Välkommen till HockeySnack

HockeySnack (HS) är en mötesplats där vi snackar hockey i allmänhet och svensk hockey i synnerhet. Bli medlem, välj ditt lag och börja snacka!
Vi har 10368 st hockeytokiga medlemmar som tillsammans skrivit 3039624 inlägg i våra forum. Just nu är 48 användare inloggade.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Greven: Det värmer att läsa era inlägg om mitt kära RBK :)

Som någon påpekade är Rögle långt mycket mer än bara Ängelholm. Upptagningsområdet i regionen är stort och bara slaget av storstadsklubbarna. Omsättningen på över 200 miljoner i år hintar en del om resurserna.

Man skulle kunna säga att Rögle är en Ängelholm+Helsingborgsklubb, majoriteten av fansen är från bägge städerna. Från Catena arena är det bara 15 minuter till Helsingborg med sina 150 000+ invånare. NV Skåne har närmare 400 000 invånare inom några mil. Inom 6 mil har du dessutom Malmö, Lund osv. Upptagningsområdet och sponsorunderlaget är enormt!

Lycka till nästa säsong! <3

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knass: Löjligaste ryktesspridningen jag hört. Sommarfysklausul? Alkoholproblem? Fan ska du inte slänga in att Edfeldt är en kvinnoboxare, och att att Juel är en militant vegan som stör sig på Landers kosthållning.

Riktigt låg nivå

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Det är helt sjukt hur snabbt folk sväljer grejer helt utan substans, parodiskt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: ja, den där uppgivenheten som präglade typ sista månaden av grundserien var oerhört frustrerande att bevittna. Man rullade på med istid utifrån den hierarki man satt redan under försäsongen, ett av Europas sämsta PP lämnades helt åt sitt öde, Hanzl var ett hologram, Jonte ett kedjesänke, EP mjukare än messmör.
Ingenting gjordes. En kedja brydde sig, resten lovade "att följa om ni leder" men visade inte ett skit av det på isen.

Nyförvärv hit och dit. Hela laget behöver rebootas. Vi måste träna bättre, hårdare, annorlunda. Inget jävla lall. Man blir onekligen mörkrädd när spelarna t ex säger att "PP funkar skitbra på träning". Inte minst när BP samtidigt sög getpung.

Jokinen k a n vara ett genidrag. Om nu spelarna klarar av nivåhöjningen och ökar intensiteten med sisådär 100%.
Man ser ju nu i slutspelet vad som krävs för att tävla på allvar i SHL. Där var vi i n t e. Skills och flair är trevligt, men det tar dig ingenstans utan tuffhet och taktisk struktur.

Wall-E? Ja, varför inte. Kan han höja konsekvensen i sitt spel och hålla sin högsta nivå mer än 5, 6 matcher per säsong så...ja tack. Tar honom över Mieho 8 dagar i veckan.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Jag tror vi såg idag varför det är så jävla rätt på så många sätt att Lodin inte ska spela i Timrå. Jaget före laget=Lodin

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: vi tog ett steg framåt med Torines och två bakåt utan honom. Styrelsen är ansvariga för felrekryteringen av Sundberg och även om det är deras fel så kanske det inte är skäl nog för att skrika på hela styrelsens avgång men lite förnyelse skulle nog inte skada.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{5647}: Tvärtom, helt berättigade funderingar.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Ju mer man smälter säsongen så tycker jag Antes summering av densamma klingar lite otakt.

”Vi är inte FBK, vi är en liten klubb. Vi ska vara nöjda med att gå till slutspel två säsonger i rad, jag lämnar över något bra”

Ska sanningen fram så gör vi ju ingen bra säsong alls, vi blev sämre o sämre ju längre säsongen led. Övriga lag blev bättre och bättre. Vi vann 1 av dom sista 9 matcherna. 8:e plats och ut i play in. 14 förluster på hemmaplan samt ligan sämsta PP. Vi tog ju inga steg alls framåt i år.

Hade Ante varit kvar nu så hade man haft noll sug. Nu längtar man redan till SCA-cupen och ser vilken prägel Jokinen kan sätta på detta lag. Jokinen med över 1000 matcher i världens bästa liga vet vad det krävs för inställning för att bli bäst, och hur mycket vi än gillar Ante så hade Jokinen inte varit nöjd med årets säsong är känslan, tvärtom är ju känslan att han kommer in med en aura som att ”vill ni gå långt så har ni alla möjligheter nu”. ”Vi ska jobba hårdast och bli bäst”

Säger som Kapanen:

”Det kommer bli bra”

Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
DenRöda: Och Rikard Grönborg tycker Jokinens spelidé och träning är framtidens hockey, får se vem som har rätt.

