Välkommen till HockeySnack

HockeySnack (HS) är en mötesplats där vi snackar hockey i allmänhet och svensk hockey i synnerhet. Bli medlem, välj ditt lag och börja snacka!
Vi har 10368 st hockeytokiga medlemmar som tillsammans skrivit 3039582 inlägg i våra forum. Just nu är 33 användare inloggade.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jämtlandsfil: Det jag saknade var det där lilla extra. Nån som gjorde skillnad. Kan inte sätta fingret på vad han egentligen hadde för styrkor.
Men summerar man hans tid i Timrå så var han var varken bättre eller sämre än någon annan och hadde ingenting som. motiverade en lön högre än nån annan back i Timrå.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: tycker juloevi var hyffsat uppsnackad till skyarna här inne. ..innan han kom.altså... Det vi fick se var en högst mediokert back som inte gjorde mer skillnad än att fylla ut laget..
Helt rätt beslutm.av Timrå och kapnen.
Att du blir högt draftad är ingen garanti att du blir fantastisk som hockeyspelare.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Spanarn: Ja vad är status på Eronen? Varför lånas inte Värmed/Melander/Edfeldt ut under uppehållet om man nu ska satsa på dom? Hur går tankarna kring juniorverksamheten som är på kraftig nedgång? Vår nye VD har det varit knäpptyst kring sedan han kom hit, en intervju med honom? Minns inte ens vad han heter. Allt ansvar ligger inte på ST att rapportera, vad gör våra två medieansvariga på dagarna? Perfekt läge att mata ut content nu när de är på hemmaplan och supportrarna sitter och väntar på att det ska dra igång igen. Gör något, hatar gnället att vi är en liten klubb med liten marknad, klart det är tufft ekonomiskt när man är så blyga av sig

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Den stora frågan är väl om han tagit Timeout? Så vi kan bedöma hans matchcoachförmåga 😏

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9315}: Jävligt snyggt av domaren tycker jag. Precis så här det ska vara. Absolut, riktigt kassa beslut. Men så länge man pudlar och visar sig mänsklig så finns stor förståelse och acceptans.

När det ska vara skyddad verkstad, kritikfritt, locket på och abuseviftande så skapar det onödig frustration.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Lika bra att vara tidigt ute inför aftonens match:

- Skeppa eller skänk bort Dahlén. Varför ska vi lägga energi på en spelare som säkert blir skadad i Tre Kronor? Lägg ner Tre Kronor också för helvete!

- Skeppa även Svensson men behåll gärna skägget och sätt det på någon annan som uppträder barnsligt och orutinerat. Just nu har vi tydligen 12-14 kandidater i det urusla laget.

- Ante har aldrig varit någon tränare! Skeppa eller lås in i issoförrådet. Spelar ändå ingen roll då han bara står där i båset.

Är Huss kvar? Om han mot förmodan är det, skeppa! Bara därför att man kan såklart. Jävla bergmantyp som lindar klubbor med SVART!

- Skeppa Lundin också. Han blir ändå säkert bara sämre med tiden.

Ja va fan... AVGÅ ALLA!

Då har vi kört igenom och slipper kanske älta den skiten efter matchhelvetet mot Väckjöööööö.

Och sluta kyl Explorern. Jävla dryglyx. Den ska alltid vara byxvarm och nästan slut!

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Nu har man andats i kvadrat en stund och kan förhoppningsvis reflektera mer sakligt över det haveri vi fick bevittna idag.

15 matcher är spelade och våra tydliga svagheter just nu är:
1. Jämnhet.
2. Avgrundslåg lägstanivå.
3. Avsaknad av matchcoachning.
4. Bristande offensiv.
5. Bristande defensiv.
6. Avsaknad av ansvarstagande och ansvarsutkrävande.
7. Oförmåga att hantera press.
_______________________
Av någon anledning så har vi till synes en total oförmåga att hålla ett jämnbra spel över 60 minuter. Vi faller alltid in i direkt svaga perioder även matcher där vi spelar bra på det stora hela. Idag mot Leksand gör vi väl i ärlighetens namn nästan inte en enda godkänd minut.

