Visst ska det vara hårda tag i ett slutspel men...
"Detta är så typiskt Djurgården och speciellt Marcus Nilsson, har man ingen teknik och är en sån otroligt överskattat spelare..."
Jag tycker att 17 mål och 22 assists på 48 matcher är hyfsat för att vara en sån oduglig spelare som Marcus Nilson faktiskt är.
DIForever:
Vore det inte bättre att han fortsatte försöka peta in puckarna i målet istället för ögonen på folk, då?
Jo, det är klart det är... jag försvarade aldrig hans tilltag.
Sådär gör de små barnen på dagis, katter i slagsmål eller eventuellt en kvinna som handlar i nödvärn då hon fruktar för sitt liv. Jag tycker inte att Marcus Nilsson tillhör någon av dessa kategorier en slutspelsmatch i Globen. Att peta in fingrarna i någons öga under en hockeymatch, dessutom bakifrån är väl en av de omanligaste tilltag man kan ta sig till.
Jag skulle vilja se rörliga bilder på den här sekvensen. Då skulle man ju kunna se om det var medvetet att sätta fingrarna i just Koskinens ögon.
Han skulle nog bara dra därifrån Kalle, men eftersom Styf stod och drog i honom så höll han på att tappa greppet varvid "Klorna" åkte fram.
Tänk efter själv om du håller på att tappa greppet så, gör du allt för att hålla dig kvar.
Men han skulle naturligtvis ha släppt omedelbart istället, för han borde ha insett vart hans fingrar var på väg. Han visste ju att det var ett ansikte han hade i sina händer.
Det är stor skillnad på stillbilder och rörliga bilder!
Såg precis rörliga bilder på händelsen, tycker nog att det ser medvetet ut det han gör...
Ska man dra 93 kg KK nånstans så finns det kraftfullare sätt och bättre ställen att greppa än ögonhålorna..
Synd att det ska behöva bli så här. Djurgården hade världens chans i går! Verkligen. Med Kapanen i mål fanns det orosmoln inför matchen. Visst, Djurgården körde fysiskt spel, men på fel ställe på rinken tycker jag. Gör man det framför mål finns det ju åtminstone chans att det blir upphov till målchans. Många skott i går från Djurgårdsklubbor. Lösplugg..
Djurgårn har många NHL-proffs, kanske inte med lika hög kaliber som TimråNHLarna, men visst borde det kunna bli match av det här. Nilson tror jag inte får knyta på sig skridskorna mer den här säsongen.
Sen tycker jag att djurgårdspubliken skötte sig bra i går. Vad är orsaken till denna nyskapade klack? Beror den av NHL-invasionen eller det mediokra resultatet på fotbollssidan och sortin ur Royal League?
Många skott från Djurgårdsklubbor? Näe... de borde f*n ha skjutit dubbelt så många skott, så många lägen som de fick.
Alla vet väl att det inte finns någon riktig klack i Globen/Hovet förräns i slutspelet. Blev lite förvånad själv faktiskt, såhär bra brukar det inte vara i första slutspelsmatchen.
Helg Ernest: Hade inte Nilson kastat hanskarna innan hade jag haft en annan uppfattning men i samma ögonblick som han är barhänt och händerna är uppe i ansiktet är det medvetet, oavsett omständigheterna.
DIForever: Stilbilder kan ge skenbild av händelser men som du skriver efter att ha sett rörliga bilder så står det under inga tvivel. Inför kvartsfinalserien förstår jag att DIF vill sätta sig i respekt hos motståndare men till vilket pris?
Står Djurgården som förening för handlingen? Är det dessa bilder de vill bjuda barnfamiljerna på?
Det blir intressant att följa hur Djurgården agerar i den här frågan.
Det finns rörliga bilder på svt.se om du vill se.
Låt säga att en spelare skall ge en motspelare en käftsmäll, men av olyckshändelse klappar till domaren istället. Då är inte avsikten av någon betydelse, eftersom han har ansvar för sina handlingar, och hans handlingar kan gå fel.
Ett par händer i ansiktshöjd är farliga, speciellt när man inte ser vad man gör..
En personlig åsikt är att om man skall greppa och rycka bak en spelare så lämpar det sig bäst att man tar tag i kroppen, eftersom huvudet själv bara böjer sig baklänges. Skall du flytta tung sten så rycker du ju inte i toppen av den, du försöker lyfta den längre ner.
Skall man dessutom försöka få ordentligt grepp så greppar man ju med hela händerna, inte med enskilda fingrar. Det är som att öppna ett dörrhandtag med ett lillfinger
Men som sagt.. det här går att diskutera i evigheter.
Då skall han bara bort!
