Timrå IK - Modo 2010-11-04
Be careful what you wish for, you just might get it som amerikanerna säger.
Nej men skämt å sido. En upprörd bloggare är en ännu bättre bloggare och tyckare!
Jo det kändes jävligt befriande att han "vågade" såga de som förtjänar det.
Kan inte fatta att du har 3;a på Sebbe?????? En LANDSLAGSBACK som är inne på mer än 85% av alla baklänges mål kan inte få en 3;a .. På sista 2 matcherna har TIK släppt in 8 mål , hur många har Sebbe varit inne på ? JO, 7 MÅL.....
då ska man ha en 1;a.
Alla talar om förstärkning framåt när vi behöver folk i försvaret.
Alla framgångar kommer bakifrån ( ojdå ) , Målvakter : Vet inte om någon av våra målvakter är så bra... Backar : Sebbe ( Nej ) Granat ( Nej ) Sonntag ( Nej ) Mattias K. ( NEJ ) Jokela ( Nej ) Halonen ( Nej ) Skoogs ( Nej ) Styf ( ? ).
Detta är hur dom presterar just nu . Måste erkänna att jag var mycket imponerad av Sebbe innan dom skrev i tidningen om honom sen steg det åt huvudet på han ....
Godnatt!!!
Vad fan håller sebbe på med förresten? Det börjar lukta Moe av hans falnande formkurva och alla hans jävla missar på egen blå. Jag vet inte vad men något har iaf stigit åt huvudet på pojken. Just nu tror han att han är betydligt bättre än vad han egentligen är och behöver vara.
"– Vi är bra med och sett totalt till matchen går det inte att plocka ut så mycket mer spelmässigt förutom mål...", säger Perra.
"– I dag spelar vi på det sätt vi ska spela, men vi får inte in pucken", säger Hynning.
Det var svart på vitt det! Vi är alltså verkligen så här dåliga på riktigt... Jag trodde att man skulle säga att man var uddlösa framför de bägge målen och inte var villiga att ta kampen och gå in i skiten, men det är ju de som sitter på facit.
Vi för hoppas Sebbe o laget hittar tillbaka till spelet från första 5 omg.
Vi kan iallafall konstatera att våra ledande spelare på isen sviker, och det rejält.
Måste hålla med Jimmy, Lander är hänföraren i detta lag.
iemannen vara nådig med oss
Det är alltså inte så illa som vi trodde. Det är värre än så.
Ambroo: Helt fantastiskt! Nu blev man ju besviken på riktigt. Vad är det som händer?
Det är nog så här dåligt på riktigt ändå då. Skönt.
Apropå Moe förresten... Det rapporteras från en väldigt, väldigt "säker källa" att han mår prima och det går ungefär dubbelt så fort för honom nu än vad det gjorde ifjol. Mycket tack vara att han hamnade i en klubb som verkligen tog sig tid för hans krånglande ljumskar och trodde på honom. Han gjorde förövrigt ett läckert solomål ikväll sägs det. Skönt att vi behöll klassbackar som Sonntag istället för en egen produkt som bevisligen visat att han håller hyfsat god elitserieklass när han väl är hel och får en ärlig chans.
här kommer man hem efter en kväll på Fasching där man lyssnat på legenden Billy Cobham, och så möts man av en förlust med 1-4 och en pinsam 10:plats i tabellen....vad är det man säger: "det går fort i håckey"
Vad gör förresten Sunnqvist numera? Jag saknar honom betydligt mer än Moe.
Jag har inte all info kring det här med Moe men något som är säkert i dom flesta lag är att många spelare får en hel del oförtjänt skit för att man inte vet alla bakomliggande faktorer. Tittar man på vårat lag just nu så kunde man tro att 80% spelade skadade...stryk mot modo hemma. Jag har FORTFARANDE närmare till skratt än tårar.
Redigerad kommentar
Igår var jag sugen att höra av mig till Allmänna reklamationsnämnden för att kolla möjligheterna att få igen mina surt förvärvade, beskattade tusenlappar som jag har lagt ut på årets bluffupplaga av Timrå IK.
Bara Sonnie kommer så kan vi ställa upp på en gruppkram
Nu kanske vi kan vakna upp och se sanningen, laget är inte bra!
Finnarna håller inte måttet, Corso är bara värd en bråkdel av sin lön...
Nu är det bara att kavla upp ärmarna och försöka rädda det som räddas kan...
Helt klart behövs en nytändning, byta spelare? några borde sitta löst...
Tränare? Sportchefen?
Limpan:
Sanningen är den att Linkan är ingen sportchef, och om han ändå vore det är det TJ som har sista ordet. Och TJ har inte kompetensen att agera sportchef.
Vilket innebär att Timrå IK är utan sportchef.
Sedan inbillar jag mig att Modo gjorde för 4 år sedan det vi åxå borde ha gjort. Den ökade publiktillströmmningen är skillnaden som gör skillnad.
I morgon är det AIK hemma, vilket innebär att vi kan ligga på kvalplats innan helgen är slut.
Nu målar jag kanske fan själv på väggen, men jag inbillar mig att vi är på ett lutande plan. Och vart det slutar kan väl alla räkna ut.
- Vi avvaktar säger TJ :)
Men jag är helt inne på din linje, det är dags för Tj att lämna och på tid att Timrå anställer en sportchef.
Söderström var en som gjorde en hel del för klubben, kanske mest?. Varför spelar inte Crippe i Timrå?
Arslet som många väljer att kalla vår hittis enda sportchef, var ytterliggare stark man som verkligen brann för sitt jobb och tog striden för det sportsliga.
Antar att alla ser att detta är på väg åt he...te.
Den stora frågan är ju varför klubben inte är intresserade av pengar från sin egen supporterklubb, och medlemmar.
Men en 1:a till Granath var lite väl hårt.