Föregående · 55 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Mm, vi får väl se om det finns någon plats för Järnkrok i laget. Det är ganska fullt på forwardssidan och vi har några yngre som knackar på dörren också. Det kan ev bli Örebro för Järnkrok.
+ 10
Sv: A proposito de nada
En fråga till samtliga moderatorer.
Varför tillåter vi tidigare avstängda(!) användare komma tillbaka under nya användarnamn utan att ni tar action?
Har man blivit avstängd (dessutom fler än en gång) så kan det inte räcka att bara skapa en ny profil.
Oerhört tråkigt att komma in här och läsa när denna typen av användare är inne och härjar.
Varför tillåter vi tidigare avstängda(!) användare komma tillbaka under nya användarnamn utan att ni tar action?
Har man blivit avstängd (dessutom fler än en gång) så kan det inte räcka att bara skapa en ny profil.
Oerhört tråkigt att komma in här och läsa när denna typen av användare är inne och härjar.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Qvarre:
Klart som fan att alla håller på Leksand i kvalet för vem i helvete ser hellre Hv än LIF i SHL??
Klart som fan att alla håller på Leksand i kvalet för vem i helvete ser hellre Hv än LIF i SHL??
+ 10
Sv: A proposito de nada
Sportnisse:
Kan säkert stämma att Alce'n vill ha hem ex Söderström & då finns inte plats åt LC.
KAN ju vara så att DIF erbjöd en lön som inte BIF ansåg vara skälig att ge
KAN vara så att LC valde DIF före BIF också.
Just nu är det bara spekulationer så ingen mening att slösa energi på det
Kan säkert stämma att Alce'n vill ha hem ex Söderström & då finns inte plats åt LC.
KAN ju vara så att DIF erbjöd en lön som inte BIF ansåg vara skälig att ge
KAN vara så att LC valde DIF före BIF också.
Just nu är det bara spekulationer så ingen mening att slösa energi på det
+ 10
Sv: A proposito de nada
Den där domaren kommer inte döma mer, han försvarar dessutom beslutet.
Tråkigt att de inte ens frågar om kontakten som faktiskt är tydlig.
Tyvärr inte överraskad, händer alldeles för ofta på Hovet.
Tråkigt att de inte ens frågar om kontakten som faktiskt är tydlig.
Tyvärr inte överraskad, händer alldeles för ofta på Hovet.
+ 10
Sv: A proposito de nada
dempa: Flickvän från Gävle, nyligen köpt hus i Gävle. Men om det visar sig att Alcén hellre förlänger kontraktet med Berra än att erbjuda Carlsson ett kontrakt då kan han lämna kontoret imorgon.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Vet att alla inte bryr sig om underliggande siffror och xG osv. Men i gårdagens match var vi väldigt väldigt överlägsna. Hade man bara gått efter xG hade vi vunnit med 5-1.
Efter 10 minuter låg HV fortfarande på 0 i xG (de hade ju 0 skott framåt). Och mellan minut 30 och 60 var den i stort sett oförändrad för HV.
Det var alltså inte en så dålig match om vi ser till skapade chanser. Sen finns det så klart annat att kritisera. Att släppa in 3 mål mer än förväntat (4 mot 1) är så klart dåligt, påstår verkligen inte att allt var bra.
Efter 10 minuter låg HV fortfarande på 0 i xG (de hade ju 0 skott framåt). Och mellan minut 30 och 60 var den i stort sett oförändrad för HV.
Det var alltså inte en så dålig match om vi ser till skapade chanser. Sen finns det så klart annat att kritisera. Att släppa in 3 mål mer än förväntat (4 mot 1) är så klart dåligt, påstår verkligen inte att allt var bra.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Håller helt med dig. Vi kom snett in i denna säsong men har fixat en kvartsfinal. Jag trodde aldrig på en topp tre placering, förra året studsade mycket rätt och vi kunde bära med oss känslan som oslagbara ända in i finalserien.
Jag tycker att det är bra.
Trots detta är jag besviken på de tre matcherna innan denna, gissar att man slappnade av lite efter att jagat så länge.
Ikväll har vi maximalt oflyt och an Clara som inte kunde matcha Felix Sandström.
Med en normal domare så leder vi efter första.
Jag vill gärna vänta in kvartsfinalen innan jag jag fäller mitt omdöme.
Att klaga på Gällstedt tycker jag är fullständigt galet.
