Föregående · 184 · Nästa
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2024-11-23
Bragd-Birger: Topplagsbeteende! Har aldrig varit med om sånt här förut som Timråit! 😅
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Degenerate: Stängt av de få som är där? Menar du den här lilla coola klicken som fått för sig att de är nån form av ultras då?
Efter senaste svängen när de skulle slåss med Modo utanför Lion Bar så var det väl några som blev identifierad av polisen och därmed inte välkommen till matchen av klubben.
Att man då ska försöka ta sig upp till logeläktaren för att prata med folk ur klubben/styrelsen för att ifrågasätta det beslutet är ju nå jävla pajasfasoner och dessutom springer runt i hallen och ställer till med allmän jävla skit. Ska en klubb med ett sånt här litet upptagningsområde ha minsta möjlighet att växa och få bättre publiksiffror och allt vad det heter, så kommer man inte bli hjälp av såna här människor.
Nä som några av er varit inne på här tidigare, bättre med roliga ramsor som har stil och finess än de här "vi hatar xx" och "hoho horunge" osv.
Efter senaste svängen när de skulle slåss med Modo utanför Lion Bar så var det väl några som blev identifierad av polisen och därmed inte välkommen till matchen av klubben.
Att man då ska försöka ta sig upp till logeläktaren för att prata med folk ur klubben/styrelsen för att ifrågasätta det beslutet är ju nå jävla pajasfasoner och dessutom springer runt i hallen och ställer till med allmän jävla skit. Ska en klubb med ett sånt här litet upptagningsområde ha minsta möjlighet att växa och få bättre publiksiffror och allt vad det heter, så kommer man inte bli hjälp av såna här människor.
Nä som några av er varit inne på här tidigare, bättre med roliga ramsor som har stil och finess än de här "vi hatar xx" och "hoho horunge" osv.
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Kulltorp: Jokinen är en otroligt bra tränare. Vem i laget vill göra honom besviken när han pratar som han gjorde idag
"We want to be the team that the others hunt. We dint want to hunt them. Huge 4 coming weeks 9 games. We can be in a really good position after this 4 weeks. Its gonna be a hard work and competition for the jersey and ice time now. Dont take anything for granted. Last 5 games we were too passive in our own zone, thats not us. We want to be aggressive everywhere" osv...
"We want to be the team that the others hunt. We dint want to hunt them. Huge 4 coming weeks 9 games. We can be in a really good position after this 4 weeks. Its gonna be a hard work and competition for the jersey and ice time now. Dont take anything for granted. Last 5 games we were too passive in our own zone, thats not us. We want to be aggressive everywhere" osv...
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: I beg to differ. Jag vill gärna ha upp löven, förslagsvis på Örebros/Växjös/LHC:s bekostnad.
Missförstå mig rätt - jag ogillar verk-e-ligen löven, och tycker nästan att dom är ännu äckligare än modo. I a f just nu när modo är så usla att man inte ens vill håna dom.
Men just därför vill jag ha upp dom. Vi behöver fler matcher som man hatar att förlora av fler skäl än att man förlorar poäng. Och älskar att vinna extra mycket.
Mindre mellanmjölk, fler hatmöten åt folket!
Missförstå mig rätt - jag ogillar verk-e-ligen löven, och tycker nästan att dom är ännu äckligare än modo. I a f just nu när modo är så usla att man inte ens vill håna dom.
Men just därför vill jag ha upp dom. Vi behöver fler matcher som man hatar att förlora av fler skäl än att man förlorar poäng. Och älskar att vinna extra mycket.
Mindre mellanmjölk, fler hatmöten åt folket!
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Oliver_Kapanen: oj modigt att skapa ett nytt konto för den kommentaren . tar hellre någon upprepning då och då av zäta en den dåliga hån fulla attityd vissa här har mot andra timråiter. är väl bara att scrolla förbi va fan är det frågan om kring denna hets ?
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zäta75: ” Jag tycker förövrigt att det är skämmigt och ovärdigt om vi inte fyller ladan mot HV och kommande hemmamatcher nu när vi får in en så bra spelare som Kapanen och troligen en till back.”
