1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 770200 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Clarence: Du skriver "inte mycket som lockar komma till brynäs" 

Pudas valde ju bort mer lön för att få komma till just Brynäs? Titta på vilka spelare vi fostrat senaste 5-6 åren. Du är en minusparasit som frodas i ditt eget whine :) 

Sv: A proposito de nada

:D

"Att Jakob Silfverberg är ett slutspelsmonster är ju ingen nyhet för Brynäs-fansen."

Sv: Värvningar inför 15/16
Min nya tatuering. En Brynäs-samuraj som trycker ner nån slags Leksing ;)

Chris11: Har du mailat nu igen...? Fan, du blir väl polisanmäld som stalker snart. Låt BZ jobba i fred! Tro inte att han kommer avslöja något i ett mailsvar...?

Huss: borde finnas en knapp när man pantar flaskor i gävle som går direkt till brynäs ;)

Haha, underhållning att logga in på hockeysnack efter att inte varit inne tidigare under dagen. Pettisbif beklagar sig över att Brynäs inte har någon attraktionskraft hos spelare. Sedan när han väl ska göra en laguppställning har han samma fantasi-uppställning som vanligt. På något sätt lite gulligt ändå 😚

StefanMedS: Kapstad var ju så kass att han bänkades i Liksand.

Silfverberg gjorde precis 2-1 med 21 sekunder kvar av matchen

Clarence: Korkad slutkläm. Hamnar vi i Allsvenskan kommer det inte ha nåt med att göra att Bengtzén presenterar värvningar sent i silly season. Hamnar Brynäs i Allsvenskan kommer det med största sannolkhet ha att göra med att du och allt för många gävlebor är ointresserade, negativa och inte går på matcher när Brynäs spelar.

KulaShaker: Grattis Ove.... TAck för allt. Du är en legend !

Clarence: Inget fel på föreningens dragningskraft. Finns bara ett lag i hela hockeysverige som drog mer publik bortaplan. Brynäs är en publikmagnet överallt utom i Gävle.

mattias - 74: Lycka till Jonas !!

TAck för allt

Bratwursten: Jag hade samma åsikt som dig, men det berodde nog delvis på hans klena kropp. Det verkar som att han definitivt har styrt upp den biten då han såg ut att ha växt på sig väldigt mycket när jag såg internmatchen i somras. En bättre fysik i kombination med tekniken han besitter tror jag kan slå väl ut i Brynäs. Jag ser ingen anledning till varför man inte ska ta hem sina egna produkter, så länge dom givetvis kan tillföra något.

Nästa säsong går oerhört många kontrakt ut. Vore det inte smart att ta hem honom nu, låta honom bli bekant med Bulans hockey, och sedan få en större roll om ett år? I dagens SHL värvar man spelare, och om spelaren ifråga gör succé, kan han vara borta inom något år. Att ha en stomme av spelare är oerhört viktigt, och Wännström är en potentiell sådan. Ponera att han kan göra 20-30 poäng under en SHL-säsong, så vore det onödigt att kasta bort en sådan spelare. Speciellt då han är brynäsare i själen.

Sv: Brynäs J20
Brynäs J18 ass. guldtränare Kristian Nervik Nilsen fyller 20 år idag. Grattis! (och grattis till guldet såklart)

Clarence: Känns tufft att döma ut en förening för ett decennium framöver. Brynäs var på ruinens brant efter säsongen 07/08. Man var en förlust ifrån att åka ner till Allsvenskan. Säsongen efter minskade man spelarbudgeten med 10 miljoner. Då såg det verkligen mörkt ut! Fyra år senare var man Sveriges bästa hockeylag med SM-bucklan i hamn.

Allt detta gick att göra på fyra år. Om vi jämför var Brynäs står nu jämfört med efter säsongen 07/08 är nästan inte jämförbart. Trots det dömer du ut Brynäs chanser att vinna SM-guld dom kommande 10 åren.

