligger snett så man knappt ser nåt?
Kommentera

Bigthelin: C more la ut en emergancy sida med länk till matcherna och de hade fan aldrig fjolårets matchleverantörer gjort! De hade blivet en gratis match som med största sannolikhet hade varit lika dålig och mist bilden i andra perioden...
Kommentera

Diddeli: jag stör mig med på det... Han tappar bort pucken i mittzonen hela tiden... Han behöver zoma ut lite vid spelvändningarna...
Kommentera

Diddeli: Bedrövlig kvalité på kameramannen! väldigt hackigt och inzoomat hela tiden vilket jag stör mig på, sen vore de mycket bättre om han filmar spelaren med pucken istället för den spelare som HADE pucken...

Kommentera

jå1: Marklunds mål var det inget större fel på heller! Den linan är riktigt mumsig i anfallszon!

Spännande 3e nu!

Hur länge sedan var det vi gjorde dessa psykologiskt viktiga målen i slutskedet av perioderna? Att vi fått en hel jävla uppsjö med psyk viktiga kassar i röven har jag lätt att minnas men att vi hör dem känns jävligt inspirerande!

Tura och kör i tredje nu! En poäng är ingen poäng! Det här ska vi vinna!
Kommentera

Skönt med ett sent mål. Men är det bara jag som reagerar hur osynlig Boyce är ,liksom när ska han ta det där berömda steget i utvecklingen som man väntat på sedan typ 2010? Börjar han inte visa upp sig inom kort så tycker jag man ska göra sig av med honom. Såg tyvärr lika illa ut ifjol, iof bara gått 3 omgångar än. Men men, mönstret känner jag igen.
Kommentera

fredriko74: Exakt samma skit pp i år igen. Det kommer kosta måånga poäng.
Kommentera

Håller fullt med Hamrin...

Vad har dom pratat om i pausen?

Ta det lugnt i tredje nu?
Kommentera

Jockz: Så djävla kassa så det finns inte! Bedrövligt!!!
Kommentera

fredriko74: Nu blir det 2-3, Västerås har gjort 2 i pp. Se och lär.
Kommentera

Jockz: bp kungarna i rött!
Kommentera

Nu jävlar karljävlar!

Inget sådant där trögkladd som i förra pp! Nu är det lite fart på rören som skall till!
Kommentera

söder över: Skandal.
Kommentera

Jockz: herregud vik vill juh för fan spela i bp! De har ju 3-2 och 2-1 chanser hela tiden och Timrå spelar juh bara av tiden...
Kommentera

Boyce och Öhrn har rätt mycket att ta igen nästa omgång!

Det här var inget vidare ikväll från deras sida...
Kommentera

Jaja, minst 1 pinne iaf, godkänt mot ett bra lag som Västerås tycker iaf jag.
Kommentera

Ett poäng klart. Vi ligger inte längre sist. Vi har börjat sega oss uppåt i tabellen.
Kommentera

Skönt med poäng!!
Kommentera

fermo: tycker det ser ut som om det är en vik spelare som slår in den i egen kasse!
Kommentera

Dom måste ha kollat högklubba...

Skön skalp av grabbarna!

Av dessa tre matcher vi gjort så har vi kämpat ihop rättvisa åt denna 2 poängare!
Kommentera

Mycket skönt. Nu kan det bara bli bättre.
Kommentera

Ivanhoe: Vinst mot karlskoga nu på lördag, 5 poäng på fyra första med värsta tänkbara motstånd. Det får duga :)
Kommentera

Hahahaha! Doppa går bananas på isen!!!

Kom igen nu kommun fan! Byt kylaggregatet!!!
Kommentera

Fan vad fint! Ohre står på lördag, allt annat gör mig besviken. Idag släpper han in en styrning på egen gubbe och ett slagga från blå där han var skymd, mot seriens bästa lag. Då ska man stå på lördag.

Oerhört glädjande två poäng, framförallt med tanke på att vi trots allt klarade av det sista BP:t när vi släppt in mål i de andra två. Uselt PP-facit givetvis men vi fick ju in en jävel till slut. Fortsätter vi att jobba så pass hårt att vi får många PP:n med oss så kommer det ramla in fler puckar. Vi har faktiskt gjort mål i PP i varje match nu även om det inte känns som så. Idag drog VIK på sig åtta tvåor, Löven och LIF drog på sig fem vardera.

Dahlén 1+1 idag. Tre poäng på tre matcher.
Kommentera

« · 1697775 · »