Jag borde väl kanske inte svara på det här men sett dig skriva liknande inlägg flertalet gånger tidigare. Jag tar för givet att du själv har säsongskort och är på samtliga hemmamatcher? Annars skriver man inte sådana här inlägg gång på gång där man ”kräver” av folk att dom ska gå på matcherna, annars är det ”skämmigt och ovärdigt”.
Tänker bara på att det är många som har det jobbigt med ekonomin just nu och då kanske inte är att gå på hockey som ligger högst på priolistan.
Jag borde väl kanske inte svara på det här men sett dig skriva liknande inlägg flertalet gånger tidigare. Jag tar för givet att du själv har säsongskort och är på samtliga hemmamatcher? Annars skriver man inte sådana här inlägg gång på gång där man ”kräver” av folk att dom ska gå på matcherna, annars är det ”skämmigt och ovärdigt”.
Tänker bara på att det är många som har det jobbigt med ekonomin just nu och då kanske inte är att gå på hockey som ligger högst på priolistan.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nu kann dä leka igen rabbuslingarna 💪💪💪🎊🎊🎊🥳🥳🥳
Tomten komm tidigt i år 🎅🎅🎅
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Tomten komm tidigt i år 🎅🎅🎅
HALLELUJA 🙏🙏🙏
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
En gammal Timråit fyllde 65 år i torsdags! Mina morföräldrar umgick mycket mä Mats föräldrar när ja va ung. Jag var där mä ibland å träffa Mats.
OK lir i samma klubb.
Mats va en idol för mä nä ja va ung!
Skål påre pensionären 🥳
OK lir i samma klubb.
Mats va en idol för mä nä ja va ung!
Skål påre pensionären 🥳
+ 19
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2024-10-19
{10473}: Men sluta hetsgnälla på varandra nu.
Vi vann idag, 3 poäng och 4 backar som spelade klockrent med maxad istid.
Njut av stunden.
SAIK verkar ha gått i baklås, under 1-3 mot MoD0 inför sista.
Spiller upp en 5 fingrars Tenjaku och myser vidare framför TV4:s hockeykväll.
Lugn och fin. =)
Vi vann idag, 3 poäng och 4 backar som spelade klockrent med maxad istid.
Njut av stunden.
SAIK verkar ha gått i baklås, under 1-3 mot MoD0 inför sista.
Spiller upp en 5 fingrars Tenjaku och myser vidare framför TV4:s hockeykväll.
Lugn och fin. =)
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{469}: Jag tror inte hen mår så bra. 100% av hens sanningar har gått i stöpet.
Modo är sämst, finska tränare funkar, Brynäs nyförvärv är bättre än Modos, True var sämsta värvningen i historien, Karlin visar sig vara en mänsklig tränare, domarna gör lika mycket fel mot alla lag, Hinken har misslyckats som sportchef. Modos ekonomi var tydligen inte så bra som de sa. Timrås juniorer slår modos. Timrå glöder som förening.
What else?
Karma för Bagdad Bob! Vet inte hur hen ska trassla sig ur detta?
Jag tror att verkligheten kom ikapp med en Svenssonpropp mellan skulderbladen.
Modo är sämst, finska tränare funkar, Brynäs nyförvärv är bättre än Modos, True var sämsta värvningen i historien, Karlin visar sig vara en mänsklig tränare, domarna gör lika mycket fel mot alla lag, Hinken har misslyckats som sportchef. Modos ekonomi var tydligen inte så bra som de sa. Timrås juniorer slår modos. Timrå glöder som förening.
What else?
Karma för Bagdad Bob! Vet inte hur hen ska trassla sig ur detta?
Jag tror att verkligheten kom ikapp med en Svenssonpropp mellan skulderbladen.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Definitionen av en super-supporter? =)
Länkar:
Kim Sköld, 29, åkte själv till Umeå för att se Mora förnedras | Hockeyallsvenskan | Expressen
Kim Sköld, 29, åkte själv till Umeå för att se Mora förnedras | Hockeyallsvenskan | Expressen
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hörde Sportchefen i Modo på Radio Västernorrland:
”Vi har inget sämre lag nu än när vi startade säsongen.”
