1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769609 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Skagge: Desperat sätt att lösa problemet. Jag har inget emot Blomman men ytterligare ett bevis på hur illa det är i Brynäs.

Forsberg 1978: Regnkläder..? Pft!

Mormor har sytt en tvångströja i silikon åt mig.
Årets brynäsjulklapp 2022.

JohnnyBotox: Det är väl ingen som ifrågasätter värvningen av Lindbäck. Det är hur allt gått till, hur han och Veini inte tävlat på lika villkor. Att Lindbäck haft förtur trots att han varit den sämre av dem båda. PLUS att man gjort sig av med en av landets bästa målvaktstränare till förmån för kompisvärvningen Honken. Så man har helt på egen hand fuckat upp detta från Brynäsledningens håll.

Appropå diskussionen om Silfverberg kan tillföra något i Brynäs:
tycker han har varit riktigt bra hittills ikväll mot Oilers. Ner som siste man hem, upp och stångas framför motståndarmålet, vinner puckar i sargdueller o s v
Han skulle nog tillföra i Johan Larsson-klass utan tvivel om han kommer hem i närtid. D v s toppklass.

bradberry: Fattar inte grejen med folks syn på Järnkrok. Tror många inte följer NHL så noga? Järnkrok har t ex aldrig varit nära AHL efter han tog steget upp, han har också främst haft mycket defensivt ansvar i Nordamerika (inte endast) men setts som en bra byggsten då han ändå är god för runt 30 poäng.

Pålitlig, användbar, nyttig.

Svensson_62: Säga att järnkrok har hängt på gärdsgården tyder på att du inte riktigt vet vad du skriver om va?
Vad har han? 9 raka säsonger i världens bästa liga som ordinarie, otroligt uppskattad då han förmår spela flera olika roller.
Nästan ett hån mot Calle att skriva något dylikt.
Var väl första året vad jag minns han spela i Ahl/utlånad till Brynäs.
Gör om gör rätt.

Anders Berg: ” Hv71 fortsätter att värva. Där finns ambition att inte åka ur SHL.”

Så kan man se det.
Man kan även se det som att laget var felbyggt från början och nu måste man bränna stålar på att ställa saker till rätta.

ersa: något som iaf jag inte hade koll på är att man får bara ta in spelare på korttidskontrakt vid skada och landslagsfrånvaro. Det förklar lite varför man gör som man gör. Hade gått att gjort det när JL blev skadad. Här har man ett uppehåll på en vecka med träning och man vetat ett tag att Strömgren skulle iväg så det blev mer planerat.
Noterat från träningen som Pajjen höll i idag var att han ryade till några gånger när spelarna inte var riktigt påslagna

Tyckte jag gjorde ett riktigt kap idag! Dock förra årets tröja men för 350 spänn så blir man väldigt glad. Trevlig Lucia alla brynäsare där ute!
Uppladdat:

500x0-screenshot20221213-172817gallery.jpg

lapad: Förhoppningsvis händer något under detta uppehåll. Kan berätta att Alcén jobbar hårt för att lösa det här.. varit nära med en gäng spelare. Tyvärr har BIF gått bet på dem... Kempe exempelvis valde pengarna och 2 år i Lule. Alcén var inte beredd att chansa på 2 säsonger på en skadad spelare.
Styrkebesked att man inte gör som Bengtzén och chansar på första bästa lediga

Huge: Du skriver..".Och i det läget förstår jag inte vad Honken egentligen ska kunna bidra med när det gäller att hitta den "rätta känslan" som Limpan söker efter.
Limpan är ju en väldigt erfaren och skicklig målvakt som efter alla år förstås känner sig själv och hur han vill ha det och vad det egentliga problemet är, när sådana uppstår"
Vad detta innebär för Brynäs är alltså att Brynäs ska vänta tills han hittar den rätta känslan!!?
Att detta kostar Brynäs poäng placeringar verkar inte du tycka är så viktigt. INGEN spelare..tränare sportchef är större än Brynäs!!!
Återigen tycker jag att du visar att du inte har Brynäshjärta. Du tänker endast på att du ska ha rätt i diskussioner..

Supportern: Detta eviga surret om "kunniga yrkesmän".
Hela argumentet är ju snurrigt. Yrkesmän kan ju absolut ifrågasättas.

Exempel:
-Du har sparpengarna i en fond
-Fonden förvaltas av kunniga yrkesmän

MEN
-Fonden bara rasar i värde. Varje år rasar den, trots löften om bättre avkastning.

Vad gör du?
Jo, du ifrågasätter detta och BYTER fond innan pengarna är borta.

Men HUGE kanske låter sina sparpengar vara kvar i fonden, för yrkesmännen borde ju veta hur man förvaltar den.

