Stefan "Linkan" Lindqvist
Man kan ju börja med att betala in 300 :- och bli medlem i Timrå IK. :)
Din näst sista rad sammanfatter hela situationen,
Faktum är att jag tycker att matchen mot AIK kändes unik på många sätt. Vi checkade AIK till fler misstag än vad ett genomsnittligt modoförsvar bjuder på, vi skapade fina chanser i sådan utsträckning att både Hahl och Pyörälä blivit avundsjuka om dom bevittnade det...vi borde ha vunnit matchen med 3-4 måls marginal. Men det gjorde vi inte.
Ingen extraordinär match på något vis...samtidigt en sådan sjuk matchbild (två första perioderna iaf) att jag knappt kan minnas att jag sett något liknande. Det var inte total dominans, det var inte spel mot ett mål. Det var ett kontrollerat och nednötande TIK mot ett juniormässigt AIK...ändå fettorskar vi.
Nu är det bara 16-17 timmar tills vi får göra mos av SAIK istället. Det kliar redan i fingrarna.
Per HApps: Äääh va fan du kan ju ändra utan att det står "redigerad" ju! Det har de berättat för mig.
Men det är inte Linkans fel att vi har en "Allsvensk" klubbekonomi.
Skjut inte brevbäraren för att han kommer med tråkig post.
RocknRolf2: Mitt inlägg riktades (inte direkt till dig) men nästan. Dina argument om 6 och 7 och 8 backar hit och dit kräver en del svar.
- Vad gör Stefan Lindqvist så värdelös?
- Varför lyckas han inte?
- Vad gör de andra sportcheferna bättre?
- Varför riktar du inte kritiken till den det berör?
Gör Pierre tre mål imorrn så vinner vi ;) Annars kommer den första segern om en vecka. Hoppas jag har fel om imorrn. Vore kul om Hagos och Dallas blir tillgänglig för spel till att börja med.
Vad gör Stefan Lindqvist så värdelös? Som sagt, läs min forumhistorik.
Varför lyckades han inte? Jag vet inte exakt vad i hans arbetsmetoder som felar, men att dem felar råder det inga tvivel om.
Vad gör de andra sportcheferna bättre? Bygger bättre lag, bortsett Nubben (men han är med oss nu) och Freddan (men han fick, rättmätigt, kicken).
Varför riktigar du inte kritiken till den det berör? Det kanske jag också gör?
RocknRolf2: Du är en liten fegskit. Säg vad du tycker isället för att hänvisa till gammal historik.
Du har ingen medicin på hur vi ska värva bättre, hur vi ska bli bättre. Det enda du vet är att "vi borde vara bättre".
Du bygger dina teser kring Nubben och Fredrik...
Kom igen, bättre kan du.
Du är precis så jävla (ursäkta svordomen) färglös som jag tyckt. Trots att du haft chansen att bemöta mig.
Jonte lär vara taggad! Hoppas Hagos är hel
Man kan ju spara pengar som man har i fickan och sen kan man investera för att på sikt spara pengar. jag tycker att roffe har en poäng i att linkan byggde laget ifjol och att den floppen lade grunden för det vi ser idag. MEN då måste man ju ta ditt långa inlägg i beaktande och fråga sig om det ens var linkan som styrde över värvningarna då. För om han inte är den att skylla på, då behöver vi ju inte diskutera Stefan Lindqvist öht. Då är han den marionetten som du antyder att han är och då kan vi avsluta den diskussionen. Faktum är att då behöver man inte diskutera linkan alls.
Att han sitter kvar som sportchef av egocentriska skäl, det köper jag fullständigt och jag håller med dig om att han gör helt rätt där. Eller rätt och rätt, som du säger: han har en familj att försörja. Har han kontrakt så har han. Man kan inte förvänta sig att han ska bryta det av altruistiska skäl.
Sen till själva lagbygget. Det finns ett par pjäser som måste finnas i ett hockeylag. Det måste finnas en kemi mellan defensiva och offensiva backar. Det måste finnas en förstamålvakt. Det måste finnas avslutare och det måste finnas speluppläggare. Eftersom det är defensiven som är på agendan så håller jag mig till den:
Du skriver att supportrarna har enorma krav. Där håller jag faktiskt inte med. Jag sitter på HS nästan varenda dag och min personliga uppfattning är att de allra flesta supportrarna HÄR har accepterat att vi sitter i den läkande båt som vi sitter i. Att det är riktigt illa med ekonomin. Det enda "kravet" som har diskuterats över en ganska lång tidsperiod nu är 1:a backen. Det är, i mina ögon, ett fullt rimligt krav på föreningen. Att vi ska ha någon som styr rodret där bak. En pålitlig backpjäs.
