Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Respekten hos motståndarna är inte så där överdrivet stor. Läs här vad Frölundabacken Viktor Svedberg har att säga – i ett pressmeddelande – inför lördagsmötet i Eon Arena:
- Det ska bli roligt att få uppleva en nya arena och få vinna igen.
Vi behöver ett duktigt tryck ikväll. Bevisa för mig att det blir det, att det fortfarande finns hopp!
Oftast spelar det ingen roll vilken kvalitetsdifferens som finns mellan lagen - ni vinner alltid ändå. Om ni inte på eget sätt gör målen har vi en tendens att se till att puckarna ändå trillar in.
Dessutom är vi sjukt bortasvaga för tillfället.
Pärssinen - Larsson- Hedström
Önerud - Hagos - Röymark
Hallin - Bagarn - Friberg/Boyce
Extra Öhrn
Så kan man ju prova ... kanske ?
För övrigt bör Ridderwall stå
Win or die!
Och Perra är kvar som huvudtränare, vilket innebär att jag gör en Linkan och avvaktar med att göra mitt första besök i E-on för denna säsong.
Vad är oddset för att ta den nionde trepoängaren hemma sedan Perra gjorde entre i TIK mot VF ikväll? 15ggr pengarna?
Kom igen alla.
T T: Tycker vi uppträder mer stabilt i egen zon nu när vi de senaste matcherna börjat spela mer likt juniorhockey med fart in i alla situationer, offensivt som defensivt. Att BP är fortsatt sorgligt känns som skitsamma när vi äntligen lyckas vinna hemma.
Hedström närmast femstjärnig idag, kul att det är han som får sätta avgörande pucken också. Önerud, Boyce och Friberg stod för frenetiskt arbete och det kändes minst farligt bakåt när den formationen var inne.
- Isens stora gigant! Han är först på pucken längst upp och först på pucken längst ner. Han var totalt dominant i flera byten, främst i andra perioden. Han fick sedan avgöra i tom kasse och jubla ihop med klacken. President!"
I övrigt är det bara att hålla med. Vi har inte ett lag som är särskilt bra på att ligga i rätt positioner och styra spelet. Vi är snarare skitdåliga på det. Så vår chans är att spela med fart, check och brunk och hålla spelet så långt borta från egen zon som möjligt så länge som möjligt.
Jag vill ge han en cyberkram..... när det gäller Jonte.
Sevc känns ju i dagsläget helt ointressant.
Karaktärsmässigt eller inte.
Min motfråga är: Vart hade laget varit om Jonte var en back på samma spelmässiga nivå som nu och samtidigt visat den här karaktären?
Personligen så ger jag den här värvningen till Nubben för det var han som ringde och frågade enligt tidningarna.
Ni får inte ge upp, ni har allt och flera andras stöd gör det till en verklighet och förnya skitklacken!
och enligt jonte själv, när dom intervjua han uppe i Luleå sa han typ "när Nubben ringe och fråga så tvekade jag aldrig"
Allt bara kretsar kring pengar i dagens hockey. Spelare är smarta, väntar in och slår till. Pengar, pengar, pengar. Annat är det med Jonathan Hedström. Allvarligt alltså. Den killen känner verkligen för Timrå IK, han känner för föreningen som gav honom möjlighet att fortsätta klättra i sin karriärsstege, som på sin väg misslyckades inte bara en gång utan två och tre, tog nya tag och till sist gavs möjligheten att gå från division ett spel i Asplöven (samma liga som Kovland för övrigt) till Timrå IK och i de senaste matcherna varit dominant. Det här är en jävla fin kille som vi bör ge vår respekt till. Lika mycket som han ger det till oss.
Jag tänker inte hylla lagets insats ikväll mer än att jag konstaterar att det här laget är på rätt väg. Men på en skör tråd som när som helst går av. Den otur som grinat laget i ansiktet i en rad av matcher byttes ut mot flyt och puckar som studsade rätt väg. Det behövs så lite.
Jag sticker ut hakan och påstår att det fanns kring 2600-2700 fysiska personer i arenan ikväll. Fler kan det inte ha varit, trots 4008 personer på tavlan. Vi som befann oss i arenan bjöds på god underhållning, för kaffepengar...i kväll såg det bra ut, tro mig.
I övrigt finns det en del att slipa på. Vad hade hänt om Riddarn släppt en puck mellan benen där i slutet? Hedin är vår sämsta back, antagligen ett av de sämre som spelat i en Timrå-tröja. Bagarn är en besvikelse och Hagos på tre år ger kalla kårar.
Kvällens höjdpunkt är helt klart Jonathan Hedström. Han är så spelsmart, så "mogen" i sitt spel. Han är dominant när han spelar så här.
Nu är det bara att be på sina "bara" att vi fortsätter jobba. Då kan det gå.
Jag blir glad när TIK gör mål men det finns ingen som gör mig lika glad som när jonte gör mål, fyfan vilken skön lirare!!
JONTE FOR PRESIDENT!!!
så jävla skönt att jag, Icon och Uno har stöttat denna spelare och trott på honom från start, vi visste att han skulle tillföra TIK något!
Olle: Jag tycker att Jonathan ska få fortsätta jobba med sin hockey. Det känns onödigt att utsätta honom för onödigt mycket påverkan av yttre faktorer. En kaptensbindel kan lika gärna sänka hans nivå. Jonte trivs i sin roll där ingen har särskilt höga förväntningar på honom och jag tror att också han trivs ypperligt med det. Jonathan kan bli ovärderlig i ett längre perspektiv.
Granath gör det bra. Laget börjar hitta rätt, vi har inte förlorat efter full tid de senaste tre matcherna. Före det har vi tre uddamålsförluster. Det är inte så jävligt som alla föreställer sig, eller vill tro.
Jag ger gärna Granath mer tid, jag vill inte se Jonte som kapten och vill dessutom att herrar Andersson och Hagos börjar visa lite. Men först måste Hagos slipa skridskorna. Nu beter han sig som en fjolla. Ramlar i varenda situation.
"Granath gör det bra. Laget börjar hitta rätt, vi har inte förlorat efter full tid de senaste tre matcherna. Före det har vi tre uddamålsförluster"
Nej, vi har två udda, den tredje var i OT och den innan den var också OT.
Redigerad kommentar
RubinCarter:För att förklara:
Det börjar bra, sedan blir det "nja" för att senare övergå till "okej". På slutet är det världsklass.
Natti.
www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM&feature=related
Detta blir Tik-tränarnas ödesmatch, var så säker!