Silly Season 09/10
http://www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=795309&nav_section=2&nav_order=3&nav_part=2
T.ex. Almtunas fans körde en skriv på kontrakt kampanj på varje hemmamatch gällande Andreas Paulsson som nog är den viktigaste spelaren. Detta lyckades och han skrev på nytt kontrakt. Vi måste visa Bagarn vad han betyder för klubben så han stannar kvar.
Ansvariga för klacken - agera!!!1!111
Precis.
Alla spelare är som bekant genomärliga i såna här lägen och säger exakt som det är...
Att murvlarna sen själva ev spekulerat är i sak irrelevant.
Bagarn är fortfarande aktuell för HV71, men inte klar. Timrå måste nog komma med något spektakulärt för att få honom att stanna. Det är min gissning.
Så ja, jag skrev fel. Jobbigt med internet ibland.
Skogs måste Timrå skeppa iväg efter den här säsongen. Vilken totalflopp! Precis som att spelare som Laakonen, Mäkiaho, Marttinen m fl har fått uppsagda kontrakt så förtjänar verkligen Skogs att inte få fortsätta. Bort med Lotvonen, RJ och Skogs till nästa säsong så blir det säkert bättre.
Å andra sidan - spelare av hans kaliber och kvaliteter (hjärtat framför allt) - är svåra att hitta. Ur dagens trupp är givetvis Sonny ett riktigt bra alternativ. Men blir han billigare? Knappast. Blir han bättre? Möjligen. Han har offensiva kvaliteter som - med endast ett par matchers bedömning - motiverar en andrecenterroll. Den positionen har Bagarn totalt sett under säsongen inte presterat för.
Andersson: Skulle tro att det är lugnast så, att han säger att det är lögn. Lögnen tror jag består i att han inte har skrivit under något kontrakt med HV-klubben men att han är mycket intresserad och i det närmaste är överens (muntligt dock) för Jönköpingslaget. I Expressen kunde det tolkas som att han definitivt är klar för Hv 71.
Johan sitter i ett bra förhandlingsläge för tillfället. Det skulle jag tro att hans agent försöker utnyttja i den mån det går. Johan själv har sagt att han tycker Hv känns intressant och att spel i klubben inte är främmande. Klart Bagarns agent i samråd med Bagarn har sonderat terrängen och säkert diskuterat med Jönköpingslaget. Det är sällan för att inte säga nästan aldrig som rykten i tidningar inte innehåller lite av sanningshalt. Just i det här fallet tror jag att Bagarn är ett högintressant objekt för Hv 71 och att Andersson känner sig lite smickrad och har visat intresse tillbaka.
Vad som kan få Bagarn på andra tankar vet inte jag. Men jag ser gärna att Timrå åtminstone är med och budar, så långt man kan.
- Vad ska han annars säga?
RocknRolf2: "Bagarn är värd ett bra kontraktförslag, men inga fantasisummor. Så bra är han inte. Han kämpar bra, men han har haft sin sämsta säsong i Timrå än så länge och har visat både offensiva och defensiva brister. Sonnenberg kan bli Bagarns ersättare"
- Vilket j-vla klockrent inlägg! Håller med om allt!
Vidare har jag kommit över Linkans hemliga centerplan inför nästa säsong... ;-)
1:a center: Saarenheimo alt. Viuhkola alt. Kontiola alt. Pohl
2:a center: Bagarn alt. Sonnenberg alt. Pakaslahti
3:e center: Bogg
4:e center: Samuelsson alt. Lander
Jag har inte en aning om han har bestämt sig, det är andra som skrivit/påstått detta men känslan är att han lämnar.
Så länge Bagarn själv säger att ingenting är klart med någonting så tror jag det - och detta tolkar jag som att Timrå definitivt finns med i bilden. Det vore ju förövrigt korkat av Bagarns agent att inte rulla igång någonting sånt här då det gynnar Bagarns förhandlingsläge. Som många andra gånger så är det mesta ett spel som handlar om pengar och åter pengar.
Vi får som vanligt börja utbilda spelare överhövan men vad spelar det för roll eftersom vi gör det så bra?
Får vi ner det till ett, så blir det Backlund klass :)
Personligen vill jag att han stannar, då jag tycker han blivit bättre under tiden han varit här, samt att han passar bra med Sonnenberg ute på plan, går in i situationer utan att bry sig om eventuella smällar osv.
"* Johan Andersson till HV 71.
Starkt jobbat, HV.
Och det här är bara början på den mardröm för Timrå som heter silly season."
Det är precis det här jag menar.
Den sista meningen är så jävla onödig, det skriver han bara för att provocera och få reaktioner.
Alla som är någorlunda insatt i hockey vet hur det ser ut för oss.