Man kan ifrågasätta målvaktsparet (det kanske är lite för tidigt än dock) men vad som är av akut intresse är naturligtvis backsidan. Här skiter nog dom flesta fullständigt i vem det egentligen är som bestämmer över värvningen, förstabacken MÅSTE bara finnas på plats. Vi har en defensivt duktig specialistback i Halonen. Granath är definitivt inte på Halonens nivå än så jag anser att den förstnämnde är unik på det sättet. (Robinson är helt fräsch i truppen så han ämnar jag inte gå in på)
Konkret: Vi behöver en motsvarighet till Vampola på backen. Så är det bara. Vem som än bestämmer över ekonomin, vem som än bestämmer över värvningarna. Det är inte gratis att anställa Petrés om man lägger ihop kostnaden över en hel säsong. Vi har haft en hel silly på oss att hitta denna spelare och denne har (vad det verkar) prioriterats mycket lågt.
Jag köper det du säger om att förutsättningarna har förändrats för linkan när det gäller ekonomin. Att dom 2 millarna han hade i Juni inte finns i Augusti. Men om man ska bygga ett försvar kring 1-2 spelare så finns det väl inget som säger att man inte kan värva framträdande spelare i April/Maj?
"Du har ingen medicin på hur vi ska värva bättre, hur vi ska bli bättre. Det enda du vet är att "vi borde vara bättre"".
"Gör det bättre själv då" ? På allvar? Kom igen. Bättre kan du...
Edit: Som bonus får du min lösning på hur vi ska bli bättre: Sparka Linkan. Nöjd?
Redigerad kommentar
Men även jag hoppades
Kontenta: det kommer pendla, mutta - anus, i år med. Vi överlever.
Jag följer med spänt intresse.
Sen är det väl alltid ett krux att rekrytera nytt ledarskap men så är det överallt.
Har man inte mentaliteten att vinna till varje pris, då kommer man heller inte att vinna mot solitt motstånd, så är det bara. Det gör ont i hjärtat att torska men det gör alltid ont i lemmar efter en stark seger. Målvakter är fredade lipsillar, en klubba i magen eller en 100 kilos pjäs som diskret ramlar över keepern ett par gånger kommer att sätta griller i huvudet på honom.
Alla hatade Ekman när han körde över kiprusoff men inte fanns det någon djurgårdare som skakade på huvudet inte. Nu behöver man inte göra det lika fegt och tydligt som han gjorde det men om man ska stå där framför mål och ta rapp på vaderna och klubbor i ryggen så kan man lika gärna ge målvakten en kyss också.
:)
Vad jag tycker var unikt är hur laget i stort kan arbeta ner AIK offensivt men att vi viker ner oss på en rad detaljerade moment i defensiven. Det är sällan jag har sett backar stå upp så bra på blålinjen som vi gjorde igår, samtidigt som man kan räkna juniormisstag i egen zon av samma lagdel.
RocknRolf2: Som vanligt slingrar du dig. Jag frågade dig vem som skulle ta över efter Linkan. Som vanligt har du inget svar....
Du måste ju ha ett namn, ett alternativ, annars känns det, vad ska jag säga, att du kräver något du inte själv hanterar.
Kom igen nu. Ett namn kan du ge mig.
RocknRolf2:
Det är inte Linkan som är problemet som jag ser det.
När Nubben och TJ valde att gå skilda vägar, och då vägen ledde ner till Von Anka's pengabinge i Götlaborg så kan jag tänka mig hur snacket gick på kansliet.
- Ok, vi sätter Linkan som sportchef och nu djävlar skall vi visa att vi klarar oss lika bra utan "arslet" som Bloggrin döpte om Kent till i sin ST-blogg.
Vad som då hände var att man skrev sinnessjukt dyra kontrakt som man inte hade täckning för. Och det är dessa "greklandskntrakt man fick betala för och fortfarande betalar av på.
Jag kan inte in min vildaste fantasi tro att Linkan hade ett skit med dessa svindlande affärer att göra. Det var TJ som hade ett sorts " jagskallvisadendärnubbenattviklararossbraändå" resonemang.
Vilket givetvis gick åt helvete.
Tänk att en del är så nyktra en fredagkväll att de kan sammanfatta allt hehe