mikenomad: jag är inte imponerad av Linköpings lag så här långt. Men det är ett tag kvar till nedsläpp så än hinner mycket hända.
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Inte lite avis man blir på Brynäs.
Faktiskt nått sånt här jag trodde/önskade att vi skulle landa med lönerna vi tappat i Erixon, Pilö och Nässén..
Faktiskt nått sånt här jag trodde/önskade att vi skulle landa med lönerna vi tappat i Erixon, Pilö och Nässén..
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: först ska ja säga att ja inte tycker det är konstigt om man ritar in oss på kval. mycket som är ovisst.
men här kan du få mina 5 cent på vad jag håller mina förhoppningar mot ( fattar inte varför man ska gå in i en säsong med att de är helt kört men men):
-ny offensiv tränare som kan få ut mer än tommy-fyrkant.
-flera unga spelare som avslutade starkt o har en lovande kurva
-ja tror inte nyförvärven behöver va så dåliga som många andra tror
-ja ser en möjlig offensiv från backplats som vi inte haft på många säsonger
-vi slår ur underläge, tror de kan passa många i vårt lag.
detta gör att ja som vanligt går in i säsongen med förväntan.
men här kan du få mina 5 cent på vad jag håller mina förhoppningar mot ( fattar inte varför man ska gå in i en säsong med att de är helt kört men men):
-ny offensiv tränare som kan få ut mer än tommy-fyrkant.
-flera unga spelare som avslutade starkt o har en lovande kurva
-ja tror inte nyförvärven behöver va så dåliga som många andra tror
-ja ser en möjlig offensiv från backplats som vi inte haft på många säsonger
-vi slår ur underläge, tror de kan passa många i vårt lag.
detta gör att ja som vanligt går in i säsongen med förväntan.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Jag är dessvärre rädd att du har rätt. Fine att vi får en ny tränare med mer offensiv agenda.
Men folk verkar romantisera hur det såg ut under Jokinen när vi försökte samma grej. Då har folk glömt att vi i princip levde på Hållander och Juel, men sina undersåtar Dahlén och Oliver Kapanen.
Att Wedda skall producera i samma utsträckning som den säsongen, det känns mer som en önskedröm.
Så mycket som måste klaffa kommande säsong och jag är fortsatt oroad över att vi kommer vara för uddlösa.
Detta lag saknar en klassback eller riktigt spetsforward som självmant kan vara anledningen att vi vinner vissa matcher som står och väger. (Helst skulle jag fått in både och)
Jämnbrunt är ledordet och att undvika 13:e och 14:e platsen blir utmaningen kommande säsong.
Men folk verkar romantisera hur det såg ut under Jokinen när vi försökte samma grej. Då har folk glömt att vi i princip levde på Hållander och Juel, men sina undersåtar Dahlén och Oliver Kapanen.
Att Wedda skall producera i samma utsträckning som den säsongen, det känns mer som en önskedröm.
Så mycket som måste klaffa kommande säsong och jag är fortsatt oroad över att vi kommer vara för uddlösa.
Detta lag saknar en klassback eller riktigt spetsforward som självmant kan vara anledningen att vi vinner vissa matcher som står och väger. (Helst skulle jag fått in både och)
Jämnbrunt är ledordet och att undvika 13:e och 14:e platsen blir utmaningen kommande säsong.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Att vi är bottentippade är helt rimligt men håller med om Löven.
En fråga: Ni som tror att vi undviker kval, vad baserar ni det på? Sett till övriga lags trupper i jämförelse med vår?
För jag ser inget annat än ett kvallag, vi har ett oerhört blekt lag rakt över
En fråga: Ni som tror att vi undviker kval, vad baserar ni det på? Sett till övriga lags trupper i jämförelse med vår?
För jag ser inget annat än ett kvallag, vi har ett oerhört blekt lag rakt över
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Nisse på Mon or: Han lär inte vara i någon 2a kedja där. Men deras spets är bättre. Snivley och Hudon osv. Hellberg bättre än JJ.
Sv: Silly Season 2026-27
cloon:
Haha klassiker, alla nyförvärv berömmer alltid fansen, de har alltid hört gott om klubben och har alltid önskat att få spela där.
Jag kan visserligen förstå honom, något måste han säga.
Det låter kanske inte så bra med att det är nära till Uppsala.
Haha klassiker, alla nyförvärv berömmer alltid fansen, de har alltid hört gott om klubben och har alltid önskat att få spela där.
Jag kan visserligen förstå honom, något måste han säga.
Det låter kanske inte så bra med att det är nära till Uppsala.
Sv: Silly Season 2026-27
Nisse på Mon or:
Som det ser ut just nu är det nog tredjekedjan det lutar åt men han kommer nog få chansen i andra också med tanke på skador och sjukdomar.
Följande borde vara i toppkedjorna
Hudon-Vejdemo-Snively
Gunler-Björck-X
Enligt vad jag förstått ska det in en uttalad spetsforward till som väl lär ta den sista platsen men det förutsätter ju att det hittas något vettigt.
Vem petar Hartmann av ovanstående, Gunler?
Som det ser ut just nu är det nog tredjekedjan det lutar åt men han kommer nog få chansen i andra också med tanke på skador och sjukdomar.
