1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 767696 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Slängde ihop ett klipp med min nya favorit.

{9630}: Inte första gången du är här inne och lallar. Vad vill du egentligen? Det enda du gör är att skämma dig.

Men för fan lugna er! Vi spelade skit i säsongens första träningsmatch? Det har hänt förr! På fredag kanske vi slår örebro eller inte, det får vi se.

Timrås tränare sitter inte och är nöjda med en match där man skäpper in 4mål, i SHL torskar du snudd på garanterat om du släpper 4. Däremot är de nöjda med vart deras avslut kom ifrån.

Våra backar går bort sig om och om igen och det skapar timrås ytor, det kommer inte se ut så när serien är igång.

Timrå fick öva PP och vi BP, det var nyttigt.

Tempot och passningarna sitter inte…ännu.

Det är heeelt omöjligt att dra några växlar efter den här matchen. Ser det lika ut om 2-3matcher, då kan vi blrja oroa oss.

Chanzone: Tar verkligen alla härinne en sån här match som riktmärke för säsongen som kommer? Om ni inte förstår att detta är en träningsmatch, så blir ju allt jobbigt för er..

Back: Många skriver att det bara är försäsong men man ska väl för fan inte gå ut och bli totalt förnedrade på det här viset!! Måste väl kunna spela för märket och åtminstone gå tillbaka till grunderna?!

Blir nog allt lite oroad av att det ser så rörigt ut, det gör det ju inte för Timrå.

Gusten:
Jag vet.

Kolla bara dessa med honom:
Rödin - Larsson - Bailey
Timashov - Björninen - Olesen
Scott - Palve - Eklind
Birgersson - Ölund - Nordh

Peja: Hade vi inte haft Bergman så hade det kanske varit bra att säkra upp. Men just nu så sitter vi redan på 8 backar med kontrakt.
Skall våra unga backar som Johannesson & Lindstein ens få chansen att utvecklas så gäller det nog att vi har lite is i magen och inte plockar bort deras chans redan från start!
I nuläget har vi en stabil 6:a med Kinnvall-Berra, Sklenika-Hedberg & Friman-Johannesson. Därefter får Bergman och Lindstein slåss om 7:e rollen och eventuellt hoppa in vid sjukdomar/skador, ett perfekt upplägg!

Skagge: Om jag ”vore Brynäs” och nyheten läckt ut i förväg och förstört överaskningspresentationen skulle jag ha gjort så här för att rädda presentationen.
Ta bort honom ur laguppställningen, gör alla nervösa och osäkra… Blir då ett grymt jubel av lättnad när han sedan presenteras.

Han kan ju inte sitta opresenterad på autografskrivningen strax innan med 100-tals fans vuxna & barn som enbart frågar gång på gång om han är klar, snälla är du klar o s v och försöka hålla masken - skulle vara helt orimligt.

Vill passa på skicka en massa kärlek till Börje Salming i en svår stund!

Min idol när jag växte upp och i mitt tycke Brynäs och hela Sveriges bästa spelare genom tiderna. Han stod för allt som gör hockey till världens bästa sport.

Älskar dig Börje!

PS. håller med Sanny om att hans tröjnummer borde pensioneras i Tre Kronor men är det nummer 5 eller nr 21 som ska pensioneras?

Pigalle: Blir så till mig i brallan så jag måste slänga ur mig en laguppställning! Vi kör en finnkedja och så räknar vi med Gunler om några månader:

Timashov-Larsson-Rödin
Komarov-Björninen-Palve
Olesen-Scott-Gunler
Eklind-Ölund-Birgersson

Pigalle: tror dock inte Björninen kommer lira i en tredje, har väll varit i flera intervjuer manner sagt att han ska lira någon av de 2 första, men tänk vilken lyx att någon spelare man tycker är för bra för en tredjekedja kommer behöva lira där

Komarov som ersättare till Sallinen om vi tänker så istället så kan ju ingen vara negativ till det? :P

Skagge: Jag hade ställt Kinnvall på point alla dagar i veckan. Jävlar vad vass han var där i Timrå.

Olli Hahl: 🤣🤣Lander är inte i närheten av J.Larssons klass..

Jag ber enormt mycket om ursäkt - men jag gör det med tydlig tillfredställelse. Johan Larsson, varmt välkommen tillbaka! Det trodde jag inte på, så sent som för tre timmar sen. Men ibland är det fan så skönt att ha fel...

