Timrå IK - Modo 2010-03-01
Tips: 1-9 vi kommer att ha maximalt flyt o undvika 2-siffrigt i baken.
Vi får vara nöjda så.
Se nu till att det blir fullt ös och att vi visar att vi verkligen vill vinna i kväll.
Då kanske spelarna också begriper det. Låt oss visa att publiken blir den extraspelare som så väl behövs för vinst.
Glöm håret för h....te!!!
Och lika bra är det. Den här säsongen har varit en enda stor pina. Dessutom en jävligt icke-underhållande sådan. Till skillnad från exempelvis 05-06, när vi åtminstone lirade frejdigt medan vi åkte på spö.
Men, Modo är Modo så...givetvis tarvar estetiken och den goda smaken en timråseger i afton. Något jag dock håller som ett föga troligt scenario. Alla tecken tyder på en försmädlig och komfortabel modolidviktoria, allt givetvis ackompanjerat av de mest icke-tilldragande glädjerusiga fultrynen som enbart en öviksk genpool kan framavla.
Lika bra att säga det på förhand: hockey är en skitsport!
Ännu en poäng till godo gentemot SSK...
Lall On Lall On
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Timrå TV
Jaji, efter viss analys ser det inte bättre ut. Tanken var rätt då jag besvarade Frimans grej, men det blev ändå fel i och med att jag även skrev lite inför matchen-snack i samma tråd. Tänkte att man skulle bespara forumet på alltför många inlägg. Ett jävla dilemma det där...
Redigerad kommentar
Försökte också lista ut det men klarade inte av att läsa ett till inlägg av Spud så jag gav upp utan svar.
Fast frågar du NuMo så får dom nog göra så enligt yttrandefriheten, och inte kan du anmäla dom för hets mot folk grupp heller eftersom timråklacken var mycket större än modolid klacken, svårt dilemma det här ;-)
Redigerad kommentar
Kopierar det här inlägget från forumet på modohockey.se:
"Hur kan ni sitta och gnälla och skylla på domaren när våra fyra största totalt tappat huvudet och skämt bort sig för hockey-Sverige?
Det luktade MoDo-DIF i Kempis lång väg och jag undrade om inte några klubbor skulle knäckas och en viss person köra över domaren. Hade matchen spelats i Kempis hade vi sätt en repetition av det som hände den matchen.
Jag är så otroligt besviken på domaren, men så otroligt mycket mer besviken på våra så kallade ledare i laget. När Sundström, Markus och Foppa åkt på idiot-utvisningar står Svartvadet och cross-checkar vilt mitt framför domaren. Vad är det för ledarskap?
Om jag var Hannu, Zu, Pik, etcetera skulle jag ta mitt pick och pack och dra. Varför vara med om sådan här skit?
Pinsamt, patetiskt, riktigt ynkligt av våra så kallade stjärnor och ledare som ska försöka inbilla oss att de bryr som om att ta MoDo till slutspel."
MODO Hockey - Forum
Seså. Skaka tass nu så går vi vidare.
Matchen hade allt o fick dessutom modoiterna vansinniga.
El Maco tycker jag har beskrivit det som hände på ett bra sätt tidigare härinne.
Modo skickade som vanligt begåvningsreserven till arenan.
Modos GB i går kväll var en orgie i vällust.
"Okej att Sundström släpptes in några sekunder för sent av sekretariatet, men han hade varit inne runt 20 sekunder och var fullständigt felplacerad när Sebastian Erixon skickade in 5–3."
Att modoliderna är skitförbannade på domarna och sekreteriatet kan man givetvis förstå. Även vårt forum hade fyllts av magsyresjuka inlägg om detta ifall rollerna varit ombytta.
Men, och ett jävligt viktigt men: det som gör det hela så fantastiskt underhållande är den extra dimension som modoliderna lyckas lägga in i motgångar. Är domaren dum (vilket han givetvis är så fort han inte dömer med klar modolidfördel) får det samma effekt som att någon står med megafon och vrålar 'Övik är Sveriges rövhål'. Dom tar liksom allt personligt, och med en missriktad, dumpatriotisk vinkling som inte ens den mest hårdnackade hillbilly-håla i den amerikanska södern kan frammana.