Följande borde vara i toppkedjorna
Hudon-Vejdemo-Snively
Gunler-Björck-X
Enligt vad jag förstått ska det in en uttalad spetsforward till som väl lär ta den sista platsen men det förutsätter ju att det hittas något vettigt.
Vem petar Hartmann av ovanstående, Gunler?
Sv: Silly Season 2026-27
TIK_TIK: Han längtar efter att dra på sig skölden säger han och spela för Sveriges bästa supportrar på Djurgårdens hemsida.
Sv: Silly Season 2026-27
Annat ämne: nästan rakt genom jumboplaceringar när Sportbladets hockeyskribenter kamikazar. Ingen chock direkt, jag menar merparten här inne svävar nog på målet om var vi står. Men jag kan bli lite häpen över: 1) att Löven genomgående tippas före. 2) att förmodade experter liksom helt ignorerar att Otto K/McLaughlin/Gardiner åtminstone på papperet är värda 80-90 poäng utifrån vad de gjorde förra säsongen. Men det är väl så mycket enklare och skrivvänligt att peka på att 100 poäng tappats.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: var ju mera på ett ungefär. Ta bort 50' på Barkemo och lägg på Otto då.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : och ändå sätter vissa Hartmann i deras 2:a kedja. I Timrå skulle han knappt ta plats i 3:e.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Nu syftade jag till hur det är rent generellt.
Sanningen ligger nånstans mittemellan. Med tanke på att det förhandlades en tid och att ett bud ratades så tror jag nog att Hartmann själv fick kompromissa i sin iver att flytta hemåt.
Sanningen ligger nånstans mittemellan. Med tanke på att det förhandlades en tid och att ett bud ratades så tror jag nog att Hartmann själv fick kompromissa i sin iver att flytta hemåt.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: Skulle hålla Djurgårdens trupp högre än våran. Inte jättestor skillnad, men snäppet bättre.
Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Håller med, Hartmann vill hem med familjen.
Löste sig perfekt med DIF för honom.
Löste sig perfekt med DIF för honom.
Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS:
Om du skulle bli kontaktad av en konkurrerande arbetsgivare som vill vill att du börjar jobba hos dem skulle du då tacka ja till det plus att du går med på en lönesänkning?
Jag tycker det låter som att Hartmann själv har bett om att få bli såld för att han vill hem till Uppsala. Du kan kalla mig naiv om du vill, men jag tror att det är på det viset.
Om du skulle bli kontaktad av en konkurrerande arbetsgivare som vill vill att du börjar jobba hos dem skulle du då tacka ja till det plus att du går med på en lönesänkning?
Jag tycker det låter som att Hartmann själv har bett om att få bli såld för att han vill hem till Uppsala. Du kan kalla mig naiv om du vill, men jag tror att det är på det viset.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: ja och de verkar ju pröjsa media för att hype'a upp alla sina värvningar. Kollade just in expressens genomgång av DIF och spelare för spelare är de ju inte ett dugg bättre än Timrå. Ändå lyckas "experterna" alltid tippa oss på plats 12-14 medan DIF hamnar 7-10. Hoppas Hellberg suger lika mkt som i VM så att aporna får spela derby mot råttorna 27/28... (ja ä inte bitter)
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby:
Så gör de alltid på vår hemsida. De försöker sälja in värvningen till supporterna. Han lär hamna i en andra eller tredjekedja.
Så gör de alltid på vår hemsida. De försöker sälja in värvningen till supporterna. Han lär hamna i en andra eller tredjekedja.
Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Det som varit återkommande säsong efter säsong vad gäller Barre är ju uttagningarna till "landslaget" och spel i ett flertal fullständigt meningslösa småturneringar där knappt någon som spelat senare fått förtroende i VM eller liknande storturnering som faktiskt gäller något. Och detta lyfter nu DIF i sin värvning som något som skulle kunna ge färg åt den rakt igenom svart-vite #94 Hartmann.
Nu har vi inte sett hur det går, men lycka till och matcha in #94 till den förväntan som verkar råda, men jag skulle bli ytterst förvånad om DIF spelar honom högre upp än i en tredjekedja.
Nu har vi inte sett hur det går, men lycka till och matcha in #94 till den förväntan som verkar råda, men jag skulle bli ytterst förvånad om DIF spelar honom högre upp än i en tredjekedja.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Frågor att ta med för er som kommer att närvara på årsmötet:
Har vi avsatt pengar ur lönebudgeten till innestående sign off-bonusar? Om inte; har nuvarande trupp svalt hela budgeten, som enligt rapporterna ska ha varit densamma som ifjol, eller finns det pengar över till ev. värvningar under säsongen?
Tack på förhand.
Har vi avsatt pengar ur lönebudgeten till innestående sign off-bonusar? Om inte; har nuvarande trupp svalt hela budgeten, som enligt rapporterna ska ha varit densamma som ifjol, eller finns det pengar över till ev. värvningar under säsongen?
Tack på förhand.
Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Du verkar naiv ur flera aspekter.
Självklart tar klubbar kontakt med kontraktsbundna spelare.
Självfallet fick DIF betala mer än kontraktsvärdet.
Djurgården ser honom som en spelare högt upp i hierarkin.
Det stärks både här och där.
Självklart tar klubbar kontakt med kontraktsbundna spelare.
Självfallet fick DIF betala mer än kontraktsvärdet.
Djurgården ser honom som en spelare högt upp i hierarkin.
Det stärks både här och där.
+ 3