AW-M89: tänkte skriva något liknande, hade varit skönt att se någon mer komma med att dem hört samma uppgifter, men Sasse är någon som vet hur galna Brynäsare är så han har nog kött på benen annars får dem det jobbigt till helgen :P

Edit!
skriver detta och kollar twitter igen och då har mrmadhawk skrivit att han hör samma sak och 3år fyfan nu jävlar

Chanzone: Har en tjej på jobbet som är HV.
Die Hard dessutom..

Hon "räknar" kallt med minst slutspel. Läser att dom är tippade som guld.
Påminde henne om sist dom var topptippade..

Verkar inte finnas någon info om att Svarta-vita kommer sändas? Vore en besvikelse minst sagt. Kan tycka att den borde vara tillgänglig för alla.
Om inte annat så borde man väl få NÅNTING för att betala in privatpartner varje månad…

AW-M89: Jag ser starka målvakter en bra backsida som mycket viktigare än att lägga hela budgeten på en massa forwards , tror vi kommer ha flera lag med bra forwards men svag backsida ojämna målvakter efter oss i tabellen .

Rodrigo: Du beskriver det som att det vore något negativt, jag gillar att det är lite retro-stil på dem.

Peja: Tycker att Josefson är ett bra bevis på hur stor skillnad det är på NHL och SHL. Rätt mediokra stats i NHL och mest spel i 4:e linan. Kommer hem och blir vald till SHLs bästa spelare 18/19.

Så kan vi få en spelare som varit ordinarie i NHL (Larsson, Simon etc) så skulle det ju vara ordentlig spets!

Alltså hamnar Jonathan Dahlén i Tmrå så går det inte att säga annat än att de gjort en spektakulär silly.

Åtminstone på forwardsidan…

Lander, Wedin, Pettersson, Dahlén… Sjukt egentligen…

ellis: Du är ju lagom tröttsam, suck...

Tigerhjärta: Verkar som schweiziska lagen börjar fylla sina sista importplatser med spelare som inte tagit plats i NHL nu. Borde börja röra på sig med spelare till SHL snart kan man tycka. Vill egentligen inte få för höga förhoppningar men det faktum att Johan Larsson fortfarande finns på marknaden, fan man börjar ju hoppas lite ändå...

Silfverkroken:
Standard kommentar av den absolut jobbigaste och drygaste personen här inne. Med en attityd som är skriker besserwisser!
Jag bryr mig inte mycket längre.
Alla spelare jag skrev är klara förutom Dahlén och det störde honom nått så otroligt. Håller på säger att jag hittat på fler spelare.. utan att ha kunskap eller belägg för det.
Vad tillför Axle här på HS egentligen??

Pettisbif: kan ju inte fälla sånna kommentarer om Lilja.
Han har ju gjort allt han kan för att få bryta kontraktet, personligen,Malmö , Linköping , svenska ishockey förbundet osv.
Läste nånstans att bryta kontraktet skulle vara 2/3 av lönen, räkna lågt att han har 3 miljoner per år och kontraktet var på 2år, landar du på 4 miljoner.
Pengar det å.
Han river nog inte ner mycket applåder från läktarna i vinter.
Ta reda på all fakta först innan du dömer någon Peter. Du om nån vet vad jag menar med det.....

Räven: Så här säger Manner:

– Vi behöver några till men vi behöver inte ha för bråttom, vi behöver hitta bra spelare som ger något till laget. Så länge vi använder våra duktiga juniorer, som är på gång nu, kan vi spela med dom.

Ville lägga till det innan folk får panik och tror att vi bara ska ha in en forward till. Vet inte riktigt var Sasse fått det ifrån.

Hade det inte varit jävligt häftigt om man presenterade Johan Larsson under Svarta mot Vita inför publik? Vågar inte hoppas på att Johan Larsson kommer hem men det hade varit oerhört häftigt att landa han

ellis: Haha du är bra rolig du.
Med din filosofi är den som värvar klart snabbast, bäst.
Komiken är ENORM!

Detta är ett plock av forwards i NHL/AHL, inte alla!

