Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Vi var ju bottentippade för 2 säsonger sedan också även fast vi hade spelare som Hållander, Dahlen, Kapanen, Pettersson, Wedin, Lander osv. Spelar nog inte så stor roll vad vi sätter ihop för lag, vi hamnar alltid där nere. Experterna hittar alltid nån svaghet sen går dom stenhårt på det. T.ex. för dålig backsida eller att vi har en orutinerad tränare, eller en tränare från Finland för dom misslyckas jämnt i shl osv.
Känns som att det är noll fokus t.ex. på att vi har 3 spelare som var framträdande i jvmguld laget i vintras och vad dom kan ta för steg i år. Hade dessa lirat i DIF hade det ju inte pratats om nåt om hur bra dom kan komma att bli nästa säsong. Linus Eriksson tycker jag gjorde en riktigt bra avslutning på säsongen och var en av våra bästa spelare, han tror jag mycket på kommande säsong.
Känns som att det är noll fokus t.ex. på att vi har 3 spelare som var framträdande i jvmguld laget i vintras och vad dom kan ta för steg i år. Hade dessa lirat i DIF hade det ju inte pratats om nåt om hur bra dom kan komma att bli nästa säsong. Linus Eriksson tycker jag gjorde en riktigt bra avslutning på säsongen och var en av våra bästa spelare, han tror jag mycket på kommande säsong.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-:
Haha, isf lär de inte vara glada i Gävle.
Tyvärr innebär väl det här att Brynäs är med och konkurrerar om samma back som vi och säkert några lag till söker. Det är ju rätt många lag som söker en toppback och nu blev konkurrensen ännu hårdare.
Haha, isf lär de inte vara glada i Gävle.
Tyvärr innebär väl det här att Brynäs är med och konkurrerar om samma back som vi och säkert några lag till söker. Det är ju rätt många lag som söker en toppback och nu blev konkurrensen ännu hårdare.
Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Om han inte har en klausul för Schweiz och nått lag norpar honom till nästa säsong istället. Den antiklimax en blir man ju inte så avis på i så fall.
Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: nä,men trodde det var nutid. Tänkte varför ska han tillbaka.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Intressant tankegång. Jag tippar exakt samma, möjligen att HV och Löven då hade hamnat under oss i vissa tips... Det har ju f ö blivit en sanning att det var Dahlén och ingen annan som räddade oss kvar. Det är klart man kan se det så, men man kan också se det som en KOLLEKTIV kollaps sista tio omgångarna och att om den inte inträffat hade vi - mycket tack vare Dahlén och Pettersson såklart - till och med kunnat bli topp 6-8, där vi ju låg stora delar av säsongen.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : håller helt med. är ju svårt att säga att man är glad över tappet av dessa två men nått va ju tvungen att hända. förra säsongen o i synnerhet avslutningen var allt utom bra.
eftersom ja inte har någon spå kula kan ja inte säga att rockaden som skett är rätt, men att nått va tvungen att hända är ja helt bekväm med.
att vi också får in en ny tränare är väll de som känns absolut mest spännande. att det finns en möjlighet att få spelare som var bleka förra året att växa.
vad fan har man mer än hoppet?
eftersom ja inte har någon spå kula kan ja inte säga att rockaden som skett är rätt, men att nått va tvungen att hända är ja helt bekväm med.
att vi också får in en ny tränare är väll de som känns absolut mest spännande. att det finns en möjlighet att få spelare som var bleka förra året att växa.
vad fan har man mer än hoppet?
Sv: Silly Season 2026-27
Söderöver: Man hade ju velat se vart vi skulle bli tippad i tabellen om vi hade haft kvar Dahlén och Pettersson. Förmodligen i botten som vi är nu. Man kan skrika sig hes om tappen av dessa två, men ändå hamnade vi i botten trots att dom öste in poäng.
Personligen hade jag varit sjukt jävla otaggad på kommande säsong om den enda forward som lämna var Boyce, då hade vi alltså värvat enbart en forward.
Ännu mer otaggad hade jag varit om Tommy varit kvar. Då hade jag placerat oss toksist. Nu är man faktiskt spänd på se hur det är ska gå.
Personligen hade jag varit sjukt jävla otaggad på kommande säsong om den enda forward som lämna var Boyce, då hade vi alltså värvat enbart en forward.