Vår lägstanivå är något som endast kan liknas vid ett bottenlag. Om vi som klubb har som UTTALAD målsättning både INTERNT och EXTERNT att vara ett topp-6-lag när det gått 52 omgångar så kan vi inte ha ett spel i oss som gör att både spelare och publik har vilopuls 250 och ångest över att inte vinna matchen även om vi leder med 2 mål med 2 minuter kvar av matchen. Så här skakigt psyke var det många säsonger sedan vi hade och det oroar, något kopiöst.

Vi har ett fullständigt obefintligt matchcoachande, idag till den milda grad att Wikegård blir uppriktigt förbannad och ifrågasätter om vi ENS BEHÖVER HA EN TRÄNARE NÄR DET ÄNDÅ INTE NYTTJAS. Ante yrar sedan i intervju att han tagit timeout när det inte stämmer och säger rakt ut att hela laget är usla idag, vilket stämmer, men DÅ OM NÅGONSIN agerar man väl och fanimej slänger in Boyce i första. VAD SOM HELST?!?

Vår offensiv är vad man endast kan likna vid en parodi. Alla andra lag i serien kommer in på mål och skapar chanser. Vi tycker att det är lite nice att glida runt i sarghörnen och drop-passa till varandra och sedan skjuta alibiskott från dåliga vinklar rakt i magen på målvakterna. Bra defensiv kanske, MEN, vart är i så fall VÅR defensiv? Hur är det möjligt att fullblodsproffs släpper så extremt klara lägen när bevisligen alla andra lag kan avvärja just detta? Förra säsongen så vann vi många matcher på vår starka defensiv, i år har den inte setts till alls.

Vem ska då ta ansvar för att det ser ut som det gör? Ingen verkar det som. Jag kollar varje match på ST:s livechatt, här inne och på twitter och det är verkligen inte vackert det som kommer fram. Vi spelar dåligt så in i helvete och det är INGEN som vågar gå ut och säga att det här inte är okej eller som ber om ursäkt till supportrarna för vad man sysslar med. Ingen vågar ta på sig att försöka dämpa fansens oro genom att säga de enkla orden att man helt enkelt inte visar klubben den respekt den förtjänar just nu. MÅNGA (nästan de flesta) andra elitklubbar i landet har avstämningar om hur det går. Vi travar på och "ska spela vårt spel" nästa match. Inte en kritisk fråga, inte ett uns av vilja.

Slutligen, inför den här säsongen så har klubben alltså BUDGETERAT för kvartsfinal. Man har gått in med en svansföring som kräver av laget att man har minst 8 lag bakom sig när 52 omgångar är spelade - och det verkar inte vara något lyckat. Förra året hade vi som målsättning att nå play-in och kom in i toppskiktet med minsta möjliga marginal. Då tyckte vi som kollar på laget att man inte har överpresterat, utan gjort ungefär vad man kan förvänta sig. Denna säsongen förväntar vi oss mer, spelarna vet det, KLUBBENS EKONOMI OCH ELITLICENS hänger på det, och vi är inte ens i närheten av att vara där vi var förra året.

För min del, så har jag reviderat min förväntning på säsongen och min förhoppning är att undvika kvalspel neråt OCH att vi ska lyckas göra mångmiljonsplus i kassan på kuppen. Vore jag religiös så hade jag fanimej till och med bett gud om det.

Nu måste något hända. Obekväma beslut behöver tas.
Rädda det som räddas kan just nu och försök att se till att vi får bevittna elithockey fler säsonger än bara denna i Timrå.

Har du läst allt detta, kommentera gärna och diskutera. Jag tror att det är många TIKare här inne som verkligen behöver ventilera den oroväckande situation vi trots allt lever i.

God kväll!

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Sputnik: Wikegård klockren på sin analys nu och sätter ord på vårat tjat om att Ante inte är en matchcoach.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Vanligtvis tycker jag mest det är jobbigt när Timråspelare får äran att spela i landslaget p.g.a. skaderisken men att Dahlén får chansen känns riktigt lyckat i år. Kanske hittar han lite extra energi han kan ta med sig tillbaks!

Lycka till Jonte!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
En dag som denna känns det OTROLIGT skönt att toppa en vinst och ingen målvaktsskada med lite fredagsmys.

Glädje och JAG är våldsamt attraktiv. ICA Maxi Jönköping har aldrig riktat så många blickar åt mitt håll som idag.

Hoppas inte det var någon som blev distraherad av Timråtröjan!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
1) Timrås Albin Lundin straffas med en tre matcher lång avstängning efter att ha åkt in i en linjeman. Tycker du att det är en rättvis dom? Om inte, varför?