Samt att han ser det viktiga i att hålla gruppen hel, trots att han är tränare i finland med 99% finska spelare i laget väljer han att alltid prata Engelska.

Hoppas verkligen att han lyckas här.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
En till säsong är nu över för laget i mitt hjärta.

Räknar jag rätt, då är man inne på ungefär 45 - 50 seriösa säsonger vilka tagit slut.

Vissa har varit katastrofer, andra har varit rena axelryckningar...

Några få har varit lyckopiller och party i veckor!

2023-24 kommer vi mest att lägga till handlingarna. Typ som mellanmjölk. Inget vi kommer att prata nämnvärt om i historien misstänker jag... Suck.

Nu ser vi med spänning fram mot nya nedsläpp och fräna utmaningar. Drömmen tar aldrig slut.

Och stort tack för alla fina, spontana, elaka, snälla, kloka, ironiska, genomtänkta, ogenomtänkta, analytiska, ödmjuka, syrliga, kärleksfulla och allt där i mellan vad tok som skrivs här på HS!

Vid tillfälle borde ni alla fan få en slurk byxvarm Explorer som tack för alla inlägg som berikar en rödvit TIK:ares vardag långt från "hemma" och tallarnas näste. Ingen nämnd, ingen glömd.

Vi är Timrå! Och vi ger aldrig upp!

Timrå IK > Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Jnttik: E de bara Jonte som inte presterar?? Finns nåra till som tjänar lika mkt men de e bara Jonte som ska ha pisk enl många här inne!!! Försvarar inte honom men en fluga gör ingen sommar utan de finns skäl till saker o ting
men man saknar inte kon förns båset e tomt tror många vill lösa Jontes kontrakt för att han "kostar"för mycket!
Köper de men när nåra här i boken kallar honom "snutte" odyl morsans bullar o saft!!!! De e han sannerligen inte värd vad jag tycker!! För Lilla farbrorn blir ledsen när folk inte skriver hans namn utan konstiga tillmälen!
E DE OKEJ?????VA!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Annaaa: Tycker man bör spela
Pääjärvi med Lundin och Dahlen. Där MPS får ta Hartmanns roll rakt av, försöka vinna fram puckar och bana lite väg i anfallsspelet.

Sedan kan OJ spela med Pettersson och Hanzl

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
❤️🤍💙 Från Junior - Till Symbol ❤️🤍💙

Vill ni se mer av det här så vet ni vad ni ska göra.

Swish: 0730586674
Plusgiro: 320281-9

Märk betalningen med ”VSTIFO”

Alla bidrag stora som små uppskattas och vi skulle aldrig kunna göra det här utan er.

Följ oss gärna på
Facebook: Västra stå tifo
Twitter: VSTIFO
Instagram: VSTIFO
Uppladdat:

500x0-file-placeholder.png

500x0-img2768.jpeg

500x0-img2739.jpeg


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Bissy kväll, så man är väl lite Eronen här (= inte först på pucken), men: för jävla härlig lördag! Och för jävla hemsk. Lider verkligen med Hartmann, och ett rejält avbräck för Timrå. Han har inte haft någon höjdarsäsong, men tunga pjäser behövs i ett slutspel. Och vi vet alla vad han kan göra när han hamnar i zonen. Förjävla trist.

Men matchen i övrigt var rätt underbar. I vanliga fall skulle jag karvat mig själv i armarna över att vi skjuter 0 (n o l l) skott på mål i sista, men nu njöt jag bara. Plastsjö fick smaka egen medicin. Vi tråkade skiten ur dom där 20 minuterna, och lyckades hålla dom på utsidan. Vackert. Så går det när plast möter trä.

Och Juel var ju hyfsat magnifik. Pudelläge för dom två sista målvaktsuttagningarna. Jag blev vansinnig över att JJ fick stå igen mot HV, jag blev irriterad över att Julle skulle få den här otacksamma matchen istället. Och så går båda in och gör varsin kanonmatch. Well played, och dumstrut på moi.