Nä… ni var lika usla då som nu. Mao ingen skillnad.
”Vi har inget sämre lag nu än när vi startade säsongen.”
Nä… ni var lika usla då som nu. Mao ingen skillnad.
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-10-12
Tom Topp: hahaha på min sektion ställde sig någon upp och skrek "VI ÄLSKAR DIG, VI ÄLSKAR DIG!" när han tacklade Pudas
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2024-10-05
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Frälsare ä här nu 😇😇😇
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Frälsare ä här nu 😇😇😇
HALLELUJA 🙏🙏🙏
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2024-10-03
Jag lider med Pilö!
Ifrågasatt nyförvärv, har fått sparsamt med speltid och gör igår sin bästa match för Timrå och blir då allvarligt skadad.
Jäkligt tråkigt, jag hoppas att han snart är tillbaka!
En liten ljusstrimma i mörkret tycker jag dock Rönnelöws debut var. Jag kommer särskilt komma ihåg när han gav Sylt-egård en ansikstsmassage framför egen kasse. Det värmde inte bara Sylt-egård utan även mitt hjärta att han stod upp för sig själv och laget på det sättet.
Ifrågasatt nyförvärv, har fått sparsamt med speltid och gör igår sin bästa match för Timrå och blir då allvarligt skadad.
Jäkligt tråkigt, jag hoppas att han snart är tillbaka!
En liten ljusstrimma i mörkret tycker jag dock Rönnelöws debut var. Jag kommer särskilt komma ihåg när han gav Sylt-egård en ansikstsmassage framför egen kasse. Det värmde inte bara Sylt-egård utan även mitt hjärta att han stod upp för sig själv och laget på det sättet.
+ 19
Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-10-01
{469}: Ingen stöld alls. Vi jobbade ner leksand och de hade inte mycket efter första perioden
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: men kom igen, har vi fyra raka boxplay i tredje? Jag tycker vi gör en i det närmaste perfekt match mot Luleå, vi blir totalt vingklippta av domarna som tyvärr vill avbryta timråshowen. Andra perioden är ren timråpropaganda, vi hade fortsatt i tredje om inte domarna hade velat blanda sig i.
+ 19
Timrå IK > Sv: Försäsong 2024
{469}: Eronen och Forsmark tror jag är två backar som ”experterna” felbedömer lite. Forsmark kom hit som en 7:e back, han likställdes med juniorerna i eget led som eventuellt kunde ta en plats. Idag är ju Forsmark en helgjuten back för topp 4 i laget. Eronen är en 1:a back när han spelar på topp. Det gjorde han inte ifjol men han har mer i sig.
Sen är vi ju ganska duktiga här inne också på att snacka ner betydelsen av en spelare som Strömberg också. Han är skadebenägen, han är gammal, han är seg osv. osv. Faktum är att didde inte haft en säsong med Timrå med minusstatistik på 10 år. Han blockar tonvis med skott. Han höjde sitt Corsi med 10% mellan säsongen 22/23-23/24 det var aldrig Rindell eller Lyytinen i närheten av och dom har hyllats som förlorade gudar. En annan spelare som är tveksamme ju Svensson. Orkar han med tempot? När han är som bäst så är han en riktigt bra defensiv back, när han är dålig så kan han bli lite av ett rundningsmärke.
Har vi en backsida för en topplacering i ligan? Självklart inte. Hade vi mått bra av en prestigevärvning på backsidan? Absolut. Men vi är inte så dåliga som trötta experter på kvällstidningarna vill göra gällande. Skador kan ställa till det och om utväxlingen på Pilö/Nässén blir svag, ja då har vi problem.
