Timrå IK Red Eagles
Silly Season 11/12
Det pågår inga kampanjer för att bli av med Linkan utan enskilda missnöjda fans vädrar sina åsikter vilket väl är vad HS är till för.
Clabbe har nog hemlängtan också, gubben har ju aldrig lämnat skithålet värmland förut.
Edit: Förmodligen drar han till Brynäs :)
Redigerad kommentar
F.ö går jag mot mobben oxå som förfäktat svarta tröjor men det är inte lika allvarligt :)
edit: Mobb o mobb det är väl jag som är det som har fört in svarta tankar.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Som jag har längtat.
Olle: Blandar jag ihop lånen och situationerna här men var det inte Högström som fick en utskällning av Corso i båset vilket bidrog till att den senare fick packa ihop grejorna? Redan lite investerat i honom i så fall...
Allt annat lika - bra att farmen funkar i all sin farmighet. Om det nu stämmer, Fahlberg som skrivit är väl en bobcat?
Redigerad kommentar
Sen slipper TIK stora skotthål i plöskan också, idel positiva saker på en o samma gång =)
Jag är inte odelat positiv då jag tycker att han är väldigt nonchalant med pucken i egen zon. Han är lite som Moe, ska dra forward på egen blå för att sen bli av med pucken.
Annars är han bra på rören, ganska snabbt ner i sarg för att hämta. Ett fullt godtagbart skott och hyffsad tacklare.
Om han lägger av med sin naiva inställning i egen zon kan det bli bra.
Redigerad kommentar
Nej en enkelbiljett till Thailand vore räddning för att slippa karln.
Jokela - ut
Högström - in
är det ju en fantastisk förbättring på alla plan!
man kan börja hoppas igen inför 2011/2012
191 cm och 92 kilo. Om han kan bli den rörliga back som hans poängfacit i Sundsvall dessutom skvallrar om så borde han med lätthet kunna konkurrera med nuvarande backuppsättning.
Välkommen Högström!
Edit: Med "ingen större koll" så menar jag alltså "absolut ingen koll öht förutom det lilla inhopp jag sett honom göra hos oss"
Redigerad kommentar
Jo jag vet. Jag är bara otålig. Silly Season är ju SÅ kul. När man ser ett bra lag växa fram på papperet. Sen när den riktiga säsongen startar så är det inte alltid lika kul att se samma lag spela, men men.
Vi får nog vänta länge på spetsen.
Det är säkert inget fel på honom. Jag menade mest at ska vi hänga kvar nästa säsong så måste det till andra nyförvärv än att bara flytta upp spelare från farmarlaget.
Flera härinne har ju velat se honom i Rödvitt kommande säsong.
Ok, så första nyförvärvet blir en spelare som flyttas upp från farmarlaget. Det känns lite oengagerat.
Var det spud som sa att han inte kunde gå till oss pga kontrakt med SAIK?
Målvakter: PW o Tarkki?
Backar: Erixon o Halonen. Högström? Dalroth?
Behövs liite mer klass.
Granath har ju kontrakt till 11/12 ska han bryta det för kärringens skull?
Då vet man inte vad innebörden av scouting är!
Jag tror Sundlöv är rätt sugen på Mattias Karlsson,det var ju en bra spelare innan ni förstörde honom=)
Lotvonen är inte i Leksand nästa säsong, han är petad och kommer förmodligen sätta sin feta röv på första bästa finlandsfärja snart :)
"Rolf:
2011-03-08 11:34:43
2 timråbackar påväg till LIF"
Så det är där Skogs och Kolan hamnar. Eller ska Jokela bilda backpar med Lotvonen nästa säsong?
Johnny Bravo:
Enligt uppgift var Linkan i Finland för att kolla in en annan spelare, som det inte blev något med.
Men på den matchen var Jokela riktigt bra, och några veckor senare var han kontrakterad. En match och sedan var det klart.
När man hör sådana historier om Linkan och Freddans massmail så är det väl inte undra på att Modo kvalar och vi klarade oss med nöd och näppe.
Hörde hur linkan värvade jokela, och är det sant framstår freddan som ett geni!
" Vi var med i högsta serien i mitt av 80" Tror inte Väsbys SC tar till det begreppet idag ?!