Hyfsat psyke ändå, att kliva in sådär efter någon månads bänknötande och bara agera vägg. Följsam, rejäl, reptilsnabb. Respect.

Nu hoppas vi att Lyytinen håller, och att EA:s vikariat på backen avslutats. Inget ont över honom, men det är helt uppenbart olika tekoppar att backpraoa mot Växjö jämfört med mot HV. Helvete, så han hamnade i skiten.
Hyfsad skillnad när Lyytinen gick in och bytte av honom på heltid.

Wedin! Som sagt, nu börjar han tagga igång på allvar. Håll dig hel! Din kedja har något stort på gång.

Snygg hyllning till Jonte också! Och snyggt tal i omklädningsrummet. Gillade verkligen klippet där man fick följa med in efter match. Mer sånt!

Hörrni! 3e segern mot Plastsjö den här säsongen. Jävligt imponerande.
Och ännu mer imponerande att vi håller vår 6e-plats och t o m börjar nosa uppåt, trots det här extrema debaclet på backsidan. Och trots att vi egentligen ständigt spelar lite under vår uppenbara potential. Det finns mycket mer att få ut ur den här truppen. Dels få tebaks backar, dels få ordning på vårt PP. Det borde inte vara möjligt att vara så usla i den spelformen med den här kvaliteten vi har. Riv ner hela PP till grunden och bygg upp på nytt. Börjar den delen funka, så...kan vi fanimej ha ganska mycket hockey kvar att spela den här säsongen.

Tack Timrå! Kämpa Hartmann!

Hockey är en bipolär sport!!!1

Timrå IK > Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Matchtips: vi vinner med 5-4, inför 5454 åskådare. Supporterlegenden ”Hyland” lämnar arenan med 5,4 i promille.

Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Dahlén mår bra.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Går bara folk på matcherna, behövs inga swish kampanjer. Bedrövligt lite folk på matcherna.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Costanza: Lilla farbrorn är ångerfull!!😭😭 Men jag har börjat att fira lite idag fyller äkta panchis imorgon (65)
Har en 30årig maltwhisky i glaset just nu o glor på tre kronor!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿🥳🎊🎉

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8179}: Timrå har precis anställt en mycket vass kommunikatör så det lär hända saker på den fronten.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Starostenko: Rindell är den mest spännande och aviga back vi har. Han kan ändra en matchbild på egen hand. Det har vi inte någon annan back idag som klarar av. Han kommer att saknas i Timrå om han försvinner. Givet läget nu hade jag hellre sett Rindell kvar än Eronen eller Erixon.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Till nästa säsong hoppas jag Eronen lämnar, trots kontrakt. Alldeles för dyr i förhållande till prestation.

Rindell är fantastiskt kreativ och extremt duktig med puck men en säkerhetsrisk bakåt. Jag är tveksam här.

Lyytinen - FÖRLÄNG! Bra på det mesta. Halvtuff dessutom. Personlig favorit bland backarna.

Hanzl vill jag gärna ha kvar om han inte blir för dyr (vilket han lär bli). Extremt spelsmart center som kan spela i alla situationer. Gör medspelarna bättre.

Timrå IK > Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Herminator:

Speciellt när domaren säger i micken ”inget slag med klubban” sedan tar han för slashing ändå och avgör matchen med det.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2024-02-01
Olli Hahl: Pääjärvi 10 mål på 37 matcher i år. Det imponerar iaf på mig. Tvåa i interna målligan

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tyvärr så har jag och min dotter fått förhinder och kan inte se matchen imorgon.
Jag har därför 2 st sittplatser över som jag skänker till någon som vill ha dem.
Krav dock att de används.
Först till kvarn!👍

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: RIP Arne! En röst i mörkret när det vankades sportsändningar förr.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Puckat: apropå backar så citerar jag Sanny "Det är en stor skillnad i Timrås uppträdande och i deras defensiv när den otursförföljde och skadebenägna Didrik är med i laget.". Bara att hålla med, tycker vi får en helt annan balans på backsidan när Didde är tillbaka och än bättre kommer det bli när Lyytet är tillbaka. Då kommer vi ha en fysisk back i varje backpar. Didde, Lyytet och Svensson. Sedan får Rindell, Eronen, Forsmark och Erixon stå för lite mer offensivt backspel

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Så här bra som JJ är nu har jag inte sett sedan Stefan Liv i slutspelet mot oss.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Öppetmål: Det låter som det bästa för både honom och Timrå IK. Hoppas han mår bra och att hans nästa jobb blir lite lugnare.

