Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Jag tycker fortfarande att han skall få gå. nöjd nu?
det tog 22 omgångar innan han fattade att timrå måste spela sitt vanliga spel med hög forchecking,komma med fart, inte dom långa passningarna från egen förlängd mållinje med en "touch" i mittzon som man bara lämnade över.
challe kommer inte att vara kvar efter denna säsong och det jublar jag över.
jag tror hans enda chans att INTE bli sparkad var att inse att hans typ av hockey inte fungera med denna upplaga av Timrå IK.
Heja Timrå
Även om jag inte håller med dig eller uppskattar den där "knäpp på näsan"-attityden.
Men nu ser han ut som en helt annan målvakt. Mycket lugnare och säkrare i allt han gör. Hoppas verkligen han kan bygga vidare på det här nu så kanske han kan bli så bra som många hoppades och trodde i somras.
Hoppas nu att vi kan spela sån här hockey mot de sämre lagen i serien också. Då har vi hittills spelat krampaktigt och dragits in i deras spel. Lag som LHC bjuder ju verkligen till och det gynnar oss när vi spelar den snabba omställningshockeyn, men nu vill jag också se att vi går in och blåser Brynäs av banan i den första perioden på tisdag, med intensiv skridskoåkning och energi.
Helt plötsligt har ett av es bästa försvarspel. Hur kan det komma sig?
Skit samma bra känns de i allfall
Annars: fantastisk match! Den mest helgjutna jag sett denna säsong. Grymt försvarsspel, med hög aggressivitet. Härliga spelvändningar också, borde ha blivit några fler mål där.
En av få gånger - fel, första gången - man inte sattmed hjärtat i halsgropen sista fem. Var helt lugn, faktiskt.
Nu lämnar vi kvalserieträsket, förhoppningsvis för gott denna säsong!
Underbart!
Hockey är en fantastisk sport!
Corso var fantastisk, det där spelet är verkligen förstecenter-material!
pöjkar å flikkor vi är över kvalserie strecket :)
SSK förlorade mot FBK och Brynäs ligger under mot Luleå (där spelas andra perioden så allt kan hända där). I bästa fall ligger i på 9:e plats efter dagens matcher.
snart.
matchen från torsdags sitter i benen så att man kroknar nu i tredje.
Har just pratat med en polare i Skellefteå som ser Sk-eå mot HV.
Han sa att han äntligen håller med om att domarna ALLTID dömer i HV:s favör.
Vilken Nyhet!
Bragd-Birger: Misstänker nog att vinsten i Jönköping har varit bra för lagets moral & självförtroende. Med det sagt är det minst en period kvar och inget är avgjort.
Tycker dock att vi spelat bra hittills. Jag hoppas bara man inte går in i 3:e och försöker spela av matchen för jag tycker vi har visat att det är inget vi är bra på. Nej jag tror nog att nästa mål måste komma från Timrå (om fler mål kommer).
tillägg: Föresten se vilken skillnad det blir på Lander och Pääjärvis lina när man har en kille som Meunier som tillför energi. Jag tycker fransmannen passar bra med dom två. Fint mål också.
Redigerad kommentar
man inte göra.
Snacka om att man verkligen jobbar konsekvent på LHC:s svagheter: stress under uppbyggnadsfasen. Deras backar tycker förmodligen inte alls att det är roligt när dom ständigt blir attackerade. Ren njutning att se. Mårtensson och tjeckerna åker runt och väntar, men de sedvanliga, snabba uppspelen kommer inte.
Hoppas man kan hålla ihop det i tredje och fortsätta checka. Får LHC ta tag i taktpinnen blir det livsfarligt, det såg vi i inledningen av matchen. Kör framåt och skit i siffrorna!
Härligt med seger.