Nej, din teori är nog snarare den utveckling du önskar dig kommer hända.

Kurtan: Att bli sponsrat av ett kommunalägt bolag är samma sak som att bli sponsrad av kommunen i fråga. Det är dock snyggare maskerat än Leksands kommuns sponsring av sitt hockeylag. Det finns nog ingen som på fullaste allvar tror att bolaget Skellefteå Kraft gynnas av att sponsra hockeylaget. 

Bratwursten: Det är fantastiskt kul att se att ungdomsverksamheten levererar år efter år. Hoppas de kan fortsätta på det spåret och att killarna ser att det finns möjlighet, om man presterar, att lyftas upp i A-laget.
Grattis J-18 till guldet!

Tommy: grattis Brynäs J - 18 :)

Vilken jävla domedagsstämning det är på vissa härinne. Man kan ju tro att det är vi som åkt ut och inte Leksand.

Jajjen: Ja, Skellefteå kommuns sponsring av hockeylaget är intressant på flera sätt. Föreningen menar även att de inte har råd att bedriva en flick- och damverksamhet, trots att de alltså får cirka 20 miljoner om året av kommunen. Det är väldigt märkligt att kommunen godtar den ursäkten med tanke på deras policy för jämställdhet. Deras sponsring verkar onekligen vara totalt villkorslös. 

"Nu kan Gävlefolket åter gå på 26 hemmamatcher i stället för att lägga fokus på 2. Nu höjer vi snittet som det var innan Lif gick upp. #6200"

Håller med den som skrev detta på twitter!

Skrubben: hoppas han floppar rejält i Luleå, gillar inte tanken på att Luleå värvar de bästa från övriga lag med några j-a fjantdataspelspengar.

I Luleå finns det ju en Mindcraft miljonär o Sweatt är en hockeyhora. Jag pissar på honom just nu. Bengtzén misslyckades med sitt största jobb😢

Vår egen dynamic domedagsduo, munkas och clarence, tror givetvis på kval alternativt ingenmansland. Detta trots att vi inte vet hur laget ser ut. Stannar Sweatt? Vilka nyförvärv kommer in?

Nä, lika bra att behålla losermentaliteten, grabbar. Varför tro att det kanske kan bli bra, när det faktiskt finns en risk för att det kan gå åt helvete😂😂😂👍👍

Ni är för söta!!

Redigerad kommentar

Sven Sewage: Dra härifrån om du inte kan skriva något vettigt.

Redigerad kommentar

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bifbiffen: Tur du inte är sportchef. Det hade blivit konkurs innan seriestart 2015. Så snälla, sluta skriv du också.

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Kan vi inte lova varandra en sak vi brynäsare här på HS? OM Brynäs tar det till en 7e och avgörande match, då samlas vi så många vi kan och åker upp till Skellefteå. Deal?

Från Rodrigues i södra Sverige och uppåt!

Brynäsgubbe:
Har varit sittplats för mig senaste 15 åren, på onsdag går jag tillbaks till ståplats, måste hylla pojkarna för en heroisk kvart.

Jag måste meddela att jag fått min första och enda följare på Twitter nämligen vår gamle hjälte Mattias Ekholm, grymt stort detta.

Forsberg 1978: tycker om att Bröderna W alltid står upp för sig och gärna ger på motståndarna en smäll..karaktär!

Andersen spelar

Sv: Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn
KulaShaker:

Grattis till kvartsfinalplatsen , otroligt glad för eran skull och väldigt glad att Färjestad missar slutspel. Nu är det bevisat att de laget som har mest pengar inte alltid är bäst , lycka till mot Skellefteå.

