1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779172 inlägg · 7967 ämnen
3038939 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
Lunkan: "Inte presenterad"? Jo, men det var ju det han åtminstone verbalt var.

Sv: A proposito de nada
KulaShaker: En tänkbar variant är att Välimäki skrivit på för Brynäs och därefter ångrat sig när han fått ett förslag från Carolina som han inte kunde motstå, och nu tvingas han som kontraktsbrytare ersätta Brynäs utifrån vad som står i kontraktet med Alcen i rådande läge.
Mao: Alcen har gjort allt rätt men kan och bör isf inte tvinga en spelare att spela för Brynäs om denne vill bryta ett gällande kontrakt.

Sv: A proposito de nada
Huge: Jo, kunde säkerligen hanterats bättre som sagt. Ser att Sasse nu skrivit att han frågade Alcén om det fanns någon risk att Välimäki kunde bli kvar i NHL och inte fick något riktigt svar. Det låter absolut märkligt, och vi borde väl få en kommentar snart förhoppningvis.

Sv: A proposito de nada
Scerban: Bortsett från komiken med kinkiga och otåliga fans som grinar oavsett om en spelare värvas tidigt eller sent så undrar man varför Alcen gått ut med att Brynäs gjort klart med Välimäki innan det varit just klart, till 100%.
Har han medvetet chansat och sålt skinnet innan björnen varit skjuten, fullt medveten om att det här kunde hända?
Eller har han slarvat och inte haft koll på alla tänkbara varianter i regelverket vid såna här övergångar?
Lär väl komma en förklaring och då får man avgöra ifall hans agerande känns trovärdigt och begripligt eller inte.
Rent spontant känns det iaf som ett klavertramp
av en SC att basunera ut nåt innan
ett kontrakt är till 110% vattentätt.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Vi har väl för många kommunikatörer så det är svårt att hålla reda på vem som gör vad och när. Nu kan man säkert skylla på någon sommarvikarie som missade att den förpreppade nyheten skulle hållas tills den store JA gled in på kontoret den 1:a och ropade SLÄPP.
Shit happens!
Får nog helt enkelt hoppas på att Velimjäki inte tar en plats i Carolina utan blir släppt till Brynäs tidigt.

Sv: A proposito de nada
avdankad: Verkar vara du som lipar över att andra människor har olika åsikter än dig?

Sv: A proposito de nada
magr: Jag skrev vänta tills det är safe, varför ska jag bli lika förbannad över att någon som inte är presenterad försvinner? Man kan inte tappa något man inte har.

Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912:
Lägg därtill spetsbacken som skulle ha värvats hela förra säsongen innan shl ens startat men som aldrig kom. Witkowski du får ursäkta.
Som jag varit inne på under alla alcens år. Han borde inte vara sportchef i Brynäs. Och om han ska vara det borde brynäs ha anställt en General Manenger redan från dag 1 som klubben då lovade att man skulle ha.
Denna silly är faktiskt rätt jobbig.
Dessutom hör jag att spelare är klara. Men Brynäs kommunikation mot oss fans är kass. Och det känns som hela föreningen vill provucera oss fans.
Inte första gången det dröjer med offentliggörande.
Minns hela förra sillyn också. Alla visste att spelare skulle lämna men Brynäs har blivit shls sämsta klubb på kommunikation. Tyvärr.

Sv: A proposito de nada
Scerban: Förmodligen har HV en betydligt bättre dialog med spelare och agent

Sv: A proposito de nada
waker: I sådant fall kunde man kommunicerat i efterhand att det finns ett avtal med spelaren ifråga inför nästkommande säsong också om det blir aktuellt.

Sv: A proposito de nada
Lemp: Måste det vara en fördel?

Det kan handla om att vara transparens och tydlig mot oss medlemmar, då det kan komma bakvägen i annat fall då det finns ett kontrakt skrivet.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en till chans
Nu är samma fans förbannade över att nyförvärvet presenterades för tidigt

Hur ska ni ha det? Ska vi vänta med att presentera nyförvärv tills NHL-risken är borta? Kan ni då visa lite tålamod med värvningar?

Som någon annan skrev ni hade ni blivit lika förbannade om Brynäs släppt en nyhet senare om att man värvat en klasspelare men att den visst ska fortsätta minst en säsong i Nordamerika.

Kan förresten noteras att HV71 gjorde nyförvärvet Noah Phlip officiellt igår. Spelade i samma lag som Välimäki, och gjorde också ett starkt AHL-slutspel. Är de 100 % säkra på att ingen NHL-klubb tar honom?

Det har hänt förut för SHL-klubbar att nyförvärv inte blev av för NHL kom i mellan. Olyckligt att det bara blev ett dygn mellan nyheterna och säkerligen kunde det hanteras bättre men vi får tyvärr leva med det.

Sv: A proposito de nada
waker: Samtidigt måste inte Brynäs kommunicera ut avtalet överhuvudtaget. Man skulle lika gärna kunna kommunicerat ut avtalet nästa säsong, om det blev aktuellt då. Jag ser faktiskt inga tydliga fördelar med att offentliggöra det redan nu. Allt som sker är att vi blir hånade i sociala medier och får leva med diverse rubriker i media.

Sv: A proposito de nada
Jag tänker så här gällande situationen...

Kontraktet har varit klart en längre tid men man väljer att vänta in 1/7.

När man sedan får veta att Välimäki ska skriva ett kontrakt på ett år, går man ut med det precis innan detta kontrakt skrivs - i och med att han har 2 år med Brynäs, vilket gör att kontraktet ändå är aktivt så länge han bara har 1 år där borta.

Nu vet alla om att denna förstärkning kan komma nästa säsong istället för att kontraktet skrevs i år, innan han blev erbjuden från NHL. Man säkerställde att Välimäki inte skulle spela någon annanstans än i Brynäs om det inte blev något i NHL och man blev tvungen att gå ut med det dagen innan i och med att det är skrivet på 2 år och inte 1 år.

Sv: A proposito de nada
lapad: Menar väl mer att nånting behöver komma från föreningen när det här händer såpass tätt inpå att man presenterar spelaren.

Klart jag inte förväntar mig att han ska öppna upp dörrarna till exakt hur förhandlingen med Välimäki sett ut osv, menar mer bara att någon sorts signal behöver skickas ut mot supportrarna.

Sv: A proposito de nada
avdankad: Det löser sig Det vet vi ju ännu inte. Men klart som fan man blir orolig när vi inte värvat en ända spets spelare. Vi får hoppas på det bästa men just nu ser det mörkt ut

Sv: A proposito de nada
avdankad: Du minns väl förra säsongens silly, eller?

Sv: A proposito de nada
Samsung: ''Om JA har hjärta för Brynäs så borde han ställa sin plats till förfogande under dagen.
Det här är ett fruktansvärt haveri av en kunnig yrkesman. ''

Men överdriv MER då. Helt sjukt vad ni lipar här inne över silly season. Andas. Det löser sig..

3038939 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki kan bli ligans bästa. Hägg får sin andra säsong och blev bättre och bättre förra året. Både axel och Norlander har fortfarande utvecklingspotential. Kinnvall var en poäng spruta förra året. Är både Berra och djoos skadefria ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)