Timrå IK - Modo 2009-10-08
Jamen så jävla skönt med lite medgång!!!!! Tryck in den i sudden nu också!!
RocknRolf2: Men skärp dig. Challe är väl verkligen engagerad i det som händer. Att det knyter sig för spelarna kan knappast vara hans buisness.
Vad har Challe gjort som gör att du vill se hans avgång?
Oj oj oj...
En till sudden match då...
blir det en pinne nu?
ska man börja tro att de visar lite:
"Vi är Timrå och vi ger aldrig upp..."
eller bara en tillfällig uppgång
13-6 skott
22-8 tekningar
Sådärja, där satte vi pricken över i:et.... ridå! Nä, jag kan fan inte glädjas över poängen, genomförandet av den här matchen lämnar en alltför sur eftersmak.
Ja då så
Nu fick man det skrivet på näsan också
Lägger ner Timrå för någon vecka
vill tanka lite positiv energi någonstans, väntar på trevliga rubriker...
orkar inte deppa och hetsa så här på varje match...fast det hör ju till
over n out
NOG FAN ÄR DET HANS BUISNESS!
Nog fan var Peo Larsson engagerad som tränare när allt gick åt helvete 01/02 också, men tror du vi hade varit kvar i ES om han inte hade fått gå?
Sista målet var fint, men det här var ett stort jävla fiasko. IGEN!
Jag vet inte hur det är med dig 250kg kärlek, men jag kräver mer än att man ska vara "engagerad". Challes problem är inte vad han gör, det är vad han inte klarar av göra.
De sportsliga målen är:
A-laget
- A-laget skall;
säsongen 2007/2008 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2008/2009 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2009/2010 nå final
-Bort med de naiva misstagen i egen zon
-Bättre effektivitet
-Islossning för nyckelspelare som M Karlsson, Corso, Anger
Så ska det lösa sig.
Säger ni emot? Vänta och se...
Lagbygget är horribelt. Nu lever Timrå i stort sett på de spelare som fanns sedan tidigare i truppen. Stefan Lindqvist K A N I N T E fortsätta som sportchef efter den här säsongen.
Nu handlar det bara om att överleva och bygga om organisationen. Det här är precis så dåligt som jag fruktade att det skulle vara.
BLÄ!
Du anser att :
-Materialet räcker inte till
-Challe är fel man att leda laget.
Med andra ord tror du inte på Timrå alls. Borde innebära att du inte behlöver hetsa upp dig vid varje match, du har ju liksom gett upp.
Och jag säger emot, Challe är rätt man.
Men som du sa, nu vilar vi det begynnande magsåret.....
Nu handlar det om att unvika kvalserien till varje pris.
Styf var fan inte bra idag, men han är ändå Timrås bästa spelare för mig eftersom han pangar in den sista pucken. Det hade aldrig t ex Skogs klarat av.
RocknRolf2: Challe hatar att förlora, tro mig. Det som däremot knyter sig är spelarnas tro på sig själv och vad de kan åstadkomma. Att sparka Challe lär inte lösa särskilt mycket.
Din hysteri att sparka Challe har fått med sig andra TIKare. Jag har full respekt för din åsikt, däremot tycker jag att du är alldeles för brutal i din syn. Förutom en del tveksamma kedjeformationer tycker jag att Challe löst sina uppgifter rätt bra. Han är medveten om sina brister, han känner en frustration och han har sökt hjälp för att komma till bukt med dessa problem. Så mycket mer än så kan man inte begära, eller hur?
RocknRolf2: Jag har svårt att se att det blir en säsong till i Eliten. Att man släppte Tenkrat o Sundh var två grova missar av Tik, att man sedan inte försökt ersätta Pyrret är en annan.
Vilka jäkulska problem vi har i uppspelsfasen i mittzon.
MPS får ta på sig två mål, Corso ser ut att misstrivas och visar divalater. Sebastian Erixon, Bäst på plan igen.
Vilken inledning, AGERA NU TIMRÅ, Hit Sonnenberg o Caslava NU, Signa Linkan fortare än fan,så finns iallafall chansen på ingenmansland.
Sparka Challe är drastiskt, men: något måste hända. Det här liknar ingenting. Plocka Caslava och Sonny går väl knappast (möjligen Sonny då), annars är det en självklar sak att göra. Tror att grabbarna som varit på isen så här långt klarar finalen själva.
Patetiskt att kedjan med Starkov, Frenchy och Samuelsson fick ut mer än första. Gör om, gör rätt. Det funkar inte. Corso ser hyfsat menlös ut. Jo, det gör han. Eftersom Anger gör det i ännu högre grad kan det kanske vara läge att köra dom ihop. Två fel kan ju bli ett rätt. Sen ska Pääjärvi lira någon annanstans, lämpligen på Samuelssons plats när Sonny kommer. Tror hans speed skulle komma mer till sin rätt i en sådan omgivning.
Äh. Orka bry sig. Det här är nog det tristaste Timrå jag har sett sedan vi gick upp. 01/02 och 05/06 inräknade. Obegripligt hur så mycket talang kan se så lite ut som ett lag. Obegripligt!
Där sprack min katts trumhinnor