Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Negotips? det låter helt realistiskt...förlust idag så borde Challe äntligen få gå. IN MED BOORK, han är rutinerad och van kvalseriehockey!
Japp, nu kör vi. Sista natten med gänget!
Köper du inte blir det Timrå vinst..
Så är det alltid...
Så det är ditt samvete som avgör...
I kväll blir det fyra trisslotter för entrepengen och radiosporten, det ger alla fall lite bättre vinstchans...........
Vad jag hoppas på:
1) Snarast möjligt bör Challe bort. In med nån med pondus som Melin eller Conny Evensson t.ex.
2) Ta in en klassback för att få stabilitet i försvaret. Caslava räcker inte ensam.
3) När säsongen är över se till att få en sportchef med pondus, kontakter och erfarenhet! Linkan har inget av det.
4) Se till att få in folk i ledning samt styrelse med kompetens OCH Timrå hjärta. Inge Hammarström, Janne Söderström eller varför inte Kenneth Westberg t.ex.
Eje Lindström är ett annat wild card.
Fick vi till det skulle jag sova bättre om nätterna, även om laget i sig inte är bättre på pappret. Men då vet jag att det finns hopp för Timrå som förening!!
i baken är en bedrift,tyvärr så har vi inte en suck idag,det blir
förnedring.
Skulle nästan kännas som ett Miracle on ice om vi vann idag...
Kom igen nu Timrå !!!!
Timrå IK
--------------------------------------------------------------------------------
1. ÅKERLUND, Magnus
Goalkeepers 35. LINDBÄCK, Anders
--------------------------------------------------------------------------------
1st Line 23. SKOGS, Tomas 9. CASLAVA, Petr
25. SONNENBERG, Martin 13. CORSO, Daniel 7. HYNNING, Fredrik
--------------------------------------------------------------------------------
2nd Line 36. STYF, Pär 4. GRANATH, Elias
91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus 51. LANDER, Anton 10. MEUNIER, Laurent
--------------------------------------------------------------------------------
3rd Line 2. MOE, Eric 3. ERIXON, Sebastian
27. PÄRSSINEN, Timo 49. KARLSSON, Gabriel 19. SVENSSON, Björn
--------------------------------------------------------------------------------
4th Line 6. SONNTAG, Fredrik
24. SAMUELSSON, Jesper 14. STARKOV, Kirill
Kerstin_k: Frågan är om Boork är rätt man. Jag anser att man bör knyta upp en tränare som vill träna laget nästa säsong. Genom att ta hit en tränare som bara ska rädda kvar laget i Elitserien under pågående säsong riskerar man att få hit någon som egentligen inte bryr sig om resultatet.
Boork skiter väl i var Timrå spelar nästa säsong om han inte tränar dem? Och bör Timrå tränas av Boork nästa säsong?
Kenta vore drömnamnet. Absolut. Han trivs, som du säger i Lugano, och lär väl stanna där så länge han inte får sparken. Nu hör det ju till verkligheten att han ligger lite skrynkligt till där borta. Vilket gör att man hoppas lite extra på honom. Men det är ett för långt långskott för att hoppas att det går in.
Men som jag ser det finns det väl egentligen bara en realistisk tränare och det är Boork. Frågan är väl om han är rätt man för laget? Rutinen av KS besitter han och han har ju tränat ett par lag genom åren. Frågan är om det inte blir bättre med vad skit som helst än Challe..?
När det gäller tränarfrågan så tycker inte jag att Gradin är ett namn. Han fick lämna Sundsvall av den anledningen att spelarna inte alls gillade honom. Även om en tränare inte nödvändigtvis skall älskas av allt och alla så är det en viktig bit i ett team.
Kenta kan vi också glömma. Kenta stortrivs i Lugano och jag har svårt att se hur man ska lyckas locka hit honom? Boork ställer jag mig också tveksam till. Varför vet jag inte men det är något inom mig som säger nej.
Är det officiellt nu?! Underbart! Hehehe...