// Mattias

Ett tips till alla som vill ha hem Gunde: skriv något på Facebook till honom om att han är välkommen hem till gävle om han överväger att lämna finland.
Jag gjorde det för ett par dagar sedan å han svarade "thanks buddy!"
Detta var ju en bidragande faktor till att Andersén kom hem, efter att fansen i Gävle välkomnat hem honom.

atilla: Tack Anton Rödin! Vilka signaler du skickar till fans, lagkamrater och motståndarlag. Många spelare går i tankar om att byta klubb nu och denna förlängning är guld värd!

Kotteman: VAD HAR DET FÖR GIGANTISK BETYDELSE OM SITTPLATS HAR KLAPPOR????

Gillar man inte detta så okej!

Bojkottar man p.g.a. detta så är man en BARNRUMPA! Hur kan man ens överväga detta? Lägg ner verksamheten! Allt positivt ni står för faller i skugga. Skärpning!

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Sven Sewage: Mannberg är en helt ok hockeyspelare. Är du typ 10år och tror att alla spelares uppgifter är att göra hattrick och zorro-finter ?

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Clarence: Du har ju hela säsongen hävdat att laget håller allsvens klass, du om någon borde väl glädja dig åt klarat kontrakt? Ska jag vara helt ärlig tror jag du mår som bäst när vi torskar så du får upprepa ditt mantra om hur jävla kassa vi är. Finns det verkligen inget du kan vara glad över?

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 21/2-15

Hedman spelar offer i pressen efter att fått sin 2+10. Herregud...hur länge ska han få hålla på att spela på detta sättet?

Han har all möjlighet i världen att fullfölja den tacklingen mot Nörstebö på ett mycket snyggare sätt. Men Hedman är inte intresserad av respekt.

Han verkar vara ute efter att skada.

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 14/2-15
Auchinleck: Hur var det nu - vilket var ditt bidrag till att hjälpa Brynäs på fötter? Utöver att håna dem som vill skänka pengar till sitt fattiga favoritlag.

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 10/2-15
Skellefte är ju så vana med att alltid ha domarna på sin sida,
så att när domarna dömer mot dem (även när det är korrekta
utvisningar), då verkar de bli helt rabiata.

De kom ju billigt undan i går, när det gäller utvisningar.
Varför blev det t.ex. inte 2+2 när Rödin blev tacklad med
ansiktet före in i sargen. Skadorna i ansiktet var bara fejk?

Sen verkar deras tränare bli mer och mer dryga, ju mer de vinner.
Den enda som verkar någotsånar vettig är ju Klockare.
Men så har han ju spelat i Brynäs tidigare. Så lite folkvett har
han kanske lärt sig därifrån.

Sv: Fansens värvning
70 Rodrigues: Fast många gnäller ju bara på Brynäs för sakens skull. 

Senaste exemplet; Supportrar startar en insamling och somliga gnäller på Brynäs. Logik? Borde klubben försöka stoppa insamlingen eller vadå? 

Sv: Fansens värvning

Clarence: "...att man som enkel supporter ska avkrävas bidra till att hålla en professionell elitförening under armarna"

Fantastisk kommentar!

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 31/1-15
JIS: Frågan är om KK stöder BRYNÄS eller sig själva.

En av de bästa matcherna jag sett på länge. Imponerad av laget idag.

Nu blire bärs !

Huge: Meterologerna förutspår oväder kommande vecka. Är det bättre att de säger att det ska bli sol och varmt, för att det är vad vi vill höra?

Bara för att man är supporter behöver man inte blunda för verkligheten. Det är stor risk att det är just den sortens naivitet som tagit tillbaka föreningen till lindansandet från de senaste 15 åren – man har missbedömt sin egen förmåga och inte förstått omvärlden.

mår illa när många härinne spyr galla över mitt favoritlag brynäs under matcherna. Kanske ska vi köra två trådar under matchen? En positiv å en negativ

Sv: Ny tränare!
BZ  BOOOOOOOM !!!!!!!!!!!!!!

Sv: Ny tränare!
"Alla ska veta vad man ska göra ute på isen och man ska lita på varandra. Sedan måste man följa spelplanen till punkt och pricka."