Timrå IK - Växjö Lakers 2012-10-18
Och vad exakt är det du vill att ledningen ska göra?!
Jävla puckon!
Hoppas att dom vet varför ekonomin går åt helvete!
Spela enklare för helvete!
Pisstrist att se ett gäng gnuggare försöka spela ut motståndaren genom 2 meters passningar till stillastående skithögar.
Såg visserligen bara halva matchen... Sista halvan.
Men den var fan det trögaste jag sett ett helt jävla lag med dalhrots fart på rören undantaget crippe o wedin. Den här matchen verkade vi sakna vilja att vinna o viljan att spela! Fjant kladdande hela jävla tiden...
Ödmjukheten var helt jävla bortblåst!
- vi är så jävla bra att vi inte ens behöver försöka.. Vi vinner ändå! Skit högar skärp er för faaaaan!
Varför spelade man inte 1000 spänn på Växjö i kväll?? När man vet att Tik alltid förlorar dessa bottenmöten! Det är så jävla dåligt så så man mår dåligt. Bara Hallin som är godkänd som alltid
Det som avgjorde matchen var att vi bara lyckades göra ett mål!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jag blir så vansinnig att jag inte hittar ord. Fy f... för BB som kan skriva i affekt..... Heder.
Nu...andas....andas....andas
The great one: Ja egentligen vad som helst för att försöka bryta förbannelsen. I tre år har vi varit genomusla hemma medan vi kunnat ta lite 3poängare då och då borta. Spela bortaspel hemma, gör något oväntat, som sagt ta i en duktig psykolog....
Fast vad jag mest saknar, skulle egentligen behövas bara så lite spets till detta lag...en spelskicklig center att para ihop med Gunno så vi skulle kunna få något som liknar en förstafemma vilket vi inte haft sedan Hahls trojka för 4-5 år sedan.. En som kan avgöra matcher på egen hand..... Nu är allt så jämntjockt att det finns inte......Trolla med knäna Nubben, vaska så kanske du finner guld som inte bara är kattguld....för en spottstyver (en nästan omöjlig ekvation jag vet)!
Bragd-Birger: Impotens är tyvärr vad vi pratar om här. Impotens i kombInstion med masochism i mängder...
Självspäkning, självplågeri och älska smärta. Nu jävlar ska jag gnälla av mig fyra säsongers ångest:
Vi har fan inte vunnit en viktig Elitseriematch sedan 2007!!! Fy fan om man skulle räkna alla torskar mot Ouäögle, Mora, AIK och Växjö? Om man skulle räkna hur många gånger vi haft möjlighet att öppna lucka nedåt mot lag? Om man skulle räkna hur många gånger materialen har fått tvätta bruna underställ efter att vi basat på oss i sexpoängsmatcher?
Det går inte att hålla på det här laget!!! Jag tror fan jag åldrats trettio år på de senaste fyra säsongerna. Aldrig - ALDRIG får man nån jävla andningspaus. Aldrig en skön nattsömn med lucka nedåt.
Fy fan vad jävla trött jag är på detta nu.
Fy fuckin fan vad trött jag är på detta...
Dra åt helete att vi aldrig kan prestera mot slitagen när det gäller
Fy fan vilket meningslöst inlägg också - ARGHHHHHHHH!!!!
Varför kan dom för en gångs skull inte göra det dom ska?
Nä vika ner sig som en döende HIV smittad sköka utan kraft det kan man gång efter annan. Jag blir hänförd....typ.
Är det inte minst 5500 nästa hemma blir jag besviken.
Timrå spelar med hjärta och kämpaanda men får ingen utdelning! Effektiviteten måste bli bättre. Spelmässigt var vi minst lika bra som Växjö.
Men tanke på hur det har sett ut på hemmaplan de senaste åren och inledningen på denna säsong så tycker jag faktiskt över 4000 är en bra pubiksiffra!