Sen är vi ju ganska duktiga här inne också på att snacka ner betydelsen av en spelare som Strömberg också. Han är skadebenägen, han är gammal, han är seg osv. osv. Faktum är att didde inte haft en säsong med Timrå med minusstatistik på 10 år. Han blockar tonvis med skott. Han höjde sitt Corsi med 10% mellan säsongen 22/23-23/24 det var aldrig Rindell eller Lyytinen i närheten av och dom har hyllats som förlorade gudar. En annan spelare som är tveksamme ju Svensson. Orkar han med tempot? När han är som bäst så är han en riktigt bra defensiv back, när han är dålig så kan han bli lite av ett rundningsmärke.
Har vi en backsida för en topplacering i ligan? Självklart inte. Hade vi mått bra av en prestigevärvning på backsidan? Absolut. Men vi är inte så dåliga som trötta experter på kvällstidningarna vill göra gällande. Skador kan ställa till det och om utväxlingen på Pilö/Nässén blir svag, ja då har vi problem.
+ 19
Timrå IK > Sv: Försäsong 2024
{5647}: bjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbba
🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆
bjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbba
Nä, det är inte bara du J F K. Men ni är några som fan måste ha nån/några diagnos/er inom autismspektrat. Fascinerande uthållighet faktiskt. Och fascinerande att ni tycks tro att ni till slut ska författa DET inlägget som får den andre parten att backa och ändra ståndpunkt 😂
🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆🍆
bjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbba
Nä, det är inte bara du J F K. Men ni är några som fan måste ha nån/några diagnos/er inom autismspektrat. Fascinerande uthållighet faktiskt. Och fascinerande att ni tycks tro att ni till slut ska författa DET inlägget som får den andre parten att backa och ändra ståndpunkt 😂
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Som jag förstått det så har Timrå IK som helhet valt att införliva Ollis spelsystem även nedåt i leden. Vilket jag personligen tycker är bra och nytänkande.
Jag tror dock att det är rimligt att vi ser effekterna först under nästa säsong på riktigt. Och det gäller nog även a-laget.
Jag vill också säga att jag tycler att det är en positiv utveckling runt youtube och Timrå IK just nu.
Jag tror dock att det är rimligt att vi ser effekterna först under nästa säsong på riktigt. Och det gäller nog även a-laget.
Jag vill också säga att jag tycler att det är en positiv utveckling runt youtube och Timrå IK just nu.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det omdömet stämmer kanske mer om man backar några säsonger bakåt från det att han faktiskt drog till Örebro. Han var riktigt dominant 20/21, den enda back som faktiskt kunde kliva in i vårt snuskiga PP1 och bidra med ytterligare en dimension. HA:s bästa back den säsongen, synd bara att han missade nästan halva pga handskada. Han och Albin Carlson i par var väldigt vackert att skåda.
Jag tyckte där och då att det var jävligt trist att han stack, men samtidigt förståeligt. Vi hade ändå behövt värva massa importer och han hade redan varit med och smakat på livet som tvåvägsspelande offensivt viktad back i en nykomling under 18/19. Karaktärsdanande, men inte sällan skoningslöst mot såväl egna siffror som självförtroende.
Däremot var det riktigt jävla trist att vi inte var mer på hugget innan han sajnade med Luleå. Han fick sitt SHL-genombrott sent under sin andra säsong i Örebro och då hade redan Luleå plockat honom under hösten, till vad jag antar är ett rent rån lönemässigt. Några andra realistiska hemvändare på backsidan finns liksom inte, Hardegård skulle dessutom förstärka laget rejält.
Nubben får lösa det där.
Jag tyckte där och då att det var jävligt trist att han stack, men samtidigt förståeligt. Vi hade ändå behövt värva massa importer och han hade redan varit med och smakat på livet som tvåvägsspelande offensivt viktad back i en nykomling under 18/19. Karaktärsdanande, men inte sällan skoningslöst mot såväl egna siffror som självförtroende.
Däremot var det riktigt jävla trist att vi inte var mer på hugget innan han sajnade med Luleå. Han fick sitt SHL-genombrott sent under sin andra säsong i Örebro och då hade redan Luleå plockat honom under hösten, till vad jag antar är ett rent rån lönemässigt. Några andra realistiska hemvändare på backsidan finns liksom inte, Hardegård skulle dessutom förstärka laget rejält.
