NHL lockout 2012
Dragons:
Timrås "femma":
Arla
Norrporten
Eon
PEAB
Corvara
Cash buddy
Intersport
SCA
Charden
ST
Nolander nyss i radion angående Zätas val : Det är bra att han håller i gång, sen får vi se vad som händer efter nyår. #litehopp
Varför sitter folk och resonerar som att det skulle vara dags för nubben att agera? Att Timrå IK måste handla nu? Fattar ni inte att nubben sitter på nålar just nu och ber till gud att INGET annat lag ska agera på marknaden så att han SLIPPER hamna i en situation där vi får stå på sidan och titta på när andra klubbar värvar?
Vi har inga pengar att värva för och inga wildcards att tillgodoräkna oss. Nubben jagar förmodligen inte spelare, han sitter snällt i FBK's hörn just nu och det är förmodligen det smartaste han kan göra för om lockoutkarusellen drar igång på riktigt, då är vi rökta.
Zäta sticker fram, Zäta sticker fram. Hård & hårig, hård & hårig. Eller nåt.
hahaha allvarligt, basket? Zätas vara eller inte hänger på att det finns ett framgångsrikt lag i basket i trakterna, jag måste skratta lite.
El Maco: Jämförelsen med Foppa går inte riktigt att göra, tycker jag. Modo har traditionellt ett helt annat stöd av företag. Det är den enda stora klubben i regionen och behöver inte tävla med basket- och fotbollslag, som vi behöver.
Dessutom var Modo och Foppa betydligt större i Övik än vad Timrå och Zäta är i Sundsvall/Timrå.
Följaktligen har Modo mycket större möjligheter att lösa en sån här situation än vad vi har.
Zäta satte ner foten för både sig och oss. Han vet vad som gäller hela säsongen istället för att lira i två månader och bo på hotell medan vi utreder om vi kanske får ta in spelare, kanske får råd och kanske desperat behöver honom.
Äh, i vår kommer det kännas så jäkla skönt när vi gjort en starksäsong och gjort det med egen kraft :-)
Jag är sjukt besviken och förvånad att han inte skrev korttid med kanske 1mån i taget. Had fan räknat iskallt med Zäta i Jan och framåt och lockouten blir hela säsongen.
Gör inte Nubben o Nollan nånting åt det här så blir det ännu svårare för Timrå att fixa den här säsongen. Gigantiskt mycket svårare än det redan är. Det är min åsikt.
Det måste man väl ha ponerat med va?
Än så länge, ska tilläggas. Den stora invasionen är inte här än, och med tanke på dom långa kontrakten/dyra försäkringarna är det inte givet att det blir någon Bonanza a'la 04/05. Det är heller inte omöjligt att det trillar in förstärkning/-ar även till Timrå om dom andra lagen smårustar lite.
Men, ingen Zäta. En död dröm jag gärna varit utan. Är fruktansvärt intresserad av att höra klubbens/Zätas resonemang kring detta.
Att det blev säsongen ut...
Jag antar att Timrå IK inte kunde hitta en ekonomisk lösning för Z.
Enda lösningen hade nog varit om Z spelat gratis och själv betalat för sin försäkring?
Nubben får jobba in en center o en sniper med Skills oxå. Lite billigare men kanske nästan lika bra. Nåt måste ju göras åt den här stinkande skiten som uppkommit.
Jag hade räknat med Strålman tillsammans med Zäta under några månader. Då hade det sett rätt så bra ut. Kan jag tro.
Vi kan konstatera följande när Zäta kritar på för Zug den här säsongen.
Det blir en hel LO säsong o här står vi med brallorna nere.
Redigerad kommentar
superfalle: Tja medan det fortfarande såg ut som att vi hade spelare att hämta så var det ju bekvämt och mysigt med lockout, även om hela grejen är lite smutsig. Men nu när vi är helt ute ur leken så är ju det här 100% dynga.
Men det är ju en svår sits också. Nubben ska sitta och försöka paxa spelare IFALL bubblan spricker men spelarna å andra sidan, dom vill ju dra igång så fort som möjligt.