Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Silfver: ibland kan det vara bra att vara fattig alltså. Då måste man anstränga sig och hitta såna fynd som Barkemo, Freij, Genborg,Juel m.m. och teckna kontrakt tidigt, innan dom visar vad dom kan!
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
8. Lär av SAIK hur man spelar final 10 år av 16. Och gör det bättre.
8. Lär av SAIK hur man spelar final 10 år av 16. Och gör det bättre.
Sv: A proposito de nada
Peja:
Det är mycket mer vägvinnande att gnälla efter ett guld. Men det är långt mellan gångerna.
Det är mycket mer vägvinnande att gnälla efter ett guld. Men det är långt mellan gångerna.
Sv: A proposito de nada
Tom Topp: Vi är väldigt bra på vissa delar, mindre bra på andra. Olyckligtvis så hänger de ihop i längden.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Tom Topp: MoDoiter går runt i livet och vet att vi alltid är bäst. Därför inte så mycket kaos.
Sv: A proposito de nada
En tanke från en fattig Timråit är att ni har dragit in 40 miljoner på två år och får inte ihop laget före midsommar! Om inte annat så kommer det bli dyrt, tur att ni har pengar!
+ 3
Sv: A proposito de nada
Joppe: Ni har gjort det jävligt bra från HA, måste erkänna det nu. Tagit in rätt människor på positionerna.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det är den enda konstanten i universum.
Gnäll på Alcén.
10 år efter han slutat kommer det att vara ett toppämne.
Det är den enda konstanten i universum.
Gnäll på Alcén.
10 år efter han slutat kommer det att vara ett toppämne.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Vad tror vi är troligaste scenariot då?
1. Alcen presenterar någon avdankat 34-årig snubbe med 300 nhl-matcher som harvat i AHL ett tag och ökar efterfrågan av Columbiansk näsgodis i lokalområdet till den grad att det blir ett nytt gängkrig framåt mitten a juli.
2. Brynäs presenterar två värvningar av hög till väldigt hög hylla om en vecka och får alla att hålla käften, en ytter och antingen en förstaback eller center arav den sista är mer spektakulär.
3. Vi går in i säsongen med någon extra junior och hoppas på att Victor Johansson slår igenom och Djoos kommer tillbaka i gott slag. En förstacenter som inte skulle träffa en lada innifrån men skickat fylleutmaningar till Mike Tyson presenteras i oktober och får fem matchers avstängning första gången vi spelar mot Brendan Shinnimin.
4. Hillström får gå in som ordinarie och alla hyllar modet att satsa på juniorer. En halvtråkig back värvas och gör ok ifrån sig. Tre skador senare förlorar vi sju av åtta matcher i november och alla förbereder sig för kval. Alcen lägger hela jävla lönebudgeten på ett NHL-reject som ska frälsa oss och vi slutar 10a.
5. Solen exploderar och vi slipper bry oss.
6. Alla värvningar är klara och detaljer återstår innan alla presenteras på en gång. Vi konkurrerar om favoritskapet inför slutspelet.
1. Alcen presenterar någon avdankat 34-årig snubbe med 300 nhl-matcher som harvat i AHL ett tag och ökar efterfrågan av Columbiansk näsgodis i lokalområdet till den grad att det blir ett nytt gängkrig framåt mitten a juli.
2. Brynäs presenterar två värvningar av hög till väldigt hög hylla om en vecka och får alla att hålla käften, en ytter och antingen en förstaback eller center arav den sista är mer spektakulär.
3. Vi går in i säsongen med någon extra junior och hoppas på att Victor Johansson slår igenom och Djoos kommer tillbaka i gott slag. En förstacenter som inte skulle träffa en lada innifrån men skickat fylleutmaningar till Mike Tyson presenteras i oktober och får fem matchers avstängning första gången vi spelar mot Brendan Shinnimin.
4. Hillström får gå in som ordinarie och alla hyllar modet att satsa på juniorer. En halvtråkig back värvas och gör ok ifrån sig. Tre skador senare förlorar vi sju av åtta matcher i november och alla förbereder sig för kval. Alcen lägger hela jävla lönebudgeten på ett NHL-reject som ska frälsa oss och vi slutar 10a.
