1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779233 inlägg · 7967 ämnen
3039030 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
Petrov: Fast han måste väl inte haft någon dold agenda. Antingen ångrade han sig eller så fick han till slut budet han väntat på.

Hemlin säger att avtalet med NHL reglar övergångar från Europa till NHL och inte åt andra hållet.
Hur kan då Carolinas avtal gälla före Brynäs avtal? Det kan ju rimligen inte ha funnits någon klausul i avtalet mellan finnen och Brynäs om nu Brynäs hänvisar till Hemlin?

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Tycker skuggan faller helt på spelaren här. Han skriver ju kontrakt med Brynäs men har en dold agenda. Det är ju i alla fall hur det ser ut för oss utomstående.

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Han är fortfarande vår spelare vid spel i Europa (antar jag), det är inte presentationen i sig som är problemet här. Se svaret från SHL, verkar ju som att Juuso svikit Alcén snarare än att Brynäs gjort något fel.

"Men att Brynäs går ut med att man värvat en spelare som rent teoretiskt fortfarande kan stanna i NHL. Vad tänker du om det?

Normalt är det samförstånd mellan alla parter när man gör såna här övergångar. Här har det (överenskommelsen) ändrats någonstans. Som jag sa är det en väldigt olycklig situation för Brynäs del. Vi har ju 10-15 spelare per säsong som gör en övergång från NHL till SHL. "

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Fast majoriteten av oss hade tackat gladeligen "ja" till ett nytt jobb med 4ggr högre lön.

Sv: A proposito de nada
magr: Man behöver inte presentera honom överhuvudtaget innan deadline. Tydligt är ju att Canes gör vad de vill fram till 30/6. Presentera EFTER 30/6.

Sv: A proposito de nada
Brynäs har missat helt klart.

Men kan inte vara ensam om att känna att Välimäki är inte välkommen längre. Råttigt beteende att signa med oss när han uppenbarligen inte känner sig klar i NHL. Att han skriver på för ett SHL-lag signalerar att han gjort sitt i NHL/AHL för den här gången. Uppenbarligen användes vi enbart som utpressnings/förhandlingsmetod.

Om han inte får förlängt nästa nästa säsong tycker jag inte han ska bemöda sig med att komma hit. Han visade sin karaktär direkt, den klarar vi oss gott utan.

Sv: A proposito de nada
Fascinerande ändå. 61 ord som hade kunnat sammanfattas till "Vi har inte bestämt oss"
Uppladdat:

500x0-screenshot20260625-150212.png


Sv: A proposito de nada
Svensson_62: mikroskop menade jag :-)

Sv: A proposito de nada
Vi har aldrig juridiskt ägt Välimäki. Vi äger honom inte nu helller. Såtillvida är det plus minus noll. Där har Alcen inte gjort något fel.

Dock är ju kommunicerandet att han är klar fast han inte var det horribelt. Nästan så man tror att det var nån sommmarvikarie som råkade posta en prefabricerad artikel?

Finns det ingen granskningsprocess i Brynäs för pressreleaser där flera människor ska lusläsa och granska innehållet från alla tänkbara synvinklar inkl juridiiskt?
Har själv släppt några pressreleaser genom årens lopp i två olika företag (svenskt och amerikanskt) - enligt bägge företagens processer skullle dessa först granskas med mikroskåp av alla tänkbara avdelningar inkl jurister innan något släpptes - var nästan löjligt hur noga det var att inget - INGET - blev fel

Sv: A proposito de nada
Rodrigo: Det är inte så märkvärdigt i sig, det är mest besvikelsen över att vi tappar vår stjärnback som visar sig idag.

Sv: A proposito de nada
magr: Brynäs hade nog varit öppna med det oavsett. Det märkliga nu är att man presenterade honom som att han ska spela i Brynäs kommande säsong, och bara en dag innan han skriver ett NHL-kontrakt. Dvs, redan när Välimäki presenterades av Brynäs var han antagligen redan rätt klar för Carolina.

Om Brynäs hade haft koll på det hade man nog väntat någon dag istället och varit öppna med hela situationen, istället för hur allting blev nu.

Sv: A proposito de nada
Silfver: För att man har skrivit kontrakt med honom och han har spelat klart föregående säsong. Jag som medlem i föreningen skulle bli jävligt misstänksam om man håller inne med vilka spelare som är under kontrakt.