Nubben får lösa det där.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Som jag ser det så behöver vi först och främst bli bäst i regionen. Idag lockar vi de flesta talangerna från Medelpad men nästan inga från norra Hälsingland/södra Ångermanland- där har vi mycket att hämta. Utan att vara överdrivet insatt så är min bild av att många i vår juniororganisation är stockholmare som haft Timrå 2a/3a på listan och som fått nej från andra klubbar innan vi tar in dom.
På lång sikt behöver vi bli ett självklart alternativ för alla från såväl Njurunda och Ånge som Härnösand och Kramfors vi behöver den plattån att kunna välja i intaget och sedan kunna krydda med talanger man scoutat från sthlmsområdet, där har vi ett jobb att göra som förening från ungdomsansvarig till medlemmar. Att bli en större klubb i hela regionen.
Sen att några kommer välja modo för att farfar håller på dom eller går till tex frölunda för man tror det gynnar en själv det får vi leva med, men dom behöver vi bli betydligt färre och för det behöver vi bli bättre. Enligt mig.
På lång sikt behöver vi bli ett självklart alternativ för alla från såväl Njurunda och Ånge som Härnösand och Kramfors vi behöver den plattån att kunna välja i intaget och sedan kunna krydda med talanger man scoutat från sthlmsområdet, där har vi ett jobb att göra som förening från ungdomsansvarig till medlemmar. Att bli en större klubb i hela regionen.
Sen att några kommer välja modo för att farfar håller på dom eller går till tex frölunda för man tror det gynnar en själv det får vi leva med, men dom behöver vi bli betydligt färre och för det behöver vi bli bättre. Enligt mig.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Modo värvar en finsk coach med meriter som korvgubbe på Närpes gurkfestival och JFK skjuter av hyllningsraketer. Timrå värvar en finsk coach som spelat i NHL hela sitt vuxna liv - JFK spänner på trollmasken och kastar sig över tangentbordet. Allt är som vanligt på hockeysnack. 😂
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: nu hann ju Turken före men hade tänkt knappa ner några ord när jag kom hem.
1. ”Var inte rädd för att göra misstag, är du rädd för misstag så kan du inte spela i Timrå IK”
”Om du gör ett misstag så signalerar du till oss (tränarna) att du iaf _försöker_”
”Flesta pucktappen i NHL kommer från dom bästa spelarna, alltid. För dom försöker, men dom producerar också”
Att få höra detta som första tal, det sätter sig i gruppen. Ante hatade misstag, han ville ha total kontroll med så långt ifrån Timråhockey man kan komma. Ganska uppenbart varför alla spelare sket ner sig när dom fick en målchans. Ja tills Johansson tröttna och drog till med årets mål(som han egentligen inte fick göra)
2. ”65-70% av träningarna kommer vara ren tävling mot varandra och er själva. Var ärliga, var alltid ärliga. Mot er själva och gruppen”
3. Visa ALDRIG att ni är trötta. Ge inte motståndarna nånting att gå på. Är ni trött på en träning så kan ni gå in och duscha. Kom tillbaka dagen efter.
4. Vi har fler högerskyttar. Öppnar upp för fler kombinationer och ett rörligare spel.
5. Vi har bytt ut sega fötter mot snabba fötter på dom som lämnar/nyförvärv.
6. Mer storlek och fler kilon.
7. Jokinen tar med sig sin favoritback som han har stenkoll på. Han om någon vet exakt hur och vad han kan få användning utav honom i Timrå.
8. Handplockad assisterande, Molinders svävande och oklara roll är utbytt.
9. Mer krav blandat med gör du det bra får du chansen. (Hände 5min i första perioden med Ante innan man var tillbaka i botten)
10. Hårdare träning. Behöll isen längre enkom för att få in i spelarnas skallar vad som var nivån för denna säsong.
11. Jokinen älskar när spelarna kommer med åsikter, ”det visar att dom bryr sig och är intresserade” Ante klagade på att spelarna ska tycka till om allting och trodde han skulle passa bättre utomlands (öh, okej?)
