Silly Season 11/12
Jag blev bara irriterad över dina ord att de som snackar Modo är smygmodoiter o inte riktiga Timråiter.
Det var så enögt att tom en Modoit hade blivit Avundsjuk.
Johnny Bravo: Det är inte enögt, minsta lilla händer och helt plötsligt snackas det massvis om det där jävla laget i Ö-vik.
Intresseklubben noterar.
Igår snackades det ingenting om Modo, bara Warg, o det var modoiter härinne som kommenterade det o du blev grinig o drog till med ditt inlägg om Timråiter som inte är det pga deras "intresse" av Modo.
Jag var bara tvungen att kommentera det hela, fast jag inte hade kommenterat nåt.
Redigerad kommentar
Johnny Bravo: varför tror du att jag bara pratar om det omedelbara nuet?
Jag pratar om något som hänt under en längre tid. Warg har inget med saken att göra, det är bara en olycklig tillfällighet.
Det enda jag försöker säga, något klumpigt är detta: måste ni snacka om MoDo här inne? (notera att jag menar rent generellt sett).
Jag ser det mer som att när det snackas Modo härinne så är det oftast nyförvärv, Nåt som händer i den föreningen osv. liksom vi snackar HV o VF, när nåt händer där.
Modo är dessutom vår stora rival, så jag tycker det faller sig naturligt.
Jag ser inte problemet mer än när vissa troll från deras håll kommer in hit o lever rövare.
Inget spektakulärt men man vet att den går.
mikenomad: jo visst finns det mycket sexigare värvningar än Warg men som du säger passar han in i det lagbygge Linkan och Nubben tycks vilja bygga.
Det kommer krävas hårt arbete av TIK kommande säsong så mycket är klart. Men en del av mig tycker att det är spännande. Lagbygget påminner om tiden då Nubben var här sist (innan man tog in Pärssinen osv). Mycket hänger på att några av nyförvärven får ett genombrott samtidigt som flera av spelarna som är kvar sedan tidigare utvecklas och tar ytterligare steg i sin utveckling.
Kan man få in en riktigt bra back och en vass ytterforward så tror jag det kan bli bra det här.
Så det är dags nu.
Och i dagsläget finns det inte någon sådan, Hirschovits hade varit det, men Warg ÄR inte det. Och med tanke på att Ilkka mer är en grovjobbare än sniper, och det faktum att Pärra är skadebenägen gör att vi står där med en trupp som inte ser ut att vara speciellt farlig framåt.
Det är därför jag skulle vilja se en spelsickligare center offensivt sätt än Warg, men det är nog att hoppas på för mycket.
Mackelito: Helt klart har man kollat på Luleå och Skellefteå, faller nyförvärven platt osv. så finns absolut risken att det blir SSK av laget istället
Med det sagt vill jag försöka se positivt på lagbygget, vi behöver ju inte anta att det kommer gå åt helvete i förskott.
Dock lär det då inte bli någon Caslava-typ på backen då.
Hur vet du det?
Vi vet att man skall minska lönebudgeten med ca 20% till denna säsong, Lander och sebbe försvinner, som haft en spottstyver i lön, dessa skall ersättas.
Hur slutade förra säsongen ekonomiskt? det vet vi inte ännu,,,men inte blir det roliga siffror.
Räkna inte med några spektakulära namn på de sist platsera i truppen.
Jokela, kolan, hirscho, Skogs, Styf, corso, hynning, gabbe, lundmark, viinanen.
Ingen som kommit in i laget kan väl egentligen, grovt räknat, ha samma lön som någon av ovanstående? Hagos kanske, vem mer?
Det bör finnas men det verkar vara bättre att köra en riktig sniksäsong den kommande för att få balans i ekonomin.
Med Hirsco väck så finns det ytterligare möjligheter att spara pengar och det verkar precis vad man tänker göra på 1:e centerplatsen.
Spektakulära namn tror inte heller jag på.
Olle: Robinson och Hedman tjänar säkert bra med kulor. Friberg var ju väldigt eftertraktad, han kan ju kanske vara lite dyrare än vad vissa tror kanske. Sedan tror jag inte att Bagarn och Gnagarn spelar gratis heller.
Visst borde det finnas pengar till ett par bra lirare men några överdrivet höga summor tror jag vi inte pratar om.
stoff: läser du mitt inlägg ser du att jag skriver att de inte spelar gratis. Det betyder inte att jag menade att de var dyra. Jag tror helt enkelt ett de säkert kostar mer än vad vissa tror. Att AIK inte valt att förlänga med Gnagarn t.ex. behöver inte betyda att han är en billig lirare. TIK dissade Sundh t.ex.
Notera att jag inte sitter inne med några sanningar men jag tycker folk tar ganska mycket för givet.
- Han var inget för oss. Det är en duktig målvakt, men han har haft mycket problem med skador och det gör mig tveksam. Man måste se till de bitarna också, säger Tarvainen....
Tror ni inte Fasth velat spela i Timrå hellre än nykomlingarna AIK?
Redigerad kommentar
"Jag tycker Warg har varit bra, men inte riktigt uppfyllt förväntningarna. Han har varit nyttig i förstalinan genom hårt arbete och att stå framför mål i PP, men den där spetskompetensen har han inte rikltigt levererat.
Jag gissar att Lasse resonerar som så att det finns billigare spelare som kan göra Wargens jobb, därför släpper han honom, och det är väl svårt att säga emot.
Tack för ett bra jobb i AIK Fredrik, och lycka till var än det nu blir."
För det första är Warg sannolikt något billigare än Hirschovits. För det andra så är neddragningarna i lönebudgeten tjugoprocentinga, vilket ändå ger ett visst utrymme. Faktum är att Timrå under den gångna säsongen fyllde på den befintliga truppen med en hel kedja (Viinanen - Lundmark - Murley) och den inversteringen kostade troligtvis en och annan krona.
Jämför man förra säsongens trupp med den som börjar ta form så borde rimligtvis de resterande värvningarna vara relativt kapabla spelare. Om man värvar Laatikainen och Warg så räknar i alla fall jag med att den sista spelaren befinner sig på ungefär samma nivå.
T T: Med Caslava i färskt minne så får man ändå en ganska god känsla av TIK-rykten som sprids från SAIK-håll.
Är han tilltänkt som förstecenter så blir man ju lite kissis dock. Onekligen. Hur det än blir så är det skönt med lite Silly-krydda såhär i dagar av totalt stiltje.