1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769602 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Huge: Magiskt! Skillnaden är ju att du i princip avfärdar ALLA andras synpunkter med att de är soffcoacher och sedan hänvisar till kunnigt yrkesfolk.

Det jag påtalade är att jag ser flera klara brister i Lindbäcks spel. Jag förstår att jag är en soffcoach för dig men utifrån att jag själv stått i mål i landets näst högsta liga så anser jag mig ändå ha ett visst öga för detaljer i målvaktsspel. Jag är rätt säker på att Lindbäck och Honken ser ungefär de brister jag ser. Frågan är varför de inte får någon rätsida på det.

NU är jag klar. Ha det gott!

Björnen: Självklart värvade inte Brynäs en 34-årig stjärnmålvakt med förväntningen att han skulle vara en av ligans sämsta målvakter. Lindbäck har varit enorm besvikelse hittills och måste höja sig om Brynäs ska undvika kval. Det är allvar nu, föreningens SHL-exsistens står på spel. Men han är givetvis inte den enda som måste höja sig.

Davey85: Bäckis lyckade comeback efter långtidsskadan är ett skönt besked.

{10062}: ”Hahaha vet inte om jag ska skratta eller gråta åt väldigt många här inne”

Du är nog den sista personen som skall yttra sig över hur andra skribenter agerar på forumet.
Köp en spegel.

Huge: Ok, du vet ju uppenbarligen inte vad en medgångssupporter är och vad ordet innebär, hade dock inte räknat med något annat från dig 😂

Lycka till med text tv:n idag, själv kommer jag se eländet via direktsändning.

Huge: Men snälla... Är man en simpel medgångare då?
Höj dig för helvete!

Forsberg 1978: Jag brukar med förhoppning i hjärtat kolla nedsläpp och till vi ligger under med två puckar, sedan orkar jag inte mer. Det gör nästan fysiskt ont och påverkar mitt humör för mycket.
Jag har tyvärr börjat försöka styra hjärnan så att jag inte ska bry mig så mycket, det känns inte roligt längre tyvärr, att hela tiden hoppas men se laget komma närmare och närmare kvalplatsen.
Hoppas naturligtvis på seger idag.
Ha en fin lördag kära vänner.

Rumour: Justin Bailey (F) | Edmonton Oilers -> Unknown |

Här har vi vår frälsare :)

Björnen: Både Larsson och Sklenicka var bra i början men de har hamnat i den klassiska nedåtgående brynässpiralen. Sjukt.

Jobbocop: Jag tycker det är säsongens tackling hittills. Stenhård, bara kropp, ingen armbåge. HV-spelaren sträcker sig efter pucken och sätter sig själv i den situationen. Han borde få ett matchstraff han också, som utsätter sig själv för den tacklingen😃

Huge: Rödins intervju med GD är givetvis viktigare än hans försvarstal till disciplinnämnden eftersom den skedde vid ett senare tillfälle när yrkesmännen i discplinnämnden hade konstaterat att han filmade vilket gjorde att det var meningslöst för honom att fortsätta försöka slippa undan straff.

Yrkesmännen i disciplinnämnden har konstaterat att Rödin filmade, Rödin själv har bett om ursäkt. Nu återstår det bara att ni som är de absolut mest enögda supportrarna också ska göra det. Otroligt var ordet.

{9386}: Som Lander när han dog och återuppstod i nästa byte mot oss menar du.

KUL att Strömgren får starta i 3:e kedjan idag. Gjorde det även bra i sitt första byte!

BIF Kungen: Nja, soffcoacher är inte utdöende. Jag tror att Honkens inträde som soffcoach i Brynäs blir ett stort uppsving för hela soffcoachbranschen. Nu ska bara ”hans” målvakter börja rädda puckar också.

Huge: Behöver vi ens börja spekulera i hur viktig match som kommer härnäst? Tre pinnar där och man hakar av botten lite - Torsk och man harvar i botten igen.

Det finns goda möjligheter att undvika kval, men då ska man vinna matcher som den kommande mot HV.

Bulten: Missförstår jag dig nu eller tror du på allvar att Håkansson har större chans att ”rädda oss kvar i SHL” än vad Lindbäck eller Karhunen har?

Är den här tråden nerlagd..eller?

Jonasson: Gott Nytt År! Alla Brynäs-Fan

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Danne66: Men 107 insläppta är under all kritik. Antingen har vi dåligt försvar, dåliga målvakter eller en oengagerad målvaktstränare och en huvudtränare som inte hänger med.. Avgör själva

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Bratwursten :
Det lönar sig tydligen att skrika som grisar från läktaren då domarna uppenbarligen inte pallar för trycket.