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Kulltorp: Det kallas drev på lösa grunder…

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
TIK1928: Det lustiga är att OINK publiken skriker filmare till Hållander när han får Karlqvists axel i huvudet och går i isen, när dom själva har minst fyra filmningar hos sina egna under matchen.

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Frugan var på hockey på plats i arenan för första gången på 10år i torsdags och då blev det storseger o trendbrott....
Idag satt hon med min matchtröja på sig i tevesoffan och såg 1a samt 3e peroden.....
Tror jag löst rebusen hur vi ska plocka trepoängare framöver

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Hade varit fint med en banderoll där vi påminner om orden som myntades för några år sedan: "Den som ger upp nu kommer jag aldrig förlåta". Som en påminnelse till de på isen om vad som bör förväntas av ens inställning när man ställer sig på isen redo att representera laget.

Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Tom Topp: ja, och innan vi har en bra ungdomsverksamhet (= kontinuerligt producerar A-lagsspelare) måste vi bli bättre på att fynda billigare talanger som vi själva utvecklar. Minns Nubbens tvåstegsraketer (Strålman, Regin t ex). Unga lovande spelare som fick en liten roll säsong 1 för att sedan vara tongivande säsong 2.

Nu är ju inte det någon enkel procedur med given utgång, men jag tänker mig att det är sånt vi har den där finske scouten till.
Vi har stora problem på backsidan i år, samtidigt finns det ett antal backar i icke-SHL-siktande lag som från säsongsstart näppeligen legat under Edfeldts nivå. T ex.
Vi är ju uppenbarligen fortfarande bra på att utveckla spelare. Forsmark är redan topp2 bland backarna, OJ en ordinarie SHL-forward, och Edfeldt har tagit stora kliv.

Timrå behöver föryngring och lite entusiasm underifrån. Vi har det näst äldsta laget i serien, och det känns inte riktigt Timrå. Eller hållbart i längden.

Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Rip Kirby: sant det! Helt annan roll och utrymme för Jonte i den här kedjan. Hartmann och Lundin verkar stortrivas också.

Kanske dags att återförena EP-Hanzl-MPS också? Sen köra Wedin-Lander-Hållander? Tycker inte riktigt att EP får ut lika mycket av sin offensiv nu.

Men, fuck it. Vi vann! En underbart skön segerjävel dessutom. Lule var visserligen vassa som en brödkavel, men vi spelade exemplariskt tätt och noggrant i egen zon. Och framåt hade vi som bekant en kedja som visade vägen. Extra skönt att Jonte ledde den enheten. Han m å s t e ligga i täten för oss.

Skönt också att hålla nollan. Nu var det ingen superoffensiv JJ ställdes inför, men han såg sådär mysigt självklar ut i positioneringen som han gjorde hela förra säsongen. Hoppas hoppas att han kan boostas av det här.

Nu blir det en whisky på det här. Har feber and shit, så det blir lika mycket medicin som belöningsgötta.

Hockey är en sport som har sina stunder!!!1

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Grattis alla surkukar och domedagsprofeter.
Hoppas ni kryper tillbaka in i era deprimerade ursäkter till liv

Förlåt, var bara tvungen att spy lite.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Greven: Landade för en timme sen på Maldiverna riktigt varmt o fått min första öle 😎 God Jul från lilla farbrorn!!🎄🎄🎍

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jag kommer aldrig förstå Internet-logik på ett forum. Nu har man läst i 3 månader hur slut och dålig matchcoach Ante är och att vi borde byta tränare och att alla ska avgå. Nu när det är klart efter säsong, då är det precis tvärtom. Då är alla förvirrade och oroliga och ingen fattar nått och detta är det sämsta som hänt sedan Sundsvall brann. Och något mellanting finns inte.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Fascinerande att så många ”modoiter” är engagerade över vad som händer inom Timrå IK.
Timrå IK berör alla… hela Sveriges lag!
Det är sen gammalt… vem vill inte vara röd o vit liksom?!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Så mycket skador vi haft på en begränsad uppsättning av backar och att vi är femma i en sån jämn tabell, kan ju bara tyda på en sak, en oerhörd sammansvetsad grupp som gör allt för varann och gör allt för att vinna. Har vi inte haft den känslan i gruppen har vi aldrig varit där vi är nu. Kanske nere vid HV. Dom som inte hållit på med idrott har nog svårt att förstå vad gruppsammanhållningen är viktig för framgång. Man kan läsa i olika situationer att dom trivs och gillar varann som fasen. Även klubben och tränarna ska ha en eloge för att det ser så pass bra ut som det gör ute på isen. :)