Jag tycker att det är bra.
Trots detta är jag besviken på de tre matcherna innan denna, gissar att man slappnade av lite efter att jagat så länge.
Ikväll har vi maximalt oflyt och an Clara som inte kunde matcha Felix Sandström.
Med en normal domare så leder vi efter första.
Jag vill gärna vänta in kvartsfinalen innan jag jag fäller mitt omdöme.
Att klaga på Gällstedt tycker jag är fullständigt galet.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Årtiondets solklaraste slew foot, ska vara matchstraff men självklart ingen åtgärd från ynkryggarna
+ 10
Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: är väl standard när HV spelar, får alltid med sig en massa konstiga domslut. Sen är väl Öhlund en av Sveriges sämsta domare på det..
Nästan lika kass som Carl von Sivers i HA.
Nästan lika kass som Carl von Sivers i HA.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Den usla formen och tappat självförtroende sprider sig som ett Coronavirus i Brynäs just nu.
Jag har nog inte sett Rödin så här blek sen han skar av lårmuskeln 2016.
Bäckis var på väg att hitta lite form men efter 6 matchers frånvaro ser han 15 år äldre ut.
Bertil är inte längre Europas bästa back.
Kempny…. Ja, det är ju inte OS-Kempny vi ser på isen just nu kan man konstatera.
Lindblom s tröjnummer har jag inte sett röken av på 10 matcher så han har väl varit borta antar jag.
Kinnvall anno 22/23 har däremot gjort comeback här på slutet.
Larsson, Silfver och Bellows går fortfarande någorlunda bra på ångorna efter den senaste tidens succé men dör nog snart ut likt en sur Yamaha DT50 i höstregnet.
Fågelholkarnas förmåga att ändra en matchbild är dock konstant på en riktigt låg nivå. Där kan det inte bli sämre.
Skön…t
Jag har nog inte sett Rödin så här blek sen han skar av lårmuskeln 2016.
Bäckis var på väg att hitta lite form men efter 6 matchers frånvaro ser han 15 år äldre ut.
Bertil är inte längre Europas bästa back.
Kempny…. Ja, det är ju inte OS-Kempny vi ser på isen just nu kan man konstatera.
Lindblom s tröjnummer har jag inte sett röken av på 10 matcher så han har väl varit borta antar jag.
Kinnvall anno 22/23 har däremot gjort comeback här på slutet.
Larsson, Silfver och Bellows går fortfarande någorlunda bra på ångorna efter den senaste tidens succé men dör nog snart ut likt en sur Yamaha DT50 i höstregnet.
Fågelholkarnas förmåga att ändra en matchbild är dock konstant på en riktigt låg nivå. Där kan det inte bli sämre.
Skön…t
+ 10
Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Vi har det i egna händer, vinner vi är det topp sex, sen att Huge tycker att HV har mer motivation eftersom de spelar om hemmaplansfödel struntar förhoppningsvis både jag och laget i. Vinn bara vinn!
+ 10
Sv: A proposito de nada
Modano:
”Blir som vanligt tror ni vunnit något sen utslagen direkt i kvarten eller absolut semi 🤣”
Tänk att sitta och håna Brynäs som Timrå precis blivit förnedrade för att Brynäs kanske kommer åka ut i semi… när var Timrå senast i semi? Var 20 eller 25 år sen?
Och när vann Timrå senast guld? Det har aldrig hänt, eller hur?
Ha det så trevligt i ingemansland med Linköping, din pajas. Inför för att det lär spela någon roll, nästa år är Dahlén borta och då blir Timrå seriens slagpåse. Efter det är ni tillbaka i allsvenskan där ni egentligen hör hemma.
”Blir som vanligt tror ni vunnit något sen utslagen direkt i kvarten eller absolut semi 🤣”
Tänk att sitta och håna Brynäs som Timrå precis blivit förnedrade för att Brynäs kanske kommer åka ut i semi… när var Timrå senast i semi? Var 20 eller 25 år sen?
Och när vann Timrå senast guld? Det har aldrig hänt, eller hur?
Ha det så trevligt i ingemansland med Linköping, din pajas. Inför för att det lär spela någon roll, nästa år är Dahlén borta och då blir Timrå seriens slagpåse. Efter det är ni tillbaka i allsvenskan där ni egentligen hör hemma.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Nufcbifcaps: Även Larsson och Silfver. Båda är äckligt starka på puck. Gör som dom vill långa stunder idag.