MATHIAS BROMÉ, ÖREBRO

– Jag tycker att det är helt sjukt, det finns ingen rimlighet i domen alls. Man ser ju att Albin tittar åt höger och sen glider linjedomaren in mot punken. Nej, jag tycker det är helt fel.

LINUS JOHANSSON, FÄRJESTAD

– Otroligt olycklig situation. Man märker ju tydligt att Albin överhuvudtaget inte ser linjedomaren. Tre matchers avstängning är helt befängt.

EMIL SYLVEGÅRD, VÄXJÖ

– Jag tycker att det är riktigt dåligt att han blir avstängd. Man ser att han inte ser linjemannen, och det finns ingen anledning för honom och köra på domaren där. Ingen vill skada en domare medvetet och det där var bara ren otur. Sedan tycker jag inte att domarna alltid ska in och blanda dig i saker som bråk och gruff. Det är för deras säkerhet också. De kan vänta och vara bredvid och hoppa in om det verkligen behövs. Tror saker hade lugnat ner sig snabbare då.

JONATHAN PUDAS, SKELLEFTEÅ

– Nej, det är ingen rättvis dom. Väldigt förvånad över att den skickades vidare från första början… Tycker det är en total avsaknad av sunt förnuft.

JOEL PERSSON, VÄXJÖ

– Jag tycker att det är väldigt hårt. Jag tycker man ser tydligt att Lundin inte ser domaren. Därav tycker jag att domen är fel.

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Gnäll på Hållander i all ära, men vad har ni för förväntningar på honom? Kanske vi ska börja med att jämföra dem med spelartypen han är först :)

Jag ser det som ett mycket större problem att vi har spelare som inte vill ta jobbet över hela banan. När man har köpt in sig på det så kommer gruset i maskineriet lossna.

Måste ju vara tufft för resten av laget att se superstjärnan #54 få åka runt och fylla år och fortfarande på behålla sin istid.

Förstå mig rätt, jag tycker Dahlén är vår president, men ingen än större än laget & alla måste göra sitt.

Timrå IK > Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Vi gjorde nog övriga ligan en tjänst . Vi tog Juel från Oskars å nu har dom ingenting

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Livepremiär för säsongen. Man känner sig lika förväntansfull som ett barn inför Julafton!! 🥳🥳🥳

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Uppladdning i 28 grader ❤️🤍
Uppladdat:

500x0-img6462.jpeg

500x0-img6459.jpeg


Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
{297}: För mig får han underprestera en hel säsong med tanke på vad han gjort för TIK! Ibland skrivs det så mycket skit härinne så man blir mörkrädd. Att man ens drar upp såna här saker.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det är fascinerande hur folk är snabba på att peka ut Växjö, Örebro etc som plast när man själv vill föra klubben till just det plastiga.
Ställ er upp och stäm med i Timrå Hej, inget är bättre än en mäktig läktarsång- framförallt i lite långsammare tempo. Hur snabb är Bajens Just Idag är jag stark? Hur snabb är blåvitts Poseidon? Eller för att ta ett exempel från en annan svensk hockeyklubb: Rögles För vårt RBK?
Ni vill alltså byta ut Timrå Hej som har en enorm potential att bli en magisk hymn mot en låt som man är knäpptyst under fram tills djn sänker volymen och man skrålar ”wöööh”? Ni måste skämta mig aprilo.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Grattis till en grym seger mot fiskrenset!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Framme i Sundsvall. Mot SCA! 💪

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Vaknar lite smått med att solljuset letade sig in genom persiennerna. Stiger upp med en go känsla i kroppen… det är matchdag. Det är premiär. Tar en kopp kaffe. Går igenom ritualerna som ska ske under dagen: Ska börja med att stryka Timrå sockarna, går sen över till att stryka Timrå kallingarna o dagen till ära även Timrå tröjan.
Allt läggs sen på rätt plats så att det inte blir skrynklor på grejjerna. Vid rätt tid innan avfärd mot SCA Arena ska jag klä på mig.

Under dagen blir det soft. Läsa hockeybiblarna. Läsa allt idag som har med Timrå o matchen att göra. Mycket kaffe blir det.
Innan avfärd lite käk och en sista strykning av kläderna. Sen blir det klädkontroll i spegeln. Avfärd 17.12.