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
"När Boyce gör mål vinner Timrå" gammalt Timrå IK ordspråk!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Den här gillar man ju(el)
Uppladdat:

500x0-img20231206210655.jpg


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kapanen känns inte som en gubbe som gör något bara för att. Han känns som en handlingarnas man.

Om han väljer att plocka bort Ante så gör han det av en god anledning. Hittills har jag BARA sett (i min mening) sunda val av vår gode Kimmo.

- Klippte med Laleggia & tog in MPS,Rindell + Lyytinen
- Klippte med Juolevi trots att vi var "utsatt" i backbesättningen för att han inte levererade
- Visar gott tålamod med våra junisar och lever upp till order att det ska satsas på dem i år.

Jag har fullt förtroende för honom :)

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Härligt och se våran Malkin ( Hållander) får avgöra är totalt dominerande och börjar få utdelning bara njuta så länge vi har han i Timrå. 💯🏒💪

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Emil Pettersson måste lyftas med. Bra match efter match. Hade han visat upp denna arbetskapacitet förra säsongen så hade han inte fått den kritik han fick.

Totalt sett vår bäste forward än så länge denna säsong.

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Kulltorp: Ante är sjukt bra matchcoach numera. Krävdes bara att han tog upp mobilen på bussen till göteborg och loggade in på HS.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Idag kämpade Timrå.

Grisade…

Höll det enkelt och disciplinerat…

Jag vill lyfta:
Lyytinen. Nä det är inte fjolårslyytis men han är jävligt nyttig.
Orkar massor och han stör Rögle kooooonstant i sarg gegget.

EDFELDT SPELAR ÖVER SIN FÖRMÅGA HELA MATCHEN! Sånt gör skillnad.

Mieho visar äntligen klar och tydlig kämparglöd med långa åkningar och fysiska dueller! Ruskigt fint spel med Erixon på målet! Det luktar veckans assist på den!

Juel fortsätter att stjäla matcher! Så jävla viktigt!

Rögle var seriens hetaste lag, en tung motståndare för vårt sargade Timrå!
Men när Rögle var som tyngst skapade Timrå vassare chanser. Wedins styrning…
Lundins skott osv.

Fyyy fan! Nu är man stolt!

Svänger snabbt!
Inte så snyggt men fan vad jag hatade tiden med hedersamma förluster!

Hoppas spelarna ser det positiva i detta spel!

På sikt kommer man hitta en bättre balans. Tunt på backarna kommer ge oss svårigheter att leverera över hela banan mot bra motståndare.


Boyce skotttäcke i slutet!
❤️

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Ante coacha skiten ur Abbotten

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Kulltorp: Härlig eftermiddag i Götet!
Uppladdat:

500x0-d240853f-0985-4240-af38-7d15acd10927.png


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Ska bli intressant att se hur laget reagerat på lule-debaclet. Man bör komma ut som blodtörstiga hundar, men fan trot. Blir inte riktigt klok på den här säsongen.

Klart är att det finns uppenbara problem i vårt spelsystem. Ifjol var det "defensiven först!" som gällde, och det lyckades man med. Vi släppte in få mål, men det blev på uppenbar bekostnad av offensiven.
I år skulle vi "bygga vidare", dvs behålla vårt fina defensiva spel + skruva till offensiven. Vilket man gjorde jävligt bra under en handfull matcher (paradoxalt nog samtidigt som vi hade stora skadeproblem på baksidan), även om vi var dåliga på att "ta betalt".

Men det var fanimej bara under den handfullen som det såg riktigt bra ut. Därefter började man plötsligt komma ut med hängslen, livrem och flytvästar på när man gled in på bortais. Passivt och ängsligt. Jävligt märkligt. I synnerhet eftersom det inte blev ett piss bättre när skadade backar började återvända.

