1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779198 inlägg · 7967 ämnen
3038975 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
Ja ni, det är tråkigt det här med att hockey numera avgörs på sommaren. Jag som såg fram emot säsongen..

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag som trodde att målsättningen var att bygga ett bättre lag till kommande säsong, men det är jag det

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Haha så det handlar alltså inte alls om att förbättra längre, utan ersätta spelare med "begränsade roller".
Vilket jävla skämt till sportchef han är.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62:

Det är lugnt, Svensson!
Hockeyn är en bisyssla.
Det viktiga är att hushålla med resurserna.
Husmor Svedman som ansvarar för Hushållningssällskapet Brynäs är nöjd.
Det blir mer pengar i hushållskassan när andra betalar lönerna!
Vad gör det om det dammar lite på de övre hyllorna, det fixar vi innan vi gör vinter?

Sv: A proposito de nada
Peja: Abris intervju i AB med Alcen idag:

Du nämnde tre forwards in. Vad har du för profil på de spelarna ni söker?

Man tänker väl alltid så högt upp det går. Om vi tittar på de forwards som har försvunnit, och bortser från Lucas (Pettersson), så är det Kopacka, Scott och Vesel. De hade relativt begränsade roller i vårt lag.

Vi vill addera så bra spelare som möjligt och så högt upp det går. Sedan är det alltid svårt att säga vad vi kan få, vad som är tillgängligt och vad som är möjligt i verkligheten. Men vi letar naturligtvis så högt upp det går, sedan får vi se var det slutar

Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Med tanke på hur snälla GD brukar vara mot Alcen och försvara honom för i princip allt så är det där vidrigt hård kritik.

Har inte Alcen fruktansvärt bra på fötterna framåt så tror jag knappast att Svedman som affärsman är nöjd med hans arbete såhär långt. Han fattar att det här är en katastrof, istället för att sälja hype inför nästa säsong så blir det mest tragiskt av alltihop. Jag säger inte att Alcen hänger löst, men han behöver verkligen prestera nu - annars har jag extremt svårt att se att han kan sitta kvar när säsongen börjar.

Sv: A proposito de nada
Brutal silly såhär långt.

Sv: A proposito de nada
Herr Larsson kan inte reglementet - är en fras jag tänker på.

Nåja, vad är väl en bal på slottet..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar! - är en annan fras jag tänker på.

En tredje fras är - när spiltan är tom bits hästarna - appropå tjafs mellan supportrar härinne

Påt igen!!

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Han verkar dock måttligt imponerad av JA och Brynäs i sin krönika idag.

Sv: A proposito de nada
Makita: MM, om 7 år sedan räknas som nystartat så kan det stämma.

Sv: A proposito de nada
Lemp: Känns konstigt att Välimäki skulle säga att han ser fram emot o vinna guld med anrika Brynäs om han visste om att de skulle bli nhl. Tror de gick väldigt fort med de kontraktet och förstår att han inte säger nej till nästan 9 miljoner. De är väl ungefär vad drömvinsten på lotto motsvarar för oss vanliga knegare...

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: " Något tofflig... kan tyckas."

Eller "Något mansgrisaktigt" hos dig, kan tyckas...

Finns ett bra uttryck på engelska här:
"When mama is happy, everybody is happy..."

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Jag funderade nyss på om någon hann beställa en tröja med hans namn på ryggen :)

Sv: A proposito de nada
Huga: Ibland läser man för fort..Farligt nick! Jag hann tänka.. vafan har Huge bytt profilbild!? Samt börjat använda utropstecken.. fick dubbelkolla

Sv: A proposito de nada
Trodde alla var ville ha lite drag under sillyn, Välimäki signar nytt dagen efter, Nya målvakten blir trade'ad, Gästrin som ingen tänkte vi skulle få testa i laget har också blivit bortbytt i NHL.

har väll aldrig varit så mycket konstigt som hänt en silly som i år.

Sv: A proposito de nada
Makita: Skulle tro det..

Sv: A proposito de nada
Hörde idag att Carlsson hade satt in sig på att spela med Brynäs. Men att hans tjej fick sista ordet. Hon ville inte till Gävle utan huvudstaden. Därav att Carlsson valde DIF. Något tofflig... kan tyckas.
Vet inte om det stämmer. Men källan är skapligt trovärdig.
Orkar inte med, sluta med skitsnack. Säger detta för er som är intresserade av rykten. Rykten som faktiskt kanske stämmer. Sen gjorde det naturligtvis inget att Wiken spådde på detta med extrem lön heller.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Ett nystartat konto på HS som öppnar starkt.
Kan det möjligtvis vara en gammal bekant som är avstängd.

Sv: A proposito de nada
Huga: Puss på dig med

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Inte alla hästar hemma? Det kom ju ifrån rätt käft!

Sv: A proposito de nada
Undrar om Välimäkis tröja bör hissas i taket efter alla hans insatser i vår dress..?

Sv: A proposito de nada
Scerban: Sasse.. killen som aldrig vågar ställa nån i Brynäs mot väggen med tuffa frågor. Och han ska jobba som journalist. Tillåt mig skratta.

Sv: A proposito de nada
Ändå bra tajming med brynäs insta måste jag säga... (ironi)
Lägger ut massa om biljettförsäljning. Nu, idag. Liknar nu Palushaj gate. Undrar vem som är media ansvarig för Brynäs insta. Kan inte ha alla hästar hemma den personen.

Sv: A proposito de nada
Uttalande från Brynäs. Håll i er, det är långt:

Vi har tagit del av uppgifterna om att Juuso Välimäki har skrivit ett avtal med Carolina Hurricanes.
- Vi är otroligt besvikna. Vårt uppdrag är att bygga ett så starkt lag som möjligt och det arbetet fortsätter med full kraft, säger Johan Alcén, sportchef Brynäs IF

När det gäller frågor om regelverket för övergångar mellan NHL- och SHL så hänvisar vi till SHL och Svenska Ishockeyförbundet.

Sv: A proposito de nada
Scerban: Utifrån Sasses artikel så känns det ju som att Alcen helt enkelt har tagit en rövare som inte gått hem.
Högst sannolikt i vetskap om att han fortfarande ändå har andra alternativ på bordet som han jobbar parallellt med.

3038975 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)