På samma sätt blir det en direkt skymf när Foppa 'förfördelas', dvs när motståndarna inte snällt accepterar att Foppa åker runt och 'spelar sådär härligt fysiskt som bara en uppretad Foppa kan göra!!1', utan faktiskt spelar hårt tillbaka. Då är motståndarna 'respektlösa', 'fega' och så uppenbart undermåliga som motspelare att det är det enda dom kan göra för att hävda sig.
Om sedan Foppa surnar till (vilket han gör otroligt lätt, något som varenda elitseriespelare känner till) och börjar utdela efterslängar eller skrika på domaren är detta ett beteende som ska sättas in i sin kontext och inte bedömas på sedvanligt vis. Det är ju Foppa! Som spelar i den här skitligan som elitserien utgör! Vi ska vara tacksamma för det! Låt han avgöra vad som är okej och inte därute!
På samma sätt är den här 'Lillebror' och 'Timrå är så avundsjuka på oss'-attityden underhållande. Jag upphör aldrig att förvånas över hur otroligt fixerade och hotade dom uppenbarligen känner sig. När något går deras väg säger den modolidiska ryggmärgsreflexen: in your face, Timrå! Och när något går dom emot säger samma synapser: jaja, Timrå har i a f inget Sm-guld!
Vi må vara tikar, dom är i a f pavlovska hundar.
En sista källa till njutning är skenheligheten och hycklandet. När Timrå hade fler importer än Modo var det givetvis oerhört patetiskt, och ett stort bevis på det moraliska förfall som Timrå som klubb stod för. Var ens tre poäng mot Modo någonting värt när dom bärgades av en massa legoknektar? Näppeligen, svarade man unisont i det modolidiska lägret.
Nu är som bekant rollerna ombytta. Good ol' plantis goes finlandsfärja och norsk direktimport. Man köper hired guns i en omfattning som endast Mora kunnat matcha tidigare. Något fel i det? Givetvis inte. Den som påstår det är avundsjuk, dåligt verklighetsförankrad och allmänt dum i huvudet. Lågt att ens tro att Modo har annat än mycket goda och högst rimliga skäl till varför man gör som man gör.
Förlåt, en njutning till: Foppa, Macke, Sundström. Drömkedjan som man tjatat om i, vad är det nu....17 (!) år? Dom som skulle 'leka hem det' åt Modo. Hittills har deras inträde i laget inneburit att man ligger en (1) poäng före ett ohyggligt underpresterande Timrå. Självklart är det ändå seriens bästa kedja. Givetvis är Foppa fortfarande en världsstjärna, och - ijenklien - alldeles för bra för den här skitserien. Vore det inte för alla dumma motspelare, domare och sekreteriat så...
Tack för att ni finns, Modo. Serien vore inte densamma utan er.
Kunde inte ha sagt det bättre själv :)
KARLSSON STARK I COMEBACKEN - I KVÄLL VILL HAN BESEGRA MODO
Mot Skellefteå var Mattias Karlsson tillbaka efter skada och gjorde en bra insats.
I kväll vill Timråbacken ha tre poäng mot MoDo.
- Det är väldigt mycket på spel, säger Karlsson.
TRÄNARSNACK
Challe Berglund, tränare i TIK:
- Surt att vi inte fick med oss fler än en poäng med tanke på att vi hade ledningen vid flera tillfällen.
- MoDo slaktade Färjestad i lördags och de är ju på jakt efter lagen ovanför strecket och vi är på jakt efter dem. Vi har vunnit två matcher var så här långt under säsongen och det skulle smaka mumma med en tredje seger för vår del.
SKADOR
Timrå:
Fredrik Sonntag (handled), Eric Moe (sjuk) och Kamil Piros missar kvällens match.
MoDo:
Per Hållberg (handled), Per-Åge Schröder (fotled) missar matchen. Henri Laurila (sjuk) är osäker.
MITT TIPS
Timrå - MoDo 1-10
OS-FINALEN
Den var uppgjord. Precis som de flesta matcher i Nordamerika. Detta var alltför uppenbart i och med USA:s skumma kvittering i slutsekunderna samt att jänkarna sedan verkade helt ointresserade i förlängningen. Allt för dramaturgins skull, allt för Kanadas skull, alltför uppenbart för oss som granskar kritiskt...