1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766345 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Har fan aldrig sett nått liknande från domarna.

HitTheLights: Vet inte om du tänkt på det, men det är flera (Ölund, Bobby etc) som är på vissa Luleåspelare efter avblåsning. Tycker det funkar.

Cardigan Daffipoff: En riktig skituvisning. Antar att Shitmin väntade in junioren och tajmade sin vurpa perfekt.

Brynäs vinner andra med 3-0! vad händer? :)

Horace76c: Shinnimin lägger sig, lågoddsare.

PåveMolin: Vaket och starkt av Kinnvall!

Dåligt PP allt går i slowmotion och ingen som lättar framför målisen

parks: statiskt och långsamt. Väldigt lättläst.

Totalt sönderläst PP....

SpecterV2: Märkligt att domare från Norrbotten dömer Luleå.

OveJärnkrok: Tråkigt som fan att erkänna men jag har ruttnat rejält på den här säsongen

PåveMolin:

Bra beslut, inget kan stoppa oss supportrar till världens vackraste sport att följa vårt lag oavsett hur det går

Respekt

Jag skall se Leksand i eftermiddag, har en känsla att vi torskar igen men va fan det är bara hockey ;)

Bifala: Ja alltså, Bäckis är vår bästa spelare och det är inget snack. Jag tycker kanske att hans jobb borde vara lättare än vad det är. Kanske inte ett helt sjukt uttalande men han är vårt bästa nygammla förvärv och det är inget snack.

Sedan tycker jag att TV4 och resten av blaskorna skulle låta honom vara.

KulaShaker: Ser även en annan Aftonbladet-artikel där publiken tycks uttryckt missnöje med inställningen. Råder absolut inget tvivel kring Bäckis hjärta för klubben. Han kunde leva gott men ser istället fullständigt blåslagen ut i denna video:
www.youtube.com/watch?v=VJGTtWTbO8o

Jag tror man hade legat topp3 med en medelmåttig målis istället för Delia och en back som klarar sätta passningar samt hota från offensiv blå. Det skulle lyfta även forwards prestationer.

Tommy: Malmö vill plocka Samuel Jonsson från Kalmar. Hade ju hellre sett Brynäs gjort den lösningen. Men Samuel kanske vill spela i södra Sverige.

Rodrigo: Detta är ett haveri som saknar motstycke, hur i helvete kan detta få ske, nu måste man sparka ut Alcen, Molin och Masken med en gång!

Jugge: Tänker att man ändå kan förstå logiken med AJF. En av våra styrkor föregående säsong var omställningsspelet. Att komplettera truppen med en speedig svensk spelare i bra ålder var inte en så dum idé. Men det är tydligt att man överskattade hans egenskaper, lämplig lön och vilken roll han kunde ta 2025.

Tänker också att han, likaså som resten av våra forwards, lider oerhört av att det saknas spelskicklighet från backsidan. Det finns nästintill inga ytor att komma loss på, eftersom nästan ingen av backarna kan slå en öppnade passning eller bryta mönstret för att skapa ytor åt andra.

Peja: Om Djos nu har varit skadad hela tiden så är det ett ännu större misstag att man inte har värvat en ytterligare back redan under sommarn.
Jag säger det återigen att tränartrion borde få hjälp i form av Roger Melin eller Janne Larsson eller båda två.

Peja: Någon i GDs liverapport som drog paralleller mellan Djoos och Lasse Jonsson. Han blev ju också bara sämre och sämre, och sedan visade det sig att han hade reumatism som gjorde att han fick lägga av...
Man börjar ju fundera, för Djoos har bannemig bara blivit sämre och sämre.
Som han har spelat på slutet så skulle han liksom inte platsa i ett bottenlag i allsvenskan.

Gavve: "Ludde som spelade hos oss skulle man kanske kunna se som en floppvärvning också? Även om han inte lär vara lika dyr som AJF var han ju enormt hype:ad (både här inne och utanför).
Ligger under Clara i räddningsprocent (88.55% mot 87.78%) och då har Clara ändå mycket mycket sämre siffror i BP (75.86% mot 84.21%). Vid lika styrka är det 91.81% mot 89.13% till Claras fördel."

Men kom nu inte här och visa med fakta det som alla sa var en gigantisk miss av Alcén. Att släppa Ludde.😀

Nä, skämt åsido.
Bra att det finns nån nyans på Luddesidan.

