Silly Season 10/11
Blizzard: Linkan sätter ribban för våra förväntningar iaf:
"Han påminde lite om Pyörälä (Mika) på isen."
"När det gäller kontraktet så finns det en klausul som gör det möjligt för bägge parter att bryta i mitten av januari"
Kan sätta en peng på att han gör succe och nubben hör av sig, då bryter viinanen kontraktet och spelar där resten av säsongen innnan någon hunnit säga Timrå IK.
Det är väl jag som missuppfattat texten.
Jag hittar inte den artikeln. Nån som kan hitta den? TT?
En annan reflektion är: Hade Svesse så ruggigt bra betalt?
Eller var det hans lön tillsammans med de pengar man har, som man säger att man inte hade, som gör att detta kan gå i lås?
– Det frigörs lite pengar när Björn Svensson lämnar och de här värvningarna är inom de ramar vi har satt upp, säger han."
Inga sponsorer som vissa hävdade.
Vi letar desperat efter förstärkning nu :-)
Timrå Icon: Apropå fransoser, har Måns fått ett riktigt kontrakt än? Det verkar diffust.
Annars är ju Peter Nylander alltid redo...
Vi har 12 forwards. Svesse vill lämna, vilket han ser ut att få göra.
Kvar är 11 forwards, vi behöver 13.
Mot Luleå o BIF har vi 10 forwards pga DN.
I de matcherna kan vi plocka upp Boyce men vi behöver ytterligare 2 st.
O det kan inte vara nåt medelmåttigt billigt avskrap med tanke på vår situation.
Det är ett som är säkert iallafall: det är aldrig tråkigt att vara Rödvit.
Redigerad kommentar
Timrå accepterar utlåning av Björn Svensson: "Det är riktigt" - Allsvenskan - hockeykanalen.se
Hahl Bundy: Konstigt, var det inte Murley som enligt agenten var aktuell för flera schweiziska klubbar. Fast var prislappen, som de tyckte var billig, för saftig även med schweiziska mått mätt.
Nu skulle jag dock kunna tänka mig att prislappen på Murley torde hamna någonstans i Sonnenbergklassen.
"Vad händer med Matt Murley nu?
- Han avvaktar. Han vill spela i elitserien men det verkar inte som att några klubbar är intresserade. Och så här långt in på säsongen kanske det inte finns plats för honom heller, säger Cijan.
Nu är ju ekonomin inte så starkt i många hockeyklubbar, kan det inte vara så att det helt enkelt saknas pengar?
- Jo, men om man behöver en bra forward och inte har så mycket pengar så är det mest en fråga om förhandlingar. Matt är ingen dyr spelare, säger Cijan till hockeykanalen.se"
Vad räknas som dyrt o vad räknas som billigt?
Redigerad kommentar
Haha, han ja, sen har vi Sven "Jag bedriver Ren idrott med vitt pulver" Nylander, mannen som alltid blev fyra, vilken legend..
Matti Nykänen och Bode Miller, där snackar vi prestation per promillehalt..
Men det här kan vara en kille som passar in i Timrå?
translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=fi&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fjatkoaika.com%2Fsmliiga.php%3Fsivu%3Duutiset%26id%3D11459
www.eliteprospects.com/player.php?player=24848
Raggaren Putte: Om man tycker att hela poängen med verksamheten just nu är att byta ut klubbledningen så förstår jag hur du ser Styf som en "hjälte" i det här.
Tyvärr är ju verkligheten den att vi är mitt i en säsong nu också där vi har en väldigt dålig trend att fundera över. Jag tycker att få ordning på spelet ska vara prio ett på dagordningen. Då kanske vi måste värva.
Till de som handlöst rullar vidare i ångestlavinen och vill sparka än den ene eller den andre, stanna upp och stöd era spelare, gå på matcherna och acceptera att denna säsong kanske inte blir er bästa. Till och med den annars balanserade och begåvade Jimmy H bör sätta sig ned i tysthet i 10 minuter och fundera över sin oberättigade kritik av Per Styf. Ditt senast blogginlägg var en klockren stolpträff. Nära målet men individkritiken var lika spånig som när klubbledningen hänger ut två spelare i en modern skamstock.
Till er alla, tänk positivt och se till att ert lag blir kvar i elitserien, alla norrlandslag behövs