Jag har gjort allt rätt och gjort mitt. Nu är det lagets tur. Giv mig frid. Vinn!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hahaha. Vem är SHL's största gris?

MAGNUS NYGREN, FÄRJESTAD

– Mathias Bromé kan få den. Kul att retas med honom lite. Han är inte ful, men han är en gris. Det blir dyrt för honom om han ska ha så dåligt slipat en vinter till.

Från Expressen (premium-låst artikel)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ska man tro gråt-twitter har inte Timrå nämnt att det är premiär på torsdag, och vi går mot halvfullt. Det hånas, klagas och sågas till höger och vänster.

Gick in på Timrås instagram. Hittar 10-11 inlägg sedan 5/9 som nämner premiären på olika sätt. Länk till biljetter, montagevideos, posters med premiärinfo, sponsorvideos osv osv osv.

Helt ok att man kommer med förbättringsåtgärder och synpunkter. Men den här pubertala jävla hetsandet är sjukligt tröttsamt. Varför har det blivit någon form av status att uttrycka sig hånfullt mot sitt eget lag, speciellt när man typ sprider osanningar?

Hörde idag att vi sålt runt 4400 biljetter. Runt 1000st till är inte omöjligt med 48h kvar. Då är vi ett par 100 från fullsatt. Kommer vi få höra någon pudla sedan med ”Hehe det löste sig visst”?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Pucken: ja, det vore ju mumma om vi kunde lyfta fjolårets publiksnitt ytterligare ett snäpp. Åt andra hållet får det verkligen inte gå, m t p att klubben - lite oroande ändå - lagt budgeten utifrån kvartsfinal.

Och premiären s k a fanimej bli fullsatt. Köpte biljetter till mig och dottern i förra veckan och tyckte att det redan då såg rätt bra ut.
Premiär, favvomotstånd, bästa timrålaget-på-pappret på 15 år...upp ur sofforna, förihelvete!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det är SHL-vecka, det närmar sig!!!!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Försöker föreställa mig känslan om vi haft Lander avstängd för en huvudtackling samtidigt som Dahlén störtar fram efter avblåsning och drar en crosschecking i nyllet på nån. Det känns helt otroligt osannolikt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Disciplinnämndens ledamöter är nog jättenöjda över att behöva ha 2 möten innan säsongen ens startat för att hantera MoDo.

Har tidigare tippat på ett nytt rekord i abuse of offical utvisningar mot MoDo p.g.a. Karlin och Ruohomaa, med Ranta inblandad också så ser det riktigt lovande ut!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Costanza: är det öviks kommuns 42 främsta utgiftsposter du precis redogjort för? 😬

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Troligtvis helt ointressant. Men i afton lirade Linköping en träningsmatch mot Leksand. I en annan del av Köping av alla ställen...

Lill-Smokey, född och fostrad till en hängiven TIK-supporter, i fucking Köping... Tro inte att han hade släkt (på mammas sida) och polare och annat löst folk som försökte få honom till både VIK:are och Djurgårdare som knappt nyfödd i porten till Bergslagen. Han är sedan unga år 100% hängiven Timråsupporter! Han var på plats som funktionär i Köpings ishall. Hela dagen hjälpte han till med jobb i hallen inför träningsmatchen.

Hockey är det det bästa han vet! Kvällens begivenhet i hallen var två ex TIK:are. Vilmos Galló och Ty Rattie.

Han ringde nyss och berättade att Galló hade skämtat och pratat om sin tid i Timrå när han visat honom en bild i den rödvita rusningen efter matchen. Glad Lill-Smokey.

Ty Rattie gav honom ett "fuck you" finger... Varför skulle jag vilja veta? Förvånad och besviken kille i en annan del av Köping:(

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: brukar inte lyssna på intervjuer med andra lags spelare/tränare/sportchefer men det som var intressant med hockeypuls intervju med Karlin/Hinken var ju att höra hur en nykomling i ligan tänker, speciellt eftersom vi själva var där nyss. Man tar med sig några saker som går lite stick i stäv med modoiternas självbild. Dels det du säger om ekonomin, Modo har inte alls plånboken att lösa alla allsvenska kontrakt och erbjuda feta löner. Hinken säger själv att om dom gjorde det skulle dom ändå bara ha pengar kvar till allsvenska spelare så det är lika bra att ge chansen till dom som redan finns i laget (helt rätt). Sen det här med att ”alla vill spela i Modo”, där kom ju glorian på sned. Modo verkar ha gjort förfrågningar till många spelare som inte nappat utan velat avvakta eller signa med andra klubbar. Marknaden för svenska spelare har varit helt död för Modo (enligt hinken). Stjärnvärvningen på backsidan Rundblad ville till Skellefteå men fick nej från dom. Vignault ratad av HV71. Walli ville till dif men det blev Modo då han ville spela SHL.