5. Solen exploderar och vi slipper bry oss.
6. Alla värvningar är klara och detaljer återstår innan alla presenteras på en gång. Vi konkurrerar om favoritskapet inför slutspelet.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Absolut. Det jag menar är inte att Alcén bör lämna nu eller om ett år, det jag menar är att cykeln börjar gå mot sitt slut. Det vore inte konstigt om han lämnar om två år. Rent krasst har hans edge som sportchef varit att han rent åldersmässigt var ganska nära många spelare, särskilt hemvändare, och har haft en god relation med dessa sedan många år tillbaka. Den fördelen kommer han ha allt mindre av ju mer åren går eftersom ålderskillnaden mellan honom och spelarna blir allt större, och om några år har han inte längre spelat med några potentiella hemvändare.
Om man ser till de andra värvningarna, alltså inte hemvändarna, så händer det ju att han gör bra rekryteringar men tycker ändå det är ganska uppenbart att han inte håller toppklass när det kommer till att rekrytera utifrån. Att man är fyra man kort i slutet av juni, förmodligen fler man kort än någon annan SHL-klubb just nu, säger tyvärr ganska mycket om hur svårt Brynäs har att rekrytera spelare utifrån. Det finns egentligen ingen rationell anledning till att Brynäs fortfarande har så svårt att rekrytera utifrån, det är svårt att landa i någon annan slutsats än att de sportsliga ledningarna är vassare i flera av konkurrenterna.
NHL-draften är heller inget att hänga i julgranen numera. Förra säsongen fick man många spelare draftade men lågt. En klubb som Leksand, som omöjligtvis kan sägas ha bättre förutsättningar, får fram betydligt vassare spelare från sitt hockeygym. Även en spelare draftad ganska sent i första rundan i år. Därför tror jag det var smart att ta in unga spelare utifrån till A-laget denna silly season.
Om man ser till de andra värvningarna, alltså inte hemvändarna, så händer det ju att han gör bra rekryteringar men tycker ändå det är ganska uppenbart att han inte håller toppklass när det kommer till att rekrytera utifrån. Att man är fyra man kort i slutet av juni, förmodligen fler man kort än någon annan SHL-klubb just nu, säger tyvärr ganska mycket om hur svårt Brynäs har att rekrytera spelare utifrån. Det finns egentligen ingen rationell anledning till att Brynäs fortfarande har så svårt att rekrytera utifrån, det är svårt att landa i någon annan slutsats än att de sportsliga ledningarna är vassare i flera av konkurrenterna.
NHL-draften är heller inget att hänga i julgranen numera. Förra säsongen fick man många spelare draftade men lågt. En klubb som Leksand, som omöjligtvis kan sägas ha bättre förutsättningar, får fram betydligt vassare spelare från sitt hockeygym. Även en spelare draftad ganska sent i första rundan i år. Därför tror jag det var smart att ta in unga spelare utifrån till A-laget denna silly season.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Peja: Alcén har ju kontrakt i 2 år till, så han lär vi få dras med åtminstone tills dess.
Gälla däremot skrev ju ett 2 + 1 år, så det är ju optionsåret som han då eventuellt skulle vilja skippa. Ingen dramatik överhuvudtaget som jag ser det. Vad som däremot är tråkigt är om det börjar läcka från Åsen igen som tidigare.
Gälla däremot skrev ju ett 2 + 1 år, så det är ju optionsåret som han då eventuellt skulle vilja skippa. Ingen dramatik överhuvudtaget som jag ser det. Vad som däremot är tråkigt är om det börjar läcka från Åsen igen som tidigare.