Ännu mer otaggad hade jag varit om Tommy varit kvar. Då hade jag placerat oss toksist. Nu är man faktiskt spänd på se hur det är ska gå.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Jugge:
Något som faktiskt talar för att man presenterade honom är ju att han är klar för BIF nästa säsong om han inte får ett nytt kontrakt där borta. På något vis lär man nämna det för supporterna.
Något som faktiskt talar för att man presenterade honom är ju att han är klar för BIF nästa säsong om han inte får ett nytt kontrakt där borta. På något vis lär man nämna det för supporterna.
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Ja, den där sticker ju lite i ögonen såklart. Men spelarna skriver väl kontrakt med out-klausul. Kanske de också borde skriva att det är en köpesumma vid outen isf?
Jugge: Det är ju jättekonstigt att man presenterar honom och inte är medveten om att det pågår förhandlingar på sidan av, eller har inte spelaren förvarnat om det? Blir ju som du säger, en jäkla dumstrut för Alcén.
Jugge: Det är ju jättekonstigt att man presenterar honom och inte är medveten om att det pågår förhandlingar på sidan av, eller har inte spelaren förvarnat om det? Blir ju som du säger, en jäkla dumstrut för Alcén.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Jugge: Däremot tycker jag att vi borde vara lite hårdare på NHL. Att tar de en under kontrakt så skall de få betala för det!
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Alcén får stå med dumstruten på idag! Har man väntat så länge att presentera spelaren så väntar man ju en vecka till om risken fortfarande finns att spelaren kan gå förlorad.
Tyvärr för vår del så gjorde ju Välimäki ett för bra Calder Cup slutspel, Alcén borde ha fattat att risken var stor enda fram till den 1/7.
Tyvärr för vår del så gjorde ju Välimäki ett för bra Calder Cup slutspel, Alcén borde ha fattat att risken var stor enda fram till den 1/7.
Sv: Silly Season 2026-27
TIK_TIK: Jag ångrar mig, är inte alls avis på den värvningen...
Men nog borde det bli nån ändring kring sånt här.
Vi kan inte sitta i knät på NHL hur länge som helst. Detta blir ju bara parodi.
Men nog borde det bli nån ändring kring sånt här.
Vi kan inte sitta i knät på NHL hur länge som helst. Detta blir ju bara parodi.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Taskigt för Brynäs:
Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Å du e Go & Gla som en Kex-Chokla efter bytet av ordförande.. =)
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Hartmann var inte på förhand den frw jag trodde var närmast att lämna.
Så blev det.
Lilja och MPS var kanske mina kort som lämnar men dom verkar ju båda bli kvar.
Det kan ju fortfarande hända grejer men mm.
Lilja hade väl 8 omgångar där han faktiskt var nyttig för helheten men utan att vara oersättlig.
Hans fysiknivå verkar inte ha imponerat heller om man lyssnat på dom som mäter och bygger träning.
MPS uppfattade jag verkligen som slut.
Lyckas man bygga upp Lilja kanske det kan bli lite jämnare eller lite färre matcher han är ombytt till nästa år under Gathens ledning.
Kring MPS hoppas jag bara inte det blir ännu sämre utan att han kommer igen men åldern talar ju inte direkt för några större steg i utvecklingen.
Annars kan man ju drömma om att Hållander släpper kriget för NHL och lever ett gott liv med SHL mått mätt här i Sverige med familjen och släkten, utvecklas till en kulturbärare för Timrå nu när Bojjan inte kommer synas mer i uniformen.
Drömmar är ju iaf gratis!
Jag landar någonstans mellan Nomaden och er som ändå längtar till att få se Gardiner skjuta i krysset efter fina passningar av Kniven Otto.
Känns inte så jäkla spännande inför i år.
Men i de lugnaste vattnen.
Lundmarks uttalande om att hans målsättning är att vara ett helvete för sina motståndare tycker jag kittlar lite för det är han jävigt bra på! Fysiskt stark och med bra fart. Ett leende som inte kan annat än att trycka på motståndares knappar hur ärligt det än är.
Kombinerar han det med att skjuta högt så gör han allt jag förväntar mig.