Kontentan av det hela är att dom är som vilken nykomling som helst, dom har samma utmaningar som alla andra mindre klubbar ute i landet.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Har läst listan med alla namn och för att nämna Lodin så har är hans namn bland många andra personer.
Klart det inte handlar om klädköp. Det finns ingen anledning att inte tala klarspråk här.
Läs listan så ser ni själva.
Bara jämna belopp.
Konstigt att inte banken reagerar när en person får minst 50000kr i swishar varje vecka, kan man tycka.

Sen är det ju tragiskt att folk köper tjänster som skapar mördare i samhället.
Och tragiskt att så många är med på listan.
Hoppas detta blir ett bra wake-up call för många.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: J F K är mr Skenhelig himself. Går väldigt bra att skriva hyndor, raljera om A-kassa och alkoholmissbruk etc om oss inne i deras bok. Så hans jävla översittarfasoner är bara att strunta i

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik:
"Haha, nämn en supporterskara som lever mer på gamla meriter än Modoiterna."

SPOODI har rätt, Djurgården har inte åstadkommit någonting sedan platt-TVn uppfanns.

Timrå lyckades skicka fler bortasupportrar till en träningsmatch i östra Finland än vad djurgården mäktade med i deras viktigaste bortamatch på ett decennium. Säger en hel del om hockeykulturen i den klubben.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Triathlet: Var ju tvungen att kommentera det där 😁

"Föreställ dig att du är tränare i Rögle eller Malmö och ställs mot Timrå med en 1:a kedja bestående av Dahlén-Lander-Hållander. Bakom dem har vi Wedin-Hanzl-Pettersson, följda av O. Johansson-Lundin-Hartmann. Vidare Mieho-Andersson-Pääjärvi. Jag säger bara lyyyycka till! 😘"

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik:
1. Timrå (Jacob Johansson, Tim Juel)
Inför förra säsongen skulle jag nog ha haft Timrås målvaktspar i den nedre regionen av den här rankingen, men Jacob Johanssons storspel den gångna säsongen och förstärkningen av Tim Juel gör att Timrå nu skjuter hela vägen upp i topp av denna ranking.

Det finns inte många lag, förlåt – inga lag, som kan stoltsera med två målvakter i laget som båda var finalister till årets målvakt i SHL den gångna säsongen. Johansson levererade storartat mellan Timrås stolpar under grundserien och var den målvakt, tillsammans med Mantas Armalis, som vann flest matcher i grundserien (24). Johansson fick även kröna säsongen med att ta en plats i den svenska VM-truppen – vem hade kunnat tro det inför förra säsongen?

Timrå gjorde tidigt klart med Tim Juel från Oskarshamn, där han kopplade ett grepp om förstaspaden och var tillsammans med de offensiva stjärnorna en bidragande orsak till att IKO:s säsong blev så bra som den blev.

Det som blir mest spännande att följa den kommande säsongen är hur Timrå väljer att matcha sin målvaktssida. Johansson var otvivelaktig förstemålvakt ifjol (47 matcher i grundserien), men kommer så klart att matchas mer sparsamt nu med en hårdare konkurrens i Juel. Delar man matchandet lika, eller kommer någon av Johansson och Juel springa iväg med förstaspaden?

Det är ett lyxproblem de har, Timrå.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: träffade grabbarna efter cupen igår och det verkar som att målsättningen är just den, att vi "ska gå för de".

- Jonathan Dahlén

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
modomille: Allt är relativt. Vi gjorde vår bästa säsong på 15 år efter att ha kvalat året innan. "Legendarisk" får stå för Brynässkribenten men att det andas morgonluft och framtidstro här är knappast uppseendeväckande.

