Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Då skulle jag bli jädrigt förvånad faktiskt.
Är det inte förresten offentliga uppgifter vem som lämnar in överklagan....? Får man veta det ikväll.....?
TikAlltid: Hur är det nu, kan det vara som så att vi sitter här ikväll med en förening som blir tvungen att försätta sig själv i konkurs? Vad innebär det överklagande från en privatperson som kom in häromdagen?
Kan detta vara de sista timmarna som vi obekymrat kan sitta här och tro att vi kommer få se ett Timrå IK på isen i allsvenskan till hösten? Hur orolig bör man vara?
Föredragningslista
1 Sammanträdet öppnas
2 Val av två ledamöter att, tillsammans med ordföranden, justera protokollet samt angivande av tid och plats för justeringen
Beslutsärenden
3 Midlanda flygplats - övertagande och bildande av bolag
4 Timrå IK - Rekonstruktion
Men som sagt; det är nödvändigt med en omstart för oss.
Upprättelse för vad tidigare pajaser ställt till med
Vart hittar man detta då :)?
Riktigt tragiskt.
Nu har vi nått botten.
Nu kan allt bara bli bättre får man hoppas.
Frella: Det verkar så, ja. Enligt Nollan så är 51 millar minimibeloppet isåfall, annars blir det konk och man fixar inte heller elitlicensen.
Kongo: Jag kan hålla med, kryddar ju tillvaron en aning med ett pressmeddelande per dag.
Annars så ser det ju ut som så: Handelsbanken ca 15 miljoner, kommunen ca 23 miljoner och Danske bank 1 miljon. Sedan tillkommer en semesterlöneskuld samt pension för totalt ca 2 miljoner. Summa prioriterade skulder ligger i spannet 41 miljoner. Oprioriterade skulder är lev.skulder, diverse banker utan pantbrev, skatteskulder och lite annat. Summa 22 miljoner.
Sedan undrar jag hur man ska få fram kapital vid en rekonstruktion? Visst kommer det att komma in pengar i sponsring och rättigheter m.m. men det ska ju bedrivas allsvensk hockey också, och det kostar slant det också.
Nu får man en rätt stabil grund att stå på när likvider finns så att man klarar av att göra rätt för sig och inte hamna i tidningar för uteblivna betalningar i alla olika former.
Sedan vet man rätt lite om upplägget med kommunen. Får föreningen hyra arenan mot att man också i fortsättningen sköter driften? Kommer det att kosta mer än bara driften (ska man betala ränta på de pengar kommunen betalar för arenan?). Hur kommer en eventuell uppgörelse med banken att se ut? Kan man förhandla vad jag förstått den dyra ränta man har idag eller kommer den ligga kvar?
Många frågor blir det men min övertygelse är att det absolut bästa för föreningen är det nya upplägg som kommunen presenterat. Blir väl ett nytt möte i KU inom kort och då hoppas jag att man kan presentera detta i ett skarpt läge. Jag gillar upplägget.
En sak som verkligen säger hur dålig ekonomi vi har är gunno, zäta fick snacka och dra i sponsorer endå har intr gunna ens 150k!
Sen ska jag sluta kräva dec/jan värvningar! Fyfan vad dom drar in pengar bara för dom är lediga då! Så jävla ful jävla stil!
Byken upp på bordet, till den sista brunrandiga filsingen. Att lönelistorna lagts ut i sin helhet är bra och en självklarhet. Vänder man sig till skattebetalarna för att reda upp sitt Lyxfälle-beteende har man skyldighet att redovisa allt.
Härligt... till och med Dagens Industri skriver om Timrå IK. Kanske första gången? och även sista...?
di.se - Nyheter
"Sedan att det fattas namn, att gamla pensionsutbetalningar felaktigt finns med o s v vill jag blunda för."
Jag vet inte om Jimmy syftar på just precis detta med spelare så som Gahn men det skulle ju kunna finnas fel i ST:s sammanställning också.
Herreminje. Snacka om att leva på kredit. Graden av pinsamhet är smärtsam.
Lista i Dagbladet i dag. Robban, Casselståhl, Micke Lind, Gahn och Magnus Nilsson kan se fram emot att få ut gamla fordringar.
Några exempel:
Bagarn 60000
Crippe 90000
Bello 98000
Pelle 80000
Jonte 65000
Montén 90000
Nolander 80000
Nubben 64000
Hagos har de lyckats missa...
TikAlltid:
Jag uppfattar det inte som att han klagar på de som "kryddar" sina inlägg, tvärtom saknar han dem och undrar vart de tog vägen. Eller?
Ska du klaga på dom som klaga och på dom som du kallar det "kryddar" sina inlägg? Logiskt.
hubbenorlen: Alldeles rätt Hubbe! Och vart tog alla vägen som "kryddade" sina inlägg med "-FÖR TIMRÅ IK, I MED- OCH MOTGÅNG!"
Nu är det framtiden som gäller. Till elitserien skall vi återvända, det är bara en tidsfråga så är vi där.
Jag har varit förbannad efter bittra förluster och spytt galla hör inne, men bara under en kväll.
Att fortsätta vräka ur sig negativa saker dag efter dag...jag fattar det inte.