Dom som påtalat att Walli inte har speluppfattning i nivå med Hartmann håller jag med. Däremot är han snabbare och betydligt mer fysisk en sak han har gemensamt med Hartmann är enligt min uppfattning ändå att inställningen syns tydligt i deras spel. Varken Sebastian eller Erik kommer undan med att göra en dag på jobbet tillställningar. Det syns direkt att dom inte brinner och blir anonyma som fan.
Så jag ser nog ändå Gath som en av de viktgast värvningarna inför nästa säsong.
Lyckas han hitta spel som materialet vi har klarar av och lyckas han etablera ett krav på killarna som dom vill möta så ska vi fan inte bli överkörda nästa år iaf.
Så blev det.
Lilja och MPS var kanske mina kort som lämnar men dom verkar ju båda bli kvar.
Det kan ju fortfarande hända grejer men mm.
Lilja hade väl 8 omgångar där han faktiskt var nyttig för helheten men utan att vara oersättlig.
Hans fysiknivå verkar inte ha imponerat heller om man lyssnat på dom som mäter och bygger träning.
MPS uppfattade jag verkligen som slut.
Lyckas man bygga upp Lilja kanske det kan bli lite jämnare eller lite färre matcher han är ombytt till nästa år under Gathens ledning.
Kring MPS hoppas jag bara inte det blir ännu sämre utan att han kommer igen men åldern talar ju inte direkt för några större steg i utvecklingen.
Annars kan man ju drömma om att Hållander släpper kriget för NHL och lever ett gott liv med SHL mått mätt här i Sverige med familjen och släkten, utvecklas till en kulturbärare för Timrå nu när Bojjan inte kommer synas mer i uniformen.
Drömmar är ju iaf gratis!
Jag landar någonstans mellan Nomaden och er som ändå längtar till att få se Gardiner skjuta i krysset efter fina passningar av Kniven Otto.
Känns inte så jäkla spännande inför i år.
Men i de lugnaste vattnen.
Lundmarks uttalande om att hans målsättning är att vara ett helvete för sina motståndare tycker jag kittlar lite för det är han jävigt bra på! Fysiskt stark och med bra fart. Ett leende som inte kan annat än att trycka på motståndares knappar hur ärligt det än är.
Kombinerar han det med att skjuta högt så gör han allt jag förväntar mig.
Dom som påtalat att Walli inte har speluppfattning i nivå med Hartmann håller jag med. Däremot är han snabbare och betydligt mer fysisk en sak han har gemensamt med Hartmann är enligt min uppfattning ändå att inställningen syns tydligt i deras spel. Varken Sebastian eller Erik kommer undan med att göra en dag på jobbet tillställningar. Det syns direkt att dom inte brinner och blir anonyma som fan.
Så jag ser nog ändå Gath som en av de viktgast värvningarna inför nästa säsong.
Lyckas han hitta spel som materialet vi har klarar av och lyckas han etablera ett krav på killarna som dom vill möta så ska vi fan inte bli överkörda nästa år iaf.
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: livet är inte bara mat! Jag hoppas att du får något gott att dricka till!
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Jaha ni idag har Lilla farbrorn varit på besök på Ikea med frugan!! Hon stortrivs, jag provar o skynda på men...... de går inte så bra de har inhandlat en ny säng som för en gångs skull gick fort o bra att sätta ihop men man åker ju inte dit frivilligt men hon lovade att bjuda på middag på restaurang nån dag och de duger som tröst!!
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
TIK_TIK: jag gillar 94 men vafan är ett kontrakt värt egentligen?
Jag hoppas att man kommer vara öppen från klubben och gå ut med vad man fick i ersättning. Hoppa verkligen inte man säljer sig kort här.
Jag hoppas att man kommer vara öppen från klubben och gå ut med vad man fick i ersättning. Hoppa verkligen inte man säljer sig kort här.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
TD: Ja det vet jag men idag åker de väl Mercedes eller nåt annat Landrins tillhandahåller.
Sv: Silly Season 2026-27
Nisse på Mon or: nu var det inte facit det handlade om utan hur man säljer in nyförvärv med meriter
Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: bilbolaget har blivit en jättekoncern finns från Uppsala till Timrå med kontor i Gävle var grundat en gång i Sundsvall
Sv: Silly Season 2026-27
Hank: Haha Modano har jag faktiskt jobbat med men inte i taxibranschen utan på Skogaholms bageri på 80-talet.
Jag har bara grymma 2018/19 vibes....