Sv: A proposito de nada
Sofialäktaren : Vehviläinen, Sklenicka, Johannesson, Kopacka, Clara, Kelleher, Vesel, Trivigno, DAstous, + ett par tre bra från ifjol, kanske jag glömt någon. En anledning till att det inte är fler är ju också för att behovet av det varit mindre pga just att brynäsarna i laget har drivit det. Därför är vi lite i ett läge där det återstår att se hur träffsäker JA är, när generationsväxlingen successivt sker. Än så länge kan man väl säga att han visar upp ett ganska blandat utfall vad gäller externa spelare, men att han skulle visat sig oduglig redan nu har jag svårt att förstå.

Sv: A proposito de nada
magr: Varför presentera honom öht innan han är på säker mark?

Sv: A proposito de nada
mk: Ludvig Persson, Lukas Pettersson, Brian Bellows, Clara (HA) , Kelleher,

Sv: A proposito de nada
Jugge: Exakt så. Men sedan kvarstår faktum - Finnen borträknad - att Alcen har sagt att ha ska värva spets till forwardssidan, har misslyckats med det i flera månader, för att ni börja köra sin "Näääämen vi har ju jättebra spelare, och vi ersätter bara begränsade spelare".
Det är tamefan exakt samma sak som förra året när det sket sig med en back. Han har lärt sig exakt noll.

Nu står vi där IGEN i samma jävla sits, trots att man har sagt att laget ska vara klart tidigare... Det kan inte ses som godkänt. Hur lång tid tar det innan vi får första "Nämen det är en dålig marknad, det finns inga tillgängliga!"? Två veckor?
Nä, hade du gjort ditt jobb i april som alla andra sportchefer som lyckats värva toppforwards så hade vi kanske inte varit här heller....

Och angående att man släpper Välimäki innan sista juni - Den personen, oavsett om det var Alcen eller någon praktikant, som tyckte att det var en bra ide borde få gå på dagen.
Det är ju tamefan tjänstefel, det är pinsamt och uselt skött. Att man dessutom knappt uttalar sig utan lämpar över ansvaret på ishockeyförbundet... Ja, vad ska man säga?

Sv: A proposito de nada
Jugge: Det är inget konstigt med förutsättningarna gällande NHL och SHL, det hade varit konstigare att presentera honom när han redan försvunnit.

Sv: A proposito de nada
mk: Det som de flesta har synpunkter på är ju varför man går ut och presenterar nyförvärvet när det fortfarande fanns en risk att han försvinner.

Det hade varit skillnad om Välimäkis säsong tog slut i april och man presenterade honom då. Nu spelade han fram till förra veckan och det fanns en uppenbar risk att han skulle bli kvar fram till 1/7 på grund av succén i Calder Cup. Varför då presentera spelaren när han gjorde? Finns absolut noll argument för det.. Har man väntat så länge kan man lika väl vänta 1 vecka till och vara helt säker på att spelaren är klar.

Jag är inte arg och besviken för att Välimäki väljer att spela kvar där borta, det gör alla som har möjligheten. Brynäs kan heller inte erbjuda 9 miljoner i lön.

Hade Brynäs gått ut och förklarat efter att Välimäki signat med Canes att man har ett 2-års kontrakt med honom men att man valt att avvakta att gå ut med nyheten just på grund av risken att förlora honom, då hade Alcén framstått i betydligt bättre dager.

Sv: A proposito de nada
Sofialäktaren : Axel A, Charlie D. Kopacka. Bobby T.
Robert Hägg.
Kom ganska snabbt ändå, eller?

Till alla andra.
Denna soppan liknar när Andersén stack 15 juni.

Vad ska Alcén göra?

Läser man här så har han sumpat värvningen.
Hur då?
Förklara för mig hur han har misslyckats med att värva Jussi?
Undrar helt ärligt.

Sv: A proposito de nada
Alcen är SHLs sämsta sportchef. Säg fem lyckade värvningar han har gjort som inte är hemvändare.

Sv: A proposito de nada
Man kan såklart tycka vad man vill om det senaste bakslaget, men för mig är det största misslyckandet att man, för andra året i rad, försätter sig i en situation där man är beroende av att hitta den helt avgörande spetsen i juli och framåt. Dessutom handlar det om upp till fyra spelare, sannolikheten att träffa rätt på samtliga är låg.

De mest avgörande pusselbitarna borde rimligtvis lösas betydligt tidigare, precis som flera av topplagen gör säsong efter säsong.

Istället sätter man sig i ett sårbart läge där den mest kritiska delen av lagbygget ska lösas sent på sommaren. Det är för mycket risk.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Japp!

Sv: A proposito de nada
Stop worrying about what other people think.

I mean, have you met other people?

They're awful.

3039030 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)