Kvartsfinal 2009
Du ser ju bara det som sker just i målögonblicket sån hockeyvetare du är som alltid. Men tittar du i momentet före är det RJ som slår en av sina patenterade handledare helt ostört i sargen till icing som vanligt!! Varav HV får tek Timrås zon och situationen uppstår som skapar målet!!
Många borde läsa på vad ordet "supporter" betyder.
Men det är ju just det att han kan ju inget annat än att slå pucken i ryggen på sin medspelare vilket oftast slutar med en icing!! Händer otaliga ggr per match!!!
Raggaren Putte: Haha. Ja så kan man ju också se på det hela. Men är fortfarande fundersam på om det verkligen kan finnas en sådan knepig gräns för att kalla något Arena. Men fyndigt av Skellefteå om det vore på så sätt.
Men har i alla fall kommit fram till att ingen vet i modo´s gb och att det är onödigt att föra snacket i två så jag drar tillbaka till vår och får filura vidare.
Lycka till även om det tar emot. Något norrlandslag måste ju ta sig vidare.
Raggaren Putte och snoop: Jojo, men man måste sätta saker i sitt rätta sammanhang. I ena sekunden håller vi på att ställa till det så vi får spela kvalserie alternativt spelat klart. I nästa sekund spelar vi kvartsfinal mot fjolårets välförtjänta svenska mästare. Vi leder denna matchserie med 3-1 efter att ha vunnit våra matcher hemma och har snuvat HV på en match i deras borg. Och trots det bedrövliga bortafacit för Timrå IK i år och trots en jämn kamp också ikväll (än så länge) så finns det personer som har mage att diskutera individuella misstag som om allt vore piss, skit och bajs, som om vi inte presterar.
Hockey är en lagsport, individuella misstag bör också diskuteras men liksom inte just nu, känns det som. Det finns lite andra saker att fokusera på. Tycker jag.
Men visst, fortsätt ni att hitta syndabockar i Timrålaget så ska jag fortsätta heja fram laget i kvällens match.
Pus puss.
detta vinner bara hv på
nu e de tyvärr slutspelat för iår. timrå vinner aldrig i helvete 2 matcher efter detta.
nu vet dom inte ens vilken målvakt som ska stå, detta var chansen som ni ser nu så har hv den mesta energin, timrå orkar inte me om e slut, tyder på kommande matcher också. sorgligt agerande i pp och i bp.
Ett par tveksamma utvisningar nu för HV.
1. Bänka Robin Jonsson.
Motivering: Drar alltid på sig idiotiska utvisningar i viktiga lägen.
2. Sätt in Åke i målet.
Motivering: EN MÅLVAKT SOM SPELAR SOM EN GUD SKA INTE NÖTA BÄNK !!!!!
Det håller inte att åka ut hela tiden!
Skogs är inte mycket bättre, nu åkte han ut också. Och snälla skyll inte denna förlust på Backe...
ps. Fattar fortfarande inte varför vi ger HV chansen att ställa upp och spela pp gratis. Sluta backa hem direkt. Stå upp vid egen blå tack!
Inget är över men fortsätter det såhär så vet jag inte vad jag ska säga.
Och Johan backlund är en jättebra målis som jag inte har nånting mot men av nån anledning så känns det tryggare när Mange står i målet, vet inte vad ni andra tycker, men jag tycker att han håller en mycket jämnare nivå när det väl behövs än vad johan gör.
sen angående matchen på lördag, som det lutar åt att det blir, så tycker jag att man ska göra vad som hellst för att få igång sittplats att börja ropa ramser med oss på ståplats, bara för att man sitter ner så är man inte "stum".
Gör vad som hellst, prova med att skriva lappar som man lägger ut på varje stol att dom ska hjälpa sitt lag och hejja på!
För det blir ju faktiskt ett galet bra tryck i våran "örngrotta" när hela hallen håller igång!
FORZA TIMRÅ - Detta tar vi - RÖD & VIT, HOCKEYDYNAMIT!!!
Men så klart, vräk hellre in två puckar i slutet nu istället och vinn sudden.
Iof, men med tanke på hur TIK får slita för ett mål så ska RJ bänkas resten av matchen för en sån idiotgrej!! Helt oförsvarbart!!!