Jag har bara grymma 2018/19 vibes....
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Härligt med olika åsikter. Men alltså, vad har hänt? Blev det soyakorv på nyår? Blivit partner med Modano i taxibranschen? Visst, vi känns inte jättesexiga detta år på förhand, men det finns fler som känns så på förhud
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Hardegård är mätt och belåten. Nöjd med att glida runt som "hockeystjärna" och frottera sig tillsammans med svärfar.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Hur många av hans 19 kom innan skadan? Det var ju en helt annan Hardegård från november och framåt eller när det nu var han kom tillbaka.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: 41 nhl-matcher, 104 ahl-matcher, draft 5:a: finländske backen
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Kör en repris: Frågor att ta med för er som kommer att närvara på årsmötet:
Har vi avsatt pengar ur lönebudgeten till innestående sign off-bonusar? Om inte; har nuvarande trupp svalt hela budgeten, som enligt rapporterna ska ha varit densamma som ifjol, eller finns det pengar över till ev. värvningar under säsongen?
Tack på förhand.
Har vi avsatt pengar ur lönebudgeten till innestående sign off-bonusar? Om inte; har nuvarande trupp svalt hela budgeten, som enligt rapporterna ska ha varit densamma som ifjol, eller finns det pengar över till ev. värvningar under säsongen?
Tack på förhand.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: För de andra klubbarna räcker det med ett par NHL-matcher för att klassas som stjärnvärvning.....
För våran del.....
krävs nog minst två fulla säsonger som ordinarie i minst andralinan.
För våran del.....
krävs nog minst två fulla säsonger som ordinarie i minst andralinan.
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: 17 NHL-matcher = stjärnvärvning. Skulle tro att det räcker med så lite som 4 NHL-matcher för att betraktas som stjärnvärvning.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Nej han är ingen offensiv dynamo, men gjorde 19 poäng. Han kan gott vara på blå i 2:a PP, så får en sån som Barkemo växa in i det i lugn och ro. Freij lär ta över 1:a PP-platsen från match 1.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Med tanke på Hardegårds förra säsong, så har vi ju ingen offensiv dynamo i honom precis. Då måste han steppa upp rejält.
Det lämnar Freij ganska ensam som producerande back.
Lite så går mina tankar. Att detta lagbygge är i behov av en till producerande back, förhoppningsvis så får vi just lite produktion i Barkemo. För spelet i Karlskoga gav mersmak!
Det lämnar Freij ganska ensam som producerande back.
Lite så går mina tankar. Att detta lagbygge är i behov av en till producerande back, förhoppningsvis så får vi just lite produktion i Barkemo. För spelet i Karlskoga gav mersmak!
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: Tänkte inte ens på sign-off utan rakt på svenska siffror initialt /facepalm. Min hjärna är helt detached från hockey (och överlag) iom värmen haha. Skitklubb som skitklubb men ja, jag menar Växjö.
180 sek i månaden netto är nog en rimlig gissning, särskilt eftersom McLaughlin kammade hem ~180k sek/mån (200k euro per år enl madhawk) netto förra året
180 sek i månaden netto är nog en rimlig gissning, särskilt eftersom McLaughlin kammade hem ~180k sek/mån (200k euro per år enl madhawk) netto förra året
Sv: Silly Season 2026-27
jk: Det var väldigt schysst av Örebro att pröjsa lönen för en Växjö-spelare.
Vi kanske ska fråga om dom inte kan göra det för oss också?
JanneH hann före...
Vi kanske ska fråga om dom inte kan göra det för oss också?
JanneH hann före...
Sv: Silly Season 2026-27
jk: Växjö menade du va? För Gardiner spelade inte i Örebro. Fast jag förstår hur du menar plast som plast liksom.

Jag har tänkt precis samma sak, angående experternas tips. Det är ovanligt att Timrå har tipsen på sin sida, så att säga. Jag misstänker att man får backa omkring tjugo år för att hitta ett sådant tillfälle.
Med det sagt så har jag inte höga förväntningar på kommande säsong. Nu är inte trupperna klara, så jag tycker det känns oseriöst att tippa i nuläget. Men om jag ska känna efter varthän det blåser så finns det många osäkra kort. Många lag är svårbedömda, och det är ingen vild gissning att något lag kommer underprestera och något kommer överraska.