12. Jokinen gillar detaljer och Juel är erkänt en nörd inom detaljer. Dessa två kommer passa så mkt bättre ihop än Juel+Ante.
13. Tekningar. A och O om man ska klara av en totalhockey.
14. En glad Dahlén är en bra Dahlén ”jag ska suga i mig som en svamp om allt han (jokinen) säger” är ganska tydligt var Dahlén står i detta.
15. Spelsystem som speglar kvalitén vi har i laget på ett bättre sätt. Mycket kommer gå på ren automatik efter en stund.
Ja det går att fortsätta lasta argument men nu sitter jag här med 2% på mobilen.
1. ”Var inte rädd för att göra misstag, är du rädd för misstag så kan du inte spela i Timrå IK”
”Om du gör ett misstag så signalerar du till oss (tränarna) att du iaf _försöker_”
”Flesta pucktappen i NHL kommer från dom bästa spelarna, alltid. För dom försöker, men dom producerar också”
Att få höra detta som första tal, det sätter sig i gruppen. Ante hatade misstag, han ville ha total kontroll med så långt ifrån Timråhockey man kan komma. Ganska uppenbart varför alla spelare sket ner sig när dom fick en målchans. Ja tills Johansson tröttna och drog till med årets mål(som han egentligen inte fick göra)
2. ”65-70% av träningarna kommer vara ren tävling mot varandra och er själva. Var ärliga, var alltid ärliga. Mot er själva och gruppen”
3. Visa ALDRIG att ni är trötta. Ge inte motståndarna nånting att gå på. Är ni trött på en träning så kan ni gå in och duscha. Kom tillbaka dagen efter.
4. Vi har fler högerskyttar. Öppnar upp för fler kombinationer och ett rörligare spel.
5. Vi har bytt ut sega fötter mot snabba fötter på dom som lämnar/nyförvärv.
6. Mer storlek och fler kilon.
7. Jokinen tar med sig sin favoritback som han har stenkoll på. Han om någon vet exakt hur och vad han kan få användning utav honom i Timrå.
8. Handplockad assisterande, Molinders svävande och oklara roll är utbytt.
9. Mer krav blandat med gör du det bra får du chansen. (Hände 5min i första perioden med Ante innan man var tillbaka i botten)
10. Hårdare träning. Behöll isen längre enkom för att få in i spelarnas skallar vad som var nivån för denna säsong.
11. Jokinen älskar när spelarna kommer med åsikter, ”det visar att dom bryr sig och är intresserade” Ante klagade på att spelarna ska tycka till om allting och trodde han skulle passa bättre utomlands (öh, okej?)
12. Jokinen gillar detaljer och Juel är erkänt en nörd inom detaljer. Dessa två kommer passa så mkt bättre ihop än Juel+Ante.
13. Tekningar. A och O om man ska klara av en totalhockey.
14. En glad Dahlén är en bra Dahlén ”jag ska suga i mig som en svamp om allt han (jokinen) säger” är ganska tydligt var Dahlén står i detta.
15. Spelsystem som speglar kvalitén vi har i laget på ett bättre sätt. Mycket kommer gå på ren automatik efter en stund.
Ja det går att fortsätta lasta argument men nu sitter jag här med 2% på mobilen.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{10473}: Japp, nu gäller det att vi alla ställer upp och köper och går på matcher!!
Vi har en ny storhetstid framför oss!! Häng med!!
RÖD-VIT STORM!
Vi har en ny storhetstid framför oss!! Häng med!!
RÖD-VIT STORM!
