#tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Är de öronmärkta för något...?
Men med tanke på hur få positiva ord om Timrå IK du har skrivit här genom åren, så kanske du hellre vill att dom värvar sig hela vägen till konkurs?
Skulle du bli nöjd då?
Laken:
Det beror helt på vad man tjänar... : )
Och dessutom var det förförra säsongen konkursen var närmast. Så du har till och med dubbelfel, min vän.
hubbenorlen:
Och om man inte värvar så kan man åka ur . Elakt dilemma de där
Tror detta får fart när säsongen drar igång och om dom är smarta nog att sända detta på jumbon.
Strax över 57 000 kr och 54 olika givare nu. Sprid och bearbeta er omgivning så fortsätter vi att öka!
NHL-stjärnans gåva till moderklubben | Allsvenskan | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Men tidigare spelare kanske delar med sig på ett annat sätt än via insamlingen?
(Ja, jag har själv skänkt).
Timrå Icon:
Ja, det är synd att t ex "Zäta" inte har spelat för oss. Han verkar ha pengar...
Eller kanske genom andra kanyler. Det krävs ju en jävla massa knark för att få ett hockeylag att gå runt. Inte är det billigt inte...
Kongo:
Inte alls illa att det finns supportrar som bidrar med mer än 1 000 kr till detta ändamål - all respekt till er för det!
DJ Hemp:Det syns ganska tydligt att det är lättare att få supportrar och företag att ställa upp med extra pengar när man som Sundsvall HC är tydliga och mer konkreta i sin insamling 95.000 redan.
Ja, det var riktigt imponerande för en liten division 1-klubb. Hoppas på intressanta derbyn 2015/16, även om man har flyttat vid det laget...
Helt otroligt Sundsvall har nu skramlat in över 105 000 och Timrå endast strax över 70...
Jag tror det är några företag som sponsrat Sundsvalls insamling och då drar det iväg ganska snabbt.
Det finns säkert en hel del bitterhet i efterdyningarna och jag ser ingen riktig tydlighet i det framtida arbetet mer än att man insett att man måste satsa på egna produkter om man ska få ekonomin att gå ihop.
Jag blev uppvaktad så sent som i förrgår av representanter för föreningen. Och ärligt talat finns en del övrigt att önska när det gäller budskap, framförande och presentation. I och för sig kanske det beror på att jag känner representanten så väl och att det av den anledningen blir på en kompisnivå, men: likväl finns det någonstans en förväntan även från min sida om att framtiden skall genomsyras av ett professionellt arbetssätt för att återfå den respekt man faktiskt förlorade i samband med rekonstruktionen.
Jag saknar lite av den där jävlar anamma, det där att knyta näven i fickan. Jag saknar glöden. Sånt smittar av sig på oss andra, företag och privatpersoner. Kanske har man från föreningens sida sagt att man ska inta en lite försiktig hållning under en tid framöver då föreningen faktiskt varit väldigt nära en konkurs. Jag vet inte.
Dock upplever jag att det finns massor att arbeta med på marknadssidan utifrån eget perspektiv.
Kongo: Jag föredrar en tydlighet i vilket budskap föreningen har. Vad är målet med säsongen? Hur har man tänkt att nå dit? En långsiktig strategi (typ en 3-4-5 års plan). Jag skulle också önska att man utifrån förra säsongens bidrag, en tid innan man fick besök av någon på marknad, fått skickat en utvärdering från föreningen som sedan ligger till grund för det bokade mötet (nu dyker någon upp oanmäld) där man utifrån utvärderingen kan skräddarsy en bra lösning för just mig och mitt företag.
Det viktiga för mig är visionen föreningen har. Vad vill man åstadkomma? Vilka framtidsplaner har man? Och det har jag aldrig fått presenterat för mig. Utan det som framhållits vid dessa möten är vad jag gått in med tidigare år och ett förslag hur årets upplägg skulle kunna se ut (som till 99% ser likadant ut som tidigare år).
250kg kärlek:
Mycket kloka synpunkter. Lite så där har jag också tänkt. Det känns som att denna tid av anonymitet och jämngrå massa måste få ett slut snart. Fast det mesta talar väl för att vi får se en säsong som till stora delar ser ut som den förra. Och en sådan lär ju knappast locka de stora massorna till Sörberge. Premiär mot Mora onsdagen den 10/9 alltså. Hur var det, torskade vi mot dem med 0-2 för inte så länge sedan? Fan, det lär kännas rätt så avslaget. Dessutom ser jag att den matchen kommer att sändas i TV, vilket lär innebära att man kollar på den hemmavid.
Eeh.. okej! Vem är det man försöker lura här? Antingen tror man att publiken har extremt uselt minne eller så har dom som bestämmer på marknadssidan haft skygglappar på under minst ett decennium. För visst kan man nämna en och annan säsong, iaf i relativt färskt minne, som åtminstone kan vara med och nosa på epitetet som den hetaste säsongen?
Bidra med 100 kr varje månad eller ett engångsbelopp.
Läs mer om hur du går tillväga i den länkade artikeln.