Rögle BK - Timrå IK 2014-09-12
Det var betydligt bättre spel från Timrå ik i dag iaf.
Det känns lite trist att se rögles levande o högljudda publik och tänka tillbaka på hur det såg ut i eon mot Mora...
Hoppas laget kan slappna av o vifta undan allt skit som inte har med hockeyn att göra han dom kämpa sig fram till lite konsekventa vinster utan att falla igenom så kommer kanske 2000 pers utöver de som pallrar sig ut till eon nu...
Det är jävligt trevligt att se hur våra gamla fjunisar kliver framåt i sina karriärer! Öhrn Wedin Pettersson Berglund borgman mfl känns jävligt rätt! Kan några av dom utvecklas till poängstarka spelare så kan det bli jättestort med dessa killar i föreningen! Idag var även Robin Persson på hugget igen ( viktigt )
Jag tycker fortfarande inte att boyce är riktigt igång och så. Han känns fel i timing och off i klubba/puck känslan.
Det jag skulle vilja se på önskelistan för nyförvärv: tung jobbig offensiv pjäs så som Nisse var ifjol. Samma sak framför egna målet. Jag saknar någon som verkligen inte går att flytta undan. Robin P är nästan där men jag vill se en riktigt hård kille som vill ha det grisigt på kontoret och det skulle vara slöseri med Robins talang...
Hult är förbannat härlig att titta på när han har puck!
Ska det bli skoj att se Timrå i himmelstalundshallen?
stoff:
Men vad var det som var så fint med att de där jävla asen tog extrapoängen (icke någon särskrivning!)...?
57620: I första matchen gjorde Timrå ett mål och släppte in två. I andra matchen gjorde man två mål och släppte in två under ordinarie tid. Fortsätt så. Öka antalet gjorda mål med ett för varje match och fortsätt att bara släppa in två! Då blir det här jättebra tillslut.....;-)
Bragd-Birger:
Ja, jag tycker att vi hade tillräckligt med chanser för att avgöra i "tredje". Man kanske skulle ta ett snack med Malmö Arena efter flytten. Alla hemmamatcher där och massor av poäng!
Ja, men hör ni allihop, en strafftorsk på det här nu så är kvällen fulländad... Det blir finemang!
Jaha, gott folk, här har man suttit och zappat mellan TV12 och Viasat och hoppats utav helvete, men äckel-Bajen vände och vann på stopptid och här har Timrå fallit tillbaka i gamla synder... En helt värdelös sportkväll med andra ord!
157620: Tänkte just precis skriva det (att Timrå ser betydligt bättre ut i denna match dvs). Tycker Borgman och Öhrn sett bra ut (baserat på det jag sett på försäsongen och i premiären utöver denna match).
Öhrn ser ut att ha tagit ett steg i sin utveckling. Kan förhoppningsvis sägas om ett fleratal unga spelare i Timrå hoppas jag .
Redigerad kommentar
Jaji, kanonstart! 0-1 och en allmänt skön känsla. : )
Perreman:
Nej då, ingen fara. Hoppas att ledare och spelare resonerar likadant, även om jag misstänker att det blir förbannat tufft att lyckas kriga till sig en "trea". Å andra sidan brukar vi väl inte ha det alltför svårt med just Rögle...?
DJ Hemp: Det är bra att du är så het på gröten, hoppas vår röd-vita dynamit är det också ikväll. Vi vill inte se några skridskoskenor slipade med sirap ikväll.
Fullt ös nu bara! Pressa motståndarna ända in i nätmaskorna! Mota ut dem i sarghörnen och låt dem inte få en ynka centimeter i utrymme! Kriga!!!
Okej, jag kanske blev lite övertaggad nu... :)
OBS! Även denna match sänds i Viasat Hockey. Förnämligt. Chans till snabb revansch. Forza TIK!