Nu vill jag inte hänga Ante på något sätt, men man blir ju nyfiken på vad en annan taktiskt driven tränare skulle ha kunnat få ut av det här laget. Den här svajigheten i spelet förstår jag inte. Inte heller varför Jontes miserabla defensiv (som han alltid haft och alltid kommer att ha) plötsligt blir ett sänke för laget. Han ser ju helt vilsen ut i spelet utan puck, och verkar inte ens tycka att det är roligt därute. Snubben som alltid lett i båset och skakat av iver att få hoppa in på isen ser mest sammanbiten och stressad ut.
Klart oroväckande.

Nu lär Landers obegripligt klena säsongsstart vara en delfaktor i lagets undermåliga jämnhet. I hans fall beror det knappast på något spelsystemsmässigt skav (han är givetvis skicklig nog att kunna spela i dom flesta spelsystem), så där är det väl bara frågan om vad problemet är och om det kommer att avhjälpas.
Nu tyckte jag faktiskt att han såg liiite rejälare ut mot Lule, så låt oss hoppas att han är på väg upp ur prestationshålet. Annars blir den här säsongen brun på riktigt.

Jag hoppas verkligen, verkligen att man visar attityd nu. Jobbar stenhårt. Slutar vara bekväma framåt (vilket för det här laget innebär att man använder sina grymma offensiva skillz till att spela med flair) och bli mer resoluta.
Och bakåt måste man fanimej kunna freda kassen bättre. Om inte t ex Didde kan hålla området framför JJ/Juel rent, vad gör han då på isen? Hans fysiska spel är det enda det är spets på. Spelskicklighet, -uppfattning och offensiv är knappt över medel i div 1.

Rindell får ris och ros. Välförtjänt, enligt mig. Hans rörlighet och individuella skicklighet är top notch, men han är ju oerhört dålig vad gäller splitvision samt saknar värderingsförmåga. Är konstant livrädd när han har pucken och inte samtidigt betryggande avstånd till närmaste motståndare. Han måste få en stabil, defensiv backpartner med värderingsförmåga. Dvs Svensson.

Vill inte hänga Ante #2: det är ett underbetyg så här långt att vi ser så vilsna ut trots en i princip intakt fjolårstrupp. Jag ställer mig även synnerligen frågande till coachningen (= avsaknad av) och förmåga att förändra en matchbild i vår favör. Tycker att vi snarare blir utmanövrerade, match efter match.
Lite symptomatiskt att vi spelar som bäst när vi är desperata eller inte har någon ledning att försvara. Är det så att vi, i synnerhet på bortaplan, har en matchplan där fokus ligger på att "ligga rätt" och "ha tålamod", vilket rent konkret oftast resulterar i passivitet och bortskänkande av initiativ?
Det är min känsla. Och här måste man shejpa upp. Antingen återgår vi till Timrå-goes-Luleå-light från ifjol, eller så pushar vi laget framåt. Då m å s t e vi få till snabbare uppspel. Det här laget ska trampa utav helvete och ständigt hota offensivt. Forwards ska vara i rörelse framåt i samma ögonblick som motståndarna tappar puck, och backar + centrar måste tillsammans hitta snabbaste sättet att ge dom pucken.

Nu har vi inte riktigt dem optimala backuppsättningen för detta, men då får man hitta en bättre spelmodell för att lösa det så långt som möjligt. Kolla på lag som Luleå, Plastsjö, Plastebro osv. Dom vet exakt hur dom ska agera i spelvändningarna. Där Timrå försöker uppfinna hjulet 30 ggr/match agerar dom på ryggmärgsrutin.

Upp till karaktärsbevis ikväll, Timrå. Ska vi ge oss fan på att slåss för varje millimeter is, eller ska vi fokusera på att "ligga rätt" och hoppas att våra lagkamrater gör samma sak?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Vet inte om den här avhandlats redan isf ber jag om ursäkt.

Men vafan höll ståplats på med igår? Håna sin egen hemmapublik? Klackledaren står å pekar "fuck you" till sittplats, klacken sjunger "sittplats hallå hallå".
Känns som helt rätt grej att göra när sittplats generellt sett inte är med på annat än där de behöver klappa.

Nä,det var inte många rätt ifrån period 2 igår, varken för laget eller för ståplats.
Bara att bryta ihop och komma igen :)

· 185 ·
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också ... | Läs mer