Mäster T: Man hade det ju på känn på förhand. Förra säsonger hade vi ju några matcher mot Växjö där dom knappt fick låna pucken men ändå vann. Är det isen? Är det en lång bussresa från Linköping som sitter kvar i benen? Är det något i luften i Timrå?
Man kan ju knappast tro att dom känner nervositet eller underskattning då man möter ett sånt här lag eftersom Timrå IK inte just kan vara mer underdogs än vad vi redan är. Vi har ju redan blivit avrättade av media och experter på förhand. Tänk när AIK eller Växjö åker upp till Skellefteå eller Luleå...det kan inte vara kul. Sitta ett halvt dygn på en buss för att möta ett lag som förmodligen kommer att krossa dom. När man istället åker till Timrå så är det som att motståndarna alltid vet att det finns en riktigt god chans till tre poäng och det visar sig ju i spelet.
Att vi inte har "hemmafördel", det visste vi ju redan förra säsongen. Men att ständigt ge motståndarna den där "feel good"-känslan av att komma hit, det är inte nyttigt för någon. Det ska inte kännas bättre eller mer hoppfullt att sitta framför teven och kolla på timrå i bortastället än vad det gör att stå på läktaren och onda.
Say no more. Är så ruskigt besviken att orden stockar sig i halsen.
Spräng och bygg nytt. Ett Terror tips bara...i all sin enkelhet.
Redigerad kommentar
Det är chockerande uselt.
Äh. Det finns annat här i världen.
Hemma nu efter en skitmatch av skandal hur i helvete kan man vika ner sig hemma gång på gång. Varför spelar man J Andersson i 4a kedjan ska spela i 1a eller 2a. Patetiskt att se mjukheten i fysisk spel och hur jävla länge ska man behöva se fröken crippe i pp boxplay. Utan Lundström har matchen vart över tidigare ja jimmy du snacka om de utdömdas revanch ska bli kul och se hur länge polar inavelbetygen fortsätter. Hoppas fler ser hur verkligeheten ser ut och vågar öppna den trångsynda norrlandskäften.
Bragd-Birger: "Hade Växjö varit lika frikostiga med utrymme och drällpuckar som LHC hade vi plockat det här".
Det finns två sorters dräll min vän. Det ena drället rår man för helt på egen hand. Man gör grova misstag helt enkelt. Den andra sortens dräll kommer till då det andra laget spelar aggresivt, intensivt, fysiskt. Man ligger nära. Man går rakt på mål. Det gjorde vi mot just LHC.
Idag gjorde vi inte det. Förutom när Lakers hade powerplay (Pelle Hallin) samt när Anton Wedin var inne. Han ville in på mål, la puckar mot mål och låg nära.
I övrigt håller jag med.
Modano:
Stod du på ståplats idag ? Orange tröja ?
Den personen verkade iaf missnöjd på det mesta och det passar ju in på dig.
Redigerad kommentar
Fan vad patetiskt att torska en sådan här match efter bragdvändningen senast. Helt jävla idiotiskt. Vi kunde ha haft sju poäng ner till kvalserien men nu väntar den runt hörnet istället. Rent ut sagt löjligt! Har tänkt på en sak förresten. Precis de två TIK-matcher som visats i C More Sport har vi tagit trepoängare i men inte i några andra. Med andra ord har en annan bevittnat just dessa vinster. Ganska coolt egentligen. Men det hjälper oss inte nu...
Orkar egentligen inte kommentera ännu en halvtasig insats där vi åker på en hedersam förlust Mot en bottenkollega. Vi har staplat dem på skyskrapehögar sista åren.
Men när laget inte ens tacklar på hela matchen, möjligen 1st i sista perren. När man glider på rören och inte fullföljer situationerna. När junisarna ska måsta gå i bräschen. När laget som på papperet är sämst inte ens kan ge 100%. Då vet man att detta bara kan gå åt helvete!