Bertilsson formulerar sig bra i intervjun! En äkta ledare.

Svensson_62: Visst ja - ska inte spoila Rögleresultatet för er (är utomlands i annan tidszon) 🙂

Petrov: Det finns givetvis situationer då rinkstorleken gör skillnad för målvakterna, men många av Lindbäcks grodor har varit fokusproblem (långskott som han ska ta) och målvaktstekniska detaljer. Om det vore så otroligt stor skillnad mellan stor och liten is borde alla VM-lagen strunta i att hämta hem NHL-målvakter eftersom de skulle släppa in massa enkla puckar när VM spelas på stor is, men så är det ju inte. Tvärtom har man sett många NHL-målvakter göra någon enstaka träning på stor is för att därefter storspela i VM-matcher.

Huge: Jag kan hålla med om att många kanske kollar lite för mycket på det senaste resultatet, men över tid är det enbart resultaten som är av betydelse på elitnivå. Så den som inte stirrar sig blind på resultat över tid är ju ute och cyklar. I och med att resultaten är det enda viktiga och att Manner inte har levererat bra resultat den här säsongen vore det konstigt om han inte blev kritiserad. Han tycker nog inte att hans prestation i båset har varit felfri heller.

Janne Larsson, vars analys som du möjigtvis kan tänka dig att respektera, var nyligen kritisk till Brynässpelarnas arbetsinsatser över tid. Att få spelarna att fullfölja gameplanen och ta arbetsinsatsen faller givetvis under tränarnas ansvar. Ja, spelarna har också ett eget ansvar, men på kollektiv nivå är det Manners ansvar. Det ett tränarmisslyckande när det brister på de punkterna på elitnivå.

Inför matchen igår så stod det fanimej skrivet i stjärnorna att Lassinatti skulle göra en högst medioker insats men ändå hålla nollan mot ett blekt Brynäs och slå SHL rekordet.
Istället blev det 6 insläppta och 62.50 i räddnings%.
Ibland finns det inget mer ologiskt än just ishockey!

Samsung: Kollade på matchen igen.

Tycker Rödin, Larsson, Scott och Sklenicka var de som verkligen drev spelet. Palve och framförallt Johannesson tillförde spets i offensiv zon. Bertilsson och några till spelade så fysiskt som man måste göra för att göra livet obekvämt för motståndarna.

12 mål på 28 matcher är riktigt bra av Scott. Kommer nå 20+ mål för första gången i sin SHL-karriär om han fortsätter i samma takt.

Målvaktsbytet blev en injektion. Utespelarna slet hårt för honom, som det ofta kan bli när man kastar in en ung målvakt.

Det ska hyllas när det är förtjänta av att hyllas.
Och kritiseras när dom förtjänar det.

Men måste ge beröm åt DJ:n idag. Måste vara helt ny.
Nu fattas bara en ny intro låt och lite raketer och pyrro.

Men bra Brynäs. Tänka sig att ni tar åt er av kritik.

Manner match coachar rejält nu va? Tycker alla bästa spelare är inne hela tiden? Eller är det bara så att ALLA gör en kanon period?

Tommy: Palves passning!

Thellen: Va? Börjar scotts dagar bli räknade? Är väl en av få kompletta spelare i bif just nu! Fan det är ju fler scott vi behöver och han har krut i benen nog för ett lag som bif.
Han och Larsson med en riktig målskytt nästa år är vad jag skulle vilja se.

Tima. Dom borde ha släppt han när han vill gå från brynäs.

Imorgon vinner och det startar vändningen på denna säsong!

Danne66: ” Ok. Nåt intressant du kan föra vidare? Förstår om inte.”

Nja, vill inte svika det ”förtroende” jag fått och skriva ut Alcéns svar här. Men kortfattat kan man säga att jag skrivit vad de flesta av oss här inne känner på ett så konstruktivt sätt jag kan. Svaren jag fått tycker jag är bra, något helt annat än ”vi gör allt vi kan för att bli bättre”…

Treklövern1912: Såg att Saik tog 14:e raka segern igår. Det måste vara flera veckor sedan vi hade en sån streak va?

Huge: napp..snutte och välling..Det hade varit en bra start...för många..
Till dig..gratis synundersökning och en bok i hockeyns ABC..

Peja: Största anledningen tror jag är att spelare ser att i IKO finns möjligheten till bra utveckling och sedan kunna komma vidare i sin karriär.

Hur många spelare utifrån har kommit till Brynäs, spelat några år, för att sedan åka vidare som en bättre spelare? Det måste vara ytterst få.

