Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Vore trevligt att ha honom i laget...
Om han inte får det stora genom slaget i NHL kommande 2år törs man hoppas på att han kan bli den nya ryggraden med en vettig lön i vårat Timrå ik igen då?
Jag har aldrig varit medgångssuppoter!
I med o motgång alltid!
Mina medtrafikanter var också nöjda. Byggde upp dramaturgin under hela bilfärden med historier från förr (både sanna och vissa...hm, lite fritt tolkade), så när vi väl såg arenan torna upp sig bland tallarna var stämningen närmast religiöst febrig.
Något som höll i sig även under själva matchen. Arenan imponerade svårt, inte minst den dödsföraktande lutningen på läktarna. Och stämningen så klart. Tror nog att jag lyckas få med dom igen framöver, men då får det bli övernattning och en avslutning på stan.
Fyra hockeytummar av fem!
Ääähhh, min arbetsgivare uppmuntrar att de anställda är mycket inne och surfar och på så sätt lär sig hur internet fungerar. Tidigare har vi fått lära oss hur både faxen och kopieringsmaskinen kan användas:
Ja, du är vår sanne optimistkonsult och motgångssupporter. Han med skumpan och garrarna i SMÅLANDS djupa skogar. Skål för den kommande helgen! Själv tänker jag åka ner till Trelleborg - palmernas stad - och ha det lite mysigt. : )
Så du blev av med din E.ON-svendom först i går? Det var inte så dåligt drygt ett decennium efter arenans ombyggnad. Nästan lika långt som en eon (heja Arne Hegerfors och GötLaBorg!).
Grattis till en upplevelse av religiösa proportioner och kul att ni hade kul!
På sommaren när man är där så kan man drömma om att man är i Maimi och glider omkring bland palmerna :-)
Ja man får inte vara bitter i livet för då har man inget kul.
Ha det bäst i Trelleborg och massa skål tillbaka.
Själv öser snön ner och jag tänkte försöka ge mig på utförsåkning i helgen.
Backen öppnar här så det blir väl lite åk och barhäng :-)
Ge järnet mot något kval nudå!
Trelle Vice, mmmmm... Vångavallen, mmmmm... This is reallly Top Gear Stuff, mmmmm... : )
Snö, är det det där vita som ibland faller ner från himlen men aldrig riktigt fastnar på marken? Jag har glömt...
Lycka till med susandet ner för de småländska alptopparna! Själv har jag min konstnärliga snowboard som väggprydnad...
Redigerad kommentar
Han ser rätt så plufsig ut, den där Thunfors...
Åh fan! Det låter ju ändå spännande. Hymen, mmmmm...
Är det någon här av er som vet om Emil Pettersson skrivit på för MoDo? För han står med i MoDos lag på swehockey men borttagen ur erat lag?.
http://stats.swehocke.../5056#MODO
Nummer 82 Emil Pettersson
Redigerad kommentar
Grattis till en mkt bra offensiv spelare. Använd honom väl ;)
Jag visste inte att nötterna hade dragit det så pass långt som till förvaltningsrätten...
Wtf har man för problem i det där politiska partiet?
Alla:
Tyvärr gjorde jag en video om dom här inför valet och tack gode, välj själv, använde dom aldrig den i sin valpropaganda. Jag gjorde den som en tjänst till en gamma vän. Misstag tja jag vet fan inte. Baken är som smaken ni vet.
Om jag ska travestera videon: Gärna hockey men först en rejäl politikerfallskärm/pension via en plats i fullmäktiige. Eller tvärtom kanske.
Mitt misstag sorry hockeylovers, J20 äger!! :)
El Maco: det vore trevligt om det gick att granska allt dessa nötverk timrå har för sig...
bygglovsdetaljer osv...
vore trevlig om man kunde se till att dom fick riva någonting hemmavid...
förskottet kommer att gå igenom även hos förvaltnings rätten så jag kan inte se det här som något annat än ett uppmärksamhets stunt på Timrå ik´s bekostnad...
Löjligt är det!
att belasta andra myndigheters budgetar med skitsaker som helt saknar mening i tex förvaltningsrätten borde vara olagligt!
jag hoppas att man se till att nötverket själva i slutändan får stå för omkostnaderna för sitt pr stunt!
"Överklagandet innebär alltså att kommunen inte kan betala ut driftsbidraget i nuläget. Men pengarna får Timrå IK ändå. Banken har valt att gå in med pengar i väntan på att rätten ska säga sitt.
– Tack vare goda relationer har vi kunnat ordna det, säger Lindstrand."
Kan man gå med i nätverk Timrå även om inte har nån könssjukdom? ;)
Redigerad kommentar
Som tidigare sagt, all makt utgår från folket...
Finns det öht någon fråga som nötverket driver konstruktivt och ansvarsfullt?
Opportunism är ordet. Långsiktiga lösningar. Det är jag för... Och att använda juridik för att driva hmm politik? Är detta rätt ord i sammanhanget, politik? Ja det liknar ju desperation samt man bör minnas att samma lampa av "offentligt" intresse, naturligtvis kan lysa åt avsändarens håll.
Det finns bara en sak som är värre än kritiker och det är amatörkritiker!!
Kämpa Timrå
Nu är det upp till oss att gå på alla matcher som är kvar och för näringslivet att satsa på traktens mest engagerande lag. Så avslutar vi det här på bästa sätt och så bygger vi nytt inför kommande säsonger.
Ekonomiskt ansvar är ledordet framöver. Arenan får ny ägare. Långsiktighet säkerställs förhoppningsvis. Timrå IK räddas och drömmarna finns kvar hos medborgarna. Timrå IK skapar gemenskap och mervärde.
Nötverket kanske har egna konstruktiva lösningar på skola, vård och omsorg. Kanske angriper man snöröjningen i kommunen härnäst? Eller så tar man politisk debatt utifrån egna förslag.
All makt utgår från folket!
Kämpa Timrå!
Redigerad kommentar
Nej, men seriously. Långt till nästa val. En målbild för föreningen kan väl vara att man är så uppenbart goda samhällsmedborgare att man A) inte måste påtala det själv för att det är så uppenbart, och
B) att antalet partier som inkluderar TIK-kritik i valpropagandan går från två till noll nösta kommunalval. Notera att M varit osynliga i debatten den här svängen. Jämför med hur det var för ett år sedan.
Sen behöver politiker, tjänstemän och pedagoger samt inte minst föräldrar och ungarna själva i Timrå jobba smart och bra på att förbättra skolresultaten. Ingen hockeyfråga men vad än resultatet i nationella proven beror på måste det fixas. Kanske TIK och vi som engagerar oss i det kan hjälpa till mer med ungdomarna i kommunen? Båda de som spelar i klubben men även alla andra? Förr fanns ju en kommunal satsning? Klubb 9-16 eller nåt?


jag hoppas verkligen att det kommer tillbaka massa publik till nästa hemmamtach, eller är det attt hoppas på för mycket?