Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
munkas:"Underbart! Nu kan man släppa den här jävla säsongen!"
Nu börjar säsongen skulle jag vilja säga, jakten på till en början Luleå har inletts.
Det ska bli intressant att se hur detta faktum påverkar spelarna. Fortsätter man att mala på säsongen ut för att göra det man kan för att få Luleå i Play in, eller kommer vi få se ett Brynäs som spelar av de återstående matcherna.
Finns tamejfan inget som är roligare än när man ser Brynäs på plats när dom vinner!
Förutom nytt kontrakt är det flera saker som glädjer inför avslutningen;
Westerholmarna fortsätter vara heta.
Starkbaum får göra en riktigt bra match.
Vi vinner trots att vi inte gör en vidare bra match.
Bulans timeouter har varit väldigt bra och lägliga – bra coaching!
Clarence:
Att anpassa sina uppfattningar/önskningar efter verkligheten.
I augusti hoppades jag på en topp4-placering med ett spännande slutspel som följd.
Ett antal skador senare (bl.a. på ett par viktiga rollspelare), dåligt spel och förlustsviter som kunde sänka vem som helst, så har med Bulans inträde en förändring i taktik och attityd en stor förändring kunnat skönjas. Brynäs är inte slagna på förhand utan kan slå vilket lag som helst i serien........ och därmed
ja, också jag är glad/nöjd med en 9-10-plats. Skall f.ö. bli kul och spännande att se resten av säsongen..... när det var som mörkast och kvalseriespöket stod runt hörnet var det inte lika kul.
Clarence:Se SnowKings inlägg, han sammanfattar läget på ett bra sätt.
Ett kval hade inte varit någon fest, fel år att åka ur. För övrigt hoppas jag fusk klarar sig och enda anledningen till det är att det gynnar Brynäs ekonomi.
Blomman: 36 senaste matcherna, 1 mål, betydelselöst i Globen
Jösses...