Peja: Isf tycker jag inte att det var ngn medveten hembackning från vår sida utan främst en kombination av deras friska och rörliga anfallsspel och vårt eget slarv, trots att vi som Sunken uttryckte det, låg bra i positionerna men slarvade när vi väl fick tag i pucken.
Och när vi sen åker på en massa tvåor så blir hela vårt offensiva spel överlag sönderryckt. Många offensiva spelare får vila för mkt i BP och blir då lätt kalla.
Och det här märktes som sagt framförallt i sista perioden.
Fram till dess tycker jag att vi har bra kontroll på händelserna utan att egentligen göra en riktigt bra match.
Viket i sig tyder på styrka.
"Om inte Carlsson kommer ser jag gärna att Brynäs värvar någon allsvensk back med es-klausul."
Rimmar lite illa med ditt inlägg där du klassar bl.a AIK som ett klart sämre lag än Brynäs, bestående av en massa allsvenska spelare och Brynäsrejects...
Peja: "Tycker Czarnecki får ta på sig att AIK nästan kom ikapp, med tanke på att laget (som vanligt i ledning) spelade extremt defensivt i tredje perioden."
Hur tycker du att han isf borde ha coachat när vi tvingades spela BP i stort sett halva sista perioden?
Och nej: AIK har säkert inte ett bättre lag på papperet än vad Brynäs har.
Men matcher avgörs faktiskt inte på papperet utan på isen.
Vi är lite bleka bakåt i framförallt första perioden men har ändå på nåt sätt kontroll på händelserna i stort sett hela matchen.
Och AIK är betydligt bättre än sitt rykte, det dom saknar är skärpan i avsluten då man trots allt skapar rätt så mkt framåt.
Som jag ser det så blev alla BP i går (hur många hade vi? 12?) avgörande för hur matchen i stort kom att gestalta sig.
Vi hade väl 1 PP och där målade vi.
Ett PP som dessutom var felaktigt dömt.
Nu har journalisterna varit här inne och läst igen ;)
"• Du har blivit ganska hårt kritiserad av fansen på diverse webforum. Har du sett det?
– Nej, jag läser inte sånt. Men för mig kvittar det. Jag kan inte argumentera emot att jag har varit skakig, det är jag den förste att erkänna. Men när jag har anpassat mig till lagets spelsystem blir det bra, det är jag helt säker på. Jag är inte oroad eller stressad."
Redigerad kommentar
En liten notering, Calle Järnkrok leder skytteligan i ES. Visserligen delar han förstaplatsen med fyra andra spelare, men ändå! :D
Svedberg börjar närma sig 92% i räddningar..
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Anders Berg: Sluta nu, 3 viktiga poäng. Var glad för det.
I förra matchen vann vi mot en av guldfavoriterna med 4-2..