Fast jag förstår att det svider inne hos dem, framtidstro är väl det sista en Brynäsare kan känna i dessa dagar. Hoppas alla guld tröstar dock

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Att supportrar till ett lag som låter sexförbrytare spela har åsikter om Paigin är tamejfan så man blir mörkrädd

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: jag tycker att Hållander är rejält underskattad som nyförvärv i SHL! Han har spelat i ligan förut, har erfarenhet av både nhl och ahl spel och har spelat i tre kronor! Men framförallt har han ett oerhört stort klubbhjärta! Och han är bara 23år! Nä där har dom så kallade experterna nånting att fundera på!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
hockey_21: Står valet mellan en skadebenägen Wedin eller Halloran så tar jag Wedin tio gånger av tio. Det är klasskillnad på dessa herrar.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Olli Hahl: Sämsta och sämsta. Det beror på hur man ser det.

Vi behåller alla våra stjärnor och adderar Hållander och Juel till ett redan starkt lag. I min bok är det en av de absolut bästa silly vi haft på evigheter. Kanske till och med bättre än ifjol.

Sedan kanske den inte varit den mest spännande so far. Kul då att det dyker upp nånting i alla fall. Tror dock att man ska ta "smällkaramell" med en nypa salt. Erfarenheten säger att våra förväntningar på en smällkaramell inte riktigt stämmer överens med Timrå IKs definition av begreppet.

Men kul ändå!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Andra matchen mot DIF i playout
När det blir 4-3 och det återstår 7 sec av matchen, man får fortfarande rysningar!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Lite gåshud blev det på denna.
Det sjuka är att jag tror Filip är 100% ärlig här. Inte bara något han säger. För de spelarna som nu återvänt och verkligen älskar Timrå, tror jag denna satsning verkligen betyder något. Inte för att de med annan moderklubb inte bryr sig, men tror det är extra för de som är fostrade i våra led. Att det verkligen är en satsning de vill vara med om.

Vi håller på världens bästa lag! Kanske inte alltid bäst på isen, men i alla andra kategorier! Det är bara objektiv sanning, å sen skiter jag i vad ni säger 😊
Uppladdat:

500x0-img3978.jpeg


Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
dr-nix: Fan vad grymt med Jonte Hedström tillbaka! :) Har länge efterlyst att ta in honom. Han kommer att ge en grym boost i båset. Ingen kommer att vilja slöa utan ge allt för laget, Jonte accepterar inget annat! En av de bästa nyheterna på länge för Timrå IK!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Spanarn: Pga Linus Fagemo är ny J20-coach. Därav alla följ av Fagemos på instagram. Upgrade att få in en landslagscoach till juniorerna

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: efter att ha sett den här matchen fattar man att Växjö har svårt att dra folk. Helvete, vilken hockeymördaruppvisning. Betongmur, struktur och dubbla hängslen och livremmar.

Lär inte bli någon mer final för min del. Just nu känns hockey som den minst underhållande sporten på planeten. Kollar hellre en oktobermatch på regnsur plan mellan Örgryte och Oddevold, nerdragen till 50% hastighet.

Jeeez. Ge Växjö guldet nu, så slipper växjöborna och alla vi andra se skiten.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Villervalla: Spelarna du radar upp har ju fått chansen i A-laget? Hur är det att ”slarva bort”?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Bragd-Birger: Såg du någon av slutspelsmatcherna? Antingen gjorde du inte det eller så har du ett svart filter för ögonen när det gäller Svensson. Man kan nog räkna på fingrarna antalet gånger som Svensson spelade sarg ut. Antingen så drev han upp pucken själv eller så passade han. Han hanterade situationerna i egen zon bättre än många av våra andra backar.

Det stör mig lite allt hackande på Svensson. Absolut, han är inte vår bästa back men han är definitivt inte så dålig som det ofta framställs här.

I slutspelet gick han dessutom på avslut tämligen ofta, förvisso inga slagskott men han lyfte in pucken på mål för att skapa chanser åt forwards, likt Örets backar.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Vilken dag för JJ. Uttagen till landslaget och nominerad till årets målvakt i SHL awards. Även Tim Juel är nominerad

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
JJ gör landslags debut i matcherna mot Danmark!

Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Skulle väl också vilja ta tillfället att kasta en säck skit på vilka det nu var som sände hot till Bromé. Känns väl inte helt otroligt att det var någon iklädd en TIK-halsduk som gick över gränsen där.

· 186 ·
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också ... | Läs mer