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Octagon: Tycker helt enkelt att det är för dåligt från styrelsen helt ärligt. Styrelsen hur ljugit och vilselett för att slippa ta tag i en fråga som står supportrarna nära hjärtat. En matchtröja kan väl inte vara helt spikad redan nu heller? Tycker det låter som ännu en ursäkt att slippa ta tag i en fråga. Vill styrelsen har något förtroende från supportrarna så ta tag i frågan, lös skiten redan till denna säsong. Rent ekonomiskt måste det ju vara en guldgruva i replika-försäljning att ha emblemet på tröjan så om det handlar om pengar lär det gå jämnt ut även om avtalet skulle brytas (vilket det inte behöver göra, avtalet är utformat så att emblemet får plats fram på tröjan alldeles utmärkt)
Tycker för övrigt att det är jävla modigt av dig att offentligt berätta att du sitter i styrelsen på ett timrå ik supporterforum. Stor eloge för det iaf.
Tycker för övrigt att det är jävla modigt av dig att offentligt berätta att du sitter i styrelsen på ett timrå ik supporterforum. Stor eloge för det iaf.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Octagon:
Att sedan Octagon skriver
" Som sagt - släpp tanken på motion om detta och vila i att vi vet att ni vill att tallarna ska ta större plats"
Är högst anmärkningsvärt, vill ni bara ha motioner som faller inom era referensramar?
Får man inte motionera om vad man vill, hur många gånger man vill?
Här kommer lite som ni borde fundera på som inte borde kräva någon motion.
1. Bygg ut entren mot e4-an. Långsidorna går ju inte att göra mycket åt.
2. Sätt upp ett svart innertak, ett rostigt innertak känns inte 2024
3 Fräscha upp logerna, dom har ju trots allt en guldklocka nu.
4. Allmän städning och borttagning av klotter, dela ut lite arbetsordrar till vaktmästarna att peta med under sommaren.
5. Tvätta av SPAPS-hjälmen och måla gubbarna. Kanske Timrå brandkår kan åka förbi och spola ren den.
6. Stäng av norrgående trafik efter match, dubbla filer ner ända till hockeyrondellen.
7 Snygga till väggen bakom västra stå. Kanske NHC kan göra nått grafiskt.
8. Uppgradera spotlighten, den befintliga måste ju vara från WW2.
9. Anställ en ny kock. Maten i restaurangen är inte 5+
10. Eller varför inte tillsammans med Sundsvall och Timrå tillsammans med näringslivet jobba för en ny arena inne i Sundsvall.
I Övik har man snart ett beslut på en ny multiarena för 250 miljoner. 35.000 invånare att ställas mot 110.000 i 060-området.
Roland Engström har några bra synpunkter. www.st.nu/2024-03-21/borjar-tvivla-pa-om-timra-kan-vara-ett-shl-lag-over-tid/
Att sedan Octagon skriver
" Som sagt - släpp tanken på motion om detta och vila i att vi vet att ni vill att tallarna ska ta större plats"
Är högst anmärkningsvärt, vill ni bara ha motioner som faller inom era referensramar?
Får man inte motionera om vad man vill, hur många gånger man vill?
Här kommer lite som ni borde fundera på som inte borde kräva någon motion.
1. Bygg ut entren mot e4-an. Långsidorna går ju inte att göra mycket åt.
2. Sätt upp ett svart innertak, ett rostigt innertak känns inte 2024
3 Fräscha upp logerna, dom har ju trots allt en guldklocka nu.
4. Allmän städning och borttagning av klotter, dela ut lite arbetsordrar till vaktmästarna att peta med under sommaren.
5. Tvätta av SPAPS-hjälmen och måla gubbarna. Kanske Timrå brandkår kan åka förbi och spola ren den.
6. Stäng av norrgående trafik efter match, dubbla filer ner ända till hockeyrondellen.
7 Snygga till väggen bakom västra stå. Kanske NHC kan göra nått grafiskt.
8. Uppgradera spotlighten, den befintliga måste ju vara från WW2.
9. Anställ en ny kock. Maten i restaurangen är inte 5+
10. Eller varför inte tillsammans med Sundsvall och Timrå tillsammans med näringslivet jobba för en ny arena inne i Sundsvall.
I Övik har man snart ett beslut på en ny multiarena för 250 miljoner. 35.000 invånare att ställas mot 110.000 i 060-området.