{8399}: Är det vad som är bäst för Anders eller Brynäs IF som är viktigast?
Hur lång tid ska man ge honom att ”hitta” tillbaka?
Ska vi hoppas på att projektet Anders Lindbäck hittar sig själv igen när vi spelar i Allsvenskan?

Snacka om att personer tolkar inlägget fel. Säger inte för en sekund att Brynäs har gjort rätt som spelat Lindbäck före Karhunen, eller för den saken skull Veini.
Att brynäs skulle ha skyldigheter osv, vad kommer det ifrån, inte är det mitt inlägg.
Allt jag säger att det gör inte saken bättre att älta hans bedrövliga spel på sociala medier något mer.
Är dock inte förvånad när det är ”spolaisen” som är Brynäs mest pessimistiska supporter och ”Bulten” som är KKs älskling som går i taket när man endast försöker ge en annan syn på diskussionen än att bara fortsätta spy galla på Lindbäck.

Horace76c: Vad blev skottstatistiken tillslut?
Vi kommer inte att vinna när vi släpper 4 puckar på 10-12 skott. Ju mer jag tänker på dagens match desto mer arg, ledsen och besviken blir jag🥺. Vi hade 1 poäng med ca minuten kvar, chans på 2p. Tappade alla poäng 😡.
Arg, ledsen och fortfarande jävligt besviken.

Spacebb: Man blir mer och mer irriterad ju mer man tänker på hur Alcén hanterat målvakts situationen. Slänger iväg en helt sjukt bra målvakt (Veini). Och nu ger man inte ens Karhunen någon chans…Och målvakts tränare posten. Herregud, då brinner skallen när jag tänker på den

{7981}: Man får väl hoppas Brynäs sparkar Honken illa kvickt, Anställer någon som ger 100% för målvakterna och skulle Lindbäck ha nått emot det efter så kan man visa vart dörren är!

För så mycket tabbar denna herre gör så måste Brynäs ställa krav! Det måste ta ett slut detta jäkla ryggdunkande som Brynäs håller på år efter år med! De måste inse att detta är åt helvete fel väg att gå!

Och att låta Veini gå efter vad han gjorde för Brynäs förra året är under all kritik! Han skulle varit våran första keeper. En ung, hungrig målvakt som troligtvis hade växt in i spelet även denna säsong.

Nej Brynäs ska skämmas över hur man sköter denna klubb. Man tar fel beslut efter fel beslut!

Huge: Manner BORDE bytt Anders efter 3 målet..Anders ska ha ett av dem målen men framförallt att HAN på 7 skott släpper 3. Manner skulle ha agerat då...inte chansat vidare med Anders..Manners fel att vi torskar idag helt klart!!!

Chanzone: och att man kickar Solhberg för att ta in Paddel-Honken. Han verkar inte ha verktygen för att hjälpa Lindbäck att hitta rätt.

Anders Lindbäck i Tre Kronor känns som Babben Larsson i en Fröken Sverige-tävling.

Jag är så JÄVLA less på svågerpolitiken som försiggår i vår klubb. Nu är det hög jävla tid att folket som jobbar inom klubben rannsakar vartenda jävla hörn och ser till att få lite ordning på skeppet innan vi faller igenom totalt.

Bänka Lindbäck på obestämd tid, kicka honken all världens jävla väg om han vägrar jobba 100%

Ge Alcén någon som kan lära honom hur man är en sportchef UTAN att behöva förlita sig på sina tränares kontakter.

Se för i helvete till att ta ett förbannat jävla ansvar nån gång och jobba för en lösning istället för att rulla tummarna!

HELVETE VAD LESS JAG ÄR

Tigerhjärta: Inte ens Felix var så här dålig.
Då har man nått en ny botten.

Riktigt bra match från alla utom målvakt idag. Fruktansvärd förlust. Håller med föregående: lindbäck -packa väskan.

Den som fortfarande försvarar Lindbäck är rätt efterbliven.

För helvete Lindbäck!

Jag saknar VV....

Haha, nu såg jag Hartmanns filmning. Måste ha en inramad bild på Shinnimin på nattduksbordet.

JanT: Hoppas på tre pinnar för BIF och RBK idag.

PuckkcuP: Varför inte återvända till Fakers forum? Där kan du hålla monolog med dig själv.

Som Växjöbo och Brynässupporter är jag välbekant med det faktum att det ligger högvis med HV-kepsar, HV-halsdukar och annan bråte i många Växjöhem.