Det räckte med att se Manners 1000 mila blick på presskonferensen igår för att se att detta kommer inte vända. Någon förändring kommer behöva göras, om det är att kicka Manner eller någon annan i tränarstaben eller Alcén, det låter jag vara osagt.

J-S: och där rök privatpartner... Bättre att lägga 100 spänn på något som ger något än ett gäng överbetalda sopor

nittontolv:
Vi har riktigt många kaptens ämnen och starka ledare i laget nu.
•Kinnvall
•Bertilsson
•Friman
•Niemelä
•Lindbäck
•Rödin
•Larsson
•Scott
•Björninen
•Ölund
•Blomqvist

Hoppas Manner får ut max resterande del av säsongen!
Det här laget kan bli rätt skapligt med rätt vägledning.
Och med skapligt tippar jag nånstans mellan 5-10. Så jävla jämn serie.
Men allt annat än dom platserna får anses som ett fiasko och misslyckande med denna trupp.
För jag räknar helt bort topp 4 platserna.

Fick annat för mig så är inte på plats tyvärr..
Men har gd premium. Så jag kan dela lite.

Ingen Lindbäck (skön t) och Kinnvall som är förkylda. Sen är Berra lite småkrasslig men kör lite grann själv.
Blomman är med iaf vilket är kul. Roy spelklar och Karhu står imorgon 🙏🙏🙏

Femmor:
Sklenička - Lindstein Intressant.
Friman - Johannesson Funkar bra.
Niemelä - Hedberg In med Berra där kanske istället för Tom.
Bergman - Eriksson 7e och 8e back.

Timashov - Larsson - Scott Har funkat förr.
Rödin - Björninen- Roy Intressant kedja!
Olesen - Palve - Blomqvist Jacke ytter alltså.
Ljungkrantz - Ölund - Eklind Bästa kedjan.

Extra Kvist och Birger. Förmodligen ingen av dom med imorgon. Nån som 13e forward Förmodligen.

God jul till er alla på forumet! Hoppas vi får se ett bättre och jämnare Brynäs på annandagen och under 2023.

pjåtor: God Jul alla Brynäs vänner!! 🎅 🎄

Forsberg 1978: GOD JUL 🎅☃️🎁

Forsberg 1978: god jul 🧑‍🎄

LINEUP UPDATE: Flyers goaltender Samuel Ersson will make his @NHL debut tonight in Carolina.

Riktigt kul för Ersson!

Börje, med sina 81 matcher i Brynäs enligt Eliteprospects, borde inte få en vepa i taket. Valde väll dessutom AIK före Brynäs vid slutet av karriären?

Auchinleck: Apropå vepor. Ska Bertilsson upp i taket efter karriären? Sjunde mest matcher i Brynäs och kommer plocka minst en position på den listan om han fortsätter karriären ut. Två finaler varav ett guld.

Dagens behållning var en 100%ig Karhunen och bra moral med en gedivmgen arbetsinsats!!! Om Lindbäck står nästa match är det något som verkligen inte står rätt till. Nu finns det hopp och med fullt lag på tisdag så vinner vi med Karhunen mellan stolparna

Tänka sig att vår värdelösa sportchef kunde hitta Johannesson.

Sv: Vad händer här
Peja: Nu vet inte jag hur du har för erfarenheter med psykisk ohälsa. Men alla som jag har träffat och mött (även mina närmsta vänner) , så syns inga tecken alls. Allt kan vara frid och fröjd utåt och dom vill absolut inte visa sig "svag". Så det med att Alcén skulle hissa "varningens finger" eller hur bra "människokännare" man är spelar ingen roll.

Jag är mycket nöjd med att Blomman kommer tillbaka. Det kommer att höja nivån på laget en hel del då vi ju haft klara brister i 4:e linan. Självklart så hade jag hellre sett att vi förstärkt i toppen av hierarkin men en klar förstärkning av laget i nuläget tackar jag inte nej till. Tycker att Blomman är en spelare som påminner om Järnkrok (i SHL-termer) i användbarhet. Och även om han troligen får spela PK och i fjärde så har han skott, smartness och hjärta för att även spela PP och högre upp om det behövs.
Tio mål och 22 poäng förra säsongen är bra och t ex 8 fler mål än Kvist och Birgersson gjorde tillsammans förra året.
Sen kan man ju haka upp sig på att han är kompis med Alcén eller inte. För egen del så tycker jag att värvningen av Blomman ligger i linje med den strategi för värvningar som Alcén jobbar efter om man orkat lyssna på vad han säger.

Så välkommen tillbaka till Brynäs Blomman!