Brynäs IF-MoDo Hockey 1/2-11
Redigerad kommentar
Om Brynäs skall hålla fast vid sin juniorsatsning så tycker jag Fabricius känns fel, spelare som skall värvas utifrån bör hålla en högre klass.
Fabricius är bra i rätt omgivning men jag vill se nån annan.
Om Södertäljes kanonform fortsätter efter uppehållet och Modo återfår
sin formtopp, som de hade i mitten på januari, så finns en liten risk
att missa slutspel även med 80 poäng, men den är liten.
Vi har 4 hemmamatcher kvar och 6 borta.
Hemma:
* Djurgården
* Linköping
* Timrå
* Södertälje
Borta:
* Frölunda
* Luleå
* AIK
* Skellefteå
* HV 71
* Färjestad
Kan vi ta 7 poäng hemma och 6 poäng borta, så är slutspel mycket troligt.
För att helt säkert undvika kvalserien bör vi uppnå 74-75 poäng.
Redigerad kommentar
Roligt att du rör dig lite här inne hur går det I äta skita spy RACKEBY då?
Ska du åka och se någon match framöver elle isf så hör av dig!
Kändes ändå som att MODOs, eller rättare sagt Danielssons, dumhet avgjorde för Brynäs. Han tog en korkad utvisning, Brynäs fick PP, gjorde mål och tog tag i matchen. Vilket skämt att matchsponsorn utsåg Danielsson till MODOs bästa spelare. Tror nog att han fick en rejäl utskällning av travexperten efter matchen.
Börjar inte Sundqvist spela för offensivt? Han har kommit i flera riktigt bra lägen de senaste matcherna, men det händer liksom ingenting ändå... Bättre att låta den andra backen gå fram i banan.
Mads Hansen platsar inte. Visst ligger han oftast rätt i banan men hans spel med puck och framförallt duellspel har blivit helt bedrövligt. Kolla på målchansen som MODO (tror det var Nagy) hade efter cirka två minuters spel. Hansen är på rätt plats och markerar, men Nagy fick iväg ett direktskott och dessutom ett avslut på returen... Det SKA inte få hända om en spelare har markering. Tyvärr bara ett av många exempel och Hansens klenhet gjorde att fjärdekedjan ofta fick långa byten i försvarszon. Såg att han gjorde en Per Ledin, dvs att domarna la in en andraassist i efterhand, och det är ju såna tillägg som gör att Hansen får några assistpoäng överhuvudtaget nuförtiden.
Stort plus till Jonsson som tillför ytterligare dimension i Brynäs powerplay. Och till Svedberg som åter igen visar att han är bättre än Sundlövs redan klassiska flopp Greiss.
bisterfinnen: Tack så mycket! Det var fan på tiden att vi slog er ;) Men i ärligehetens namn så var det ett under att ni inte ledde med 3-4 mål efter de två första perioderna. Det får vi tacka Svedberg för!
Han har verkligen tagit några kliv till sedan han spelade hos er.
Redigerad kommentar
Det kallas hatkärlek...
Grattis till en rättvis seger och en kanonmålvakt, förresten!
Hoppas att MoDod-pöket var en freudiansk felskrivning. Vi vill ju inte ha någon snedavlat?
Nu lär ju Luleå göra detta främst för att kunna förhandla om hans kontrakt som förmodligen blev lite för bra när han vände hem. Men varför inte försöka? Ser hellre honom än någon helt oprövad från allsvenskan.
Luleåprofilens kontrakt brutet | Luleå | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
sylf: Brynäs IF är de bästa, HEJA, HEJA, HEJA BRYNÄS.
En gång drömde jag att jag vaknade. Då somnade jag om.
Laget tas nog ut med kortare framförhållning än att man skulle ta hänsyn till nästa säsong redan nu, med tanke på målvaktscirkusen förra året så är det kanske lugnast för nerverna att ta en säsong i taget.
Skulle NC få ett så delikat problem att även Greiss spikar igen så tror jag nog att tysken får spela flera matcher, vem vet, Pecka kanske har fått ordning på grunderna..... Greiss är ju bra på det mesta, bara han ville sluta med ovanan att släppa de här "enkla" puckarna förbi sig.
Alltså, Om Svedberg spelar bra ända tills uppehållet så står Svedberg första matchen. Greiss andra.
Tväst: Ja det är klart! Men i nuläget måste vi tänka på att ta så mycket poäng som möjligt för att öht ta oss till slutspel.
Svedberg har bidragit med en hel del poäng på senaste tiden törs jag lova, jag tror inte att vi hade haft samma poängutdelning de senaste matcherna med Greiss där bak.
Svår balansgång det där, precis som du skriver..
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
När är det bra läge att byta målvakt?
- Om man har åkt på 2 -3 snabba mål i början av matchen.
- Om matchen anses vara körd
- Om en målvakt har spelat många matcher i rad och börjar tappa skärpan.
Dessa är väl de vanligaste skälen.
Det gäller att ha fingertoppskänsla när bytet skall ske, speciellt om målvakten har spelat bra, som Svedberg nu.
Tror nog att NC räknar med att Svedberg behöver vila några matcher innan säsongen är slut, dessutom kan han ju bli skadad, är vi då inne i en period med viktiga matcher är det nog klokt att ha luftat Greiss.
Han kan ju inte vakta båsdörren i 20 matcher o sen kastas rätt ut i ett ev. slutspel.
Så länge Svedberg räddar poäng på det här viset så känns det rätt att han får fortsätta, det kommer väl nån förlust till slut o då blir det lite mer motiverat att lufta Greissen igen, en svår balansgång.....
Det var ganska otacksamt att va målvakt de första 15-20 omgångarna, backarna gick bort sig o slog indianpass i stort sett varje match.
Men fortsätter man som de senaste matcherna så kan det bli kul i slutspelet, men..... vi är ju inte där än.
Men vem hade kunnat spå den här utvecklingen på Svedberg? Och vem vågar lova att det håller i sig resten av säsongen?
Redigerad kommentar
Svedberg gjorde sin första poäng för säsongen ikväll ;)
Ass på Dackes 5-2 mål!
Jag sa väl varken bu eller bä..... tycker det är så skämmigt när man gapat o skrikigt om nåt som man ännu inte sett nånting av, försöker nog ge dom en chans att visa upp sig först.
Om dessa kullar är så svaga bör det inte bli huggsexa om spelarna, snarare tvärtom.