Gavve: Du behöver inte be om ursäkt. Det finns olika infallsvinklar och åsikter. Det är naturligt. Det är också naturligt att man är lite sur efter en match som igår, man planerar hela dagen runt matchen det slutar med att man delar en frustration med tusentals andra i arenan.

Min poäng är väl lite att Brynäs har ganska många matcher där man gör få mål trots många lägen. Om man kollar över hela säsongen trendar lagets tilltänkta målskyttar mot dess målskördar över hela grundserien:

- Silfverberg 25 mål
- Rödin 16 mål
- Kopacka 10 mål
- Lindblom 9 mål
- Trivigno 6 mål
- Bellows 3 mål
- Fjällby 3 mål

Utan att ha just den statistiken framför mig är jag övertygad om att Silfverberg, Rödin och Bobby är de spelarna ovan som skapar mest åt andra utöver de egna målen.

Hur som helst, när laget torskar alla dessa matcher på grund av få gjorda mål / ineffektivitet, menar jag att detta inte hade skett om man hade spridit ut produktionen mer. Och då är det oundvikligt att kolla på vilka som inte producerar, och då är det oundvikligt att inte komma in på alla ovan som trendar mot 10 mål eller förre. Det är en väldigt grov underleverans, ju längre ner på listan, ju större är underleveransen.

Bellows är som sagt en oerhört meriterad målskytt som har gjort massa mål i sin karriär. Jag kan knappt komma ihåg senast han ens var nära att göra mål, och självklart är det en sån spelare som man måste skeppa om det går att få tag på en potentiell spetsforward. Bellows är inte längre en potentiell spetsforward i Brynäs.

OveJärnkrok:
Återigen.
Ett lag spelar inte en mängd matcher där de är ofta överlägsna men ständigt förlorar utan att säga att laget har problem.

BP är en del av defensiven
Målvaktsspelet likaså.
Titta ofta hur BIF släpper in mål: slarv, misstag, dåliga pucktapp, dålig markering osv.

Dessa saker händer gång på gång på gång & då är det inte en tillfällighet.

En sniper som gör mål?
Silfer, Belllws, Kopacka, Rödin - alla erkänt duktiga målskyttar. Om de inte gör mål.... vad säger då att en ny spelare bara kliver in , vräker in mål?

Nä problemen är större än enskilda spelare

Lulessss: Ja, det är inte ett elitmässigt agerande av Delia. Han går otroligt hårt på skytten och fortsätter att göra det när skyttens vinkel är så pass dålig att det inte längre är ett bra läge. Delia hör inte hemma på den här nivån.

Jockster : Kommit igång? Bellows var urusel ikväll och om någon vill ta över hans kontrakt är det bara att sätta honom på en taxi dit oavsett om så krävs en taxinota från Gävle till Prag. Men visst, han är inte ensam om att floppa.

Thellen: Blir så fel på sociala medier. I sådana fall får man berömma Delia för att han verkar vara en sådan great person men att hans insatser i Brynäs blivit fel från början och det nu behövs en ändring.
Sak och person är sjukt svårt verkar det som.

Asterix: och där sågades JAs värvning av Witkowsky i tv-studion.
Håller med om att det inte är en spelare som lyfter Brynäs men samtidigt så behöver vi fylla på truppen. Bara att ta in Jonsson också, bra att få in flera spelare som rör om i grytan.
Nästa åtgärd, vila Silfverberg ett par matcher och låt Hillström ta platsen. Vi behöver sätta eld i röven på PRO gänget och då kan vi lika gärna lita juniorerna gå in och kriga arslet av sig.

Uppladdat:

500x0-1b320af4-40a1-484b-8721-5f980818426b.jpeg

Jugge:
”DELIA”
Uppladdat:

500x0-img5720.jpeg

Jockster : Hade Brynäs haft normal utdelning idag hade den här matchen vunnits med 6-3. Då hade fokuset inte hamnat på Delia.

Vet inte ens vad jag ska skriva efter matchen… Inser bara hur mycket det här laget påverkar mig nu när vi är igång igen efter uppehållet… Känner mig helt jävla tom efter förlusten och kan inte ens sammanfatta vad man sett.

Det jag däremot tar med mig är två saker.