Länkar:
Brynäs IF förlänger med Johan Alcén som sportchefNiklas Gällstedt förlänger som huvudtränare | Brynäs IF
Brynäs IF förlänger med Johan Alcén som sportchefNiklas Gällstedt förlänger som huvudtränare | Brynäs IF
+ 1
Sv: A proposito de nada
Huge: Nytändning tror jag är feltänkt, jag tror snarare att han vill ta sista chansen att träna ett schweiziskt lag innan pensionen. Att han inte gör det redan nu skulle kunna vara att han känner att det finns unfinished business i Brynäs eller helt enkelt att öppningen som huvudtränare i Schweiz finns först säsongen efter.
Nej, 6 år är inte onormalt länge som sportchef men det är fullt normalt att cykeln börjar gå mot sitt slut efter 6 år.
Nej, 6 år är inte onormalt länge som sportchef men det är fullt normalt att cykeln börjar gå mot sitt slut efter 6 år.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Peja: Håller med när det gäller tränarfrågan, det mest sannolika är väl att Gällstedt helt enkelt känner att han gjort sitt i Brynäs och vill göra nåt annat, där utlandet verkar locka mest efter tiden i Schweiz.
Övriga familjen har säkert också en del i beslutet.
När det gäller Alcen och sportchefer i allmänhet så känns 6 år i jobbet mer som en normallång tid på posten, iaf inte onormalt lång.
Det är ju mest den lite tokroliga teorin att Gällstedt skulle vilja sluta pga att Alcen inte lyckats få laget klart innan midsommar, som man skrattar lite åt.
Hade det stämt, varför väljer då Gällstedt att i onödan genomlida denna säsong istf att säga upp sig på momangen?
Han vill helt enkelt byta miljö och få en nytändning, svårare är det nog inte.
Övriga familjen har säkert också en del i beslutet.
När det gäller Alcen och sportchefer i allmänhet så känns 6 år i jobbet mer som en normallång tid på posten, iaf inte onormalt lång.
Det är ju mest den lite tokroliga teorin att Gällstedt skulle vilja sluta pga att Alcen inte lyckats få laget klart innan midsommar, som man skrattar lite åt.
Hade det stämt, varför väljer då Gällstedt att i onödan genomlida denna säsong istf att säga upp sig på momangen?
Han vill helt enkelt byta miljö och få en nytändning, svårare är det nog inte.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Huge: Det är inte så konstigt att Gällstedt lämnar. En tränarcykel är sällan längre än 4-5 år nuförtiden. Detsamma gäller Alcén de närmaste åren, om jag räknar rätt kommer han att ha gjort 6 år som sportchef efter den kommande säsongen, och det vore ingenting konstigt om han inte fortsätter. Det är väl ingen som någonsin trott att de här personerna kommer att vara i sina respektive roller i 10-15 år? Det är ju i princip ingen numera.
I Gällstedts fall kommer han att vara 60 år efter den kommande säsongen. Om han vill vara huvudtränare någon annanstans än i Brynäs innan pensionen är det dags att flytta nästa sommar. Jag tror egentligen inte att det är svårare än så, särskilt inte om han redan har fått smak för hockeyn och livet i Schweiz, och det finns ett konkret huvudtränarintresse därifrån.
I Gällstedts fall kommer han att vara 60 år efter den kommande säsongen. Om han vill vara huvudtränare någon annanstans än i Brynäs innan pensionen är det dags att flytta nästa sommar. Jag tror egentligen inte att det är svårare än så, särskilt inte om han redan har fått smak för hockeyn och livet i Schweiz, och det finns ett konkret huvudtränarintresse därifrån.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ja, dom skrattretande och tragikomiska påståendena från den otåliga tangentbordsexpertisen haglar som vanligt härinne vid den här tiden på säsongen.
Det senaste i konspirationsteoriväg är nu att Gällstedt inte vill fortsätta i Brynäs därför att Alcen inte lyckats värva ihop allt man letar efter innan midsommar.
Nån tomte anser sig kunna träna laget bättre än Gällstedt, en annan tycker att Svedman borde avgå om han inte sparkar Alcen, eftersom denne inte gjort klart med alla värvningar 3 månader innan seriestart.