BIF Kungen: Jag tycker inte Berra riktigt kommit upp i sin tidigare nivå sen han kom hem från Sochi. Men den här säsongen är ju en ”katastrof” hittills och långt ifrån godkänd med det lönekuvertet. Visst, man kan ”skylla” på skador och avstängning men sanningen är att han måste upp.

Kraven höjs i takt med storleken på lönekuvertet, det gäller alla.

munkas:
"fem raka torsk så är det väl inte så konstigt om stämningen är lite smårisig"
För det första... jag har inte läst en enda kommentar där nån påstår att läget är bra!
Jag har varit Brynässupporter sen mitten av sextiotalet, det har varit ett antal förluster under åren... jag satt på Scandinavium när Frölunda vann med 12-1... Jag har varit besviken, ledsen och kanske lite arg nångång.

Men herregud människa...
Aldrig att jag skulle sjunka så otroligt lågt att jag skulle håna, och göra narr av mitt Brynäs... det finns bara inte på kartan...
Därför blir jag väldigt provocerad när vissa väljer att göra sig "rolig" på mitt Brynäs bekostnad.
Så...man kan va kritisk... tycka att laget gör mycket fel...
MEN... Nån simpel stand-up wannabe som gör narr av Brynäs är inte godkänt i min bok!

BIF Kungen: Grattis till vinsten Brynäsare, vi förtjänade absolut inga poäng ikväll, mycket rättvis seger, nu är man förbannad så får se när man lyckas somna haha.

Tackar för en god match, ni skulle fått segern och fick den

Spelar vi som mot FBK / Lule nu när rödda å Larsson är med då kan vi överaska hela hockeysverige . Jag är optimistisk inför kvällens match . Grabbarna borde kunna spela avslappnat utan press för INGEN tror på oss ..💛🖤❤️Naivt att tro kanske men då är jag väl det då. Naiv 😀

Hört att Bjerkén (administration sporten) håller på att försöka lösa ett korttidsboende. Lär ju innebära att någon ny spelare är på g in antingen till herr eller dam ?

När Palve kom in första säsongen så löste hon ett boende åt honom på Engeltofta hotell

Loomis666: Hoppas på rubriken ”Brynäs värvar Palmu från Örebro” inom 24h.

För övrigt så har Måns Karlsson på Hockey-Sverige listat 5 trejder som skulle vara intressanta.
En av trejderna är Hedberg <-> Powell (från IKO).
Tycker det vore ett klockrent byte från Brynäs sida!

Herrejösses vilken jävla röra det var här inne. För allas trevnad föreslår jag att befintliga gnabb släpps, och att alla samlas kring hur ruskigt jäkla fult det är med LHCs ÄTÄGG haha.
Och detta kommer från en Miami Pool fanboy...
Uppladdat:

500x0-tagg.jpg

varulf: Små medel? Ta in Dahlén och Lander är nog inte gratis…

BIF Kungen: Äsch, skiter i det här nu. Tack för gedigna insatser Alcen och Limpan. 👍
Hoppas skiten åker ur så kan man ta lite avstånd ifrån denna pisspool ett tag framöver.
Det är inte konstigt att vi torskar fem raka om man kollar på laguppställningen. 50 raka är inte helt omöjligt..

Lika bra boka in Josef Boumedienne och Nils Ekman igen.

Honken72:
Jag fortsätter där du slutar mer att citera

”Håkan Svedman menar att Brynäs hela tiden försöker jobba utifrån den plan man har för att bli framgångsrika. Och det finns långt gångna planer på att förstärka SHL-laget.”

”– Det kan också bli aktuellt att bredda truppen för att stärka konkurrenssituationen inom truppen. Vi tittar på olika alternativ, så vi sitter inte bara och väntar på att det ska bli jul snart, utan vi försöker agera,”

Men va fan, tittar Alcen o CO på att bredda truppen NU men gick in med 12 forwards i säsongen (varav några var unga spelare som inte ens hållit shl-klass innan) och så står man nu och tjabblar om att marknaden är trög (vilket de självklart borde ha förutsett under sillyn) - samtidigt som Svedman uttalar att man har en plan på att bli FRANGÅNGSRIKA.

Det är så extremt frustrerande att konstatera att jag både har sett och hört detta tidigare från Brynäs.

Säsong 21/22
Truppen var redan smockad med kontrakt och minimalt utrymme för förändring.

- Chay Genoway och Veini Vehviläinen blir klara under Juli, oklart om Alcén hunnit påverka.
- Anton Mylläri, två månader efter Alcén tillträdde.
- Dmytro Timashov, 4 månader. Bra värvning.
- Gudlevskis, Cibulskis & Wandell tas in för att bredda truppen inför avslutningen, korta kontrakt.
- Förlängning med Palve, Lindstein och Scott. Denna tid var Palve rätt OK lär man säga.