Och Kinnvall når 40 pinnar. Välförtjänt!
Och Kinnvall når 40 pinnar. Välförtjänt!
+ 10
Sv: A proposito de nada
{11102}: ”Kvalite går före bredd enligt mig. Alla dagar i veckan.”
Att kalla vår nästbäste målgörare för bredd är, intressant.
Vem som är bäst är såklart högst subjektivt men tycker det är märkligt att framställa det som att Gälla inte ”vågar” flytta på vissa spelare.
Laget har tagit poäng i 10(?) raka matcher och Lindblom har gjort 5 pinnar i dessa.
Inte alls konstigt att man försöker bibehålla sina formationer. Vi såg så sent som ifjol hur viktigt kontinuitet är för framgång.
Att kalla vår nästbäste målgörare för bredd är, intressant.
Vem som är bäst är såklart högst subjektivt men tycker det är märkligt att framställa det som att Gälla inte ”vågar” flytta på vissa spelare.
Laget har tagit poäng i 10(?) raka matcher och Lindblom har gjort 5 pinnar i dessa.
Inte alls konstigt att man försöker bibehålla sina formationer. Vi såg så sent som ifjol hur viktigt kontinuitet är för framgång.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Peja: ”Jag tyckte laget hade rätt mindset från nedsläpp igår. Spela tufft och var obekväma att möta.”
Jag tycker det var ganska tydligt att flera spelare i Frölunda var väldigt obekväma med Brynäs fysiska spel och en spelare som Stenberg var väldigt enkel att få ur fokus. Det lär ju vara något laget tar med sig om vi möts i slutspelet. Det var ganska tydligt hur vi ska spela mot Frölunda. Sen vill det ju till att PK och målvakt är lika effektiva också
Jag tycker det var ganska tydligt att flera spelare i Frölunda var väldigt obekväma med Brynäs fysiska spel och en spelare som Stenberg var väldigt enkel att få ur fokus. Det lär ju vara något laget tar med sig om vi möts i slutspelet. Det var ganska tydligt hur vi ska spela mot Frölunda. Sen vill det ju till att PK och målvakt är lika effektiva också
+ 10
Sv: A proposito de nada
Har sett om matchen nu.
Tycker att vi har väldigt många som spelade hårt fysiskt. Larsson var ju ett prima exempel som flera gånger tacklade motståndaren och bara tog pucken av dom.
Gillade också när Berra fullständigt struntade i en lös puck och bara gick på kropp - stenhårt.
Och Wita och Hägg och Kempny och Ölund och dom ”gubbstarka” Rödda och Silfver och t o m lilla Trivigno.
Kul när Vesel blev fastlåst på knä i offensiv zon i andra. Fick upp pucken i trängt läge på horisontellt klubblad och liggande/sittande zorrokastade pucken till en medspelare.
Källgren ser mycket trygg ut - så kul att han höll nollan.
AJF - kul med mål
Måste vara tufft att möta Silfver-Larsson-Bellows
Tycker att vi har väldigt många som spelade hårt fysiskt. Larsson var ju ett prima exempel som flera gånger tacklade motståndaren och bara tog pucken av dom.
Gillade också när Berra fullständigt struntade i en lös puck och bara gick på kropp - stenhårt.
Och Wita och Hägg och Kempny och Ölund och dom ”gubbstarka” Rödda och Silfver och t o m lilla Trivigno.
Kul när Vesel blev fastlåst på knä i offensiv zon i andra. Fick upp pucken i trängt läge på horisontellt klubblad och liggande/sittande zorrokastade pucken till en medspelare.
Källgren ser mycket trygg ut - så kul att han höll nollan.
AJF - kul med mål
Måste vara tufft att möta Silfver-Larsson-Bellows
+ 10
Sv: A proposito de nada
Erat: Helt sinnes att inte Frölunda lyckades göra ens ett mål med tanke på att dom gavs alla förutsättningar att göra det :)
+ 10
Sv: A proposito de nada
Måste vara oerhört frustrerande för tränarna när en och samma spelare i motståndarlaget gång på gång på gång försöker (och lyckas) fuska till sig fördelar i match efter match.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Men snälla.. Ta bort idioten från svensk hockey.. Eller så får någon markera ordentligt.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Chickenwing ”glömde” knyta hjälmen och vips får Fuleå pp igen.