Man får sig iaf många goda skratt när alla tokroliga teorier
presenteras, alltid nåt
Det senaste i konspirationsteoriväg är nu att Gällstedt inte vill fortsätta i Brynäs därför att Alcen inte lyckats värva ihop allt man letar efter innan midsommar.
Nån tomte anser sig kunna träna laget bättre än Gällstedt, en annan tycker att Svedman borde avgå om han inte sparkar Alcen, eftersom denne inte gjort klart med alla värvningar 3 månader innan seriestart.
Man får sig iaf många goda skratt när alla tokroliga teorier
presenteras, alltid nåt
+ 3
Sv: A proposito de nada
ellis: har man lite s.k sunt förnuft och har en bakgrund inom idtott o ledarskap så har jag nog mer höjd....
Har du??
Har du??
Sv: A proposito de nada
Läser detta ang gälla , om det stämmer så är det trist . Har gillat att fokus å kaos inte har legat på tränaren under några säsonger . Att gälla under flera säsonger sagt att han vill ha en viss typ av spelare å att laget måste vara klar tidigt för att få tid att sammanbindas. Spec inför förra var gälla väldigt klar med det . Vilket vi alla vet inte infriades. Inför denna var Alcén klar med att det skulle justeras å vara tidigt klart (nästan) efter Gällas önskan . Vi ser nu att det åter inte kommer ske . Med ett ännu fetare å välfyllt konto å ännu sämre läge med truppen , masken fått lämna utan att ersättas har Gälla till slut ledsnat ?
Brynäs fick dansa 3 säsonger men är det åter tbx till det gamla med kaos ?
Brynäs fick dansa 3 säsonger men är det åter tbx till det gamla med kaos ?
+ 2
Sv: A proposito de nada
ME88x: Sånt här kan läcka ut från andra kanaler också.
Ibland kan det finnas väldigt trevliga fruar tex, som pratar.. Och talar om saker för kollegor etc, tex att man inte tycker man ska ta vissa jobb för man har bara allt att förlora.. etc.
Ibland kan det finnas väldigt trevliga fruar tex, som pratar.. Och talar om saker för kollegor etc, tex att man inte tycker man ska ta vissa jobb för man har bara allt att förlora.. etc.
+ 1
Sv: A proposito de nada
ME88x: Det är väl inte så konstigt att han vill lämna egentligen. Han har gjort det han kan med vår gyllene generation och det är rätt bra att någon annan tar vid för generationsväxlingen. Detsamma borde gälla för SC rollen när kontraktet går ut, där JA mer och mer framstår som en ok tillfällig lösning för denna generation.
Sen tycks det florera orimligt många namn kring Brynäs och det är så klart så att JA måste hålla många krokar ute men en snabb jämförelse med några andra klubbar så tycks vi ha namninflation. Finns det en tanke bakom anpassad efter spelidén eller är det desperation iom att flera av namnen är hyfsat olika?
Sen tycks det florera orimligt många namn kring Brynäs och det är så klart så att JA måste hålla många krokar ute men en snabb jämförelse med några andra klubbar så tycks vi ha namninflation. Finns det en tanke bakom anpassad efter spelidén eller är det desperation iom att flera av namnen är hyfsat olika?
+ 2
Sv: A proposito de nada
Detta med gälla är ju en riktig soppa man vet ju inte alls va man ska tro och vad som stämmer
Sv: A proposito de nada
Det mest alarmerande är egentligen att den här informationen redan har sipprat ut till allmänheten, istället för att hållas internt åtminstone tills kommande säsong är avslutad. Sådant här borde rimligtvis kunna stanna mellan parterna fram till dess att det är dags att offentliggöra.
Nu riskerar det istället att skapa en osund dynamik i laget, med onödiga spekulationer och osäkerhet. Dessutom ger det intrycket av att Gälla är frustrerad och inte särskilt tillfreds med det spelar- och ledarmaterial han har att arbeta med.
Nu riskerar det istället att skapa en osund dynamik i laget, med onödiga spekulationer och osäkerhet. Dessutom ger det intrycket av att Gälla är frustrerad och inte särskilt tillfreds med det spelar- och ledarmaterial han har att arbeta med.