Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Fint, rörande och ledsamt av Jimmy H i ST-bloggen! Ännu en sak man kommer att sakna, Jimmys blogg...
Bara Ewa kan få fingrarna ur arslet och sätta sig vid förhandlingsbordet så ska det kunna lösa sig !
Dödsknark? Här snackar vi livsbejakande droger. För detta kan man väl inte bli censurerad eller dylikt?
Hur kan det vara möjligt att bongo99:s inlägg har blivit grönt, men inte mitt svar på ett tal? Det måste fel på färgsystemet härinne. : (
Sprängda bomber - ser eller hör jag aldrig personligen här från Gräddhyllan.
Mordhot - mig är det ingen som hotar.
Äcklig dialekt - inte värre än Sundsvall/Timrå.
Stenkastning - inte i min "hood".
Bra gräs - en timme till Christiania för fan! : )
Ja, en kul grej var det. Att tro att man vill flytta tillbaka till ingenting. Förutom Giffarna då = Medelpads enda flaggskepp.
En lite kul grej är att Timrå kommun tog kontakt TIK08 för några år sedan för att nå eventuell återflyttningssugna Medelpadingar i Stockholm.
Hahl Bundy: Det gick snabbt! Med giftermålet :)
ps. har du lagt ner twitter?
nere vid hamnen och ha Casinot och allt på samma plats och bygga upp stora sportbarer och landets första statliga bordell!
Då har vi allt samlat på samma plats och man kan blanda nytta med nöje för hela slanten!
Fast i hjärtat vill jag ha kvar Timrå IK i Timrå där de hör hemma!
Hur mycket pengar behövs för att klara säsongen först o främst?
Jag må vara fäldigt naiv själv men jag väljer nog att vänta in det formella slutet.
Vi kommer aldrig att dö...
Vad händer? En del av mitt liv dör! Min kära hustru får verkligen ligga i för att reparera detta.
Skit Timrå! Varför är ni en del av mitt liv...det som betytt nåt?!
Marcus: Det lär väl förhoppnungsvis startas om någon form av A-lagsverksamhet igen i den lägsta serien på denna breddgrad Div 2 Norrra C. Kan Nolby hockey ha en lagsida borde "nya" Timrå Hockey kunna ha en sida.
Derby mot AIK Hockey Härnösand. Kan bli spännande......
eller Norra 2 D med NSK...
Redigerad kommentar
Man griper efter halmstrån i detta... Och tar sig för pannan över det destruktiva från kommunen i att låta bli lösning.
En arena värd mycket pengar blir tom förutom eventuell barn-ungdomsverksamhet, som dessutom kommer att minska likväl som hockeygymnasiet lär göra då det inte finns välrenommerat a-lags verksamhet.
Inser man inte detta har man problem med logiken.
Då har man inte räddat så mycket. Kommunen borde vara mer rädd om Timrå IKs verksamhet.
Så klart är det en besvikelse nu.
Folkomröstning... Om tid funnes. Hur skall pengarna fördelas nu? Köpa arenan? Vad tycker folket?
Det som är glädjande i allt är att all makt utgår från folket!
Sysslolösheten kan drabba fler på sikt.
Timrå IK får snart tacka ledare, funktionärer, spelare, publik, föräldrar och alla tiotusentals fans och svenska hockeyförbundet och alla sportintresserade svenskar genom radio tv och internet för en stycke legendarisk svensk hockeyhistoria som går i graven.
Timrå IK är bland stora grabbarna i hockeysverige
Med detta går även hockeysnack bort.
Man kan inte snacka om nåt som inte finns i forum som bygger på representerade lag i seriesystemet.
Kommunerna, särskilt Timrå förstås men kanske ihop med Sundsvall hade kunnat rädda situationen med ägandet.
Ansvar: Andra aktörer tja, klubben ja. Men nu ser det mörkt ut!
Typiskt Y län att aldrig kunna lösa saker.
Var är han när man som mest behöver honom?
Är det så att kommunen sätter sej på tvären bara för att man inte vill sälja till en man som ideologiskt fel har badat i pengar på TV?
Dom är väldigt angelägna till det.
Det vore värkligen en våt dröm om Svedberg kunde köpa arena helvetet i vilket fall...
Håll sedan kommun helvetet borta från hallen.
Ska man söka samarbete med Modo Brynäs Mora eller Leksand för att ha ett a-lag att jobba sig upp mot då? Och dom kommer inte ha egna produkter att lyfta fram?
Det skulle alltså innebära att killar som Emil Pettersson kanske skulle få chansen hos en sammarbets klubb medans våra unga backar och målvakter är dömda till div 2 div 1 spel för att försöka ta sig fram i sina karriärer...
Behåll Herarkin eller skrota hela skiten den jävla hybriden som Ewa beskriver kommer floppa hårt!
Att säga och skriva FUCK CANCER ÄR PK!
Just nu känner jag bara
FUCK TIMRÅ KOMMUN!
Sluta tramsa nu! Kör in dolken och vrid om eller rädda skutan genom Svedberg!
Negativt eget kapital innebär inte konkurs. Det viktigaste av allt är att TIK får resultaträkningen att gå ihop: intäkter - kostnader. Eller egentligen kassaflödet. För det behöver klubben om jag förstått saken rätt komma ur taskgreppet med en arena som blöder ett stort driftsunderskott. Det är ett måste! Och Zäta har helt rätt i att 3m från honom räcker inte för att fixa det problemet.
TIK har väl en del andra tillgångar förutom arenan. Med det menar jag inte att negativt eget kapital är något att sträva efter. Men eget kaptital är bara bokföring. Pengar in måste > pengar ut, annars blir det konkurs till slut.
DJ Hemp: Jo, jag förstår det. Jag tänkte bara på frustrationen som ligger i luften och kan gå över gränsen efter någon fredagsgrogg om någon får för sig att ringa.
Ofredande? Det enda jag tänkte på var huruvida mobilerna är avstängda eller inte (med all sannolikhet det förstnämnda).
DJ Hemp:
Frågan är väl vad det ska tjäna till, de har ju med all önskvärd tydlighet visat att de inte är intresserade av att ha ett seniorhockeylag i i kommunen. Det får man liksom respektera. Det sista klubben behöver just nu är fler anmälningar om ofredande.