Otroligt att domarkåren går på det systematiska fusket i Norrbotten…
Otroligt att domarkåren går på det systematiska fusket i Norrbotten…
+ 10
Sv: A proposito de nada
Vilken match vi gör idag ! Källgren !! Och ni som tyckte nått annat före matchen, han bevisade idag att vi kan komma långt =)
+ 10
Sv: A proposito de nada
Fjällby sätter friläge???? fan alltså... trode det var matchdag men jag måste nog sova och drömma
+ 10
Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Jag trodde ganska länge att vi inte ens skulle ha ett sniff på topp6 så som säsongen artade sig, men bit för bit har det gått bättre. En eloge till boysen och Gälla.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Jocke7:
Ja man undrar varför inte försvarsspelet sett ut såhär förut men det är nog mycket för att vi har 2 bra målvakter nu
Ger ett lugn hos backarna
Larsson var fullständigt lysande ikväll
Ja man undrar varför inte försvarsspelet sett ut såhär förut men det är nog mycket för att vi har 2 bra målvakter nu
Ger ett lugn hos backarna
Larsson var fullständigt lysande ikväll
+ 10
Sv: A proposito de nada
Farsang: Vi pissar bort segern idag. Källgren gör en kanonmatch men två jävligt tama PP och en usel straffläggning kostade oss sjätteplatsen.
Surt.
Surt.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Peja: Laget skulle må oerhört bra av att få in/behålla både LP och Träff nästa säsong.
Risk för en ganska ”trött” och ålderstigen trupp om vi blir utan den typen av yngre förmågor som dessa som kan pusha på gubbarna.
Risk för en ganska ”trött” och ålderstigen trupp om vi blir utan den typen av yngre förmågor som dessa som kan pusha på gubbarna.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Jugge: Vilket grymt bra skott han har Bellows, ribban skrek av smärta när han träffade den!
+ 10
Sv: A proposito de nada
Peja: En tanke slog mig. Borde inte man värva klart laget innan säsongen startar. Vi borde nog diskutera det - skulle kunna bli något att stöta och blöta. Vi här på HS skulle kunna gräva djupt i det så vi inte missar nån aspekt.
Vem känner sig kallad att inleda diskussionen? Ordet är fritt.
En sidoaspekt; om man förlänger med Hägg. Ska man se det som ett nyförvärv? Definitionen borde redas ut i minsta detalj.
Vem känner sig kallad att inleda diskussionen? Ordet är fritt.
En sidoaspekt; om man förlänger med Hägg. Ska man se det som ett nyförvärv? Definitionen borde redas ut i minsta detalj.
+ 10
Sv: A proposito de nada
{11102}: Svedman kanske kände igen dig när du var på väg in i restaurangen och tog ett snabbt snack med kocken innan han lagade din mat 🙂
(skämt åsido, har åkt upp från Stockholm för att se träningar och ätit där kanske 10 luncher - aldrig tänkt på att maten skulle vara dålig, i o f s är jag inte petig (pettis?) med mat)
(skämt åsido, har åkt upp från Stockholm för att se träningar och ätit där kanske 10 luncher - aldrig tänkt på att maten skulle vara dålig, i o f s är jag inte petig (pettis?) med mat)
+ 10
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Tack för tipset om podden. Alcèn säger alltid att backsidan är bra och välbalanserad. Han försvarar sina spelare, som han ska göra. Förra säsongen var också perfekt balanserad enligt honom men likväl iscensatte han en ”total makeover”. I det stora hela är det inget snack om att Brynäs var bättre förra säsongen och en stor del av det var backarnas spel med puck. Jag tror att Alcén kommer att bygga en spelskickligare backsida nästa säsong, vilket i så fall talar mer än tusen ord om hur han ser på dagens backsida.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Erat: Med tanke på att Norlinder och Andersson ser ut att bli spelklara kom det korta uppehållet ganska lägligt för Brynäs. Hade varit fint med en kontraktsförlängning på Hägg också så att man kan börja beta av nya kontrakt på superveteraner och slippa tänka på övriga kontrakt.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Luddf: Nej, men det är väldigt roligt att Solem får chansen i SHL. Vi snackar trots allt om en Gävlekille, trots norska medborgarskapet, och de unnar man alltid allt gott.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Huge: Är du verkligen kvalificerad att tycka om hockey & optiker? Du är ju enbart en tangentbordsryttare inte lekman i ämnet.
+ 10
Föregående · 55 · Nästa