Måste vara kul för laget och supportrarna att det nu finns en klack i DIF :) Blev faktiskt överraskad att så många hade dykt upp. Riktigt kul. Blev ju bra drag där en stund när ni gjorde mål och hade ju verkligen slagläge då. Då kom ju något oväntat 1-2 istället och Timrå bevakar sedan matchen från egen zon.
På papperet har Djurgården en bra trupp innehållandes många NHL-spelare. Vore kul om ni skickade upp en klack till Timrå i morgon. Såg själv senaste DIF-matchen i Timrå och då var ni en 20-30 personer nåt på plats. Var väl många herrans år sen de fanns klack på bortamatcher under grundserien? Om jag drar mig till minnes var det någon match som urartade i Brynäs men det måste ha varit 10 år sen och dessutom kanske i slutspel?
Hovet blir kul på tisdag!
1. Kasta handskarna och försöka greppa någon...
2. När han uppenbarligen ej får tag i axlarna (om han ens försöker) går han mot halsen...
3. Ooops, så är fingrarna i ögonen...
Moment 1 kan jag förstå men att fullfölja är definitivt lika fullt som någon av de tveksamma tacklingar som varit senaste åren.
är med flit vaarför har han då inga handskar och varför trycker han in fingrarna i ögonen?
om han bara skulle ha han därifrån varför ska han då ta tag i ansiktet?
äre bara jag som tycker de är bland de fagaste man kan göra att ta tag bakifrån i ögonen och dra han där ifrån?
även fast de är bakifrån så ser man nog vart man tar tag!
som lasse anrell sa: "hela slutspelet skulle vara ett milt straff"
håller helt med!
tirmå!
Oraklet f Alnö: Skillnaden ligger i publikens intresse för DIF och TIK. I Stockholm brinner inte publiken på samma sätt för laget utan går på någon strömatch då och då för underhållningens skull. Globen är heller inte byggd för ishockey utan liknar mer en evenemangsarea. Timrå då? Raka motsatsen. Publiken tar sig till matcherna för att stötta laget i med- och motgång. Det finns ett hjärta, ett genuint intresse för LAGET som sitter djupare rotad. Kopplingen mellan hjärta och verklighet är starkare.
I inledningen av tredje perioden kvitterar Djurgården Timrås ledning. För första gången i matchen vaknar hemmapubliken. När 6 minuter återstår av matchen ger Christian Söderström återigen Timrå ledningen. Vad händer? Djurgårdspubliken reser sig upp och går hem.
Snacka om kattslagsmål, klösa ut ögonen...lite väl feminint kanske.
Du menar att man inte har något hjärta i Djurgården? Tror jag visst finns.. fast inte hos så många som borde vara fallet. Säg att det finns 4500 Timråhjärtan som går på matcherna hur det än går. Motsvarande siffra för Djurgården är nog lite drygt 5000. Däremot har man INTE förmågan att mobilisera in marginalåskådaren. Han kanske ser på bandy eller handboll istället? Eller så är han helt enkelt inte tillräckligt intresserad, utan nöjer sig med att läsa TT:s referat i DN.
Ni får klicka er fram
Man ser ju klart hur han söker sig upp under visiret.
Kliver denna jävla Nilsson in på Isen i morgon skall han få minst en skiftnyckel i planeten
(Ja, jag svär med ngn slags skotsk brytning när jag blir upprörd...)
Faan nu vart jag ju inge bättre själv !
Men den FEGA Uslingen skall få.
Helg Ernest:
Skulle Nilsson få vara med i morgon och publiken och spelarna lägger massor med energi på honom, då kommer han förlora fighten men vinna slaget. Ge honom inte den chansen, snälla.
Det slaget förlorar han garanterat.
Kenta gjorde det med Ekman när han tränade dif?
Man blir så jävla ARG när man ser filmsekvensen, hur han medvetet söker sig till ögonen. Tur man bara är verbalt argsint.
Wikegård ? Han är av samma skrot och korn.
Så inte ställer han av honom frivilligt. Snarare ger han nog ett pluss i kanten. ( Kan man skicka in Odåga med bara enda uppgift, att slå ut en specefik motståndare . Då är han inte värd mycket)
Detta är så typiskt Djurgården och speciellt Marcus Nilsson, har man ingen teknik och är en sån otroligt överskattat spelare så måste man ju göra sig hörd på något vis.... Synd bara att Timrå måste möta dessa bottenskrap till lag och riskera att få men för livet.
Men vi får väl härda ut, och se framåt tills vi får möta riktiga lag som vet hur hockey skall spelas.. Det är då det blir riktigt roligt i slutspelet.
Forza Timrå !!!!