Delia är (tyvärr) inte en SHL målvakt, Brynäs gör varken sig själva eller honom en tjänst som låter honom fortsätta stå. Absolut ställ honom på tisdag mot Bern, men sen måste vi bara rulla på med Clara tills dess att Källgren är tillbaka helt. Och om det dröjer med Källgren så måste Alcén hitta en ny keeper som kan avlasta Delia. Har för mig att vi har namngett Västerås keeper som 3a, skulle det eventuellt gå att låna in honom en omgång?

Och andra spaningen, sära på Kinnvall och Kempny illa kvickt, man testade dom tidigt på säsongen, det flög inte, nu sätter man ihop dom igen (jag vet att vi saknar backar) och det flyger inte. Låt Kinnvall spela med Hägg, dom har ändå sätt okej ut. Kinnvall behöver en Berra/Hägg för att hans defensiva brister inte ska skina igenom.

Delia ska inte stå i ett SHL-mål…

Vid 1-2: Ren målvaktstavla. Som vanligt jobbar han för långt ut. Galet långt ut den här gången… Lämnar målet helt öppen för vilken gång i ordningen. Målet som ger momentum till Malmö….

Vid 2-2: Svårt att kalla det tavla men sen i sidled och inget jätteskott. En målvakt i zonen tar den…

Vid 2-3: Inget att göra åt…

Jockster : Ja självklart så gissar jag. Jag tror att vi vinner med Clara. Det är väl det nästan alla gör här inne hela tiden? Gissar? Tror saker?

Jag tror vi har seriens sämsta målvaktspar. Jag gissar att det är en stor del av problemet. Jag tycker Clara är betydligt bättre än Delia.

Gälla verkar ganska nöjd , säger väl allt

OveJärnkrok: Med jämnstarka målvakter vinner vi denna match 99 / 100 gånger. Det är ganska jävla långt från verkligheten tyvärr.

Detta var Delias sista match. Precis vad truppen behövde. Ett sargat självförtroende blir dystrare på värsta tänkbara sätt efter ett uppehåll där man försökt bygga upp på nytt.

Zappaholic: Vi har tyvärr SHL sämsta målisar och lär int bli nån ändring denna säsong heller

Kommer nog bli glesa läktare framöver.

Att vi inte ligger toksist i serien är ju fan imponerande eftersom att vi ALDRIG vinner målvaktsmatchen. Detta är så jävla sorgligt och dåligt.

Fy fan vad dåligt skött av alla inblandade.

Skönt att veta att Alcén värvat en skön snubbe i Delia iaf. Verkar inte vara så höga krav för att spela i dagens Brynäs, är du en skön filur har du ett kontrakt mellan 100-200 lök i månaden. Spela hockey kommer i andrahand hos Brynäs IF.

OveJärnkrok: Blomgren visar Brynäs och Alcén vad en bra keeper ger laget.

Vi fick uppleva det förra året med Persson

Är det inte landslagsuppehåll snart?

Farsang: Det blir kaos vid andra målet eftersom Larsson i princip var satt ur spel.

Nej, försvarsspelet är inte perfekt, men det är inte Malmös heller. Brynäs skapar många fler lägen men deras målvakt gör bra räddningar.

Det ingår liksom i arbetsbeskrivningen som SHL-målvakt att göra bra räddningar. Om lag alltid har perfekt försvarsspel och motståndarna inte får några svåra lägen alls kan man ställa vilken div1-målvakt som helst.

vi är sämst: Med Clara 2-0

Peja: Ofattbart att de väljer Delia i mål ikväll

lapad:
Varför spelar vi Delia? Vill vi inte vinna några matcher?

Haha va fan gör Delia? 😂😂😂

dabif: jävla kul att se Norlinder utnyttja sin fart äntligen. Han gjorde ju många uppåkningar mot Bern med 💪🏼

OveJärnkrok: tycker Delia var bra mot Bern. Helt rätt att ställa han den här matchen med och hoppas på att han fortsätter på samma spår.

Någon gång måste man ju låta han försöka igen liksom

Rodrigo: Avtal resten av säsongen med Luke…….

Jugge: Tyckte han var sämst på isen i varje semifinal, som jag skrev efter flera av matcherna var han en uppenbar svag länk hos Skellefteå. Urusel med pucken och seg. De som tror han kommer vara en faktor i ett eventuellt slutspel kan ju ställa sig frågan om han var en faktor mot Brynäs?

Dessutom har Hockeynews rapporterat om en sargad kropp efter en lång karriär…