DE BORDE ÅTMINSTONE KUNNA KÄMPA SÅ FLISORNA, BLODET OCH SVETTEN SPRUTAR I 10 MINUTERS TID PÅ ISEN VARANNAN DAG!
Är det för mycket begärt?
Jag mår så jävla dåligt av att se detta, jag blöder inombords...
KOM IGEN NU FÖR FAAN!
Skarin: Skillnaden på att möta LHC och Växjö är att dom senare inte är inställda på glamour. Dom vet att dom måste hålla ihop laget, ligga på rätt sida, få ner farten på Timrå genom mittzonen osv, och sedan jobba med omställningar. Dom skiter i hur det ser ut, eller hur tråkigt det är.
LHC däremot jobbar inte så. Dom vill dyrka upp gnetlag genom skills. Dom är inte nöjda med att vara kompakta och trista. Dom vill själva ha farten genom mittzon, och är ett lättare byte rent fysiskt och mentalt om det inte funkar. Mot dom fick Timrå lite extra utrymme, vann fler närkamper och fick matchen precis dit man ville.
Den här matchen - och den förra - följer bara den logik vi sett de senaste säsongerna. Timrå har lättare mot öppna, spelskickliga lag än mot kompakta och mindre glamorösa. Tyvärr har det också resulterat i att man vunnit fel matcher.
Vi får väl se på lördag. Jag gissar att Timrå kommer att se betydligt vassare ut än i afton. Frölunda borta. Betydligt mer passande för Timrå än Växjö hemma.
Det försvann fortare än en avlöning. Mycket snack med liten verkstad.
Bragd-Birger: ja, precis samma visa som förra året då alltså.
En och annan poäng mot ett topplag som underskattar oss, och förluster i alla viktiga matcher. Och se vart det tog oss då....
Jag vill så gärna.. Men min hjärna säger annat!
Fördel oss?
Redigerad kommentar
mikenomad: Men... då var det alltså till syvene och sist inte Perra det satt i :-) Det som gör en mest skrajsen en svart kväll som denna är känslan att vi inte fixar KS ännu en gång.
Avslutar med dagens gonattvisa, Hank Williams-cover i moll :-(
Detta årets timrå ik står redan sin hemmapublik i skuld för det två senaste årens pissiga hemmaspel...
Årets timrå ik är helt enkelt skyldiga oss sitt bästa.
O det har visat sig vara noggrant o rejält försvarspel med snabba omställningar när motståndaren kladdar puck på vår defensiva blå. Med puck ska vi snabbt över offensiv blå o ta avslut om man inte kommer in till ett bra läge så
bör man lägga ett lågt skott mot målvaktens bortre stolpe för att ev påfyllande spelare ska få öppet mål på returen. precis som robinson gjorde mot lhc som gav rohdin läget på hans tjusiga och effektiva balja.
Det som stör mig är att spelarna tamefan vet om det med!
Ändå ska det spelas omständigt o knepigt på hemma is!
Jag tänker en sådan som hedström som åker in över blå o stannar upp för att passa puck inåt i banan... Tappar vi puck där vänder motståndarna spelet precis som vi vill... Fall in i spelet för fan! sedan dessa korta kladd pass som vi lägger i anfallszon? Varför spela pucken 2 meter fram eller bak till en spelare med samma förutsättningar som den som passar? Man vet juh lixom om redan att det inte funkar... Man vill inte ha pucken helt enkelt men det är rätt taskigt att lägga över skiten i knäet på en lagkamrat. Hallin är inget offensivt superhot direkt men har rör på sig hela tiden o det ställer till det för motståndarna. Kommer dom inte loss måste puckarna läggas iväg på ytor som är lediga. Då hinner man avgöra om man måste slå om till försvar eller om vi kan vara först på pucken o således tvingar motståndaren att förflytta sitt försvar... Dessa jävla kortpassningar längs sargen bjuder juh bara motståndaren på ett enkelt försvar och suger musten ur våra frw...