NEJ TACK
Leo Komarov (35y) – KHL – Svagt rykte till Luleå

LÅNGSKOTT
Teemu Hartikainen (32y) – KHL – Ryktas till flera lag i NL
Sonny Milano (26y) – NHL – Klart att han lämnar Anaheim.
Johan Larsson (30y) – NHL – Ingen status
Rocco Grimaldi (29y) – AHL – Ingen status
Evan Rodrigues (28y) – NHL – Ingen status

INTRESSANTA
Brendan Perlini (26y) – NHL/AHL – Klart att han lämnar Edmonton
Michael Dal Colle (26y) – AHL – Klart att han lämnar Islanders.
Daniel Sprong (25y) – NHL – Klart att han lämnar Seattle.
Juho Lammikko (26y) – NHL – Klart att han lämnar Vancouver.
Tyler Pitlick (30y) – NHL – Ingen status
Riley Sheahan (30y) – NHL – Ingen status
Brett Connolly (30y) – AHL – Klart att han lämnar Chicago.
Brett Ritchie (29y) – NHL – Ingen status
Remi Elie (27y) – AHL – Ingen status
Justin Bailey (27y) – AHL – Klart att han lämnar Vancouver.
Dominik Simon (27y) – NHL – Ingen status
Graham Knott (25y) – AHL – Ingen status

Vi kan ju inte skapa panik för att ett av våra stora önskemål gick förlorad till NL...
Det finns spelare kvar där ute, lugna er.

Finns fler i AHL/NHL & kandidater finns i KHL, NL, Liiga osv också.

Sv: Hockey???
Kimpa : äh mig stör det inte. Kul att läsa annat än massa töntigt jidder bland supportrar som det är så ofta. Kukmätartävlingar för det mesta.

Finns inte mycket Brynäs nytt att surra om så varför inte läsa vad som bjuds och le!

Sv: Vad o vem saknas i dina kedjor?
Ska Brynäs ta ett steg nästa säsong så är det OTROLIGT viktigt att man träffar rätt på sina två eller tre(?) sista värvningar. Blir det kantboll på dessa så är risken att vi harvar där nere mellan ingenmansland och slutspel rätt stor tyvärr. Detta trots att laget rent defensivt känns betydligt bättre komponerat på pappret än förra säsongen.

Skulle man däremot träffa rätt så känns det inte helt orimligt att vi skulle kunna tampas om en topp 8-placering med mersmak. Hur känner ni?

Just nu känns laget för tunt och trubbigt framåt. Förhoppningsvis så landar vi in, åtminstone, en riktigt bra poängspelare som kan hjälpa till att släppa lite på pressen på våra kreativa spelare.

Ska dock säga att det var länge sen jag var så här nöjd med en silly. Känns som det blåser positiva vindar runt klubben.

Alfred : såg också en kommentar om att han inte tränar på laget utan är utomlands, laget har just nu semester många som är utomlands etc, och han var med laget och tränade innan semestern. Så väldigt onödigt att sprida falska rykten om våra egna spelare som kan ses negativa

Luddf: Varken Sörensen eller Söderberg fick förnyat kontrakt i NHL därför återvände dom till SHL , alla Brynäs killarna har fått förnyat kontrakt dom håller fortfarande en hög nivå .

ellis: Hur många spelare som fortfarande har något att ge i NHL har vänt hem till någon annan svensk klubb de senaste 10 åren? Klart som fan att man hellre spelar i NHL än i Brynäs (eller någon annan SHL-klubb). Naivt att tro något annat.

Tgl: Det som jag tycker är drygt är all tjat om återvändare. Hur ofta vänder spelare som har tagit plats i NHL hem bara så där om fet inte finns andra orsaker som te.x att man vantrivs eller har andra personliga aspekter att ta hänsyn till.
Håller också med att vi måste tacka Manner för en del nyförvärv men Alcen är fortfarande ung och så fungerar det också i andra föreningar. Tränarna lockar med sig några av sina gamla spelare.

Nu får vi hoppas att vi signar ett par riktig vassa forwards, då blir jag och de flesta nöjda antar jag.

Ha en trevlig fortsatt helg/lördag

MatteZzZ: HV-71 supporters är lika dryga och enögda som dom i Linköping,så inte så konstigt att en HV supporter kommer in här och försöker spela allan,det kan inte vara lätt att det var Brynäs som sparkade ut HV ur SHL

{9873}: En till svensk som går till KHL Fredrik Claesson sedan tidigare Robin Press ibland är är inte hockey det viktigaste i livet men tydligen är pengar viktigare än moral så stäng av dom på livstid i svensk hockey blir så fruktansvärt besviken.

