Silly Season 10/11
Bara för att man hade önskat mer av Styf innebär inte per automatik att man blundar för klubbledningens brister.
Det går att önska mer av båda parter eftersom allt inte är svart eller vitt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det är ju klubbledningen som är boven och Styf är budbäraren. För klubbens (och supportrarnas) bästa ska klubbledningen bort och att sanningen uppdagas gör att chansen för detta ökar. Det största problemet just nu är att nuvarande klubbledning verkar tro att de är större än klubben och agerar därefter.
Jomen det är ju lite småhäftigt sådär med en tisdagsmatch mellan Timrå Red Eagles och HV71 Blue Bulls. Vi kanske ska plocka tillbaka örnhuvudet i introt?
Frella: Fast frågan i den här diskussionen varför vi helt plötsligt får för sig att amerikanisering av hockeyupplevelsen är vägen vi ska ta för att generera större intäkter. Nog för att vi börjar få distans till 90-talet och börjar se på 90-talet med nostalgi i blicken, men experimentet då får det ju inte direkt att "rinna till". Diskussionen skulle kunna vara direkt hämtad från 1996.
Jomen det är ju där vi kommer att landa... Kom och titta på cirkus eller Ladies Night eller vafan som helst.....Ja just det, det spelas en hockeymatch också men det är inte så viktigt.
Jag trodde vi avslutade den där debatten i går men ok. Om du läser vad jag skrev så har jag inget emot en flytt till Sundsvall. Tvärtom. Jag stöder solklart det förslaget i arenafrågan. Det är vad vissa vill göra av det runt i kring matcherna som jag är emot och det har egentligen ingenting med arenafrågan att göra. Over and out.
Sett till kostnad är valet enkelt, men det går inte att ersätta honom med en Starkov , Valdix eller Jesper samuelsson.
Den Linkan man sett hittils skulle nog tänka sig göra ett sånt byte, så länge chefen hans är nöjd.
Mitt förtroende för Lindquist är noll, det har det alltid varit för mig.
Han är ditsatt för att lyda TJ oavsett vad.
Han brinner inte för sitt jobb, det har han visat flertalet ggr. Senast igår.
Redigerad kommentar
Det förstår väl jag också. Men det är alltid roligt med konspirationsteorier och foliehatteri.
Nä, det kanske finns någon där som har hjärta för klubben och som lider lika mycket som skribenterna här.
Eller för att det var obekvämt att någon satt på sanningar som inte var offentliga. Killen har varit 100% hittills och tills vidare så tar jag hans ord på att Corso inte återvänder.
Det måste som Lemmy säga vara raderat, jag vet att jag har sett inlägget.
Har vi en läcka på kansliet?
Men eftersom allt verkar bakfram i denna förening så är väl detta det man kan förvänta sig.
Förvånad att du vill ha färre spelare,
T T: Man blir ännu mer nyfiken när man kollade forumhistoriken, hans inlägg om BS blev tydligen raderat? Vem är denne gustav9?
Nämen titta har du hittat någon som håller med dig. Va kul! En kille som har bott i Nordamerika i 17 år och förmodligen är lika amerikaniserad i sitt tankesätt som Victoria Silvstedt. Jag vet, henne kan vi ju bjuda in som speaker så får vi lite glassig svengelsk inramning på matcherna!
Calle Johansson uttalar sig i söndagens aftonblad.
"Matcharrangemangen i Sverige är en katastrof jämfört med NHL:s.
Samtliga svenska elitlag skulle skicka över en representant för att se ett par matcher och kopiera NHL-lagens koncept, då skulle det bli lite roligare för folk att titta på hockey här hemma."
Det är respektlöst mot alla oss som stödjer klubben år ut och år in.
De är anställda för att göra ett jobb för föreningen Timrå IK. Och det kan de inte göra fullt ut om de är ute och super under matchveckor.
Jag kan också köpa krims kramset, det är bara att gilla läget liksom. Majoriteten bestämmer. Men jag skulle aldrig förespråka det som du gör. Jag tror att du gör mer än köper det då du verkar barnsligt idoliserande i din bild av en NHL-ifiering av svensk hockey.
Det var ett exempel för att påvisa att har man en attraktiv produkt så behöver man inte massa joll runtomkring men du ville hellre medvetet missförstå mig. Så det får väl vara så då.