Roland Engström har några bra synpunkter. www.st.nu/2024-03-21/borjar-tvivla-pa-om-timra-kan-vara-ett-shl-lag-over-tid/
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
När hemvändarna kom tillbaka så var man ju helt lyrisk.
Känner nog likadant om inte mer gällande kommande säsong med Jokinen.
Säsongen har inte ens börjat och han ställer sig direkt på fansens sida.
Backlund kräver att vi går på matcherna för då vinner vi tydligen.
Meanwhile Jokinen "Om vi bara ställer upp i mittzon i 60 minuter och inte spelar fysiskt alls, hur ska vi då kunna begära att fansen ska komma och stötta laget. Det går ju inte. Du behöver kunna ha en taktik och ett spelsystem som också är underhållande."
Känner nog likadant om inte mer gällande kommande säsong med Jokinen.
Säsongen har inte ens börjat och han ställer sig direkt på fansens sida.
Backlund kräver att vi går på matcherna för då vinner vi tydligen.
Meanwhile Jokinen "Om vi bara ställer upp i mittzon i 60 minuter och inte spelar fysiskt alls, hur ska vi då kunna begära att fansen ska komma och stötta laget. Det går ju inte. Du behöver kunna ha en taktik och ett spelsystem som också är underhållande."
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Fan va bra man se hockey 11av 12 månader vi börjar med försäsong matcher augusti sen rullar det på med SHL VM och NHL som först avgörs i Juni. Känns så jävla bra om man tänker så och längtar tills SHL sätter igång KÄMPA ALLA TIMRÅ IK ÄR DE BÄSTA . STENHÅRD FYSISK HOCKEY TIMRÅ IK
+ 19
Föregående · 184 · Nästa































Vad finns egentligen kvar av "in-your-face"-hockeyn? Vi åker väldigt sällan i maxhastighet in i situationerna utan puck, vi bryter väldigt få anfall i uppbyggnadsfasen och får spelvändningar, vi går - med få undantag - inte den rakaste vägen mot mål, vi spelar inte stenhårt fysiskt (iaf vinner vi inte fler kampmoment än vi förlorar), och vi försöker inte komma till avslut så snabbt som möjligt.
Jag trodde att vi, iom Kapanens och Näkyväs intåg samt veckovilan, skulle komma tillbaka till den fartfyllda, utmanande och intensiva hockeyn.
Istället har det blivit snarast tvärtom. Individuellt har vi bra utväxling på våra stjärnor (Jonte allra mest), men som lag betraktat tycker jag att vi går åt fel håll.
Vi sitter inte ihop. Spelet i egen zon förstår jag mig inte på, och vi kan enbart tacka sinnessjuka målvaktsinsatser för att vi lyckats hålla nere siffrorna bakåt. Vi släpper till alldeles för mycket. Och passiviteten i sig leder till långa anfall emot och mindre energi över till offensiven.
Sen verkar inte spelarna förstå det där med "manage the puck". Helvete, så vi dumpar den. Även i lägen när vi kan spela tillbaka på back och åka och byta. Dump, dump, dump. Exakt som på Antes tid. Det är fan inte in-your-face någonstans.
Mer Ante: sargrundelgnugget är tillbaka. Inte många ingångar i offensiva zonen som sker längre bort än två meter från sargen. Sen skicka fram och tillbaka, ner bakom mål, upp på back, ner längs sargen, upp på back, ner igen.
Motståndarna har läst vår hockey och hittat sätt att spela sig ur pressen. Hade hoppats att ett motmedel på det varit att ligga ännu närmare motståndarna och krympa ytorna ytterligare. Istället går vi åt motsatt håll. Lägre press, större avstånd, mindre kompakt i mittzonen, mer styrspel.
Av Jokinen-hockeyn återstår...vadå? Och vart är man på väg egentligen?
Som sagt, 5 raka och 13/15 poäng. Att gnälla då är kanske lite retarderat. Men jag är orolig. Jag har väldigt svårt att se det här hålla om vi inte lyckas hitta en mer konsekvent, sammanhållen spelidé.