Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Jag fattar inte vart spelarna måste ha tappat sitt självförtoende så totalt som vissa vill ha det till? Efter en riktigt bra trend åkte vi på en förlust mot Skellefteå. Efter den matchen börjar det pinsamma haveriet till synes utan någon bra anledning.
Jag menar bara att jag tycker det verkar väl känsligt att plötsligt tappa allt efter en egen bra trend. Vi har säkert kasst självförtroende,men problem verkar allvarligare än så.
Som alla kan se.
Efter matchen mot HV71 så har tränarteamet och spelarna jobbat hårt för att tajta till försvarsspelet. Kanske tur det. Tänk vad mål de släppt in annars. Nu är det ju bara 10.
Man blir rätt lite smått irriterad här inne ;)
Men håller dock med dig. Du ska inte ta mig på allvar.
Dels tycker jag att försvarsspels-grundspelet är alleles för dåligt och dessutom är det bara inse att vissa av våra defensiva spelare inte alls håller måttet just nu.
Signifikativt för ett lag i vårt läge är individuella enkla misstag som man dessutom nästan alltid blir hårt straffade för. Som efter 4-4: vi ligger på för 5-4, får inte in pucken, Kilas blir övermodig på blå och helt fel gubbe får pucken (Samuelsson) som gör 4-5.
Positivt i eländet är iaf att vi skapar mkt, vore värre om den biten inte funkade heller.
Som sagt: bara att gnugga på, det vänder alltid.
Fast en stabil och säker tvåvägsback vore inte fel, kan räcka för att få tillbaka självförtroendet i defensiven.
Zappaholic: Bra målvakt, hygglig offensiv, godkänt försvar och starka i special teams. Vi fungerade åtminstone. Hur tappar man allt helt plötsligt?
Äh, orkar knappt bry mig. Brynäs gör det ju inte.
mattiaskarlgren: "De puckar som studsar DIFs väg offensivt studsar även DIFs väg i motsatt riktning. BIF får ingenting gratis".
Tycker vi fick tre ganska enkla mål till skänks av Djurgården och slumpens skördar. Men tydligen har vårat gäng så pass svagt psyke att inte ens det räcker för att visa en uns av pondus därute.
70 Rodrigues: Misstag kommer alltid att komma.
Idag anser jag att vi gör tre riktigt grova misstag.
Sunkens idiotpassning, Kilas assist på blå samt Djoos agerande på sista målet.
I övrigt anser jag att man under delar av matchen kan kalla det otur.
Av de övriga målen med mycket bättre försvarsspel och en Starky MED självförtroende gör inte DIF ett enda mål.
De puckar som studsar DIFs väg offensivt studsar även DIFs väg i motsatt riktning. BIF får ingenting gratis.
Skitmål (ej egna misstag) utan rena skitmål, missade storchanser osv. Otur eller ej, använd vilket jävla ord du vill. Men självförtroende är noll.
1. In med defensiv kompetens på ledarsidan.
2. Värva en målvakt. Markström?
3. Sparka nummer 22. Det måste markeras att division 2-kompetens inte håller i SHL.
4. Värva två backar med klass.
5. Värva en defensiv center. Vad gör Mads idag?
6. Låna ut Djoos.
Släpper man in sju mål och torskar hemma är man inte det bättre laget. Sorry Tommy, detta ser illa ut. Vem ska ersätta dig?
Det första som måste hända är att vi måste ha in ett ordentligt grundspel både offensivt och defensivt. Men framförallt defensivt.
Sen är jag en av dom som verkligen tycker att små saker måste göras under matcherna.
Ett sådant misstag som tex Kilström gör vid femte målet. Sådana misstag måste man lära sig av. Han är ju antagligen inte fokuserad nog och då får man ta fulvägen och bänka. Våga bänka.
Köper inte snacket om dåligt självförtroende. Vi hade tre förluster innan matchen mot Leksand. Är man så ömtålig mentalt att man tappar grundläggande försvarsspel TOTALT efter 3 förluster då är det isåfall en svaghet i sig.
Vi har havererat totalt och saker måste hända med truppen.
Det är utan tvivel bevisat att han inte är kompetent nog att få ordning på defensiven.
Tommy Jonsson: "Brynäs är det bättre laget."
Jorå allt stämmer minsann i det här laget.
. Att Tj får stanna är för mig en gåta. Under snart tre säsonger har Tj inte fått till ett skit. Nu är det väl ändå dags å inse att han är färdig. Ingen absolut ingen spelare lyssnar på honom.
Vi har problem som liknar de vi hade säsongen vi senast var i kvalserien. D v s ett svajigt målvaktsspel och en defensiv som.. Eller nej. Vi har ingen defensiv.
Klarar vi hålla hela två lag bakom oss? Just nu tyder inget på det. Agera innan vi äventyrar vår SHL-plats för en lång tid framöver.
Fy fan så svagt.
Laget saknar självförtroende totalt och då är det väldigt, väldigt mycket som inte stämmer tyvärr.
Spelare agerar sämre än vad dom egentligen är.
Något måste göras. Det är tredje säsongen i rad som TJ inte får ihop försvarsspelet. Kan någon inse att förändring behövs????
Nu kommer 7an.
Timeout och 4-7?
Zappaholic: Då undrar jag varför man får dåligt självförtroende när man är formstarkast i serien. Står allt rätt till i laget då?
4-6. Förlust mot Djurgården. Låt det sjunka in. 6 insläppta.
Hur tänker du?