Vadå maniska?
Jag kan köpa krims kramset runt matcherna om det bara genererar en bra hockey som jag kan få förmånen att bevitta live.
Din jämförelse med Barcelona som har en kapacitet på nästan 100.000 och 200.000 medlemmar bevisar bara vilken fantasivärld du lever i.
Jag har absolut inga problem med en arena i Sundsvall, tvärtom. Det vore att föredra. Det jag är emot är Per HApps närmast maniska propagerande för en utbredd kommersialisering av svensk hockey.
Redigerad kommentar
Uppenbarligen inte, då det du kallar bra hockey tydligen inte är starkt nog som produkt för att sälja sig själv.
Men jag tycker att du ska ställa upp till val som ordförande i Timrå IK då du verkar både synsk och allvetande. Min röst får du tyvärr inte. Men du har nog inte några problem att bli vald för du vet ju tydligen vad alla andra vill ha.
Jag är så jävla trött på snacket om marginalåskådare. Vill jag ha flashig show går jag på konsert eller på teater vill jag se på hockey så går jag på hockey. Simple as that.
Titta på stämningen på Nou Camp och San Siro. Inte fan behöver de ha lasershow och cheerleaders och häftiga tillnamn till lagnamnet. De tror på sin produkt och vet att den är bra nog för att locka dit publiken.
Jag till skillnad från dig har förstått att det är det du kallar för pajaserier är det som betalar för det du kallar bra hockey.
Case closed!
JAG vill se bra hockey, du vill se show och pajaserier runtikring. Du har uppenbarligen noll förtroende i hockeyn som produkt.
Hur som helst måste det åtminstone delvis ligga till grund för vissa spelares sjukt låga lägstanivå.
Har aldrig sett Timrå så slött som de senaste två säsongerna
Ramlade poletten ner till slut. Det är lull lullet som betalar lagen. Kör fullt ut för oss som vill se bra hokky. Ni övriga sökande efter själen kan väl åka till Sollefteå eller Härnösand .
Vill du bli underhållen á la NHL kan du väl åka till New York eller Los Angeles eller liknande. Jag antar att du kallar ditt lag Timrå Red Eagles? Det är ju jättehäftigt med amerikaniserade lagnamn och logos á la NHL.
Varför ska det göras pajasshow av det hela? Varför kan inte hockeyn få stå i centrum och tala för sig själv?
Nej, fram för större mediakuber som man kan sitta i sin biofåtölj och följa matchen på medan man mumsar popcorn i stället för att följa det som faktiskt händer på isen.
Vad är det för fel att man ser det som en happening då?
Vill du hitta hockeyns rötter kan du väl åka till kovland eller nynäshamn, alla vi andra kanske vill bli underhållna ā la NHL. Jag vill det i alla fall.
Om sedan ledningen ställer till nån form av cirkus där man väljer att hänga ut ett par spelare på offentlig presskonferens som ett slags straff för misskötsel istället för att hantera saken internt, så har man öppnat dörren för mediala utspel även i andra riktningen.
Jag ser Styfs agerande som helt rätt såväl utifrån spelarnas intresse som klubbens (inte nuvarande ledning inräknad). Har man hjärta för klubben vill man rensa bort det som tynger klubben och det är, när man drar det till sin spets, ledningen som under de senaste åren genom sin inkompetens drivit oss djupare ner i fördärvet.
Således, vill man klubben väl så vill man ha en ny och mer kompetent ledning som agerar för klubbens bästa. För att det ska hända måste man riva vissa strukturer innan man kan bygga nytt. Att lägga locket på river inga sjuka strukturer. Att lägga fram skiten på bordet ger möjligheter att ifrågasätta och börja riva ner det sjuka.
Detta gör att jag ser Styfs agerande som något som nån med hjärta för klubben skulle ha gjort. Nån som vill ta oss framåt genom att överge det gamla och sjuka. De som naivt vill fortsätta att balansera på slak lina med inställda betalningar även i framtiden håller säkert inte med, men de kommer också att vara de som skriker högst framöver när KK-stämpeln sitter på klubbmärket, utan att förstå vad som lett dit. Vill man undvika detta så är det helt rätt att börja och gräva i skiten i tid och det har Styf underlättat, så därför mitt stöd till honom.