Säsong 22/23

- Hannes Björninen
- David Sklenicka + förlängning
- Samuel Johannesson
- Niklas Friman
- Anders Lindbäck
- Johannes Kinnvall
- Johan Larsson
- William Strömgren
- Tomi Karhunen
- Mikko Niemelä (lån)

Förlängning med Kvist och Hedberg, lite märkligt kan tyckas.
Förlängning med Veini, dock avbröts kontraktet under säsongen, missnöje så det är bara att släppa.

Det var extremt längesen jag var så nöjd med backuppsättningen som den ser ut idag.
Det man kan klaga på är förlängningen av Kvist och Hedberg.

De forwards som Alcén tagit in (Björninen, Larsson, Strömgren) är ju inga spelare som gjort bort sig precis... Som Alcén alltid uttryckt sig, Brynäs kommer inte värva bara för att värva, jag är då inte missnöjd över någon värvning under 22/23.

Ge Alcén tid att få justera forwardssidan så blir det nog bra om något år.

Huge: Hur länge har du varit härinne på HS nu? 15-20 år?
Jag behöver ingen mer källforskning än så… du har hållit på likadant i alla år.
Nej du vet inte inte allt och kommer heller aldrig att veta allt. Men att du som ”moderator” *ursäkta att jag skrattar* måste läxa upp alla ”soffcoacher”in i absurdum är väldigt intressant, du ifrågasätter alltid alla andras åsikter/tyckanden till varför det ser ut som det gör eller varför det blivit som det har blivit… men Själv kommer du med egna med förklaringar, att det är ”just som du säger” men med den vinkeln att du själv är ”soffcoach” o ”vad vet jag?” Den attityden avslöjar att du tycker att alla andra är idioter men att du är den som alltid vet bäst i alla lägen. Den bilden har du förmedlat i alla dessa år.
Noll självinsikt.

Back: kanske swisha lite pengar till ”fansens värvning” och ta in någon kines som kan äta något konstigt djur och skapa en ny Pandemi?

Kan Leksand räddas p g a en pandemi så kan vi det ;)

Blå grottan: Jädrar vad less man blir på den här coachingen. Brynäs kommer till spel med 8 backar och redan nu är Hedberg-Bergman inne på isen i spel 4mot4(!). Farligt direkt för LHC. Varför spela på 8 backar när man inte har 8 backar av SHL-kaliber?

V.V. offrades på grund av svågerpolitiken inom Brynäs IF. Att Anders Lindbäck skulle behöva någon form av inskolning med den rutin han besitter - nej, det resonemanget håller inte. Brynäs offrade V.V. och tappade därmed en riktig matchvinnare till målvakt.

{7981}: Nog för att jag är kritisk till Alcen nu, men att Kempe hamnade i Luleå för massvis med pengar, det kan jag leva med.

munkas: Jag tror inte heller att Veini kände att han konkurrerade på samma villkor. Man får också ha i åtanke att målvaktstränaren har väldigt stort inflytande över vem som står matcherna och att Veinis relation med Honken är en helt annan än Lindbäcks. Säger inte att Veini och Honken har en dålig relation, men Honken och Lindbäck har ju känt varandra i hur många år som helst. Självklart är det enklare att uppleva att konkurrenten favoriseras under de omständigheterna.

Luddf: Vi har faktiskt väldigt duktiga centrar i laget som håller hög klass idag.

Johan Larsson
Greg Scott
Hannes Björninen
Linus Ölund

Ge Larsson 2 pigga lekkamrater med tyngd och ge Scott och Rödin en sniper så kan man ( på pappret ) kanske koka ihop ett riktigt intressant lag.

Hade gärna sett att Eklind får förlängt också, ruggigt fint spel med Ölund i stort sett alla matcher. Gnuggande 4 kedja med dom två i huvudroll hade sett ganska fint ut i mitt tycke.

Ska för övrigt på matchen imorgon i Linköping, sist fick jag sitta och skämmas när jag var urkaxig när vi ledde med 0-2 och 1-3.

Matchen slutade 4-3 OT…

I och med motgång 🖤💛❤️

Ticko : vi har ju två tredjecentrar som är topp i SHL på den positionen och som egentligen är för bra för en fjärdekedja. Palves plötsliga urusla kvalite har gjort att vi inte har någon andracenter. Vi ha heller inte en ytter som skulle gå in i någon förstakedjan i något annat SHL-lag.

X - Larsson - X
Rödin - X - Timashov
Scott - Ölund/Björninen - Ljungkrantz
Strömgren - Ölund/Björninen - Eklind

Palve, Olesen, Kvist och Birgersson bör bytas ut för att vi ska bli bättre.