Peja: håller med, är så grymt trött på PS-skatten till en stor del värdelösa PK-journalister.
Det hon skriver är inte korrekt. Om man läser det Svedman skriver så sitter sponsorerna med i styrgruppen för En bra start. Vilket ger god insyn och dessutom styr arbetet och troligt vis ser kostnader och vart pengar går.

Vad tråkigt det är med off-season. Bara massa käbbel om nån svintråkig artikel. Fyfan, ge mig hockey!!

Kulltorp: Det är inte grävande journalistik som man ska vara orolig för. Det är vinklad journalistik och läsare som inte begriper hur vinklad journalistiken är ibland.

Brynäs redovisning av En Bra Start är tillräckligt utförlig för Gävle Kommun och övriga samarbetspartners, som även är nöjda med aktiviteterna som utförts. Att det överhuvudtaget framställs som en granskning är en vinkling i sig, eftersom man mellan raderna antyder att det finns oegentligheter, trots att Brynäs redovisning redan har accepterats av alla stakeholders.

Kul att se att det ser ut att göras flertalet ändringar i arenan för att öka publikupplevelsen.
Litar stenhårt på att en man som Svedman som varit varuhuschef m.m. för IKEA har järnkoll på hur man ökar kundupplevelser!
Ser fram emot vad han kommer att göra med föreningen.

Chanzone: håller med de som efterfrågar större ok men jag vidhåller att detta är den bästa hittills 👇🏽
Uppladdat:

500x0-97424442-0035-43f1-862d-1438a09b8461.jpeg

Blå grottan: Har det inte varit snack om ett "hall of fame" i rinken? Det lr ett typ museum skulle kunna vara lösningen på att hylla en massa spelare som kanske inte riktigt "förtjänar" att få sin tröja i taket.
Jag tänker mig att i ett museum skulle Brynäs kunna ändra utställningen några gånger per år med ett ihopsatt lag med spelare genom tiderna med en beskrivning av vad de betytt.

Svarta mot vita är tillbaka 👍🏽

Vad jag förstår kan man inte "tacka nej" om det visar sig att nån ex Brynäsare från NHL vill komma hem och inte skriver nytt kontrakt i NHL.
Tänk om Järnkrok, Larsson och Boqvist inte får något NHL kontrakt på nytt. Betyder det att alla 3 kan komma att bli aktuella för en återkomst till oss?

För om Mäenalanen är klar. Som jag outa först av alla. På ett 2års kontrakt. Rätt ska vara rätt.
Plus att dom 3 NHL stjärnorna kommer..
För det första. Har vi ens råd med det om det visar sig att alla 3 viol hem till Gävle igen..?
För det andra om vi får alla 4.. tänk vilket jävla lag vi har då.

Rödin - Järnkrok - Larsson
Mäenalanen - Björninen - Boqvist
Scott - Palve - Timashov
Olesen - Ölund - Eklind

Man får ju en feeling till 93 laget och dess kedjor.

Killar, jag är lite full. Och när jag är lite full vill ja alltid hylla en lite okänd Brynässpelare.

Idag tar vi en stor skål för Jonas Stöpgeshoff!

{9873}:
Tror ingen ville bli störd med halv jobbiga frågor när dom har semester och njöt med en kall allesammans.
Men det var lockande att fråga Järnkrok iaf. Såg ut att ha extra trevligt med Berra.. Så mycket kan jag ge.

PS.Jag slog Roger Melin på förra tävlingen men kom på 2a plats tätt efter buss chaufför Johnny. Idel Brynäsare 😉

{9682}: Ni kanske isåfall ska fundera på att ta steget ner i ettan också. Då får ni billigare resor och gratis träning med att skotta uterinkarna i hembygden.

Kul att du tittade in, man träffar ju annars inte på MoDo-iter när man går på hockey nu för tiden.

Peja: Men hallå? Vill inte låta spydig på något sätt, men det där målet av alla?
Om man vill visa nostalgiska mål och klipp så finns det ju flertalet andra från 2012. Silfverbergs 1-0 i finalen, Silfverbergs läckra mål mot Frölunda kvarten, Nordqvist snygga mål i den underbara utematchen mot Timrå?
Nej klippet är opassande om det ej besitter något underliggande, enkelt.

Björninen förstärker sig till ett PP, haha mäktigt!
Mot Kanada får man filma, finns inget lag som ”fuskar” så mycket som dem i landslagssammanhang!